Bedankt voor je lieve bericht Becky. De artsen zijn net geweest. Ze gaan nog een dagje kijken hoe het gaat. Mijn harde buiken zijn nt weg. De pijn heb ik nt meer door die zetpillen maar die harde buiken sijn nt fijn. Gisteren was alles goed op de echo maar de arts zeg dat het ook nt betrouwbaar is. We moeten afwachten zei ze en proberen week 24 te halen. Dan kunnen ze meer voor me betekenen. Het kunnen ook voorweeen zijn of gewoon dat mijn baarmoeder reageert op de cerclage. Ik weet het zelf ook niet meer. Ik ben wel heel rustig en kalm en probeer nog te genieten
Hee Becky ik heb al 2 keer reactie geplaatst maar ik weet nt waar die berichten zijn gebleven. Ik ben nog steeds in het ziekenhuis, mn pijn en harde buiken zijn nog steeds niet weg. Ook heb ik nu rugpijn erbij dat komt en gaat. Het lijken op weeen maar ik wil er niet eens aan denken. Arts zou nog langs komen dus hoop dat ze goed nieuws heeft. Verder weet ik het ook niet meer. Het is een dejavu. Pijn, onzekerheden en angst. Het lijkt alsof ik alles weer herbeleef. Ik was aan het begin wel rustig maar langzamerhand word ik bang en kan niet meer rustig nadenken.
Ha Deria, Hopelijk heb je van de arts goed nieuws gehad, maar wat een onzekerheid en angst zit je in. En deze termijn kunnen ze dan zo weinig. Wat zeggen de artsen? Ik hoop zo van harte voor je dat het afzakt! Ik duim mee! liefs en veel sterkte!
@Deria, ik wil even laten weten dat ook ik nog af en toe hier meelees en dat ik duim voor jou. Ik heb jaren geleden ook dagenlang gedacht dat het over en out was (2de zwangerschap en zou bij slechte afloop ook mijn laatste geweest zijn), de meeste artsen en verpleging hadden mijn dochter al opgegeven. Maar ik wilde mezelf niets te verwijten hebben en bleef ervoor gaan. Het verhaal kreeg een happy end, en dat wens ik jou nu ook toe... Sterkte en veel moed nog! Aan de andere zwangeren hier ook nog veel succes!
Hee Becky en dubbelgeluk, gister zijn ze nog snacht 1 uur geweest voor een inwendige echo. Alles zat gelukkig goed dicht en baarmoederhals was nog mooi lang. Alleen mijn krampen zijn niet over. Ik heb krampen in mijn onderrug en buik dat komt en gaat. Is heel vervelend. Lijkt net menustruatiepijn. Arts zei dat het aan de cerclage kan liggen dat je baarmoeder erop reageert. Of dat cerclage alles dicht houdt. Ik heb het gevoel dat cerclage alles dicht houdt. Ik voel continu een druk op de cerclage na de krampen. Ik heb ook continu een druk gevoel alsof ik telkens naar de wc moet. Maar de artsen komen zo langs en ik hoop dat ik naar huis mag. Kan ik daar verder uitrusten...
@mama maya, bedankt voor je lieve woorden en steun. Ik hoop dat het dit keer goed afloopt. Ik doe me best en de artsen ook. Is wel heel erg stressvol maar ik ga het volhouden. En hopelijk zal ik de 24. Weken bereiken. Daarna kunnen ze meer doen. Liefs Deria
Ik hoop dat je thuis verder mag rusten. Indien ja, dan raad ik je aan dat te doen met een extra kussen onder je billen. Mocht je in het ziekenhuis moeten blijven, vraag dan eventueel of ze je bed in Trendelenburg positie plaatsen. Dat heeft bij ons de noodcerclage doen slagen. De druk minderde net voldoende om het een behoorlijk aantal extra weken vol te houden (9 weken in mijn geval, dat zou jou op een goed levensvatbare termijn brengen). Succes!!!
Deria: Ben benieuwd of je naar huis mag. En wat gelukkig dan toch dat de cerclage er al preventief in zit. Hopelijk komt je baarmoeder tot rust. Hoe lang zit de cerclage er nu in? En heb je vanaf dat moment vaker pijn gehad? Wel heel fijn dat alles nog goed dicht zit. De pijn 'doet' dus nog niets. Sterkte hoor, en vandaag is weer een dag erbij! Liefs becky
Hee dames, Ben weer thuis. Ik kon het nt meer aan in het ziekenhuis. Mijn krampen en druk gevoel is niet weg. Echos waren goed. Baarmoederhals is mooi lang en is ook niet verkort. Zolang de pijn en krampen niet erger worden vind ik het goed. Ik neem ook zonodig de zetpillen in. Die houden het wel een tijdje rustig. Moet nog 5 weekjes volhouden tot week 24. De artsen weten het ook niet en ik ook niet. Goed rusten en volhouden hebben ze gezegt. @mamamaya bedankt voor je tips ik zal het zeker doen... en allemaal bedankt voor jullie steun. Ik waardeer het enorm..
