Nadine, proficiat trouwens met je 37 weken mijlpaal!! Vanaf vandaag wordt je zwangerschap dus als voldragen beschouwd
Nou net een uitgebreid bericht getypt en nu is het weg. Zucht!!! Kijken of ik nog wat ervan kan maken. Indigo Girl wat een spannende dag gisteren voor je. Hoop dat de bloeddruk daalt en hoofdpijn niet meer terugkomt. In principe mag je bevallen. Ook gefeliciteerd met 37 weken! We hebben het gehaald ik hoop dat alle dames hier minimaal zo ver mogen komen 🙏. Hou je ons op de hoogte. Mama Maya is die albastix alleen in België te krijgen? Tijdens deze zwangerschap heb ik 3 keer infecties gehad. Eventueel goed om te hebben bij een volgende zwangerschap. Hoe gaat het met de wieg? Is het al af? Maak je het nu al op of wacht je een paar weken? Ik durf echt niet meer aan seks te beginnen. Vanaf dat ik zwanger ben heb ik manlief ontzegt. Nu dat het kan denk en droom ik het, maar dat is het. Ach een paar maandjes erbij kan dan toch ook arme man hihihihi Sinds gisteren ben ik van de maagzuur af. Nu last van mijn bekken. De baby is volgens mij goed ingedaald. Ik heb niks van de indaling gevoeld behalve dat ik om de haverklap moet plassen en dat ik nu officieel als een pinguïn loop. Mijn partner denkt dat de baby volgende week komt. Ik dacht over twee weken, maar twijfel nu en denk ook hetzelfde als me partner. We zien het wel. Ik vind het echt erg spannend worden . Hoe gaat het met de andere dames? Wat zijn jullie stil hier. Hoop dat alles ok is met ieder. Zal fijn zijn om iets te horen. ❤️
Wat goed dat jullie de 37 weken hebben gehaald! Jullie kindjes mogen komen! Ik hoop het ook zo te halen! Nog 11 weken en 3 dagen Hier is alles rustig, maar ik vind het zware weken en mijn man ook. Ik kijk zo uit om in de 30 weken te zitten, maar ik moet nog even geduld hebben.
Net terug van de 32w echo. Kindje zit qua groei (hoofdje, buikje en beentjes) tussen 33 en 34w, dus ik denk echt dat we iets verder zijn dan zij inschatten. Gewichtje bijna 2,1 kilo en ligging is perfect met hoofdje onderaan. Indaling is nog niet begonnen, en de bmh houdt het nog prima. Ik heb nog steeds een kleine 3cm over en alles is nog potdicht en zonder funneling. Beter kan niet, ben er heel blij mee De wiegbekleding is bijna klaar. Het wiegje staat hier nu in de living, maar nog niet opgetuigd. Hemeltje heeft nog wat retouches nodig, da's voor volgende week. En dan is de wieg klaar. Lakentjes en dekentjes zijn gewassen, maar die leg ik pas op als de cerclage eruit is. Boven is de co-sleeper ook al opgezet aan mijn kant van 't bed. Papa zit hier echt op hete kolen De box willen de zusjes graag al zetten, met speelgoed erin. Maar dat is sowieso pas voor als mijn bed hier weg is uit de living. Nadine, ik denk dat Albustix in NL ook verkrijgbaar zijn, mogelijk wel onder een andere naam... Dubbelgeluk, je zit inderdaad in de lastigste periode. Dadelijk volgt echter de ene na de andere mijlpaal en dan gaat de tijd doorgaans iets vlotter voorbij. Ook voor de papa's is dit lastig, want ze kunnen zo weinig doen. Hou moed, je bent goed op weg! Indigo Girl, even vals alarm blijkbaar. Ik hoop dat je toch nog wat van extra kwaaltjes gespaard blijft en dat de controle morgen goed is. En mocht je toch ingeleid worden, dan is dat op een mooie termijn en dan wens ik je van harte een vlotte bevalling toe! Het komt nu echt héél dichtbij allemaal... Nadine, wanneer heb jij weer controle?
