Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bloem gefeliciteerd met je dochter haar vierde verjaardag!!!

Leila Hoe is het met jou??? Hou je het wat vol???

Jente Hoe is het nu bij jullie???

Linske Wat fijn dat jullie vandaag naar huis mogen! Hoop dat je weer wat vertrouwen in je dochtertje hebt hoor!!

Hier ondertussen weer kleine week verder en lekker rustig in mn buik!!
    Houden zo!! Appart om verder te zijn dan met mn dochtertje!! Kleine is aardig bewegelijk in mn buik!! heerlijk...
    Moet mezelf wel steeds terugtrekken omdat het nu zo goed voelt doe je toch al snel te veel...
    Van de week eventjes de stad in geweest. maar dan echt 2 winkels en weer naar de auto die heeeel dichtbij stond...
    Heerlijk om er eventjes uit te zijn... Maar dan nu ook weer paar dagen echt in de rust!
    Hoop echt nog heel wat weekjes erbij te krijgen...
    Moet wel zeggen dat ik veel alleen ben thuis!! Hebben jullie dat ook??
    Mensen die je eerst wekelijks zag zie je nu niet meer of nauwelijks...
    Kreeg van een vriendin een smsje van mag ik even om hoekje kijken want we zien elkaar ook nooit meer... In de laatste drie weken niets van haar gehoord na zh opname en spannende dagen ed.. (wist ze allemaal wel via de mail!!! Stuur steeds update's) Heb ook maar een sms terug gestuurd van ik ben altijd wel thuis!!! Net of ze dan verwacht dat ik dan nog even bij haar kom ofzo!!! Grrr..... valt me gewoon zoooo tegen!!
    Gelukkig zijn er ook genoeg lieve mensen van wie ik lieve belletjes mailtjes smsjes krijg... maar merk wel weer dat je in deze periode je echte vrienden leert kennen hoor!! En dan heb ik t echt over de mensen die je eerst wekelijks ziet en nu ineens niet meer!!
    Snap ook wel dat hun leven door gaat maar kleine moeite om is te bellen of smsen toch??????
    Zo dit moest ik even kwijt!

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

weet je wij kennen onze echte vrienden. echte vrienden snappen ons wel. dus ik zou zeggen van die vriendin niet in je hoofd steken

van mijn echte vrienden heb ik bv smsje gehad op jente zijn eerste verjaardag en het zijn de mensen van wie ik het verwacht had.
    - vriendin leren kennen op ander forum ( ook zoontje verloren andere rden dan ons)
    - meter van mijn dochter
    - mijn beste vriend ( van wie ik ni verwacht had dat hij het nog zou weten dat het opd ie dag was)

hier: gisteren vrij goede dag. 4 flessen vrij goed gedronken : 650 cc in totaal, nog wel wat weinig maar al beter
    vandaag weer krijsen op de fles, dus niet veel willen drinken. nu willen ze dak terug naar 5 flessen ga maar dat betekend dak haar s avonds en smorgen smoet wakker maken . ze slaapt 11 uur aan een stuk door. dat wakker maken ok. alleen fles van 23 u gaat ni, die heb ik daarom toen thuis afgeschaft, die is niet wakker te krijgen zelfs niet met koud water. dus ja vind het niet echt een oplossing. hoop dat ze haar herpakt met de fles van deze middag, kan ze hier mss overtuigen om wel om 4 flessen te blijven. gisteren avond dronk ze 180/6 uit en had gehoopt dus op zo 4 flessen. maar dus mislukt.

zo succes dames en aan de nieuwe kindjes en mama's genieten he

3. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elin, heel herkenbaar hoor.
    Ik heb me ook behoorlijk eenzaam gevoeld.
    Je leert inderdaad je vrienden kennen en dat valt soms behoorlijk tegen.
    Goed dat je compenseert.
    Als je iets hebt gedaan, daarna meteen rust nemen.

Hier blijven de steken. awww
    Hoop maar dat ze iets uithalen.
    Verder enorme nesteldrang.
    Elk papiertje/snippertje stoort me.

