Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Spannend Becky, dat klinkt alsof het elk moment kan beginnen. Hopelijk mag je snel je kleine in je armen houden!
    x Bee

2. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Wat fijn dat hij goed groeit, en ik denk dat ik ook elke dag dankbaar zal zijn als ik komend jaar hopelijk eindelijk een kindje in mijn armen mag houden en niet hoef te laten gaan. Ben heel erg blij voor je!

3. Deria66

Deria66 Lid

14 sep 2014
    15
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Beste dames,

Ik heb heel lang niet kunnen reageren op de forum. Het gaat na veel pieken en dalen gelukkig goedmet mij. Ik heb veel uitgerust en afleiding gezocht. Ik ben nu precies 30 weken zwanger en alles gaat gelukkig goed. Alleen mijn angsten zijn nog steeds niet weg.. Ik vond het eerlijk gezegd erg moeilijk om erlke keer hier te reageren maar ik heb de moed weer gevonden... Hoe gaat het verder met jullie? Wat goed dat je zover bent gekomen Becky? ben je al bevallen?

4. Deria66

Deria66 Lid

14 sep 2014
    15
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    @Bee1986 Ik heb net je hele verhaal gelezen op de forum, Ik snap je heel goed dat alles nu zo spannend is. Hoe gaat het nu met je zwangerschap? Krijg je een cerclage? Ik was ook net als jou, Ik keek echt tegen mijn zwangerschap. ik heb met 14 weken cerclage gekregen en daarna werd het nog spannender. bij mij hielp voldoende rust houden en afleiding heel erg goed. Ik hoop dat je zwanger goed en voorspoedig zal verlopen...

5. becky84

becky84 Niet meer actief

Deria66: Fijn om wat van je te lezen. En wat super dat je de 30 weken hebt behaald!!
    Hier alles nog rustig. Ben nu 38 weken en 2 dagen. En de spanning loopt wel op. Ben zo bang dat het op de valreep toch nog mis zal gaan! Vandaag naar de vk, hopelijk wil ze strippen en komt de bevalling op gang. Want ik ben eigenlijk op van de afgelopen spannende weken.. Kan het niet meer zo lang volhouden..

Bee1986: Hoe is het nu met jou??

xx becky

6. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Hi Deria en Becky, wat lief dat jullie vragen hoe het gaat. Lees hier af en toe, maar is best rustig (gelukkig maar natuurlijk).

Deria, wat erg dat ook jij een engeltje hebt, wanneer zijn jullie papa en mama van Damin geworden? Wat goed dat je nu met een cerclage al 30 weken bent en dat het zo goed gaat. Hopelijk mag je nog een paar weken erbij krijgen. Kan me voorstellen dat het spannend blijft. Had je zelf verwacht dat het na 28 weken minder zou worden? Denk dat het spannend blijft tot je kindje in jullie armen ligt. Krijgen jullie een meisje of jongetje?

@becky: je bent er bijna! Trek je het nog een beetje? Heeft de vk je gestript? Hoop het voor je, dat je snel je kindje mag verwelkomen.

@hier: ik ben nu 12 weken zwanger en een paar weken terug een afspraak met de gyn gehad waar werd aangegeven dat ik metingen en progesteron krijg, en ze liever geen onnodige operatie wilden doen en bij voorkeur dus deze route volgen. Dat ze preventief pas een cerclage doen als je 2 kindjes bent verloren. Wel bespraken we dat als ik op een bepaald moment alsnog het niet zou trekken en op een cerclage zou staan, ze daar wel toe bereid is. Dat gaf vertrouwen, maar na een paar dagen werd ik steeds onrustiger. Veel stress en angst, soms bijna in paniek als ik nadacht over wat ons te wachten staat van 16 tot 28 weken zeg maar. Hebben daarom vorige week zelf de knoop doorgehakt dat we voor 100% voor een cerclage willen gaan! en dat voelt goed, dat besluit. Hebben daarom extra afspraak aangevraagd bij gyn, maar kan pas als ik 14 weken ben. Ik ga daarom morgen bellen voor een telefonische afspraak, want wil gewoon weten waar we aan toe zijn. Ik hoop dat ze niet alsnog zegt: we doen het niet, maar dan heb ik tenminste nog tijd om voor een second opinion te gaan, na 14 weken wordt dat wel erg krap... Dus dat is bij mij nu de status. Ik hou jullie op de hoogte.

