Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Nadine en Indigo Girl, jullie hebben de 38 weken gehaald!! Wat een supergoede prestaties! Iedere dag kijk ik even of jullie kindjes al geboren zijn, maar ze lijken er nog geen zin in te hebben! Ik kan mij voorstellen dat jullie wel een beetje ongeduldig worden...

Indigo Girl, ik zou een waterdichte molton op je bed leggen. Om met dit weer een zeiltje te gebruiken lijkt mij vreselijk, dat is wel een prettig alternatief.

JenF, heb je al een datum dat de cerclage wordt verwijderd? Ik hoop voor je dat het meevalt met de pijn, het wordt ons allemaal al niet makkelijk gemaakt...

MamaMaya, ik ben ook van plan om vanaf 36 weken (in de hoop zover te komen) meer te gaan bewegen. Zowel goed voor lichaam als voor geest, want mijn huiskamer en slaapkamer heb ik inmiddels wel gezien....

Hier gaat het best aardig, morgen weer controle, fijn om de kleine man weer even te zien. Bijna 27 weken, de 30 weken komen laaaaaangzaam maar zeker dichterbij.

2. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    M.b.t. cervix bij verwijderen cerclage: vorige keer had ik al funneling vanaf 28 weken, en bmh was volledig open boven de cerclage rond de 35 weken, cerclage verwijderd op 36 weken en meteen 2-3cm opening. Nu heb ik nog geen funneling en is de cervix nog iets meer dan 1cm gesloten boven de cerclage. We zullen zien hoe dat nog evolueert, op 36 weken heb ik de laatste meting.

Ik moest vandaag een eerste monitoring doen, en urinetest (Albustix :p). Alles was goed. Volgende week weer monitoring, dat zal nu wekelijks zijn tot de bevalling. Ook volgende week bloedname erbij. En over 2 weken de laatste meting via echo dus erbij. Die laatste weken zullen omvliegen met zo'n frequente controles :D

Ik mag de Utrogestan nu afbouwen, komende halve week nog 2 per etmaal, dan nog een halve week 1 per etmaal. Op 35 weken stopt het dan. En vervolgens moet ik weer meer gaan bewegen, maar dat doe ik nu eigenlijk ook al een beetje. Doet mij ook wel enorm deugd :)

Dubbelgeluk, de mijlpalen volgen elkaar nu snel op. Hou moed, je bent goed bezig! Succes voor morgen!

Aan de 38'ers... ik kom ook elke dag even piepen :p

3. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Er was ook nog een vraag over de tepels... De mijne zijn net vettiger sinds halfweg de zwangerschap. En de laatste dagen krijg ik met het warme weer af en toe al een tsr waarbij wat druppels komen. Als je tepels schraal zijn, of vervellen, en het stoort, dan kan je Purelan zalf gebruiken. Dat vind ik althans de beste zalf (na moedermelk natuurlijk :D maar die is nog niet echt ter beschikking).

4. JenF

JenF Lid

29 jun 2014
    16
    0
    0
    @ dubbelgeluk: de cerclage wordt op 7 augustus verwijderd! Kijk er naar uit om vanaf dan meer te gaan bewegen en minder schrik te hebben!
    Gisteren veel last gehad van harde buiken en krampen die regelmatig terug kwamen, wil nu absoluut nog niet bevallen!!
    @ mamamaya: als ik je verhaal lees over de vorige keer dan zal het idd niet lang meer duren, ik had 2 weken geleden nog 1.5cm bmh boven het strikje maar de funneling was wel duidelijk aanwezig! Maandag moet ik terug op controle.
    Doen ze bij jullie ook telkens vaginale wissers afnemen? Ik krijg nu ook telkens een fibronectine test, deze wijst erop hoeveel procent kans je hebt om binnen de 2 weken te bevallen. Ik hoop dat ze deze tests achterwege gaan laten want dat wroeten binnenin is ook niet goed.

Nog een vraagje omtrent het verwijderen van de cerclage: deze wordt op 36/1 verwijderd maar heb de week nadien ook nog een afspraak bij de gynaecoloog, zou ik het nog een weekje uitstellen of wat zouden jullie doen??

Nog een vraagje i.v.m. Boostrix vaccinatie: hebben jullie deze tijdens de zwangerschap laten zetten? Of laten jullie dat erna zetten?

Vele grts en super véél succes aan de "bijna bevallende" mama's!!
    Doet dat goed éh!!

5. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag regelmatige harde buiken nog niet pijnlijk, maar doe het rustig aan veel op bed liggen tussendoor. Misschien komt het omdat ik gisteren een lange stuk had gelopen van 20 min dat me bijna 60 min duurde. Ik was ook veel bezig thuis met koken en opruimen etc.