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.850
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Elin, tja, ik heb ook de meeste dagen alleen mijn vriend gezien, je leert inderdaad je vrienden kennen. Gelukkig duurt het 'maar' een half jaar, ik moet er niet aan denken dat je levenslang zo aan huis gebonden zou zijn.

@Leila, jij mag ook bijna je zoontje in je armen sluiten :D, spannend.

5. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

hier ben ik nog eens met een update van gummibeertje:

het is haar nog niet gelukt om haar laptop open te slaan omdat ze het vrij druk heeft. hun beertje heeft veel honger en aangezien de melkproductie nog niet echt op gang is (is normaal) moet ze constant extra afkolven. ik citeer: "samengevat speel ik al enkele dagen alleen met mijn borsten hahahahaha" :) zotte doos ons gummi :)
    maar ze vroeg me dus om te laten weten dat ze alle dagen aan jullie denkt!!

groetjes Celle

6. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    En hoe is het met jou zelf Celle???

7. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn dat meer mensen het herkennen maar ook wel weer appart...
    Het is wat he! Gelukkig heb ik wel wat aan de mensen die wel er voor me zijn!! En dat is het allerbelangrijkste toch??

Laila hoe is het? Hou je het nog wat vol??

Hier alles rustig!
    Morgen 26 weken!! En s middags weer controle bij de gyn!

8. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ elin: krijg het beetje moeilijker. tot nu toe ging het vrij vlot maar ik ben de standaardantwoorden zo beu!
    als iemand mij vraagt hoe het gaat en ik zeg eerlijk dat het moeilijker en moeilijker is om hier te liggen is het antwoord altijd: "je bent nu al zo ver geraakt, voor je het weet is het voorbij, tis voor de goede zaak,..." allemaal goed bedoeld, maar het is en blijft enorm stom om hier al 4 weken te liggen en nog minstens 2 te moeten blijven, wees daar dan gewoon eerlijk over en zeg dat het niet plezant is! ik weet zelf wel dat elke dag gewonnen is.
    heb vrijdag ook vernomen, als baby nog in stuit ligt op 34 weken, ik niet nr huis mag. omdat ze schrik hebben dat ik niet op tijd in ziekenhuis geraak vr keizersnede dan. dus met dit vooruitzicht loop ik beetje lastig...
    ik hoop dat hij zich snel draait!

stilletjes hier de laatste tijd!
    sorry voor mijn gezaag!
    xx

9. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Celle, makkelijk gezegd inderdaad.
    Je ligt ook echt maar te wachten he?
    Moeilijk om afleiding te vinden want je kunt je nergens op concentreren.
    Ik hoop echt voor je dat de baby nog draait.

Hier gaat de tijd ook weer erg langzaam.
    Ben vreselijk emotioneel en heel bang dat er alsnog iets mis gaat.
    Kan echt elk moment van de dag in janken uitbarsten.
    Moet veel aan Aischaatje en MammavanSam denken en aan wat er allemaal nog zou kunnen gebeuren.
    Ik hoop echt dat het snel gebeurt nu, dat ik hopelijk van de ergste spanning af ben.

10. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Celle... Wat een nare opmerkingen! Ze zullen t allemaal goed bedoelen maar je kan er gewoon helemaal niks mee!! Het is gewoon &^% en daar is niks aan te veranderen.. Wat zullen de weken lang duren! Je weet waar je het voor doet maar dat maakt het allemaal niet makkelijk!!! Hoop voor je dat de kleine niet in stuit ligt en dan te echt over twee weken naar huis mag! Duim voor je!!

Leila Heftige dagen ook voor jou!! Willen ze je niet inleiden evt?? Gewoon goed aangeven dat je het echt zat bent hoor!!
    Sterkte nog die laatste lootjes!! Zijn vaak het zwaarst zeggen ze he!!

Konden die weken maar even voorbij vliegen he!!!

11. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inleiden deed ze liever niet omdat ik een keizersnede heb gehad.
    Maar de vorige keer hebben ze ook ingeleid toen ik verweking en ontsluiting had.
    Woensdag moet ik voor controlle en ik hoop dan ook van harte weer verweking te hebben.
    Misschien dat ze zich dan bedenken.

12. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik lees alles nog wel mee hoor en ik denk ook echt vaak aan jullie maar ik krijg de laatste 2 dagen niks gedaan...
    Ik doe bijna niks anders meer dan huilen, ik zit met zo een groot verdriet, het is niet te doen, als ik denk dat aan de dag van mijn bevalling barst ik iedere keer weer in tranen uit, ik zou geld geven om die dag nog eens te mogen overdoen...
    Ik kan er gelijk moeilijk afscheid van nemen, de zwangerschap op zich die tot een goed einde is gekomen, de super pijnloze bevalling, die dag is me gewoon veel te vlug gegaan...
    Mijn man is vandaag met een boeket bloemen naar huis gekomen voor mij en heb echt gebleit als een klein kind, ik zit er echt door, ik slaap ook nauwelijks, de kleinste komt vaker achter voeding vragen en mijn middelste meid slaapt ook zo slecht...

Dat eenzaam zijn tijdens de zwangerschap komt me ook bekend voor hoor, ik telde dagelijks de uren en minuten af en zag hier nooit iemand, alleen mijn beste vriendin kwam om de 2 weken eens maar die heeft een enorm druk leven als zelfstandige dus die kon echt niet meer komen. Het is inderdaad op die momenten dat je te weten komt aan wie je het meeste hebt.

Celle, ik duim met je mee dat je kleintje zich nog draait maar ik denk het wel hoor, positief blijven meid! ;)

Leila, ik hoop echt voor je dat het voor één dezer dagen is, dat wachten is om zot van te komen hé ;)

Elin, leuk te horen dat het bij jou lekker rustig blijft in je buik, houden zo, je zal inderdaad het shoppen een beetje moeten uitstellen tot na de bevalling hé :D Alles voor de beeb!:D

Ben moe moe moe...

Liefs Linske

13. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linkse, ik denk dat het de stress van de zwangerschap is wat nu opbreekt.
    Je hebt toch maanden in spanning gezeten en dat komt er nu allemaal uit.
    Tel daarbij de nodige hormonen en angsten bij op en voila, een huilende Linske.
    Heb precies hetzelfde gehad bij m´n dochtertje.
    Kon na een paar maanden pas echt genieten.
    Voel je niet schuldig, die roze wolk waar je over leest hebben de meeste vrouwen niet. Echt niet!!!
    Geef jezelf de tijd om het allemaal te verwerken en betere dagen komen eraan.
    Veel sterkte!

14. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ziezo, hier ben ik dan met een verslag ! Alvast supertof al die enthousiaste felicitaties !
    Iets na zeven ’s morgens werden we in het ziekenhuis verwacht, maar uiteindelijk zijn we pas dik na twaalf uur een verloskamer binnengegaan, het was er werkelijk een babyboom !
    Water gebroken, maar uiteindelijk leverde dat niet echt iets op. Da ventje zat daar veel te goe hihi. Weeenopwekkers gekregen en amai…het duurde niet lang of de strafste weeën die je normaal pas op het einde krijgt daar waren en dit zonder rustpauze tussen. Na een half uur heb ik dan ook gesmeekt om een epi –waarvan ik had gezworen dit nooit te vragen gezien de echt slechte ervaringen ermee in het verleden. De epi heeft spijtig genoeg maar een uurtje gewerkt, maar het maakte uiteindelijk niet meer uit. Ik ben namelijk heel snel naar volledige ontsluiting gegaan dus was verhogen van de epi geen optie meer. Veertig minuten persen en floep, daar was Mats ! Ik was wat verwonderd dat ik nog zo lang moest persen, maar toen bleek dat hij 3.790 woog en 51 cm groot was, was het wel te verstaan dat diene er ni zomaar uit zijn eigen ging uitfloepen hihi. Uiteindelijk is de klus op een dikke drie uur geklaard ! Zeer emotioneel moment, negen maand schrik hebben dat er iets ging foutlopen en dit gecombineerd met het verdriet van het verleden…opeens ligt dat prutske daar zo levend en wel op uwen buik te friemelen…het is moeilijk te omschrijven. De dagen erna in het ziekenhuis kon ik het nog altijd niet zo goed vatten dat het ons effectief gelukt was…

