Ha ja... die lage bloeddruk was ik al vergeten. Rust maar goed!! Wat betreft baden, sex en sporten... volgens mij alle drie af te raden tijdens een cerclagezwangerschap! Waarschijnlijk zal je tijdens je volgende controle nog wel wat meer feedback hieromtrent krijgen. En indien niet, dan stel je zelf maar de vragen hé Zo, en nu ben ik weg naar mijn controle... fingers crossed!!
Hoi Dani86, Ik zie dat je uit Landgraaf komt... dat is dicht bij mij . Net cerclage geplaatst lees ik. Waar ben je onder behandeling als ik vragen mag? Ik heb 2 zwangerschappen gehad met een cerclage, nadat ik 2 kindjes ben verloren. Dus de cerclage zijn voor mij een wondermiddel!
Hey iedereen! Mijn controle was gisteren positief! Cervix 3cm nu, kindje weegt een goede kilo en hoeveelheid vruchtwater terug normaal, dus gyn vermoedt dat de suikertest ok zal zijn. OOOOEEEEFFFF!! Wat een opluchting. Ik vertelde hem dat ik echt het gevoel had dat het kindje al zo laag zat, maar blijkbaar is dat toch normaal om al dat gevoel te hebben op deze termijn. Volgende controle opnieuw binnen 3 weken...
Goed te horen @indigogirl!! Proberen te genieten dus. Wat was je cervix in het begin?? die van mij was 3,7cm en weet niet of ze hem gister voor de oppratie nog gemeten hebben dus vraag ik volgende week even na!
@ dani gecondoleerd met je verlies van je kindje. Het is hartbrekend nieuws dat altijd zal blijven. Gefeliciteerd met je zwangerschap. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje de een met cerclage ander zonder. Ik heb mijn cerclage ook onder narcose gehad omdat ruggeprik niet lukte. Ik ben nu 28 weken. Stap voor stap heb ik geleefd naar elke week. Zonder cerclage denk ik niet dat ik zo ver zou komen. Je kan mijn verhaal teruglezen via mijn profiel. Rust goed uit deze weken en als je vragen hebt of je ei kwijt wil schrijf maar alles van je af hier. @ indigo girl, dubbel geluk dank je wel voor die mooie woorden ! Indigo ook gefeliciteerd met je mijlpaal! We zijn er nog niet, maar geloof steeds meer dat we er komen. Ik las net je goede nieuws! Mijn baby zit vanaf het begin met z'n hoofd naar beneden de laatste 10 weken altijd op de echo gezien. Dus het betekent niet meteen indalingspositie. Hebben ze ook iets gezegd over je harde buiken? @ Dries gelukkig dat het beter gaat. Dat ze in het ziekenhuis het serieus nemen. @ allen fijn dat het goed gaat. We komen allemaal elke dag dichterbij ons droom om ons kindjes vast te houden. Hoe langer ze in ons buiken blijven hoe beter. Blijf positief en goed naar je lichaam luisteren.
Hier toch weer minder nieuws. Vandaag zou ik naar huis gaan, eerst moest ik nog een echo. De echo viel tegen. Dus mag niet naar huis tot dat ik ben bevallen. Dit hadden we niet verwacht. Ik hoop zo de 24 weken te halen en het niet weer net daarvoor fout gaat. Nu hou ik me helemaal aan me bedrust en durf er niet meer uit. Ik hoop toch zo om hier nog weken of maanden te liggen. Een aantal van jullie hadden dit meegemaakt in de vorige zwangerschap met positief resultaat, dus daar hou ik me echt aan vast.
Dat is zeker minder nieuws Dries! Gelukkig dat het ziekenhuis het serieus neemt en dat je onder hun hoede bent voorlopig. Sterkte meid en blijf positief zoals je zei meerdere meiden hier hebben voor een lange tijd in het ziekenhuis gezeten met bijna geen bmh over en toch veel weken verder gekomen met een gezonde levende baby. Ik denk aan jullie. ❤️🙏
Hou de moed er in Dries! Is je cervix al volledig ingekort of heb je nog wat 'marge'? We blijven alvast duimen voor jou!! @Dani, mijn cervix was in het begin 4cm ongeveer. Zolang het meer dan 3cm blijft ben ik alvast tevreden! @Nadine, omdat mijn cervix mooi stabiel blijft, maakte de gyn zich niet te veel zorgen over die harde buiken en is er ook niet zo veel over gezegd geweest.