JenF met wissers en testen hebben ze niet meer bij mij gedaan na 30 weken. Wissers heb ik geen een keer gehad. Bij mij zeiden ze dat ik de cerclage vanaf 35 tot 37 weken verwijderd moest worden in verband met druk erop. Datum van de cerclage verwijdering is dichtbij 😃 spannend meid niet te druk maken over hoe dat zal verlopen, want de meeste meiden hier lopen nog een paar dagen of weken zonder verder. 😉

Mama Maya ga ik morgen proberen dat zalfje. Ook elke week controle maar bij mij controleren ze alleen uitwendig. Snap niet zo goed waarom ze niet kijken wat de stand van zaken zijn daar binnen. Misschien willen ze het afwachten.

Dubbelgeluk hoe was je controle vandaag? De drie komt steeds dichterbij.

Indigo girl ik heb sinds de cerclage verwijdering een matrasbeschermer op bed liggen. Niet erg relaxed maar went wel nu.

6. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Dubbelgeluk, de tijd gaat nu echt wel sneller beginnen vooruitgaan nu je de 30 weken nadert! Hopelijk komen er nog een goede 10 weken bij hé! Laat eens weten hoe je controle vandaag was...

Mamamaya, die meer frequente controles de laatste weken hielpen mij mentaal ook steeds vooruit. Niet te lang moeten aftellen naar een volgende controle, en ondertussen lijkt de tijd ook sneller te gaan. Ik moet wel zeggen dat ik mij iets beter in mijn vel voel sinds ik gestopt ben met de utrogestan. Hier wel van de ene dag op de andere gestopt...

JenF, ik heb nog enkele bloednames gehad na 30w omwille van hoge bloeddruk en een vaginale wisser omdat ik zelf wat bang was een infectie te hebben (wat gelukkig niet het geval was). Systematisch worden die tests dus niet uitgevoerd, enkel bij vermoeden dat er iets meer aan de hand is. Ook die fibronectine test is nog niet uitgevoerd (of toch niet bij mijn weten ;)).
    De vaccinatie tegen kinkhoest zal hier na de bevalling gezet worden. Mijn man krijgt dan ook een voorschrift mee.

Nadine, het klopt wel dat toucheren de bevalling in gang zou kunnen zetten... hier nochtans al 3 keer inwendig onderzoek gehad en veel heeft dat nog niet teweeg gebracht :) 'k Heb momenteel het gevoel dat ik nooit ga bevallen :p

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Hoe gaat het hier dames? Mijn controle was weer goed, ik moet alleen morgen een suikertest doen, ik zie er een beetje tegenop, omdat ik iedere ochtend wakker word van de honger en ik morgen dus tot 10:00 uur niets mag eten... Aanleiding is dat mijn moeder tijdens haar zwangerschappen diabetes kreeg en het later ook 'gewoon' heeft gekregen. Ik was haar laatste zwangerschap en woog 11 pond...
    Vrijdag groeiecho! Ook al zegt het niet alles, ik ben erg benieuwd hoe zijn curve is. Als zijn curve op die van zijn moeder lijkt zit hij op de bovenlijn ;)

8. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Nadine, Indigo Girl, nog geen kindjes geboren? Het is hier zo stilletjes dat her verdacht begint te wordenn... :)

JenF, wissers zijn bij mij nog niet afgenomen. Vorige zwangerschap ook maar eentje, voor GBS (streptokokken), ik dacht rond 35/36w. Vermoedelijk krijg ik die één van de komende controles weer. Voor het verwijderen van de cerclage had ik geen keuze, mijn gynaecoloog bepaalt dat volgens risico op scheuren. Courant is verwijdering tussen week 35 en 37, maar soms moet het al eerder. Boostrix vaccin zal ik na de zwangerschap halen.

Ik heb eigenlijk nooit bescherming gelegd voor vruchtwaterverlies. Gewoon nooit bij stilgestaan :) De gynaecoloog heeft mijn vliezen moeten breken en dat lukte ook pas na 3 pogingen. Nu zal ik waarschijnlijk een dikke handdoek leggen vanaf de cerclage weg is. En ook eentje meenemen voor autoritten dan (vorige keer ook vergeten). Ik ga niet op plastic zeiltjes liggen met dit weer. En onze matras zouden we sowieso vervangen over 1j, dat was het plan, en komt er dan eventueel wat eerder van.

Succes nog iedereen, hier verder weinig te melden. Ik beweeg wat vaker, dat vind ik fijn maar ook spannend. Ik ben ook heel benieuwd naar mijn cervixmeting over anderhalve week. En naar "de datum"...

9. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Dubbelgeluk, we waren tegelijk aan het schrijven :) Goed dat de controle prima was. Suikertest is niet fijn, hier doen ze hem standaard rond 25/26w. Hopelijk is jouw test goed, en wordt baby flink geschat op de groeiecho maar geen reus (hij moet er ook nog uit :)).

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Dat hoop ik ook:)

Fijn dat je wat meer kan bewegen MamaMaya! Daar kijk ik ook enorm naar uit! Ik moet nog even een paar weekjes geduld hebben.