De nabevalling verliep vlot en aangezien ik uit mezelf wat ingescheurd was, had ik uiteindelijk geen knip nodig. Ze hebben dat moeten naaien, maar met die epi voelde ik daar uiteindelijk niets van. Het stuk cerclage dat nog achterbleef moet uiteindelijk spontaan tijdens de bevalling mee afgekomen zijn.

Mats zelf is ongelofelijk lief. Hij huilt alleen maar als hij honger heeft en voor de rest slaapt hij de hele tijd. Mijn borstvoeding is spijtig genoeg niet op kruissnelheid, we moeten dus elke keer kunstvoeding bijgeven. Om te stimuleren moet ik dan ook constant een ganse dag door na elke voeding afkolven. Mijnen dag bestaat dus bijna effectief alleen maar uit met mijn borsten spelen. Eerst hem zo goed mogelijk laten drinken aan de borst, dan kunstvoeding geven via een soort rietje dat aan de borst plakt en dan nog elke keer een half uur nakolven. Dan heb ik eventjes pauze tot wanneer de volgende ronde begint. Ik heb grote hoop binnenkort een wandelende fontein te zijn hihi.

Zo meteen is er bezoek, maar ik ga snel werk maken om te goei bij te lezen. Weet dat ik veel aan jullie denk !!!!

Linkske, sinds vandaag eindelijk eens wat bijgeslapen. Gebrek aan slaap kan een mens echt wel slopen. Eénmaal per dag heb ik de babyblues, dan begin ik te huilen vanuit het diepste van m'n ziel.
    Dikke knuffel !!!

Leila, ik duim mee voor woensdag !

15. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gummi, wat leuk om te lezen.
    En wat fijn dat het zo´n tevreden kereltje is.
    Ik wens jou en je borsten het allerbeste:D

16. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gnignigni, mijn borsten danken je :D
    Ik heb van nature een kleine B cup. Komaan stuwing, je bent meer dan welkom !!!! :p

17. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    toch wel tijd om je handtekening aan te passen gummi :)
    gezond zoontje Mats en een binnenkort een D-cup van stuwing :)

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.850
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gummibeertje, jaja dat die borstvoeding op gang brengen, ik had er de eerste dagen ook een dagtaak aan.

Op naar een grotere cupmaat die dan keurig om de paar uur door Mats wat gereduceerd wordt ;)

19. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linske, het is ook allemaal zo enorm pittig, met zo vaak de enorme angst om je kindje te verliezen...ik heb zo nu en dan nog steeds een dag dat ik er mee bezig ben. Daarbij kan ik me de bevalling van ons meisje* beter herinneren dat van ons mannetje.

Gummibeertje, wow, mooi mannetje hoor:) En geniet nog maar ff van die enorme cup van je ;)

Leila succes!!

20. Bloem1979

Bloem1979 Actief lid

13 mei 2006
    102
    0
    16
    Hoi Linske, ik vind je gevoel zo herkenbaar. Ik had er na de bevalling van mijn dochter ook erg last van. Alles ging zo snel, had een lange tijd nodig om het te verwerken. ik wens je veel sterkte.

Leila, woensdag weer controle, spannend!!

Gummibeertje, leuk je verhaal te horen! wens je nog veel sterkte met de borstvoeding!

Hier de 20 weken grens bereikt, vandaag hebben we ook de 20 weken echo, spannend, hoop dat alles goed is!!

Deel Deze Pagina