@Leila, 2 cm , misschien beval je al voor maandag. Mogen jullie daarna direct naar huis, of moeten jullie nog even in het ziekenhuis blijven vanwege de suiker?
best wel fijn om al die goeie verhalen te lezen..geeft toch meer hoop! en idd de spannende weken komen er nu aan voor ons hopelijk gaan ze snel voorbij! dan kan ik me gaan bezig houden met suikerbonen en dergelijke wat is eigenlijk de kans dat het misgaat met een cerclage? buik is nu wel redelijk rustig, alleen vandaag af en toe steekjes in buik en zij..bandenpijn ? ooh spannende dagen komen eraan voor je! succes kan ni wachten tot ik zover sta.
Daar heb ik van verschillende ziekenhuizen verschillende verhalen over gehoord, de eerste mijlpaal heb je in ieder geval gehad, de cerclage is bij jou succesvol geplaatst. Ook zijn de succespercentages vaag over wat misgaan inhoudt, ik bedoel gaat het mis als de baby het niet haalt, als de baby complicaties overhoudt aan de vroeggeboorte of als de baby te vroeg geboren wordt? Daar konden de ziekenhuizen mij dus geen antwoord op geven.
Leila, yoehoe, al 2cm ontsluiting, hopelijk heb je er tegen maandag nog een paar bij hé, je bent er bijna! Yokeke, welkom meid, ben er zeker van dat je hier de nodige steun kan vinden tijdens je zwangerschap, toi toi meid!! Als ik me niet vergis is het al eventjes geleden dat Celle hier geweest is hé?? Tulpje, hopelijk een goed gesprek en controle voor jou, ik blijf voor ieder van jullie meeduimen hoor Liefs Linske
hoi hoi! @ linske: alles nog ok! ik kom meerdere keren per dag lezen, maar heb niet zoveel nieuws te melden. alleen dat de babyboy in stuit blijft liggen en ik mijn kansen om nr huis te gaan vr bevalling per dag zie slinken ligt er de kamer naast mij een kindje zoveel te wenen! pfff ik wil het ook, ik wil mijn kindje! mijn geduld is op!!! de schrik overvalt me dat hij ziek gaat zijn of complicaties tijdens bevalling en dat ik weer mijn kindje moet afgeven, maw dat ik dit allemaal voor niets doe! ik kan me niet voorstellen hoe aichaatje zich hier doorspartelt. wat een hel moet dit zijn... sorry voor zo een ego bericht maar ik heb serieus dipje... nochtans valt het meestal goed mee hoor hier, maar het duurt zo lang! @yokeke: proficiat met je zwangerschap, helaas jammer je hier te zien. maar het zijn hier stuk vr stuk sterke vrouwen hoor, die helpen je er wel door! groetjes xxx
Yokeke welkom hier en je kan zeker al je verhaal hier kwijt..want iedereen begrijpt jou heel goed.en dat is ons situatie heel erg belangrijk..succes de komende nare dagen Leila het is dan zover supeer goed nieuws..misschien komt je wondertje voor maandag al.. Vandaag had ik weer een cervixmeting en gesprek met de gyn.. alles zag er goed uit..mijn baarmoedermond was 5 cm..dat is best goed..voor het eerst heb ik 5 cm gezien..want met mijn andere zwangerschappen was t tusen 3.5 en 4.. nu rust ik ook heel veel misschien is dat de reden dat t nog best lang is...als ik pijn voel dan lig gelijk dus daarom kan ik niet veel lopen of staan..ben bang dat t mis gaat... Maar ik moet ook veel bewegen van mijn gyn ik kan zelfs boodschappen gaan doen of een stukje lopen..maar dat durf ik echt niet. Na de cerlage ben ik maar 1x naar mijn ouders geweest met de auto..voor de rest ben ik alleen maar thuis..ik durf nergens heen te gaan zelfs in huis lopen doe ik ook minder..daarom heb ik bloedverdunners gevraagd maar dat mogen ze niet geven...en daarom moet ik dus veel bwegen.. Denken jullie dat t kan..?? ik ben erg angstig dat ik dan weer pijn voel en dat t misgaat..?? ik moet minimaal half uurtje per dag buiten lopen... Vandaag zijn ze ook begonnen met progesteron injecties..tot mijn 34wk wekelijks zn injectie..als bijwerking voelde ik heel veel hoofdpijn nu gaat t beter.. nou dames hopelijk komt t allemaal wel goed..ik probeer positief te blijven helaas lukt dat niet altijd maar ik heb nog mijn HOOP