@Indigogirl oew even spannend geweest dus. hopelijk blijven de kwaaltjes je nu gespaard. 37 weken heb je iig bereikt, gefeliciteerd! Probeer nog wat te genieten en te ontspannen @Mamamaya fijn dat kindje iets voor ligt en dat nog alles dicht is, geen funneling en bmhl 3 cm netjes! Succes met de laatste dingetjes voor te bereiden voor de kleine zich meldt! @dubbelgeluk hoe ver ben je nu precies? probeer wat afleiding te zoeken. Hoe zit het met je bmhl?? @Hier gister weer controle in zh gehad geen b.o of andere infecties gevonden (YES), bmhl is 5,3 cm, wekelijks nog de spuiten (auwa) en de kleine man ligt 1 week voor op schema en doet het goed. Kijk uit naar de 24 weken. Volgende week donderdag om 18.18 ben ik precies zo ver zwanger als bij Casper en zie wel beetje op tegen die dag. Merk wel dat ik minder zorgen heb vanwege de lengte van de bmh, voel de kleine man heel goed en vaak (hij ligt wel erg laag en schopt soms richting vagina wat wel pijnlijk is). Qua gewicht nog steeds op -1kg (Jippie) en houd wel veel vocht in benen vast (krijg zelfs steunkousen niet meer aan) Vandaag weer een zwangerschapsmassage gehad en dat doet echt wonderen voor me heerlijk! Voor de rest beetje last van de moeiheid, rugpijn en het waggeleffect haha. Gelukkig heb ik van school nu vakantie en aansluitend zwangerschapsverlof dus tot 1 februari lekker thuis @diegene waar ik niet op heb gereageerd sorry.
@MamaMaya: bij jou heeft papa nesteldrang als ik het zo lees fijn dat jullie zo lekker bezig zijn! Bij ons is ook wel alles binnen, we hebben bijna alles nieuw gekocht, was een fijne uitlaatklep/ afleiding voor mij om allemaal spullen online te bestellen en binnen te zien komen, behalve het wiegje waar ik vroeger in heb gelegen. Die wordt dit weekend geschilderd en dan gaat mijn moeder hem bekleden. Maar nog veel belangrijker dan spullen, wat super fijn dat het gewicht zo goed is en je bmh nog zo mooi lang! Zo fijn om deze positieve verhalen te lezen! @Dani: moeilijk he, die termijnen en verdrietige data... Echt iets waar je weer doorheen moet, dikke knuffel voor jou. Je controles zijn super, dat geeft inderdaad goede moed. Vervelend van het vocht dat je vast houdt, die massages klinken wel heel lekker! Fijn dat je vanaf nu niet meer hoeft te werken, en dat tot 1 februari! Heerlijk! Ik ben 25,4 weken vandaag. Ik werk gelukkig nog dagelijks thuis en kom zo mijn dagen wel door, maar ik ben gewoon heel blij als ik in een beter termijn kom. Ook alle data (termijnen jongste en oudste zoontjes geboren, termijnen jongste en oudste zoontjes overleden, en komende maand de geboortedata en overlijdensdata...) maken het nu niet makkelijk. Maar daar moeten we allemaal doorheen, ik kijk gewoon enorm uit naar de herfst.
