Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Gefeliciteerd met jullie dochter bleubird!!!

2. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mama Maya, het begint toch wat zwaarder te worden met gewicht dragen en de hitte. Ik ben wel blij dat het heerlijk weer is alleen zweet ik veel sneller nu en zit ik 3x per dag aan de waterijsjes. Naar mijn gevoel is me buik niet zo groot voor deze termijn. Als de baby maar goed groeit erin. Ik heb overmorgen controle. Ik hoop dat mijn cervix lengte stabiel is gebleven. 🙏 Dat is ook de dag van mijn 3e mijlpaal.

Ik vind het zo spannend worden tegelijkertijd ook beetje stressvol omdat ik nog zoveel moet regelen, kopen en doen. Ik ben pas met 28 weken begonnen met alles en ik ben nog niet op de helft met afvinken. Maar komt goed ik moet nu alles gewoon strakker plannen stap voor stap en genieten van deze termijn.

Zo schattig van jullie (Indigo girl + Mama Maya) kind(jes) die tegen jullie buiken aan praten. Dan smelt je volgens mij elke keer opnieuw 😃

Hoe gaat het met de andere dames?

3. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Nadine, hier hetzelfde hoor, 'k voel me zwaarder worden met de dag. Ik begin ook redelijk wat vocht vast te houden. Mijn polshorloge krijg ik niet meer aan. Morgen eens proberen mijn ringen uit te doen, want die beginnen serieus te knellen!
    Qua weertje mag het wel enkele graden minder warm zijn voor mij. We hebben ook wat tegenslag gehad vorige nacht... groot onweer en hagelbui over ons gehad en de serre achter ons huis is nu compleet vernield... :(
    Verder een lastige dag gehad, deze ochtend op babybezoek, daarna familiefeest bij de schoonfamilie, en 's avonds nog eens bij mijn familie... Te veel gedaan met andere woorden! Morgen wordt het een complete rustdag!!!

@Dani, lukt het bij jou een beetje om volledige rust te houden? 'k Denk dat je hele zwangerschap het vertrouwen een beetje op en neer zal gaan... De ene keer denk je, dit moet lukken...ik ga voor niet minder dan 36 weken... en de andere keer is dat vertrouwen helemaal zoek. Luister toch maar goed naar je lichaam!

Goede nacht dames!

4. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Ow wat shit van de serre. verzekeringskwestie dus.
    Succes ermee

Wat betreft de rust het gaat........zaterdag had vl 25 jaar jubileum bij de voetbalclub en moesten dus om 15u aanwezig zijn, hij wedstrijd spelen en aansluitend feestavond. Heb van 15 u tot 19u gezeten, tussendoor even 5 min lopen/staan, van 19.15 tot 21u gezeten en toen afgewisseld staan/lopen/zitten tot 3u in de nacht.
    Zondag een lambaldag gehad en op terras gezeten overdag en gister zijn we gaan zwemmen (liggen en afkoelen)
    En vandaag weer een ligdagje. dus het gaat op en aan met de rust.

Wat betreft het vocht vasthouden is het hier nu al vreselijk. Ik heb lymfoedeem en draag steunkousen en heb 1x per week lymfdrainage aan beide armen echter steunkousen krijg ik nu bijna niet aan en benen/voeten zijn dus echt dik. Wat betreft het weer ben ik sowieso niet vd zon (zonnenallergie) meer van de winter hihi. max 24 graden, nu alleen maar puffen en hijgen bah!
    Dus hoop dat het me nog mee gaat vallen de rest vd zwangerschap

Gister wel echo gehad en onze kleine man doet het goed heeft nu totale lengte van 20 cm en voeten zijn 2,5 cm groot al........dus ben benieuwd hoe groot de "kleine man is bij de geboorte hihi.

Wat betreft de onzekerheid is het soms wisselend idd. Als we echo hebben gehad is dat weer een tijd goed en dan neemt het weer af, voordeel is ik hoef maar te bellen en mag dan komen kijken dus ben wat gerustgesteld.
    Hoop dat mijn bmm de lengte van 4,1 cm behoud tot aan de 35/37 weken........We zullen het zien!

@bluebird gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! geniet er lekker van!

@de rest hoe gaat het ermee???
    groetjes

5. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik ben eigenlijk ook meer een wintertype, hou van de koude en van ijs en sneeuw. Maar om te rusten vind ik de lente en zomer toch fijner. Dat zou anders zijn als ik moest werken, maar nu... Ik loop ook wel constant naar de koelkast voor drank en fruit, maar verder heb ik geen last van de warmte. Geen oedeem, geen gezwollen voeten of benen, geen steunkousen nodig (heb er nog wel, van toen ik in het ziekenhuis strikte bedrust had, maar draag ze nu en ook vorige keer thuis niet), mijn trouwring gaat nog vlot uit (vorige keren zelfs altijd gewoon kunnen aanhouden bij de bevalling ook)... Ik mag dus niet klagen als ik jullie zo hoor.