Daria: Fijn om weer thuis te zijn. Maar wat moeilijk om nog steeds krampen te hebben, zo onzeker. Hopelijk zakt het gauw en krijg je weer wat meer vertrouwen, want ik kan me voorstellen dat dat nu helemaal weg is. Rustig aan maar. En hopen! liefs becky
Ik begin nu echt dikker te worden, en krijg last van allerlei 'pijntjes'. Maakt een beetje onzeker, want waar komen die pijntjes dan vandaan. Ik ben altijd bang dat de cerclage het begeeft, maar ik zie geen bloed en heb geen harde buiken oid. Maar wel pijn in mijn bekken, schaambeen, billen en in mijn vagina. Een soort steken. Ik weet gewoon niet meer wat bij zwangerschap 'hoort' en wat een signaal is dat het niet goed gaat.. Geeft wel spanning door de dag heen, je hebt zo het gevoel dat je goed moet opletten..
@becky ik sluit me helemaal aan bij jou. Ik heb wel krampen en snel harde buiken. Ik ben ook bang dat wanneer de baby groter wordt mijn cerclage ook gaat begeven. Gelukkig is alles nog dicht. Onzekerheid is enorm. Sinds ik thuis ben is het alsmaar erger geworden. Ik denk ook dat ik heel me zwangerschap het zal blijven houden. Ik probeer elke dag naar buiten te gaan voor afleiding. Dat helpt gelukkig wel...
Het is heel lastig om met harde buiken of krampen om te gaan, ik herken dat volledig. Als je lichaam je al zo in de steek heeft gelaten, is het moeilijk te vertrouwen dat het geen signalen zijn en je wilt niets negeren en geen enkel risico nemen. Ik hoop dat het allemaal nog goed gaat, neem jullie rust en trek aan de bel als het nodig is.
Deria: Hoe is het nu met je? Dubbelgeluk: Hoe gaat het nu alles achter de rug is? Is het genieten of blijft het moeilijk? Morgen de 28 weken grens gehaald. Ben ik blij mee. Geeft steeds een beetje meer vertrouwen. Maar ik geloof het pas als ik bevallen ben en een levend kindje in mijn armen mag houden. Gisteren in het ziekenhuis het traject voor de komende weken al doorgepraat. Dat voelde heel gek en onwerkelijk! Liefs Becky
Hee dames, Met mij gaat het beter. Heb nog wel krampen die komen en gaan maar dolang ze niet erger worden ben ik blij. Het is zo frusttrerend dat deze zwangerschap ook moeizaam verloopt. Mijn hoop raakbik dan kwijt.Hoe gaat het met jou dubbelgeluk? Je bent er al bijna toch? Hoop dat je nog effe volhoid Gefeliciteerd met je 28 weken Becky. Ik ben superblij voor je ik snap best dat je het niet kan geloven. Ik zou het zelf ook niet geloven. Ik hoop dat ik je kan blijven volgen. Ik ben vrijdag 20 weken en hoop dat het dan sneller gaat. Liefs Deria
Dubbelgeluk: Foutje ik verwissel je met iemand die al bevallen is hormonen zal ik maar zeggen! Hoe is het met je? Spannend dat het einde in zicht is? Deria: Fijn om te lezen dat het nog steeds redelijk goed gaat.. Rustig aan maar.. Vertrouwen komt met de tijd hopelijk meer en meer..
Wat heb ik veel gemist de afgelopen weken. Ik kwam er steeds niet aan toe om te reageren en een berichtje te sturen. Ik ben jullie echt niet vergeten. Het was nog al hectisch voor me om aan mijn nieuwe situatie volledig te kunnen wennen, maar ook realiseer ik me hoe zwaar het mentaal was de zwangerschap. Een soort baby blues dat langer aanhoudt dan de kraamperiode. Gelukkig gaat het nu veel beter met me. Dubbelgeluk en Becky84 allereerst gefeliciteerd met de mijlpalen. Wat fijn om te horen dat je (Dubbelgeluk) er bijna bent. Nog even volhouden. En Becky84 vanaf de 28ste week gaan de weken sneller althans voor mij was dat zo. Deria66 jij ook gefeliciteerd met jouw zwangerschap. Je hebt ook heel wat moeten doorstaan. Elke dag telt ! Neem het dag voor dag en week bij week en voor je het weet ben je de 24e week gepasseerd. Lees nog wel mee en zal nog af en toe reageren. Dit forum heeft mij enorm geholpen en doorheen gesleept. Daar ben ik ieder die hier heeft geschreven echt dankbaar voor. Sterkte en veel liefde wens ik jullie allen toe met uiteindelijk gezonde baby's in jullie armen. PS. Mama Maya prive berichtje komt er deze week aan.
Hey, hoe gaat het hier nog met de zwangere dames?? Dubbelgeluk? Hoe ver ben jij nu? Is je pessarium al verwijderd? Becky en Deria, blijft bij jullie alles rustig?? Veel moed verder! Ik weet nog goed dat de tijd voorbij lijkt te kruipen... Hier gaat alles goed... Ons kleine ventje is al bijna 11 weken oud! Hij lacht en "babbelt" al regelmatig eens, wel leuk als er zo wat interactie begint te komen . Het opstaan 's nachts en de typische huiluurtjes 's avonds zijn soms wel wat slopend, maar dat begint stilletjes aan te minderen... Binnen 2 weekjes moet ik al terug gaan werken. Succes nog aan iedereen!