Dani en Dubbelgeluk, hou de moed er in tijdens deze moeilijke dagen/weken! En hou jullie vast aan die goede controles! Mamamaya, wat een super controle! Ik ben vanochtend nog op controle geweest. Bloedwaarden waren verbeterd ten opzichte van woensdag en ook de bloeddruk viel binnen aanvaardbare grenzen. Geen reden tot inleiden dus...! En misschien maar best, want met dit weer moeten bevallen... Zou niet alleen weeën maar ook warmte wegpuffen worden! Wel 4cm ontsluiting ondertussen. Dus op een kleine 48 uur van 1cm naar 4cm gegaan. Eens benieuwd hoe snel het nu zal vorderen. Mijn buik blijft nog steeds heel rustig voorlopig. Kindje daarentegen zeer actief! Die voelt zich daar nog heel goed vanbinnen
Indigo Girl, 4cm al !? Komt nu echt dichterbij. Ik hoop dat je het nog even kan rekken tot na deze hittegolf... Wel fijn om te lezen dat je bloedwaarden weer goed zijn en een inleiding niet nodig was. Dubbelgeluk, sterkte met de aankomende data. Jaja, papa met nesteldrang hier Dani, superlengte van je bmh, geeft inderdaad vertrouwen. Jij ook sterkte met de moeilijke dag volgende donderdag. De pijnlijke schopjes onderaan had ik ook rond die termijn. Later is baby gedraaid en nu mag ik ze incasseren aan mijn maag niet echt een verbetering, maar goed
Wat fijn om te horen dat het met de zwangerschappen goed gaat. Dani en Dubbelgeluk: dit zijn de moeilijke tijden voor mama's zoals ons. Laat het soms over je heen komen en vergeet niet dat jullie op de goede weg zijn. Probeer positief te blijven. Sterkte en veel liefde rondom deze dagen/ weken. Ook dikke knuffels van mij. Mama Maya wauw goed nieuws zeg. Nu lekker genieten van de inkopen en de voorbereidingen. Ik kon heel weinig info vinden op internet over albastix. Er stond ook niet bij dat het infecties waarden controleert, maar wel iets over proteïnen waarde. Indigo girl spannend hé, wie van ons zal eerst bevallen? Hebben ze de ontsluiting d.m.v. inwendige echo gecontroleerd? Fijn dat je niet ingeleid hoeft te worden en dat je buik lekker rustig is. Trouwens weet je al meer over die afscheiding? Was het de slijmprop of infectie? Ik heb dinsdag weer controle. Ben benieuwd of ik ontsluiting heb. Geen last van pijnlijke krampen of weeën. Bekken pijn is ook verminderd, maar vaker steken in en nabij de vagina. Ik ga vragen bij controle of ze kunnen nagaan wat de ontsluiting status is. Ik heb ook geen idee wat voor gewicht baby nu heeft. Ik weet met week 32 hadden ze het over 1500 gram ongeveer. Vorige week zeiden ze dat ze het niet meer kunnen controleren via de echo. Schatting uitwendig controle is gemiddeld. Tja ook niet echt duidelijk en geruststellend. Ik probeer vertrouwen erin te houden dat alles goed is/komt met de baby. 🙏
Amai dames!!! Allemaal goed volgehouden! Spannende dagen voor jullie! Veel succes als het zover is! Hier (ondertussen 33w en 3d) gaat alles redelijk goed. Maandag op controle geweest, bmh was 1.6cm + funneling. Baby woog 1740 gram (wat ik aan de lage kant vind) Nu nog steeds platte rust, af en toe harde buiken en krampen. Op 7 augustus wordt het strikje verwijderd, hoop dat ik die termijn kan halen!! Iemand ervaringen met verwijderen van cerclage? Beetje schrik voor!! Grts
Jenf mijn ervaring met de cerclage was minder pleasant en snel dan bij de anderen hier. Dat kwam ook doordat het wat vergroeit was. Bij mij is het weggehaald met verdoving. Bij de meeste wordt het op de poli verwijderd. Ik was de uitzondering. Niet druk maken erover. Komt helemaal goed ik ben al weer vergeten hoe het bij mij ging. Ik heb wel een souvenir mee naar huis gekregen als aandenking. Niet te geloven hoe klein het eruit ziet en dat zoiets kleins alles bij elkaar kan houden. Een wonder uitvinding. Goed dat je het rustig aan doet. De laatste loodjes wegen het zwaarst en het weer helpt wel wat minder te doen. Jij bent er ook bijna.
