Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Bloem, veel sterkte met de echo vandaag, hoe laat heb je hem?

2. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Bloem Spannend!! Succes hoop voor je dat alles goed is!!

@Linske Die emoties klinken helemaal niet raar hoor!! Hele zwangerschap heb je het zoooo spannend gehad en dan is je kleintje er nu! en dan nog dat voorval met die slijmpjes...tijd nodig denk ik...
    Denk aan je!!

3. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier alles nog rustig... Vanmiddag weer controle...
    Kleine is al paar dagen erg rustig...
    Vanacht had ik echt even zoiets van je moet je wel weer even laten voelen!! Gelukkig deed ie dat ook nadat ik aardig op mn buik gedrukt had..
    Wanneer moet je eigenlijk bellen?? Zal t vanmiddag ook even vragen!

4. Bloem1979

Bloem1979 Actief lid

13 mei 2006
    102
    0
    16
    Echo gehad, alles ziet er goed uit!!! Ben erg blij en opgelucht.
    En kan jullie stiekem vertellen dat wij onze tweede dochter verwachten!! Dus helaas voor papa weer niet voetballen hahaha

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Bloem, gefeliciteerd, leuk dat jullie een dochter krijgen en super dat de echo goed was.

@Elin, ik belde als ik me ongerust maakte en ja, ik heb daarmee misschien iets te vaak gebeld. Maar je zwangerschap is zo al spannend genoeg.

6. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloem, gefeliciteerd met de goede echo.
    Twee meiden. leuk!

7. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Had t eerder moeten typen!! buik gaat nu aardig op en neer!!
    Winterslaapje gedaan zeker! haha

Bloem fijn dat echo goed was en wat leuk nog een meid!!

8. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden voor jullie steun :)
    Jullie zijn zo lief!

Heb het nog altijd lastig maar ik heb veel aan mijn ventje en ben super blij dat hij nu 2 weekjes bij ons is, ik zie er nu al tegenop als hij terug aan het werk zal moeten gaan :(
    Het gemis van mijn bevallingsdag blijft hangen maar als ik dan eens naar mijn klein prutske kijk maakt dat gevoel alweer wat beter...:)

Bloem, fantastisch met je goede 20w echo, dat is altijd weer even een opluchting als blijkt dat alles goed is hé :D
    En nog een meisje, super toch, hier zijn het ook 'de vrouwen aan de macht' hihihi..:p

Elin, hoe was je controle?

Gummibeertje, wat een leuk bevallingsverhaal :D

Ik ben helaas in het ziekenhuis al gestopt met de bv, ik vond het verschrikkelijk hoe ze iedere keer weer Xanthi zo met haar hoofdje op mijn tiet duwde terwijl ze dit blijkbaar niet wilde, ik had ook weinig tot geen melkproductie en de pijn aan mijn tepels was verschrikkelijk omdat ik met tepelhoedjes moest werken :(
    De vroedvrouwen hadden ook weinig tijd om me te helpen met de bv, ben na 2 dagen gestopt. De flesvoeding gaat super, alhoewel ik gelijk merk dat ze blijkbaar ook reflux geeft, ik herken het maar al te goed na 2 zware refluxbaby's. Morgen ga ik al eens een afspraak maken bij de osteopaat, wil het niet te ver laten komen en er zeker op tijd bij zijn.

Hoe gaat het hier nog met de andere dames?

Liefs Linske

9. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Controle was goed... ze doen ook niet zoveel.. Even echo op buik en hartje zien kloppen! verder ligt t kindje nu weer met voetjes naar beneden vandaar dat ik t wat minder voel ook denk ik want voelde vooral veel schopjes boven in mn buik!
    Nu lig ik weer in bed boven en kleine is lekker druk aan t schoppen!! Fijn op mn baarmoedermond en blaas!! Hoop maar dat dat niet kwaad kan..op baarmoedermond..
    Kleine mag van mij snel wel weer draaien want dat voelt toch wel beter!!
    Op naar de 27 weken! Ze vroeg hoevaak ik wilde komen.. elke week is nu toch wel fijn.. heb je wat om weer naar toe te leven!

10. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elin, fijn te horen dat je echo goed was, dat schoppen op die bmh kan normaal geen kwaad, ik had daar ook veel last van toen ze nog in stuit lag en mijn gyn zei dat ik me daar niet druk hoefde over te maken...het is wel een onaangenaam gevoel hé, hoop voor je dat hij vlug een tuimelinkske maakt :D

Het is hier bij de andere dames zo stil?

Liefs Linske

11. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi dames

linske: bv duurt effe , in het begin ging dat hier ook niet. en dat op die borst duwen vond ik ook verschrikkelijk. dus na een maand ook gestopt hoor :)

hier: morgen nog een test, zijn wel thuis van zh, en mag vanaf zaterdag beginnen met groentepap, omdat ze weinig blijft drinken en niet echt bijkomt

gr

12. tulpje85

tulpje85 Actief lid

6 apr 2011
    132
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha dames, fijn om te horen dat alles goed gaat! Hier heb ik het al een aantal weken super druk. Lees wel met jullie mee maar neem niet echt de tijd om ook wat te schrijven. Wel fijn hoor, zo druk, dan gaat de tijd tenminste lekker snel ;)

Julie, goed om te horen dat je weer thuis bent. Hebben ze jou en je meisje een beetje kunnen helpen in het ziekenhuis? Ben heel benieuwd hoe ze haar fruit/groentehapje zal vinden!

