bleu bird fijn dat je zo ver bent gekomen! heel veel succes met de bevalling straks! en bij mijn 2e zwangerschap ook drama die cerclage verwijderen maar ik had al 4 cm ontsluiting.. ook alle instrumenten geprobeerd die ze hadden. uiteindelijk met spoed na de ok en daar is ie verwijderd. mamamaya wat fijn datt zo goed gaat. die harde buiken zijn wat minder. Ik heb soms ook echt periodes dat ik ze kort op elkaar heb en dan denk ik oh oh en dan is t alweer voorbij dubbel geluk wat een spanning weer! ik snap heel goed dat je t eng vind. ik hoop dat t morgen in ieder geval allemaal stabiel is gebleven nadine morgen gewoon 30 weken!!!! wat super. met dat termijn is mijn zoontje geboren niks meer van te zien! maar jou kleintje blijft voorlopig nog zitten!! indigogirl jij ook bijna 30 weken!! en dit keer zonder.ziekenhuis opnames!! had je dat verwacht? Ik zit tot mijn grote verbazing ook nog steeds thuis.. vorige x opgenomen vanaf week 22. dri gecondoleerd met t verlies van jullie kindje! ben je opnieuw zwanger? Hier gaat alles na een rot week goed. Een week met bloedverlies wss gesprongen vaatje, heel veel smerige klodders afscheiding vele telefoon belletjes na t ziekenhuis, goed. Had vandaag controle en mijn hals zit nog steeds rond de 4,5 cm!! helemaal goed dus Krijg over 2 weken groei echo en kijken naar de placenta. Mama maya we gaan ook de goede kant op he😃
@Blue Bird, eens benieuwd hoe lang je nog 'cerclagevrij' zal rondlopen... Heb jij nu nog regelmatig controle? Had je voor het verwijderen van de cerclage al veel harde buiken, voorweeën? @liefde88, ik had niet durven dromen dat ik op deze termijn nog thuis zou zitten hoor... ik denk ook steeds van, vorige zwangerschap lag ik al zoveel weken in het ziekenhuis... Zou echt een droomscenario zijn mocht ik het op deze manier kunnen volhouden. @Nadine, hoe gaat dat nu zonder de proluton? Blijft alles mooi rustig? @Leti32, welkom hier... mag ik vragen waarom er één van je cerclagezwangerschappen niet goed is afgelopen? Omwille van een infectie?
Liefde88 ik ben echt blij met de nummer 3! Vandaag op controle minder nieuws dat mijn cervix met 10 mm is verkort dus ik ga de komende weken veel rust inlassen. Zo min mogelijk doen, trappen lopen e.d. Ik hoop dat het volgende week weer verlengd. 🙏 ik wil nog 8 weken verder komen. Goed om te horen dat jouw cervix zo lang is gebleven. Wel schrikken van het bloedverlies, maar gelukkig was het een vaatje.
Indigo Girl ook gefeliciteerd met de nummer 3! De harde buiken zijn nog minimaal 1 à 3 per dag. Leuk dat je weer gaat beginnen met naaien. Ben je tevreden met de doopsuikerzakjes? Dubbelgeluk hoe was jouw controle?
liefde88, bloedverlies lijkt mij heel vervelend, fijn dat het geen consequenties heeft en dat je hals nog mooi lang is! Nadine en Indigo Girl: jullie zijn in de 30 weken aangekomen! Wat een mooie mijlpaal! En daar gaan nog heel veel weken bij komen! Nadine, verstandig dat je rustig aan gaat doen, ik heb dat afgelopen week ook gedaan en gisteren bij mijn controle was mijn bmh weer net zo lang als voorheen! (Zelfs nog langer, op zijn langst 5,8!) Ik wil geen enkel risico nemen en heb besloten het zo te blijven doen. Thuis werken, iedere middag slapen, verjaardagen en andere festiviteiten zat ik toch nog niet op te wachten, dus dit maakt het nog makkelijker om niet te gaan, gewoon, rust! Gisteren had ik heeeel naar gedroomt en vervolgens was de kleine uk vanaf 11:30 uur tot s avonds heel druk in de weer! (Ik had hem tot gisteren alleen af en toe gevoelt) Alsof hij wilde zeggen; mama, maak je niet druk, ik zit hier en ik blijf hier... Was zo fijn!