JenF, zoals Nadine al zegt, bij de meeste gaat het verwijderen heel snel en zo goed als pijnloos. Ik had bij mijn eerste zwangerschap wel redelijk wat pijn gehad. Die cerclage stond toen eigenlijk al op scheuren, en 5 uur later ben ik bevallen... Deze keer ging het een pak vlotter. Het heeft letterlijk 30 seconden geduurd denk ik, beetje onaangenaam gevoel, zoals bij alle inwendige onderzoeken Hopelijk gaat het voor jou ook even vlot! 7 augustus komt al dichtbij hé. Ivm dat gewicht. Hier woog ons kindje ook ongeveer 1750g op 33w. Vond het ook aan de lage kant. De controle erna op 35w werd al 2400g geschat!! Niet te veel uitgaan van die schattingen dus... De gyn zal wel tijdig aan de alarmbel trekken mocht het kindje niet genoeg groeien... Nadine, wel leuk dat je de cerclagedraad hebt mogen meenemen als aandenken Ben dat helaas vergeten vragen. Ivm die afscheiding, woensdag is er een uitstrijkje genomen en resultaat zou 3 dagen duren. De gyn belt wel enkel als er 'slecht' nieuws is, dus aangezien ik gisteren niets gehoord heb ga ik er van uit dat er niets aan de hand is. Het is trouwens na 2 dagen weer gestopt, dus het zal hoogst waarschijnlijk de slijmprop geweest zijn. Die ontsluiting heeft de gyn bepaald met een inwendig onderzoek (dus toucheren, niet met de echo). Ik ben ook wel benieuwd of het bij jou al wat gevorderd is sinds het verwijderen van de cerclage. Succes alvast dinsdag! Ik heb woensdag opnieuw controle. Hier blijft het afwachten tot wanneer er iets gebeurt. 'k Heb de afgelopen dagen wel afgezien met dat warme weer. Ben blij dat het alweer wat is afgekoeld ondertussen! Ik heb nu ongeveer 1 à 2 harde buiken per uur. 'k Vind het nogal moeilijk om in te schatten wanneer ik nu precies naar het ziekenhuis moet. Van die eerste 4cm heb ik niets gevoeld, behalve een paar harde buiken dan. 'k Zou het liefst hebben dat mijn water breekt, dat is tenminste een duidelijk signaal dat we direct moeten vertrekken Ondertussen zou ons kindje volgens de gemiddelde waarden al rond de 3kg moeten wegen. Dat zou echt super zijn!
@Nadine: Albustix test inderdaad op proteïnen (= eiwitten = albumine) en dat zit in je urine als je lichaam tegen een infectie vecht. Wat de schattingen van gewicht betreft, dat zijn dus echt ruwe schattingen. Ze zitten er al gauw 20-25% naast. In mijn vorige zwangerschappen waren mijn kindjes altijd "klein en licht", maar bij de bevalling heel gemiddeld voor hun termijn. Nu zou ik een "bovengemiddelde" baby dragen... maar dat wil ik nog zien... @JenF: De verwijdering van mijn cerclages was telkens vlot en pijnloos, gewoon poliklinisch en zonder verdoving. Het meest onaangename eraan vond ik nog de plaatsing van de eendebek. Jij hebt je datum dus al... fijn, kan je aftellen @Indigo Girl: Oef, geen infectie. Zal dan waarschijnlijk wel de slijmprop geweest zijn. Dan houdt niks de bevalling nog tegen hè, alleen zal je wel wat meer contracties nodig hebben voor meer ontsluiting. Ben benieuwd wanneer het op gang komt... De voorbije dagen vond ik het ook te warm. Zoals vandaag was prima. Weeën wegpuffen tijdens een hittegolf, wens ik ook niemand toe.
Dan hoop ik dat het, zoals de meeste, pijnloos zal verlopen! Toch spannend allemaal! Ik meen maar dat vanaf het moment het strikje eruit is het niet lang meer zal duren! Hebben jullie dat gevoel niet? Schrik om, na al dat lange rusten, iets te doen? Mss dat ik daar zo'n schrik voor heb omdat bij mijn zoontje Jef mijn vliezen zijn gebroken toen ik gewoon uit bed stapte. Na het verwijderen van jullie cerclage, blijven jullie thuis? Nog altijd platte rust? Toch eens nr de winkel/kapper,...? Vind 't moeilijk, hoewel er dan geen angst meer moet zijn om te bevallen!! (ben precies beetje paniekerig aangelgd!!) Mama maya: heb jij dan nog geen datum voor het verwijderen van je cerclage?