Nog algemeen vraagje aan iedereen hier: voor wie een preventieve cerclage heeft gekregen, wat werd door jullie gyn geadviseerd voor wat betreft leefstijl, rustig aan doen, rust etc? Konden/mochten jullie alles blijven doen? Of niet? Lees zoveel verschillende verhalen, dus ben benieuwd wat bij jullie geadviseerd is. Becky, jij had wel wat rustiger aan gedaan toch, en toen het bij 22 weken mis dreigde te gaan écht rust. Hoe was dat bij de anderen?

Bedankt alvast x Bee

7. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hoi Bee, ken je uit het november topic. Had je hier al eerder zien schrijven!
    Lees hier soms mee, omdat ik bij een volgende zwangerschap ook de controles ga krijgen voor een cerlage.
    Goed dat je een tel afspraak laat plannen, hoop dat ze goed naar jullie gevoelens luisteren! De gyn waar ik ben geweest zei wel dat je leefregels anders zullen zijn als je een cerlage geplaatst krijgt, maar de details kan ik je niet geven.
    Knuffel voor jou, ook voor de rest natuurlijk!

8. becky84

becky84 Niet meer actief

lieve allemaal,

Even een kort berichtje vanuit hier: Vanmorgen is onze zoon steven benjamin geboren na een snelle en heftige bevalling. Alles goed met allebei, hij weegt 3585 gram en we zijn alweer lekker thuis. vreugde overheerst, de kinderen zijn ook echt blij!

xx becky

9. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Becky, van harte gefeliciteerd met jullie flinke zoon. Goed gedaan!

10. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Wat super Becky! Gefeliciteerd! Geniet van je mannetje.

Ik heb inmiddels contact gehad met mijn gyn en hoor morgen of ik een cerclage krijg! Zo spannend! Kreeg van haar ook weer alle mogelijke complicaties te horen, en dan schrik je toch weer en vraag ik mezelf af of we er goed aan doen om door te zetten. Wat als het juist door de cerclage misgaat? Dan is het mijn eigen schuld... Maar ik heb hier zoveel en vrijwel alleen maar positieve verhalen gelezen.. De kans is heel groot dat het gewoon goed gaat met een cerclage en zo klein dat het misgaat. Toch? Ik hoop dat ik morgen snel nieuws heb.

@Cherryon, Ellanoor, Puna: hoe gaat het met jullie? Inmiddels meer nieuws over cerclages?

@Deria66: gaat het bij jou ook allemaal nog goed? Inmiddels alweer 31 weken!

@Loontje: dank voor je reactie! ja heb ook gelezen over jouw geboorte in november topic. Ook al was ik allang niet meer zwanger, heb wel veel gevolgd. Wat heftig dat je zoontje zo vroeg is geboren maar fijn dat het nu zo goed met hem gaat! Gefeliciteerd nog! En prettig te weten dat je bij een volgende zwangerschap goed in de gaten wordt gehouden. Kan me voorstellen dat je eerst even lekker van je zoontje gaat genieten, maar begrijp wel dat je veel informatiebehoefte hebt al.

11. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Proficiat Becky!!! Mooi gewichtje!!

12. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd Becky! Zo fijn je mannetje in je armen. Geniet van deze mooie tijd samen.

13. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Dames, ik krijg een cerclage!! Vandaag gehoord en morgen is het al zover, pff wat een rollercoaster opeens. Maar we zijn erg blij. Hopelijk loopt alles morgen voorspoedig, spannend!