Liefde88, bah, bloedverlies. Gelukkig is het voorbij en was het niks ernstigs. IndigoGirl en Nadine, gefeliciteerd met de kaap van de 30 weken! En verkorting van de bmh kan inderdaad met veel rust nog sterk terug verbeteren. Succes nog! Dubbelgeluk, super dat je kindje je kan geruststellen met beweging. Ik geniet hier ook heel erg van, ookal vloek ik er weleens op als het onaangenaam wordt of net wanneer ik wil gaan slapen : -)
Hier geen ervaringen met Nlse ziekenhuizen, sorry. En nog gecondoleerd met je grote verlies. Altijd zo spijtig dat te moeten lezen...
Leti32 heftig zeg. Ik zag dat je in 2011 zonder cerclage je zwangerschap aan durfde. Mag ik weten waarom je hiervoor hebt gekozen? Jouw vorige zwangerschappen waren wel met cerclage.
@Nadine14, ik raakte spontaan en heel snel zwanger na de tweeling (3maanden). Ik was eerlijk gezegd een emotionele wrak. In overleg met de artsen in VU is besloten, wekelijks mijn baarmoederhals te laten opmeten vanaf 18 weken en kreeg ook de proluton prikjes. Met 25 weken was mijn baarmoederhals 2,3 cm en werd ik direct voor een week opgenomen. Ik kreeg daarna platte bedrust. Maar mocht mijn baarmoederhals eerder korter zijn geworden, dan zou ik wel een cerclage krijgen. Het was een zenuwslopende zwangerschap.Maar had daarna mezelf beloofd bij een volgende zwangerschap wel voor de cerclage te gaan, het geef me wat meer rust. Ik heb wat bloedingen en harde buiken rond de 20 weken gehad en daarna geen klachten meer. Ik kijk nu uit naar 28 weken, en daarna 32 weken dan weet ik zeker of er geen bloedvaten van mijn tweelobbige placenta voor de baarmoedermond zitten.
Leti32, jij hebt ook al wat achter de rug zeg! Heb je nu ook platte bedrust? Als je bloedvaten voor de baarmoedermond zitten, dan wordt het waarschijnlijk keizersnede voor jou? Nadine, ik ben echt tevreden met mijn doopsuikerzakjes! k Heb er wel nog wat werk aan, wil niet te veel in 1 keer doen. Dus hopelijk hou ik het toch nog enkele weekjes vol Hoe lang was je cervix nog nu die 1 cm verkort is? Is wel even schrikken natuurlijk. Hopelijk doet de cerclage nog goed zijn werk en blijft alles wat stabiel! Hier begint het serieus op te vallen dat het kindje niet veel plaats meer heeft daarbinnen. Heb al enkele uppercuts onder mijn ribben te verwerken gekregen Dubbelgeluk, 5,8cm.... dat zal hier wel een record zijn denk ik Mamamaya, het voelen bewegen van je kindje is zo zalig hé. Dat is waarschijnlijk het enige dat ik zal missen van deze zwangerschap. Hier wordt het sowieso ook de laatste zwangerschap. Een derde cerclagezwangerschap zie ik mentaal en fysiek niet meer zitten.
@Leti32 begrijp je keuze om in 2011 geen cerclage te nemen. Jeetje het ging zo snel. Ik ben blij dat het toch is gelukt. Super sterke vrouw ben je. Door deze ervaring te delen hier krijg ik elke dag meer bewondering voor vrouwen met soortgelijke situaties. Ieder van jullie heeft me zoveel kracht gegeven. Door alle stress, angst, tegenslagen en ook soms verlies nog steeds kracht vinden om door deze proces te gaan wetende dat het een moeilijk lange rit zal zijn. Dat vind ik gewoon wonderbaarlijk en inspirerend. Dank jullie ❤️ Ik ben zo emotioneel de afgelopen dagen...pffff soms word het me een beetje teveel. Ik laat het gewoon over me heen komen.