JenF, ik dacht dat het ook niet lang meer zou duren na het verwijderen van de cerclage, maar zie, nu 8 dagen later, loop ik nog steeds rond! Platte rust hou ik niet meer, ik doe al veel meer. Al moet ik wel zeggen dat met dat warme weer dit weekend het hier toch nog vrij rustig gebleven is. Zou wel meer willen doen, maar 'k voel toch ook dat mijn lichaam, spieren, gewrichten slapper zijn en ik het snel lastig krijg. Wel normaal natuurlijk aan het einde van een zwangerschap en met temperaturen boven de 30 graden! Ik doe wel wat kleine boodschappen, maar hou er toch rekening mee dat ik binnen het half uur in het ziekenhuis geraak indien nodig. Straks ga ik nog voor een pedicure... kijk er al naar uit. Mijn voeten staan volledig gezwollen nu, zijn echte olifantenpootjes geworden ondertussen. Ik tel elke dag af, ik verlang er zo naar dat kleintje in mijn armen te houden! Ik ben trouwens elke keer verbaasd als ik mijn banner onder mijn posts zie had nooit gedacht zo ver te geraken!
Ik heb nog geen datum, nee. Vorige keer ook pas een datum gekregen toen de cerclage onder druk kwam, ter voorkoming van doorscheuren. Volgende controle heb ik op 7/8, misschien dat er dan zicht is op een datum? Schrik om iets te doen, had ik niet, al was het wel even een akelige gedachte dat er niks de baby nog tegenhield. Na het verwijderen van de cerclage vorige keer, ben ik preventief opgenomen omdat ik vrij ver van het ziekenhuis woon. Later ben ik weer ontslagen omdat er geen schot in de zaak kwam. Thuis rustte ik niet meer, heb in de tuin gewerkt (geen zwaar werk natuurlijk) en wat gewandeld, naar de kapper geweest, verder ook nog op bezoek bij familie in de buurt. Ik ging niet te ver weg, en zorgde dat ik steeds iemand kon oproepen om me naar het ziekenhuis te brengen. Ik denk het nu weer zo te doen (behalve de opname dan, dat lijkt me normaal gezien niet nodig). Een beetje extra beweging vanaf pakweg 36 weken, zou ik zeker aanbevelen. Het bouwt (misschien minimaal, maar alle beetjes helpen) net een tikkeltje extra conditie en spierkracht op en daar profiteer je zeker van tijdens en vlak na de bevalling. En voor een premature bevalling moet je het dan alvast niet meer laten. Indigo Girl: prachtige banner, inderdaad, die zou ik ook nog wel willen. Je mag er terecht trots op zijn. Ik vind dat je het heel knap volhoudt. Succes nog!