En verder ben ik nog niet zo ver dat ik het fysiek zwaar begin te vinden. Maar dat komt nog wel, weet ik uit ervaring. We zullen er maar niet te hard op roepen...

Het heeft hier dit weekend serieus gestormd en gehageld, maar wij zijn bij de gelukkigen zonder schade. Vele vrienden en collega's hebben schade aan hun auto's, aan veranda's en lichtkoepels, tuinmeubilair... Hier bleef het beperkt tot kapotte planten en bloemen in onze tuin. Ook onze fruitoogst zal allicht wat tegenvallen, maar dat is natuurlijk peanuts in vergelijking met wie echt zware schade leed.

@IndigoGirl: hopelijk komt jullie verzekeraar vlot tussen, en kan de schade ook vlug hersteld worden. Wij passeerden vanmorgen aan de doe-het-zelf en daar was het een drukte van jewelste, mensen dragen hopen dekzeilen, vijverfolie,... naar buiten in afwachting dat men kan komen herstellen (lange wachttijden uiteraard).

@Dani: goed nieuws van de echo. Ik duim mee dat je deze bmh lengte nog lang mag behouden.

6. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Goeiemorgen dames! Weer een dagje erbij :)
    Hier zal het de komende tijd druk worden. De serre die vernield is zouden we volgend jaar sowieso afgebroken hebben om een bergruimte/garage te kunnen zetten en om het zicht naar de achterliggende velden wat open te trekken. Nu met die hagelstorm is alles wat in een stroomversnelling geraakt en zouden we de werken toch dit jaar al doen. Ben nu dus volop bezig met prijsaanvragen, documenten voor de vergunningsaanvraag en iemand zoeken om de opkuis te doen (zal niet gemakkelijk zijn om iemand te vinden want die hebben hun handen vol momenteel ;) ).
    Zo weet ik ook wat te doen die laatste weken voor de bevalling :p
    Hopelijk zie ik nu niets over het hoofd qua voorbereiding voor het kindje...! Van de doopsuikerzakjes heb ik nu ongeveer 1/3 afgewerkt... 'k Heb het werk toch een beetje onderschat :) Maar het resultaat mag er gelukkig zijn!

@Nadine, hoe was je controle gisteren? Alles ok?

@Dani, hier is het vocht vasthouden gelukkig niet zo erg bij als bij jou. Die lymfedrainage, is dat dan een soort massage die je krijgt?

7. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames! Indigo vervelend van de schade! Je hebt je handen aardig vol hé. Gefeliciteerd met 32 weken.

Mijn controle ging goed gisteren alles is nog stabiel, maar vandaag maak ik me toch zorgen. Ik heb last van zeurderige onderbuik pijn en lichte krampen, die komen en gaan :$:( al een uur lang. Ik ga het ziekenhuis bellen of ik langs mag komen. Ik ben in stress op dit moment. Ik wil zo graag nog verder komen 🙏. Ik weet niet wat ik moet denken, maar ga proberen positief te blijven want ik heb geen bloed of vochtverlies, God zij dank! Ook buik is niet de hele tijd gespannen. Hou jullie op de hoogte. Ik ga nu bellen.

8. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Succes Nadine!! Ik duim voor je mee dat die krampen onschuldig zijn en dat je beebje toch nog enkele weken in je buik blijft zitten!

9. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Heel veel succes Nadine. Ga voor je duimen

@Indigogirl. Lymfdrainage massage is een soort bindweefselmassage. Eerst worden de lymfklierknopen los gemasseerd en daarna beide armen en benen. dit om zo het teveel aan vocht terug te voeren naar de lymfklierknopen die weer voor afvoer zorgen in de rest van het lichaam. vaak ben ik de dag na een behandeling 1 tot 1,5 kilo lichter. Scheelt dus wel.
    Het is een stevige massage.

Veel succes met de serre en al het papierwerk enz wat erbij komt. en gefeliciteerd met de 32 weken..........die liggen nog zo ver voor mij........pffffff

Gister nog op controle moeten komen ivm pijnlijke steken in de zij, nu blijkt dat dit van het poortje van mijn maagbandje kan komen. Die zit vastgezet aan een spier en doordat buik groeit wordt dit ook opgerekt/verdrukt.
    Maar doordat ik toch moest komen om te laten controleren ivm evt weeen enz hebben ze meteen bmm nog eens gemeten en die was gister 4,8 cm :D kan mijn geluk niet op. Maar spring nog geen gat in de lucht. eerst de 20 weken, dan de 24 en 30 weken zijn mijn streefpunten!

