Hoi Meiden, Allereest, ik heb het geluk 2 gezonde meiden te hebben. De eerste met 39 weken 2700 gram, maar onder huidsmeer dus gyn dacht dat de uitgerekende datum niet klopte. Tweede zwangerschap was er een met dreigende vroeggeboorte en zh opname. Ik lees nu al weer even mee omdat ik weer zwanger ben na meerdere miskramen en missed abortion ,en bij de laatste zwangerschap dus niet zonder problemen was. vanaf 25 weken 15 dagen in het wkz heb gelegen ivm dreigende vroeggeboorte. Zelf toen niets voelen aankomen, had lichte zeurende buikpijn, voor de zekerheid de vk gebeld en die stuurde me met spoed door. Weeenremming 48 uur atosiban, en nog extra 12 uur. Ik mocht niets meer en heb vanaf die tijd ook strikte bedrust gehad, dat hielp. Toch ben ik daarna zeker nog 6 nachten in het Wkz opgenomen geweest voor een nacht met pethidine en soms adalat extra. Het rommelde constant. Het was slopend en het enige wat ik kon doen was rust nemen en dat hielp. Op een zeker punt was mijn baarmoedermond 1,5 cm en samen met een positieve fibronectine test u ik volgens berekeningen elk moment bevallen. Ik hield moed en strikte rust. Zodra ik meer ging bewegen verslechterde de baarmoedermond. Ik ben dagelijks dmv catheter getest o blaasontsteking, en er zijn diverse kweekjes afgenomen. Ook heb ik op den duur de diagnose gebroken vliezen gehad en kreeg ik antibiotica. Deze conclusie is later door gyn weer ingetrokken en ik moest stoppen met de antibiotica kuur. Wonder boven wonder ben ik pas met 39 weken bevallen ( zelfs ingeleid maar dit na zeer veel remmen, pethidine etc etc). Ik heb heel veel geluk gehad en t was op t randje. Om een lang verhaal kort te maken ik ben natuurlijk ontzettend blij weer zwanger te zijn, maar wil graag zoveel mogelijk preventief doen om deze zwangerschap beter en met minder kans op evt vroegtijdige verkorte baarmoedermond en weeen door te komen. Heel graag wil ik een cerlage om de kleine zo lang mogelijk veilig bij me te houden en zodat ik hoop ik enigsins normaal door de kritieke weken heen kom. En hopelijk gewoon thuis kan blijven bij man en kinderen. Ook lees ik over de proluton injecties die ik graag wil om de boel rustig te houden. Niet elke gyn wil hier in meegaan lees ik en dus lees ik graag met jullie mee over jullie ervaringen. Knap hoor en erg herkenbaar jullie verhaal. Ik duim voor jullie op een goede afloop en mochten jullie tips oid hebben? Alvast bedankt. Liefs
gefeliciteerd cherryon! Hopelijk mag alles deze keer voorspoedig gaan! Hier alles goed. Ben nu 35 weekjes, precies volgende week gaat de cerclage eruit! Spannend vind ik het! xx becky
Bij mij ging het verwijderen niet snel en moest in het ok gebeuren, omdat het anders te pijnlijk zou zijn. Het was niet mijn beste ervaring, maar ook niet de slechtste 😉. Bij de meeste doet het geen pijn en gebeurt het op de poli. Ik voelde geen verschil met of zonder cerclage. Ik ben 3 weken na de verwijdering bevallen. Veel succes Becky en de anderen die binnenkort hun cerclage gaan verwijderen. Ook wens ik de rest van de zwangeren succes. Het is geen makkelijke reis. Stap voor stap was mijn motto en positief denken. Geloof heeft me ook geholpen. Het komt allemaal goed! 🙏❤️
Gefeliciteerd cherryon met deze zwangerschap! SpAnnende tijden! Ik heb ook proluton injecties gehad naast een cerclage. Volgens mij hielp het mij buik rustig te houden. Voor mij was dit beter dan vaginale tabletten omdat ik erg infectie gevoelig ben. Ik wens je een voorspoedig zwangerschap. ❤️
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Je hebt een zware weg af moeten leggen in je vorige zwangerschappen. Voor wat betreft een cerclage zitten we in het zelfde schuitje: ik hoop ook zo dat ik 1 kan krijgen, as maandag weten we hopelijk meer... Mocht ik daarna succesvolle tips hebben dan hoor je het .
Wat goed! Zo fijn dat je al zover bent gekomen maar kan je voorstellen dat je het verwijderen erg spannend vind.
Dank je wel! Stap voor stap idd. Eerst maar de afspraak bij de gynaecoloog en horen of het wel of niet een cerclage wordt en dan maar mijlpaal voor mijlpaal door de zwangerschap heen. Ik wil zo graag geloven dat het goed komt, konden we maar in een glazen bol kijken, maar tis soms zo spannend hoe het zal gaan allemaal. Jij lekker aan het genieten van je wondertje? Zo fijn! Eindelijk!
Lieve allemaal, Terug van het ziekenhuis: cerclage is eruit. Was even naar, maar viel wel mee. Nog geen ontsluiting, wel was alles al verweekt en verstreken en dus klaar voor de start. De baby zit ook al heel diep, de gynaecoloog verwacht niet dat het nog erg lang zal duren. Afwachten dus maar. Blij tot zover, lekker weer thuis.. liefs becky
ben nu precies 36 weken. Ik ben ook erg benieuwd, voel nog niets bijzonders maar voelde bij geen een van mijn andere kinderen iets aankomen, dus blijft spannend!
Leuk nieuws Becky! Ik ben blij dat het verwijderen goed is verlopen. Nu spannend afwachten en mentaal voorbereiden op een gezond kindje in je armen. @Bee ik ben zo blij met de kleine hij groeit goed. Hij zit nog wel een beetje onder het groei gewicht en lengte, maar dat haalt hij binnenkort wel in. Elke dag besef ik dat ik gezegend en dankbaar ben dat ik dit mag meemaken. Het is zo speciaal. Ik wens ook dat ieder hier een voorspoedig zwangerschap en bevalling geniet.
Hoe gaat het met de dames? Ik kom even kijkje doen of er fantastisch nieuws is bijgekomen. Succes dames (met de laatste loodjes) met de zwangerschap.❤️
Ben ook benieuwd hoe het met iedereen gaat! Hier alles nog rustig, ben nu 37 weken precies! Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren! Ik blijf wel ongerust en vraag me de hele dag door af of de kleine nog wel beweegt.. En ben heel erg dik, mega gewoon!
Wauw Becky 37 weken goed hoor! Je bent er bijna. Maak je niet teveel druk om de kilo's dat gaat niet zo blijven. Ik was volgens mij tussen 25 en 30 kg aangekomen en ben al verlost van meer dan de helft. Het komt allemaal goed uiteindelijk.
gisteren bij de vk 2 cm ontsluiting en volledig verweekte en verstreken baarmoedermond... spannend ik ben best wel zenuwachtig of het allemaal goed gaat komen..