14. becky84

becky84 Niet meer actief

Hoe is het bee? Ik zie dat je een cerclage hebt gekregen! super! hoe is het gegaan??
    hier is het in 1 woord: Genieten, met een hoofdletter! :D:D

15. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Super dat je zo geniet meid! Tis je zo gegund!

Plaatsing is goed gegaan, vond het nog best een circus met alles wat erbij kwam kijken, met zoveel mensen op de ok, maar het is goed gegaan en geen complicaties :). Nu alleen nog wat rugpijn en af en toe steekjes/drukkend gevoel onderin m'n buik. Soms gevoel van harde buik, maar zijn denk ik mijn darmen, harde buik kan toch nog helemaal niet bij 13 weken. En nog een beetje bloedverlies.
    Geeft nu al een goed gevoel dat ie er in zit, al wordt het nog een lange weg. Gyn adviseert om niet meer fulltime te werken, dus moet even afspraak maken met mijn bedrijfsarts. Hopelijk gaat die daar in mee. Wil wel wat blijven doen hoor, maar gewoon wat minder en minder stress zodat ik voldoende rust kan pakken fysiek en mentaal.

Nu op naar de eerste controle, pas bij 16+2, duurt nog 3,5 week. Denk dat we toch vragen om vlak voor kerst nog even langs te komen. Wilden eigenlijk met kerst naar familie aan andere kant van NL, en vind het dan wel prettig om te weten dat het goed zit.

Zijn er nog meer dames hier die net of al eventjes een cerclage hebben? Het is hier de laatste tijd wat rustig (op zich heel mooi natuurlijk) maar wie weet kunnen we elkaar door de lange weken heentrekken en steunen.

Becky, geniet van je kindje!

16. ellepellie

ellepellie Nieuw lid

19 dec 2014
    2
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik zoek contact met dames die zelf of iemand kennen met een buikcerclage. De allerhoogste cerlage die er is en operatief via de buik geplaatst is. Zelf ben ik momenteel 18 weken zwanger en ik zou heel graag ervaringen willen delen. Aangexien deze ingreep zeer weinig gebeurt ken ik niemend met deze cerclage.> Alvast bedankt en ben benieuwd.

groetjes ellepellie

17. dries

dries Lid

3 jun 2013
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ook ik kan me hier weer melden. Ben al weer bijna 16 weekjes zwanger. Spannend weer, nu hopen op een goeie afloop.
    ellepellie; ik heb je een privé berichtje verstuur over de buikcerclage.

18. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Hi Dries, gezellig dat je hier mee komt kletsen, is vrij rustig de laatste tijd :) op zich alleen maar positief natuurlijk!

Hoe heb jij de eerste weken met de buikcerclage ervaren? Spannend of juist veel vertrouwen? Let je ook op elk pijntjes en durf je alweer iets te ondernemen?
    De cerclage heeft mij best veel rust gegeven en vertrouwen dat het goedkomt, maar vind elk pijntje toch wel spannend. En herstel valt tegen: afgelopen vrijdag nog even in zkh geweest ivm erger wordende pijn, maar gelukkig ook weer gerustgesteld. Alles ziet er goed uit, komt echt door de toetakeling van binnen zeg maar :).

Hopelijk kunnen we elkaar wat door de komende tijd heensleuren.

19. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Hi Elliepellie,

Welkom hier! Ik heb een gewone cerclage, sinds anderhalve week. Maar de beleving van de zwangerschap zal met beide soorten cerclages wel vergelijkbaar zijn denk ik :)

Heb je eerder een gewone cerclage gehad die mislukt is of is er een andere reden dat je een buikcerclage hebt? Heb je met een buikcerclage eigenlijk ook veel controles?

20. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dries, wat een goed nieuws, ik ben blij dat je zwanger bent. Gefeliciteerd en ik wens je een voorspoedig zwangerschap met een mooi afloop! Zet hem op, spannende tijden, het gaat goed komen. ❤️

Deel Deze Pagina