Bedankt voor jullie reacties! Nog even een vraag, toen jullie cerclage werd verwijderd, hoeveel lengte bmh hadden jullie toen? Hadden jullie ook al een funneling? @ indigo girl: inderdaad super dat je al zo ver bent geraakt! Heerlijk dat je binnenkort beloont wordt met iets prachtig! Ik kijk er ook enorm nr uit om dat kleine kindje in m'n armen te houden! Geniet van je voetbehandeling en vergeet geen massage te vragen!! Ik ga het ook riskeren om nog nr de kapper te gaan, een uitgroei van jewelste!! (wil toch een beetje in stijl bevallen!) Grts
JenF Ik heb geen bedrust gehouden tijdens de zwangerschap voor en tijdens de cerclage. Wel mezelf onthouden van veel dingen. Ik probeer nu ook actiever te zijn dan voordat de cerclage verwijderd was. Het gaat wel wat moeilijker met de hitte en natuurlijk energie. Wandelen, winkelen met veel pauzes, visite bezoek, etc. hou ik me mee bezig. Ik ben nu bijna 2 weken verder sinds de cerclage is verwijderd. Het zegt niet altijd iets als je cerclage weg is dat je meteen gaat bevallen. Mijn cervix was toen dicht. Ik heb niks over funneling gehoord en nadien heb ik geen echo's meer gehad. Gisteren met controle ging goed. Mijn geboorteplan heb ik doorgenomen met de arts. Er is uitwendig gekeken naar de baby en bloeddruk gecontroleerd, die was laag en goed. De baby is wel al ingedaald en wordt geschat op een gemiddelde gewicht. Ze zien het nut niet te toucheren als ik weinig harde buiken heb en symptomen dat ik wil gaan bevallen. Ik heb nu geen idee of ik een opening heb of al enig ontsluiting. Het is afwachten hier of tot volgende week controle weer. Vandaag 38 weken al! Wauw soms denk ik dat ik nog droom. Ik had dit niet verwacht zo ver te komen. Ik moet ook steeds 2 x kijken naar mijn banner of ik goed kijk. Ik heb dit onderdeel van het forum vanaf 2011 gevolgd en van alle succes/ verdrietige verhalen beleeft net als of ik het zelf was. Nu ben ik hier ik ben zo dankbaar. Het mooiste cadeau moet nog komen en dan geloof ik het pas echt dat ik niet heb gedroomd. Dappere meiden hier, niet je babywens opgeven en neem het week voor week en stap voor stap. Dromen en wonderen kunnen uitkomen, maar je moet er in geloven. 🙏 Dat laatste was ook voor mij heel moeilijk, na wat ik heb meegemaakt veel dieptepunten gehad maar altijd blijven geloven dat het dit keer anders zal gaan heeft me denk ik zo ver gebracht.
Mama Maya dank voor de uitleg albastix. Dat is zeker iets om in mijn achterhoofd te houden mocht ik het weer ooit gaan proberen. Indigo girl morgen 38 weken! Mooi hoor! Zo spannend aan het worden voor ons allebei wie eerst gaat bevallen. Ik wens ons allebei alvast een voorspoedig bevalling en gezonde baby's. Voor de dames die moeilijke weken hebben tegen jullie zeg ik sterkte, liefde en hou vol in de gedachten dat het goed komt. Als het je teveel wordt zoek aub afleiding of praat met iemand. Laat het je gedachten niet dagen overheersen met verdriet. Sinds een paar weken zijn mijn tepels heel droog en schraal, is dit normaal? Mijn tepels zijn ook aan het vervellen lijkt het wel. Heeft iemand ervaring hiermee?
JenF, op 35 weken lag mijn kindje in stuit en toen had ik geen marge meer boven de cerclage. Een weekje later dan toch terug met hoofdje naar beneden gedraaid en toen stond de cerclage weer wat minder onder druk. Ik had toen nog ongeveer 2cm bmh. Na het verwijderen van de cerclage zat alles nog dicht. Nadine, ik heb niet echt veranderingen opgemerkt aan mijn tepels de laatste weken. Kan je niet echt verder helpen... Gisteren controle gehad. Ondertussen een kleine 5cm opening en kindje is een sterrekijkertje! Mijn eerste zoontje was ook een sterrekijker dus maak me er niet al te veel zorgen over. Bloeddruk was weer aan de hoge kant (13/10), maar zolang ik dus geen ernstige hoofdpijn meer krijg zoals vorige week moet ik nog niet aan de alarmbel trekken. Deze nacht heb ik wel voor het eerst voorweeën gehad die vrij regelmatig kwamen (elke 6 minuten ongeveer), maar na een tweetal uurtjes zijn die weer afgezwakt. Ik hoop nu toch dat die voorweeën binnenkort eens gaan doorzetten tot echte weeën! Wat ik mij nog afvroeg, leggen jullie iets van matrasbeschermer voor mochten jullie vliezen 's nachts breken? Had er eerlijk gezegd nog niet aan gedacht, maar vannacht dan toch eens deze bedenking gemaakt