Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113

Gefeliciteerd! Wat fijn dat hij het goed doet en leuk dat zijn zussen zo reageren! En de 38 weken gehaald, super knap!

2. becky84

becky84 Niet meer actief

lieve mama's,

vandaag weer voor controle gegaan en alles zag er goed uit! De bmh was 3.2 cm en de funneling was voor het grootste gedeelte weer gesloten, het was nu minder dan 5mm.. (hebben jullie ervaring met mm van een funneling en wat dit zegt?)
    Ik ben ONTZETTEND OPGELUCHT! Ik ben zo ongerust geweest afgelopen week, kon er niet meer van slapen en was aan de diarree van de stress ( sorry, beetje genant).
    Woensdag ben ik 24 weken en de dokter zei heel opgewekt dat ik voorzichtig vooruit mag gaan kijken en me mag gaan voorbereiden op de komst van een baby.. pff Ik word er emotioneel van.. Durf gewoon niet ver vooruit te kijken.. Ik kreeg zaterdag het kraampakket van de verzekering met een muziekbeertje erin, en moest hier wel even van huilen.. Het blijft een droom waarvan ik niet durf te hopen dat het uit gaat komen.. Maar vandaag is in ieder geval weer een stapje vooruit!

bedankt voor jullie berichtjes, ik heb er een heleboel steun aan!

liefs Becky

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Begrijpelijk dat je zo ongerust was en ook dat het veel emoties met zich mee brengt, dat is zeer herkenbaar. Als ik in het kamertje het wiegje zie staan sta ik ook vaak alweer te huilen... Maar heel fijn dat je zo'n goede meting had! Daar mag je zeker opgelucht om zijn.

Ik had vanmorgen de groeiecho, hij zit tussen de p95 en de p97 lijn. Mijn suikerwaarden zijn heel netjes, dus meer kan ik niet doen. Morgen een afspraak met de gyn, dan wil ik ook gaan vragen wat de procedure verder zal zijn...

4. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Iedereen bedankt voor de lieve wensen. Wij zijn sinds vanmiddag thuis met kleine broer en wat deed het deugd binnen te komen in ons huis zonder ziekenhuisbed. Onze leefruimte is ineens zo groot :p

Het gaat goed met ons. De borstvoeding is goed op gang en hij was al bijna 50g bijgekomen vandaag. We slapen samen en ik krijg al vrij veel rust. Hij ziet een beetje geel maar moest uiteindelijk niet onder de lamp. Ik had al 2 keer een knip en nu niet, enkel een heel klein scheurtje. Qua pijn voel ik dus alleen nog een stram bekken en onderrug.

Emotioneel vind ik het wel weer heel heftig. Het is en blijft (te) spannend, een cerclage zwangerschap, en de opluchting is dan ook enorm. Er valt zoveel stress weg, tegelijk wilde ik ervan genieten omdat het de laatste keer zal zijn allemaal. En ik heb er ook wel meer en bewuster van genoten. Maar oh wat is het heavy... nooit meer uitkijken naar echo's, nooit meer beweging in mijn buik, nooit meer zwanger zijn... :( Ik ben er nog helemaal niet klaar voor, al weet ik niet of ik daar ooit wel klaar voor zal zijn.

Zullen de baby blues wel zijn zeker?

Becky, ik herken mezelf zooo terug in jouw verhaal. Echt conftonterend. Bij mijn jongste dochter had ik vlug funneling, op 20w. Maar de funneling was variabel in breedte en diepte (exacte mm kreeg ik nooit te horen). Dat heet "een dynamische cervix" en het goeie eraan is dat je met rust veel goed kan maken. Je bent echt goed op weg, ik duim voor jou.

Dubbelgeluk, jij gaat stilaan de laatste rechte lijn in. Knap van de groei en de suikers. Doe zo verder!

5. becky84

becky84 Niet meer actief

vandaag 24 weken! eerste mijlpaal gehaald..:cool:

6. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Super Becky! Belangrijke mijlpaal. Nu op naar de 28 weken. Voel je je goed? Alles rustig? Hoop het :)

7. becky84

becky84 Niet meer actief

hoi bee1986: Ja, alles gaat goed hier gelukkig! Buik is heel rustig en ik heb weinig last van kwaaltjes. Lichamelijk heb ik deze zwangerschap eigenlijk geen klagen. Het is meer het psychische deel wat me zwaar valt! Maar met 24 weken durf ik al een heel klein beetje meer adem te halen.
    Nu is inderdaad 28 weken de volgende mijlpaal.. Dat lijkt dan weer lang te duren, maar ik hoop dat de tijd nu wat sneller gaat!