Dries, lijkt een beetje op mijn tweede zwangerschap (die overigens goed afliep), helaas... Ook voor mij betekende dat ziekenhuis tot de bevalling. Ik ben daar toen een week héél slecht van geweest. Daarna herwon ik mijn strijdlust. De gynaecoloog ging voor 3 weken (dan zou ik 27w zijn geweest), ik wilde bewijzen dat ik dat beter kon. En dat moet jij nu ook proberen. We gaan hier allemaal heel hard meeduimen, week na week. Ik lig dan wel thuis, maar liggen is ook hier toch echt noodzaak. Maar het gaat ons lukken, kijk maar Veel sterkte!!! @IndigoGirl: Goed nieuws bij jou. Gelukkig ben je ongerust geweest voor niks. Naaien, daar waag ik me voorlopig toch maar niet aan. De voorbije twee weken ben ik wel aan het haken geslagen. Ook leuk (ik had het nog nooit gedaan, maar je leert het ook snel) en dat kan perfect liggend. Wel tricky om al dingetjes voor de baby te haken, want we houden het geslacht nog voor ons... Mijn grote meisjes hebben wel al wat gekregen: een sjaal (zomers, met veel gaatjes en in lichte katoen), een mutsje, een handtasje en portemonneetje. Weeral een creatief kantje ontdekt bij mezelf
@Dani: Baden en (bed)sport zijn hier ook verboden, zij het dat dit ook niet expliciet vermeld werd. De gynaecoloog zei "in slow motion leven, alles heel rustigaan, niets tillen en enkel heel rustige activiteiten doen". En verder vroeg hij bij voorkeur zittend te douchen. Daar hou ik me aan. Mijn bmh is rond de 10w ongeveer 7-8mm, groeide na de vorige cerclage tot dik 2cm en nu bij deze cerclage (iets hoger en strakker gezet) haal ik voorlopig een 2,8cm. De bmh is nu ook stugger dan vorige zwangerschap, dus ik word enigszins beter met de jaren, ahum
Hallo dames Even vraagje Ik heb sinds woensdag de cerclage en ben net 1e x gaan douchen. Het bloedverlies is vrijwel weg maar nu heb ik last van (sorry voor de details) Van.extreem witvloed. Als ik het weg wil halen dan zit het echt atevig vast en.noet ik er echt beetje aan trejken echter blijft het eruit.komen. Kan dit kwaad?? Ook soms wat steekjes/krampjes in onderbuik nietextreem ofzo. Iets om me zorgen over te maken of is het normaal?? Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Hier slecht nieuws dit is mijn laatste bericht hier. Ik ben jammer genoeg de uitzondering. De eerste cerclage heeft t niet goed gedaan, waarom is onduidelijk. Bij de noodcerclage vorige week is toch een infectie gekomen. Daarom dat de bmh zo snel koter werd in 1 week tijd. Gisteren is onze dochter geboren.we zijn nu 2 kindjes kwijt in 1 jaar tijd. Voorlopig geen zwangerschap, maar we blijven positief onze wens komt wel uit. Alleen moeten we erg veel geduld hebben. Het ga jullie goed. BLijf positief normaal gaat t echt goed.
ohhh dries wat erg!!!! ik weet niet wat ik moet zeggen.... met tranen in me ogen lees ik je bericht verschrikkelijk.. oneerlijk... Zo gestreden!! Heel veel sterkte hele dikke knuffel
Dries, ik ben er ook niet goed van ... 'k Had zo gehoopt dat alles goed zou blijven gaan voor jullie en dat jullie ook dat geluk mogelijk meemaken van een gezond kindje dat jullie zo hard verdienen!! Er zijn geen woorden voor dit verlies. 'k Wil jullie alle sterkte en moed toewensen van hieruit! We leven met je mee!
Dries wat vreselijk... Wat oneerlijk... Ik zit ook met tranen en kippenvel en wil je een ongelooflijk dikke knuffel geven. Verder doet ieder woord tekort aan deze situatie, dus ga ik er verder geen woorden aan wagen.
Verschrikkelijk dit! Zo pijnlijk! Gecondoleerd Dries! Sterkte aan jou en je familie. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Alles doet te kort aan wat je nu meemaakt. ❤️
Dries, wat een hartverscheurend nieuws : -( Gecondoleerd. Zo oneerlijk wat jullie nu opnieuw doormaken... Ik weet even niet wat te zeggen. We liepen gelijk, en plots is het over voor jullie... Zo onwezenlijk. Ik wens jullie heel veel sterkte toe samen.