Hoe gaat het met de rest van de dames??

10. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    @Nadine, ik duim ook dat alles goed is!

@IndigoGirl, je hebt je handen nog vol tot de bevalling. Da's ook wel fijn hoor, dan gaat de tijd goed vooruit.

Ik heb de suikertest gehad vandaag en die was goed. En er is ook bloed genomen voor o.a. hemoglobine en eiwitten check. Alles was heel goed. Oef, weer een zorg minder.

11. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    @Dani, ik vergeet jou nog bijna te feliciteren met jouw super bmh meting. Da's echt heel lang, kan geloven dat je er gelukig van wordt. Houden zo! Je merkt dat rusten een hele gunstige invloed heeft.

12. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames dank voor alle beste wensen en duimen. Het heeft mij zeker geholpen. Mijn cervix is nu 37 mm snap niet zo goed hoe dat kan met de pijn die ik nog steeds onderga, maar ik neem het voor lief. Het is twee keer gemeten met andere apparaten en artsen. Cervix is weer gegroeid ;) rust helpt zeker. Uit de ctg bleek ook alles goed te zijn met de baby. Goed nieuws hier dus. Alleen heb ik nog steeds de pijn en de artsen weten niet precies wat of hoe.

Sinds vanochtend heb ik pijn en het wordt soms heftiger en dan weer minder. Eerst dacht ik aan bandenpijn nu denk ik toch dat het oefenweeën zijn. Het bizarre van dit is zodra de pijn heftiger is, wordt mijn buik niet hard. :( Ik hoop dat ik kan slapen anders ga ik morgen aan de adalat als het zo blijft.

13. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    @Nadine, ik vreesde al een beetje omdat er niet meteen een reactie kwam. Ik was ongerust. Maar gelukkig is alles nog prima. 37mm daar teken ik meteen voor op die termijn! De pijn is wel vreemd, en heel lastig voor jou. Ook om vertrouwen te blijven houden.

In jouw plaats zou ik sowieso vragen Adalat te mogen nemen. Dat is verder absoluut onschuldig. En eventueel longrijping vragen? Kan ook geen kwaad en mocht je toch eerder bevallen, dan is baby er klaar voor. Dankzij die prikjes moest mijn meisje niet beademd worden toen ze na net geen 33w al kwam, en was ze ook sneller thuis. Ook in mijn vorige zwangerschap kreeg ik ze preventief. Dat gaf toch ook weer meer rust en vertrouwen vond ik. Te overwegen?

Ik wens je in elk geval toe dat de pijn onder controle raakt, en dat je nog lang (minstens een maand!) van je zwangerschap kan genieten!

14. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Goed nieuws dat je bmh nog zo lang is Nadine! Blijven de krampen nog steeds aanhouden? Eventueel kan je een warmwaterkruik proberen. Heb al gehoord dat dat ook soms kan helpen.
    Die longrijping heb ik vorige zwangerschap ook gehad rond 27 weken en het gaf toch een 'geruster' gevoel. Het kindje heeft direct meer kansen om het goed te doen.

15. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren ben ik weer naar het ziekenhuis gegaan. Ze wilden extra controleren of het geen weeën waren. Goed nieuws na 2 uur aan de ctg te zitten zijn het echt geen weeën! Maar wat dan wel? De artsen kunnen niet veel zeggen, dan dat ik het moet aankijken, een paracetamol innemen en langskomen als het nog erger wordt. Ik mag geen adalat gebruiken.

Indigo girl ik heb je advies opgevolgd en warme kruik er tegen aangezet. Het heeft een klein beetje geholpen mij te ontspannen. De pijn is er nog steeds en lijkt wel heftiger dan de eerste dag. Bij elke draai of grotere beweging van kindje wat soms om de 10 min zijn heb ik veel pijn en ik zie daadwerkelijk een stuk van mijn buik opzwellen. Ik schreeuw gewoon van de pijn. Het lijkt net een soort weeën. Ik heb een actief kindje dus pfffff weet niet hoe lang dit gaat blijven. Hoop dat mijn banden goed mee strekken en buik ook zodat ik die pijn niet meer zo voel.