Hoe is dat bij de andere mama's? Gaan de weken op een bepaald moment sneller of blijft het langzaam gaan?
    En wanneer gingen jullie beginnen met alles klaar te maken? Ik durf gewoon nog niet..
    Ook ben ik heel benieuwd hoe het zal gaan als alles achter de rug is.. Natuurlijk weet je dat nooit zeker van te voren maar ik ben benieuwd of de emoties dan erg zwaar en moeilijk zijn of dat het juist meer genieten is en de blijdschap de overhand heeft. Ik merk aan mijn omgeving dat ze zich afvragen of ik straks geen 'terugslag' of iets dergelijk krijg na alle verdriet en nu deze spanning.. Ik hoop het niet zeg, de maanden van rouw waren al erg genoeg..

mamamaya: Ik kan me goed voorstellen dat het je zwaar valt om de periode van kinderen krijgen af te moeten sluiten. Ik merk dat ik nu al bezig ben met die vraag.. En ik durf er geen antwoord op te geven.. En eigenlijk wil ik me daar ook helemaal niet mee bezig houden, maar de gedachte hierover komt toch steeds boven.. Hopelijk kan je ook fijn genieten van deze mooie tijd!

liefs Becky

8. Blessing

Blessing Lid

25 aug 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik kom even melden dat wij een zoon erbij hebben. Hij maakt het goed, alleen ik moet nog herstellen van de keizersnee. Gewicht 3865gr. Gisteren uit het ziekenhuis ontslagen en nu genieten van mijn kereltje, het voelt best wel raar. De oudste is helemaal happy en de tweede wou in bed bij hem springen dus het wordt wat.

Groetjes
    Blessing

9. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Van harte proficiat, Blessing. Ik wens je een vlot herstel toe van de keizersnede. En hopelijk is de cerclage ook mooi verwijderd kunnen worden.

Hier gaat het goed. Mijn conditie is duidelijk beter dan na vorige zwangerschap, dat scheelt echt. En maar goed ook, want vanaf maandag wordt het druk, met 2 kindjes die elke dag op tijd en voorzien van de nodige hapjes en drankjes op school moeten raken. De eerste 2 dagen is papa er gelukkig nog om te helpen.

De kleine man doet het ook goed, drinkt heel flink en is bijna terug op geboortegewicht (op dag 7 had hij nog 100g te gaan, en hij komt gem. 35g per dag bij, dus normaal zouden we er nu moeten zijn). De zussen kunnen niet van hem afblijven, heel lief om hen bezig te zien :)

Becky, gefeliciteerd met de 24 weken. Je bent op de goeie weg!

Ik heb het echt moeilijk om deze (lange en intense) periode van kinderen krijgen los te laten. Voor mijn man is het goed zo. Hij was hier ook van bij het begin van de zwangerschap duidelijk in. Dit is de laatste. Maar ik kan het echt nog niet, zo definitief beslissen :( Ik hoop dat het verlangen nu zal slijten met de tijd, want je kan ook niet blijven kindjes krijgen... dat besef ik ook wel. Dus we proberen er intens van te genieten.

10. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Proficiat met jullie zoontje Blessing!! Ik wens je een vlot herstel toe na de keizersnee.

Becky, jij ook proficiat met je eerste mijlpaal! Naarmate de zwangerschap vorderde ging de tijd steeds sneller voor mij, behalve dan de laatste weken. Eens de cerclage eruit was, werd ik wel heel ongeduldig... Maar dat hebben alle vrouwen wel denk ik ;)

Mamamaya, leuk om te lezen dat je zoontje het zo goed doet. Het zal inderdaad wat hectisch worden 's ochtends met de start van het schooljaar. Dan heb je natuurlijk overdag meer knuffeltijd met je kleine ventje ;) Wat betreft meer kindjes, is de situatie hier omgekeerd. Het is mijn man die nog een derde kindje zou willen en ikzelf die gezegd heb dat het voor mij de laatste keer was. Dat had ik trouwens na mijn eerste zoontje ook gezegd. Het heeft toch wel 2 jaar geduurd om van gedacht te veranderen.

Ons zoontje woog vorige maandag al 4400g :$ Hij komt dus duidelijk niets te kort :p Woensdag heb ik nacontrole bij de gyn. Als alles ok is start ik daarna met postnatale kine en ga ik starten met zwemmen.

Dubbelgeluk, weet jij ondertussen al meer hoe alles zal verlopen? Inleiden?

11. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Indigo Girl, knap hoor, 4400g op jouw borstvoeding ;)

Aan de zwangere dames nog veel succes gewenst, en een even succesvol einde van de zwangerschap als wij. Doe dat nog goed hè. Ik ga wat afstand nemen van dit topic, hopelijk helpt dat bij de aanvaarding dat het hier voor mij stopt met zwangerschappen (en cerclages).

12. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd Blessing! Geniet van deze mooie tijd samen en ik wens je een snelle herstel.

13. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met jouw mijlpaal. Nu op naar de 28 weken!! Ik vond dat het vanaf 28 weken sneller ging. Natuurlijk kreeg ik steeds meer vertrouwen in de zwangerschap misschien heeft het daar ook mee te maken. Vanaf week 28 ging ik alvast een aantal dingen kopen en heb ik toen pas kraamzorg geregeld.

Ik was ook best bang om er aan te beginnen en heb het zo lang mogelijk uitgesteld maar op een gegeven moment moet er toch een aantal dingen klaar zijn mocht de baby eerder komen. Mijn vluchttas was pas vanaf week 34 gereed.