Indigogirl het was vorige week 2,5 cm en ik heb ook al meer harde buiken ik werk nu alleen vanuit huis en probeer zo min mogelijk trappen te lopen en doe het vooral rustig aan thuis. Soms wel moeilijk aangezien ik super actief persoon ben, maar ik ga het weer zo aanpakken als toen in de kritische weken zat. Ik wil echt nog niet binnen 6 weken bevallen. Ik hoop zo dat de rust die ik nu heb ingelast effect zal hebben op de lengte van de cervix. 🙏 Ik probeer me nu niet teveel te stressen hierover is ook niet goed voor de baby. Geniet en richt me liever op alle nieuwe bewegingen van de baby. Dat is zo fijn en geeft ook geruststelling. Droomde vandaag dat ik de baby's vingers in me buik zag. Trouwens doet iemand hier aan zwangerschapgym of yoga? Hoe zit het met de voorlichting omtrent de bevalling? Hoe kijken jullie hier naar? Ik twijfel of ik eraan moet beginnen.
2,5 bij 30 weken is netjes! Bij mij gold vanaf de 30 weken 1,5cm als ondergrens. Probeer een beetje vertrouwen te hebben indd - hoe moeilijk ook. Sterkte!
Oh en gezien mijn bedrust kon ik geen clubje doen, maar wij hebben thuis Samen Bevallen gedaan. Was wel goed, al vond ik het vreselijk omdat ik niet aan bevallen wilde denken
@ Indigo Girl, ik hoop van harte dat er geen bloedvaten voor de baarmoedermond zitten. Maar moet het toch zo zijn, dan heb ik geen keuze, wil graag een gezond kindje. Ik heb nu geen platte bedrust, maar ik doe zo min mogelijk en rust veel uit. Zelf had ik hetzelfde als jou hoor, bij elke zwangerschap was het de laatste, kon me niet voorstellen dat ik er weer voor zou gaan. Maar als je eenmaal zwanger bent, krijg je een oerkracht (icm paniek, angst etc) om door te zetten. @Nadine14, ik put ook hoop/kracht uit de verhalen die ik hier lees, dit deed ik ook tijdens al mijn zwangerschappen. Het komt allemaal goed bij jou, gewoon goed naar je lichaam luisteren
Ik heb net afspraak gemaakt voor de suikertest, en eind van de week heb ik ook weer echo en controle. Ben benieuwd... @Leti32: Jouw verhaal is inderdaad eentje van kracht, moed en doorzetting. Petje af voor jouw traject, want het ging echt niet over rozen. En sterk dat je een zwangerschap zonder cerclage hebt gehad die je ook tot een goed einde bracht. Ik zou echt niet zonder willen, alleen al mentaal... Hier dus ook al de 6de zwangerschap (na de vroeggeboorte ook nog 2 wat vroegere miskramen gehad), en de 3de met cerclage. Maar ik heb er dus nooit eentje zonder cerclage tot een goed einde kunnen brengen. Ik wilde altijd graag 4 kinderen, maar we gaan na deze zwangerschap niet verder. Het zal bij 3 kindjes blijven. Pakweg 8 jaar terug (dus na 3 mislukte zwangerschappen) had ik me er zo'n beetje bij neergelegd dat er nooit kindjes zouden komen, en kijk nu... ik kan niet anders dan dankbaar en tevreden zijn. Mijn dochters zijn trouwens ook van 2007 en 2011 @IndigoGirl: Die beweging is de max! Hier lijkt het wel of baby aan het verhuizen is daarbinnen. Echt grote draaibewegingen vinden er plaats (die sinds 2 weken zelfs zeer duidelijk uitwendig te zien zijn!), naast de meer courante schopjes en hikjes. Bij elke echo lag baby al anders, verbaast me niks met wat ik allemaal voel. Nu, er is nog even tijd om de goeie positie te vinden, en mijn meisjes hebben dat keurig op tijd gedaan, dus ik heb vertrouwen. Fijn dat de suikerzakjes meevallen. Heb je nog andere dingen genaaid? Ik heb onlangs weer getwijfeld over de aankoop van een eigen naaimachine (ik gebruik die van mijn ma), maar we stellen nog maar even uit. Ik ga de eerste maanden toch geen tijd hebben gok ik zo. @Nadine: 2,5cm is nog best goed voor 30 weken hoor, zoveel heb ik van heel de vorige zwangerschap nog niet eens gehad. Nu zit ik iets onder de 3cm, althans vorige controle toch nog, maar die meting is al wel weer 4 weken geleden. Ik ga ervan uit dat het bij de volgende meting al wat verkort zal zijn, en dat lijkt me ergens ook logisch. Nu, contracties heb ik zeer weinig, en ook niet heel sterk. Eigenlijk vooral bij elk groeispurtje van mijn buik, en ze hebben nog geen effect gehad onderaan. Zwangerschapsgym of -yoga heb ik nooit gedaan, voornamelijk omwille van de vrij strikte bedrust. Maar ik heb er ook geen behoefte aan eigenlijk. Een bevalling is zoiets intuïtief en natuurlijk, ik geef me er gewoon aan over en dat is al twee keer heel goed gegaan. Ik heb me dus niet voorbereid en liet het maar op me afkomen... Maar ik denk dat je dat voor jezelf moet uitmaken. Als je je er beter bij voelt, dan moet je dat zeker doen.