11. JenF

JenF Lid

29 jun 2014
    16
    0
    0
    Dag dames,
    het is inderdaad verdacht stil!! Ben benieuwd!
    Zo'n suikertest is al niet "lekker", en dan nog zo lang wachten! Heb geluk gehad dat mijn moeder de bloedname is komen doen.
    Meer in beweging... !! Dat durf ik nog niet! Als ik té veel beweeg, dan heb ik snel last indalingspijn, zoveel druk vanonder!
    Gisteren op controle geweest, ze hebben geen extra onderzoeken meer gedaan omdat ze me nu beschouwen als een normale zwangere vrouw! Kindje wordt op 2200gram geschat, zat iets onder het gemiddelde. Volgende week donderdag de cerclage eruit.... Zo spannend! Volgens de gynaecoloog is het dan een kwestie van dagen! Voor het verwijderen van de cerclage heb ik geen schrik meer, wel vr de bevalling! Weet niet waarom, schrik dat ons mupke toch in de couveuse zal moeten.
    Zullen wel zien!
    Toi Toi

12. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames, even een korte bericht want ik heb zo controle.
    Hier weinig verandering tov vorige week. Af en toe een harde buik en een steek in de vagina. Voor de rest nog geen echte tekens dat de bevalling een deze dagen zal vorderen. Ik hoop dat ik wordt getoucheerd zodat ik weet of ik al een opening of ontsluiting heb.

Indigo girl hoe is het bij jou?

Vanavond of morgen met een uitgebreider bericht terug. Tot snel en fijne dag.

13. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Hey iedereen. Wou even kort melden dat ik gisteren bevallen ben van een zoontje. Hij weegt 3kg260 en is 48cm lang! Kom later terug voor een uitgebreider verslag... grtjs!

14. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Oh! Zie je wel dat het "verdacht stil" was :D
    Héle dikke proficiat, Indigo Girl!!! Mooi gewichtje, knap gedaan. Geniet er maar van.
    Ik ben benieuwd naar hoe het allemaal gelopen is.

15. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    wauww even afwezig geweest!
    wat een nieuws!! gefeliciteeerddd indigogirl met jullie zoon!!
    heel veel geluk!!

nadine jij volgt ook snel, spannend!!

16. JenF

JenF Lid

29 jun 2014
    16
    0
    0
    Proficiat met jullie zoontje!! Geniet ervan!

17. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geweldig nieuws indigo girl! Gefeliciteerd met
    je zoontje. Geniet van deze mooie tijd samen met jouw familie. Ik ben benieuwd hoe de bevalling is gegaan.

18. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend hoor nu ben ik de volgende aan de beurt.

Ik begin wel zenuwachtiger te worden. Controle was goed alleen ben ik niet getoucheerd. Ik weet nog niet wat de status is dus afwachten. Pas volgende week gaan ze beslissen of we gaan inleiden bij 41 weken of de natuur zijn werk laat doen. Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen (inleiden).

Hier is buik nog rustig. Als ik terugkijk naar hoe mijn twee bevallingen begonnen: bij de eerste liep ik 2/3 dagen met weeën rond zonder dat ik wist dat het de echte weeën was. Op de laatste dag bloedverlies bij het douchen. Ook was mijn buik super hard toen net als een basketbal. De tweede bevalling had ik opeens regelmatige weeën en toen bloedverlies met slijmprop in 2 uur tijd. Tweede keer ging super snel.
    Hoe zal het nu gaan? Ik vind het best eng de gedachten dat het zonder waarschuwing kan komen. Ik zorg wel nu dat ik altijd met iemand buiten ben. Ik vind het zo spannend, maar goed nu gewoon afwachten.

Hoe gaat het met jullie? Dubbelgeluk goed om te horen dat controle goed was. Vervelend dat je suikertest moet doen, maar is beter voorzorg. Ik heb het met 28 weken gehad uit voorzorg en alles was goed.

Mama Maya dank voor de zalf tip tepels zijn minder droog.

Alle ladies succes en ik hoop jullie gauw goed nieuws te berichten en ook goed nieuws te blijven lezen van jullie 🙏❤️

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Indigo Girl, van harte gefeliciteerd met je zoon! Hoe gaat het met jullie?

Nadine, begrijpelijk dat je zenuwachtig wordt... Had je je kindje maar heerlijk in je armen. Ik denk niet dat ik jouw geduld zou hebben, al helemaal niet tot 41 weken, maar aan de andere kant is het heel bijzonder dat je zover gekomen bent.

Mijn suikertest was niet goed... Ik moet nu 5x per dag waardes controleren, kan er ook nog wel bij... Ik hoopte zo dat dit wel goed zou zijn en ik mij hier geen zorgen om zou hoeven te maken...

20. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames na al dat gejammer van mij gisteren over geen krampen of gevoel dat de bevalling nadert. Ben ik vandaag bevallen van een zoontje. Ook van mij binnenkort uitgebreid verhaal.

Deel Deze Pagina