Stap voor stap, dag voor dag was mijn motto. Succes meid

14. becky84

becky84 Niet meer actief

Stilletjes hier.. Is dat goed of slecht??

Hier nu 25 weken en 1 dag.. We kijken nu niet meer met de echo maar ben toch stiekem bang dat alles van binnen open staat.. Vertrouwen hebben is zo moeilijk!

Liefs Becky

15. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Ik had vorige week een heel lang verhaal getypt, maar het verhaal is blijkbaar nooit geplaatst... Beetje jammer!

Becky, je gaat nu alleen maar de betere kant op, maar ik begrijp je onzekerheid maar al te goed. Wij hebben ook vaak gezegd, konden we maar even iedere ochtend kijken hoe het ervoor staat, maar helaas... Heb je wel vaak controle?
    Je vroeg wanneer de tijd wat sneller gaat, ik denk dat dat na de 30 weken inderdaad is. Als ik nu bedenk dat ik over 6 weken, dus 42 dagen, de kleine man in mijn armen heb, dan vind ik het niet meer heel erg lang klinken. Aan de andere kant lijkt het zo lang geleden dat ik de positieve test in mijn handen had, mede omdat ik verder helemaal niets heb meegemaakt. Rusten en werken en nu ik zwangerschapssuiker heb is het nog saaier geworden.

We zijn de zware extra verdrietige maand voorbij, zondag ben ik 33 weken... Mijn zwangerschapssuikers lijken zich wat moeilijker te regelen, maar het gaat nog redelijk. Vanwege zijn gewicht zullen ze niet langer wachten dan in week 38, dan wordt het een keizersnede of wordt ik ingeleid als ik het haal. Hij lag de laatste controle nog in stuit, geen idee of dat inmiddels is veranderd, hij neemt gewoon alle ruimte in beslag, maar hoe, dat vind ik lastig in te schatten!

16. becky84

becky84 Niet meer actief

duubelgeluk: wat heerlijk om al 33 weken te zijn! Nu schiet het echt op! Hoewel het heel lang nog kan lijken inderdaad als je rustig aan moet doen.. Nog even moed houden!

Ik krijg wel elke 2 weken controle, afwisselend de gynaecoloog en de verloskundige. Wanneer ik geen klachten heb als pijn of bloedverlies, gaan ze niet meer kijken naar de baarmoederhals, maar zijn het denk ik 'gewone' controles.. Ik wacht maar af..

Spannend of je kindje nog in stuit ligt of niet, hopelijk draait ie zich nog even netjes om! Mijn oudste heb ik met de keizersnede gekregen omdat hij op zijn hurken zat met zijn voeten in de uitgang:cool:!

Ik ben benieuwd of anderen hier wel eens de cerclage voelen of bloedverlies of zo hebben gehad en hoe dat dan precies voelt.. Ik vind het moeilijk om te vertrouwen dat wanneer ik geen klachten heb het van binnen wel oke is.. :(

17. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Becky, ik heb vanaf week 20 wel zo'n zwaar gevoel gehad in mijn buik en vanaf week 28 echt zo'n druk naar onder toe dat ik dacht dat het kindje er elk moment kon uitvallen. Dat was gelukkig niet het geval ;) Ook voelde ik vanaf week 32 scherpe steken onderaan. Ik dacht toen dat het mijn cerclage was, maar wanneer de cerclage eruit was op week 36 bleef ik die steken voelen... bleken het indalingsweeën te zijn :) Bloedverlies heb ik nooit gehad tijdens de zwangerschap.

Succes nog verder aan alle zwangere dames!!

18. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Becky, ik heb de cerclage nooit gevoeld. Tijdens vorige zwangerschap had ik eenmalig bloedverlies (weinig, maar wel helderrood) gehad rond 30 weken. De oorzaak is onbekend gebleven. Verder ook nooit bloedverlies gehad met een cerclage (uitgezonderd de dag van plaatsing en de dag daarna).

Een zwaar gevoel of druk naar onder had ik niet, maar wel steken rond mijn schaambot en in mijn bekken (enkel rechterzijde, daar lag hij met zijn hoofdje te duwen). En ronde de 20-25 weken voelde ik soms getrappel naar onder, dat vond ik eng maar had geen enkel effect op de cervix of cerclage.

Succes nog allemaal!

En hoe gaat het met de flinke kindjes, hun mama's (vlot hersteld?) en met de borstvoeding?

19. becky84

becky84 Niet meer actief

Dank jullie wel voor het beantwoorden van mijn vragen!
    Ik ben vandaag weer bij de gynaecoloog geweest en zij zegt dat die steken die je in je vagina voelt je schaambot is en niet de cerclage.. Pff bij iedere piepje schrik ik meteen zo!
    Verder een goede controle, geen funneling meer te zien!
    Nu 25 weken en 5 dagen, ik begin er zowaar een beetje in te geloven!!

liefs Becky

20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Als ik mag bevallen, zit jij in de 30 weken! Twee hele mooie mijlpalen! Die onzekerheid is heel normaal hoor, die heb ik ook...

Morgen heb ik weer controle, ik ben enorm benieuwd hoe meneertje ligt!

Deel Deze Pagina