Hallo dames Hier sinds zaterdag terug van een heerlijke vakantie met vl. Onze laatste samen. Vandaag weer terug aar het "echte leven" hihi. Op vakantie door de warmte en lage bloeddruk flauw gevallen en dus afgelopen zaterdag hier in NL controle gehad. per toeval weten we nu dus ook het geslacht van onze uk. De vrijdag voor de vakantie nog op controle geweest bij het zh en bleek toch een schimmelinfectie te hebben en heb dus medicatie gekregen en het is nu weg (Thank GOD) Ik start deze week tot aan de 33 weken met de pruleton injecties. vorige x ook gehad. Ook al gehoord dat ik toch tussen de 20 en 24 weken plat moet gaan liggen tot aan het einde van de zwangerschap. Dit ivm nu al flinke buik, lymfoedeem, zwakke rug en toch het type bezig bijtje te zijn. Ik hoop dat iedereen hier met een cerclage pas na de 37 weken bevalt!! Welkom alle nieuwe dames
Zwangerschapsgym of yoga heb ik vorige zwangerschap niet gedaan, ook omwille van de strikte bedrust. Niet zo veel spijt van gehad. Ik heb dan tijdens mijn bevalling wel geluk gehad, want er was een zeer lieve vroedvrouw op dat moment van dienst en die heeft mij zeer goed begeleid (qua ademhaling, verschillende posities om de weeën op te vangen,...). Wat ik wel spijtig vond, was dat ik op voorhand maar weinig informatie had gekregen over borstvoeding. En na de bevalling heb ik ook zo'n beetje mijn plan moeten trekken. Na 3 weken was mijn zoontje nog steeds niet terug op zijn geboortegewicht, hij kreeg gewoon niet genoeg binnen. Nu heb ik al beslist om mij te laten begeleiden door een lactatiedeskundige, want k wil de problemen van vorige keer toch vermijden. Vanuit mijn ervaring kan ik dus alleen maar aanraden om je hierover voldoende op voorhand te informeren! Morgenavond heb ik terug controle. Hopelijk geen ziekenhuisopname... zeker nu ze dit weekend zo'n mooi weertje voorspellen De harde buiken zijn vooral s avonds redelijk frequent en intenser, dus is toch weer spannend of de cerclage het wel zal houden... Wat het naaien betreft, moet ik mij serieus inhouden om niet de hele tijd achter de naaimachine te kruipen. 'k Heb deze ochtend eens de Ottobre magazines doorbladerd die ik van mijn man zijn nicht even mag bijhouden. Zoveel dingen waarvan ik denk, dat wil ik ook maken! Nu ja, 'k ga mij moeten beperken tot een aantal projectjes zodat ik mijn doopsuikerzakjes toch afkrijg. Ik heb mij trouwens een nieuwe naaimachine aangeschaft ondertussen. Was eerst begonnen op de naaimachine van mijn schoonmoeder, een singer uit 1975! Maar ik kon daar geen stretchstoffen mee stikken en dat was dan de reden waarom ik mijn eigen machine heb gekocht. Voor jongens is het zo leuk om tricot T-shirtjes te maken!