Elin, wat een super nieuws van je 20 weken echo! En leuk 2 meiden!!

Gummibeertje, hoe is het met je drukke bezigheden? Komt de borstvoeding al een beetje op gang? Ik heb de vorige keer wel eens geroepen dat ik mijn hele leven zwanger wil blijven;) lang leve de stuwing :D pas nu mijn eigen bh's nog maar ging de vorige keer van een kleine B naar een D cup. Ik zeg... kom maar op!!

Linkse, wat super dat je man nog twee weken thuis is! Zeker met je grote twee meiden erbij wil ik geloven dat dat wel heel fijn is!!

Tijm, was het deze week dat je weer mag beginnen met werken of heb je er al een weekje op zitten?

Ik mag donderdag een ochtendje naar het Radboud voor een intakegesprek. Leef er echt naar toe en vind het heel spannend. de laatste echo is nu twee weken geleden en ik hoop zo dat alles nog goed gaat!!

13. Yokeke

Yokeke Lid

12 okt 2011
    62
    0
    0
    hallo iedereen,
    ik ben nieuw hier op het forum..ook ik heb een zware periode achter de rug en ben door middel van clomid in 2010 zwanger geworden maar helaas na 23w2d door zwakke baarmoederhals (met noodcerclage, en infectie..lang verhaal) toch moeten bevallen van een prachtzoontje :(
    na een jaar uiteindelijk weer zwanger geraakt (spontaan) heb ik op 12w ook een cerclage gekregen..en platte rust!
    nu ben ik 20w2d en loop toch een beetje met de angst om weer ons kindje te verliezen (is begonnen op 20w5d) ...
    heb soms harde buiken, deze doen ni echt [ijn meer zo een strak gespannen gevoel heb hiervoor nu ustogen om te nemen ook net een blaasontsteking gehad
    ik zoek gwn even wat afleiding om deze weekjes door te komen,wil zeker tot 25w gaan voor de 1ste mijlpaal...gelukkig mag ik maandag naar gyn!

14. Bloem1979

Bloem1979 Actief lid

13 mei 2006
    102
    0
    16
    Welkom yokeke! Volgens mij lopen we dan gelijk, ben nu ook 20w2d, kunnen we samen aftellen naar de volgende mijlpaal.

15. Yokeke

Yokeke Lid

12 okt 2011
    62
    0
    0
    thx!
    ja super, zo zal voor ons de tijd ook vliegen :)
    ben uitgerekend voor 27feb en jij?

16. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

spijtig genoeg welkom hier
    de angst is heel normaal, ik keek bv bijna heel nachten dingen die ik had opgenomen op tv. dit had de gyne me aangeraden omdat ik hele nachten wakker lag, en van alles voelde wat er dus niet was.
    dus ik zou zeggen probeer je gedachten te verzetten.

om je goede moed te geven , ik heb twee miskramen gehad, zoontje op 22 sept 2010 verloren op 24w , hij heeft even geleefd, en nu heb ik een dochter van 3 maand hier in het park liggen

veel sterkte en succes

17. Yokeke

Yokeke Lid

12 okt 2011
    62
    0
    0
    hey,
    ja ik geraak snachts ook moeilijk in slaap..en bij alles wat ik voel ofzo raak ik in paniek.. tis ni makkelijk :s

tis moeilijk om je af te leiden als je hele dagen maar platte rust hebt.. en ben ook alleen er komen wel mensen helpen ma ni elke dag :s
    ach ik moet gwn die weekjes ff doorkomen en als gyn maandag zegt dat het nog goed is zal ik ook al geruster zijn!

18. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik chatte heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel en dan tv kijken. en bv zittend koken deed ik ook nog. en zittend afdrogen.

vel succes

19. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Yokeke, gefeliciteerd met je zwangerschap, maar spijtig genoeg ook welkom hier.

Vorig jaar zijn ze er bij mij met de 20-weken echo achter gekomen dat ik reeds ontsluiting en uitpuilende vliezen had, de noodcerclage is toen mislukt en daardoor zijn toen mijn vliezen gebroken. Tel daar een infectie bij op en mijn mooie dochtertje is een paar dagen later geboren.

Maar bij mijn volgende zwangerschap is na een cerclage bij 12 weken mijn zoon vorige maand gezond geboren met 39+1, de zwangerschap was heel spannend en dan vooral die grens waarbij het de vorige keer fout ging tot de 26 weken en daarna ging het toch iedere week wat beter.

Heel veel sterkte de komende tijd, die cerclage heeft al heel veel vrouwen door de zwangerschap heen gesleept, ik hoop dat het ook voor jou gaat lukken. En een preventieve cerclage met 12 weken geeft een veel betere kans dan een noodcerclage bij 20 weken.

20. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yokeke. welkom hier.
    Die harde buiken hebben we allemaal gehad.
    Blijft eng maar je ziet het, ze hebben niks uitgehaald.
    Ik hoop dat je hier wat steun en afleiding kunt vinden.

Dames, ik heb 2 cm ontsluiting!!!
    En ivm de suikers word ik maandag ingeleid.
    Het einde is in zicht

Deel Deze Pagina