Mijn moeder zegt dat ze de pijn ook kent toen ze zwanger van mij was. Het heeft een paar dagen tot een week zo aangehouden. Af en toe kwam het later weer terug voor een paar dagen. Oh jee nou dat worden slapeloze pijnlijke nachten voor mij als me baby hetzelfde gaat doen wat ik me moeder heb aangedaan:$. Ze zei dat je niks er aan kan doen. Kruik heeft ze zelf niet gebruikt er voor. Ik hoop dat het dit weekend voorbij is. Ik heb nog 4 weken om te werken vanuit huis voordat mijn verlof begint. Het heeft me donderdag en vrijdag echt belemmerd.

16. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry voor alle ego berichten.

Indigo girl fijn om te horen dat het goed gaat met het doopsuikerzakjes. Ik ga geboortekaartjes laten maken. Wat minder creatief. Ik ben nu op zoek naar leuke bijzondere kaartjes waar ik ook mijn engeltjes kan zetten, niets opvallend maar meer symbolisch.

Mama Maya erg fijn dat de Suikertest goed is gegaan. Ik ga binnenkort met de artsen bespreken over de longrijping. Ik wil het liever ook preventief. Ik hoorde vanaf de 34 weken is de baby's longen helemaal af. Dan wordt longrijping niet meer gegeven door de meeste ziekenhuizen, klopt dat?

Dani nog steeds mooie meting! Houden zo he👍

Hoe gaat het met de andere dames? Wat zijn jullie stil hier. Hoop dat het goed gaat met de zwangerschap.

Fijn weekend allemaal!

17. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.083
    12.039
    113
    Lastig Nadine, die pijn. Maar wel heel fijn dat het geen weeen zijn. Ik lees dat je nog 4 weken vanuit huis gaat werken... Vind je dat zelf prettig? Ik werk ook vanuit huis, het geeft wel fijn afleiding, maar ik was zelf niet van plan dit tot week 36 te doen.

Hier zijn de metingen na die ene aanzienlijk kortere meting gelukkig steeds goed. Wel weer korter dan die ene keer dat hij heel lang was, maar in de veilige zone. De 20 weken echo was erg mooi, ons zoontje zit qua groei boven in de lijn, net als zijn broertjes. Ik moet wel thuis blijven en rust houden, dus ik zit dagelijks een paar uurtjes thuis te werken en mijn man heeft het maar druk met de huishoudelijke karweitjes... Ik haal het na de bevalling allemaal weer in, alles om deze kleine uk in mijn buik te houden. Nog 3 weken, dan zit ik op de termijn dat de vorige keer mijn vliezen braken, ik merk dat ik het enorm spannend vind... Gelukkig krijg ik vanaf volgende week iedere week een controle.

18. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Blij om te lezen dat het toch geen weeën zijn hoor Nadine. Was al een beetje ongerust aan het worden. Hopelijk neemt de pijn toch nog wat af.
    De longen van het kindje zijn inderdaad na 34 weken 'af', dus na die termijn zullen ze geen longrijping meer geven.

19. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Trouwens, aan de Nederlandse dames hier... wat een overwinning gisteren tegen Spanje op het WK! Ik ben eigenlijk niet zo'n voetballiefhebber, maar deze match was toch de moeite om naar te kijken :D Hopelijk doen onze Belgjes het even goed dinsdag tegen Algerije ;)

20. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is iets minder de pijn alleen zijn mijn nachten zonder slaap. De baby is het meest actief wanneer ik wil gaan slapen. Het lijkt wel dat ik me extra goed aan het voorbereiden ben voor de eerste 6 maanden;) zonder slaap. Overdag valt de pijn iets mee maar merk dat ik gewoon niet langer dan 10 minuten kan staan dan moet ik plassen. Ik hoop echt dat dit kwaaltje snel verdwijnt, mag later terugkomen wanneer ik klaar met werken ben en van me verlof kan genieten.

Dubbelgeluk ik ben zelfstandig en moet nog een aantal dingen afronden. Zodat ik lekker kan genieten van mijn verlof. Ik werk nu al veel minder dan een paar weken geleden. Huishouden doe ik heel minimaal was of afwassen en dat is het. De rest doet mijn partner of familie. Goed om te horen dat het goed met je gaat. Rust veel, vermijd zwaar tillen, wees hoopvol, vertrouwen en geniet van de baby in je buik. Het helpt echt qua stressen dat je wekelijkse controle hebt. Ik heb 11 weken elke week controle gehad. Voor mij was het een soort therapie geworden. Ik moest wel even wennen toen het naar 2 weken ging maar toen was ik bijna 30 weken. Binnenkort zit je in die moeilijke kritische weken weet dat we ook voor je zijn hier. Als je ei kwijt wil of even niet ziet zitten, maar ook om je mijlpalen te delen. Hoe ver ben je nu?

Deel Deze Pagina