Yokeke, welkom hier helaas. Mijn zoontje is geboren met een zwangerschap van 21 weken, iets meer dan een half jaar geleden. Nu ben ik weer 9 weken zwanger. Ik hoop dat de tijd snel voorbij zal gaan voor je en dat je hier een beetje van je af kan schrijven! Leila, oehhhhh wat spannend!!! Die 2 cm heb je alvast in the pocket!!! En maandag is niet meer zo ver weg! Al ga ik natuurlijk heel hard voor je duimen dat je gewoon niet ingeleid hoeft te worden Bermel, ik geef je groot gelijk hoor, dat je niet zoveel durft te doen. Ik denk dat ik hetzelfde zou hebben. Mijn gynaecoloog vertelde de vorige keer dat ik gewoon alles zou kunnen blijven doen met een hoog-vaginale cerclage. Maar je lichaam heeft je al eens in de steek gelaten, dus durf je er niet meer op te vertrouwen. Wat voor soort cerclage heb je? Celle, helemaal niet gek dat je nu een dipje hebt. Je bent daar ook al zo lang. Snap ik dat je het nu echt wel een beetje beu bent! Ik vind in ieder geval dat je het hartstikke knap doet meid!!!!! Thnx Linske!! We zijn hier bijna klaar om te gaan. Ben benieuwd!!!
Celle, ik kan me perfect inbeelden hoe je je nu voelt, het is voor mij heel erg herkenbaar. Ik had vorig jaar ook eens een serieuze dip, ik lag daar toen zo een 3 weken en ik zag het dus echt ook niet meer zitten, maar langs de andere kant ben je uiteindelijk al aan je 33 weken geraakt hé, dus het brengt zekers op meid! Ik ben er zeker van mocht je nu naar huis mocht gaan dat je je helemaal niet zeker en veilig meer zult voelen omdat er totaal geen controle meer is, je bent altijd vlugger geholpen als je al in het ziekenhuis ligt dan als je thuis iets voorhebt. Het einde is nabij meid, nog even doorbijten, geloof me, deze periode vergeet je hoor van zodra je je kleintje in je armen hebt Tulpje, verslag komen uitbrengen hé Bermel, amai dat is super hé meid, nog 5 cm!! Ik heb zelfs nooit 5 cm gezien bij mij, in geen enkele zwangerschap. Het is inderdaad goed van je dat je veel rust maar het is zoals je gyn zegt, je lichaam geeft het ook nodig dat je eens beweegt hoor, de pijn die je soms voelt is hoogstwaarschijnlijk je baarmoeder en je banden die uitrekken, dus daar zou ik me nu niet te druk in maken. Het is belangrijk dat je beweging blijft hebben om geen flubiet te krijgen ofzo, heb je geen bakker of slager dicht bij je in buurt waar je dagelijks een kleine boodschap kunt doen? Hier begint ons trezeke met de dag een beetje lastiger te worden, volgens mij heeft ze last van darmkrampjes en melk die soms beetje terug komt, maar binnen 2 weken heb ik een afspraak staan bij de osteopaat, voor haar eens te behandelen, die kleintjes hebben daar zo een deugd van, tenslotte is het voor hen ook een nare en zware bedoening als we bevallen van hen Liefs Linske
thx iedereen voor de steun en de antwoorden! wauw 5cm!! die van mij is geloof ik nu net iets over de 4..ben benieuwd wat de gyn maandag zegt. pftt heb ik beroerd geslapen zeg..kreeg ineens zoveel pijn, zo van die erge steken in men onderbuik/buik en zij..weet ni waar dat vandaan kwam maar had erbij geen harde buiken beetje gespannen, was toen wel even net gaan plassen.. nu is het minder. denk da we die angst allemaal hebben, ben blij dat ik dit forum gevonden heb en dat we elkaar toch zo kunnen steunen door de zwangerschap heen! x
Tulpjee dat is mooi nieuws zeg van harte en de lengte van bmh is ook super Ik heb een mcdonalds cerclage gyn zei wel dat ze hoog hebben gezet maar zoals jij ook zegt mijn lichaam heeft mij 2 x teleurgesteld dus nu ben ik extra voorzichtig. Maar ik ga we proberen om minimaal half uurtje buiten te lopen. Linske je hebt gelijk ik moet ook in beweging blijven ànders ben ik bang dat ik bloedstolsels krijg. Jij hebt t ook moeilijk zeg het is niet alleen zwangerschap maar daarna is er ook hoop stress en bezorgdheid heel veel succes zeg
Yokeke, gefeliciteerd met je zwangerschap!! En ik krijg elke keer kippenvel als ik lees dat er weer iemand z'n kindje is verloren. Begrijp helemaal de spanningen die je hebt! Lastige is ook dat je bij een 2e (of meer) zwangerschap vaak sneller last krijgt van kwaaltjes zoals harde buiken, terwijl je al super gefocussed bent op alles (en dan ook echt alles) wat je voelt. Hoop dat je snel de 25 weken haalt en verder. Tulpje super zo'n controle Bermel, van een (bevriende) gyn gehoord dat je max. een half uurtje achter m'kaar mag wandelen/fietsen en mijn eigen gyn zei dat ik alles mocht doen. Maar ik durfde vaak niet veel te doen. Wat verder in de zwangerschap ging ik bijv. wel uit eten of bij vrienden langs, maar dan de auto wel zo dicht mogelijk geparkeerd bij de deur en een zitplek gereserveerd. Had trouwens ook vaak koppijn van de prolutoninjecties. Celle, sterkte meis!! Word je zo niet makkelijk gemaakt. Leila spannend!! Is trouwens erg leuk om weer te werken en dubbel zo leuk om thuis te komen
En oja, succespercentages (biedt altijd hoop). Geloof dat er 1 onderzoek is gedaan, waarbij ongeveer 85% van de vrouwen de 37 weken of meer hebben behaald. En dan zitten bij die overige 15% natuurlijk ook vrouwen die bevallen zijn met bijv. 36wkn en 6 dgn. Geloof dat iedereen iig boven de 30 wkn is gekomen
@tijm: ja ht doet toch altijd weer iets he..das het ergste wat je kan overkomen, en zeker als je dan nog weet dat je kindje perfect in orde was..!! idd we stressen al genoeg om die weken door te komen, komen daar dan nog is de extra kwaaltjes bij..! had vannacht weer venijnige, pijnlijke steken in men zij telkens, ik steek het op bandenpijn!? ma kzal toch geruster zijn als ik maandag bij de gyn ben geweest!
welkom Yoyeke! Helaas ook hier op t forum! hoop dat je er wat aan hebt! Hier ook last van bandenpijn steeds hoor!! Eerst steeds steken in mn liezen en nu ook echt aan de zijkanten van mn buik! Niks aan!! Elk pijntje maakt je zoooo onzeker!! Maar als je t niet vertrouwd gewoon aan de bel trekken hoor!!
ja idd zo pijnlijk, en ik krijg het altijd tegen de avond als ik in men bed ga liggen en snachts na het plassen :s maar vannacht was het alleen in men zij (zooo pijnlijk) dervoor was het ook in men onderbuik... die staat soms wel gespannen maar das normaal denk ik? beebke zit soms ook heel erg laag te schoppen te doen.. maandag mag ik naar gyn das nog 2daagjes hehe! en zolang der geen bloedverlies bijkomt is het ook al goed. tijdens de dag heb ik eigenlijk vrij weinig last! *hopen dat het zo blijft*