Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Celle!! Ben echt zooooo blij voor je!!! Geniet van het thuis zijn!!!!

2. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ elin: merci zal ik doen!
    @gummi: goed ze, ze wijken geen seconde van mijn zijde. schrik dat ik weer zou weggaan. echt schattig :) hoe is het met je zoontje?

xxx

3. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Celle, goed geslapen zekers?? :D

Hier minder, de nacht was weer kort, Xanthi heeft bijna de hele nacht liggen kreunen en neuten, en ikzelf loop met keelpijn dus heb echt niet veel geslapen, mijn batterij is aan sneltempo aan het leeg lopen ze...:)

En vanaf zondag begint mijn ventje weer te werken dus dan is het ik alleen met 3 kids :$

Liefs Linske

4. Yokeke

Yokeke Lid

12 okt 2011
    62
    0
    0
    @rafan: welkom hier, en ook weer jammer om te horen dat ook jij je kindje bent verloren..!!
    hopelijk hou je het deze zwangerschap wat vol, en denk aan je kleine wondertje dat er snel zal zijn!!
    Maar ik begrijp ook niet goed waarom ze bij jou bij deze zwangerschap niet preventief op 12w een cerclage hebben gelegd ??

@celle: en, lekker genieten nu je thuis bent zeker ? :)

5. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @linske: amai, een echte ziekenboeg daar, probeer toch maar voldoende te slapen! dat je weer krachten opdoet!

ja hier lekker geslapen, maar wat moet ik mezelf inhouden! ik wil mijn huisje zo graag klaar maken vr de baby! nog 2 weken op tandjes bijten :)

xxx

6. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mwa, hier verpest die stomme borstvoeding mijn roze wolk. Ben serieus aan het peinzen om er de brui aan te geven of zowel flesvoeding als borstvoeding proberen te combineren. Maar er is dan wel altijd een koppig stemmeke in mij da zegt dat ik ni mag opgeven en moet doorbijten want misschien 'morgen' gaat alles beter.
    Maar voor de rest alles super zenne ! Vandaag een supergrote fruitmand gaan afgeven met m'n ex-buurvrouwtje in 't ziekenhuis (met hare kleine alles tiptop, hij is al 1k500 !!!). Was tof al die mensen nog eens te zien en ook om te komen pronken met onze M-ats natuurlijk !

ps iemand enig idee of je op eendert welk tijdstip terug kan proberen borstvoeding terug aan te zwengelen ? Concreet zit ik het met het idee even een week of twee het was rustiger aan te doen, regelmatig wel aanleggen maar zeker niet meer uren aan één stuk. Binnen twee weken later dan proberen of het misschien toch weer wat beter gaat. Enig idee ?

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Gummibeertje, geen idee of je de borstvoeding weer kunt aanzwengelen, maar ik heb van de kinderarts begrepen dat een baby ook voordelen heeft van de borstvoeding wanneer deze gecombineerd wordt met flesvoeding :).

Ook heb ik begrepen dat wanneer je nu alle borstvoeding kolft, dat het best mogelijk is dat de baby wanneer hij wat sterker/handiger is, terug aan de borst kan (van de verpleegkundige).

Is het een idee om de komende weken een paar keer te kolven en een paar keer per dag M-ats aan te leggen? En dit dan lekker te combineren met flesvoeding.

Voor de rest vind ik het al heel goed dat je het zo lang vol houdt, die eerste weken zijn toch het belangrijkste, niemand kan ook zeggen dat je het niet geprobeerd hebt als je nu zou stoppen.

Super trouwens om te horen dat het goed gaat met het zoontje van je ex-kamergenootje.

8. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ gummibeertje: ik heb geen ervaring met borstvoeding dus kan je vraag niet beantwoorden. Maar als het je van doe roze wolk haalt, stop er gewoon mee! Je hebt al lang genoeg afgezien en ik spreek niet enkel over die borstvoeding nu. Het maanden platliggen, de cerclage. Hij heeft zijn nodige vitamientjes binnen en mag ik je eraan herinneren dat je zoontje helemaal geen prematuurke was, maar een gezonde dikke jongen. Er zijn zoveel vrouwen die onmiddelijk flesvoeding geven. Ikzelf heb ook geen borstvoeding gehad en voel me niet anders dan andere hoor :)
    Ik ga het ook proberen geven, maar lukt het niet ga ik er wel mee inzitten maar uiteindelijk is het geen ramp e! Zowel jij als je zoontje zullen zich waarschijnlijk beter voelen door flesvoeding omdat je er regelmaat kan inbrengen.
    Het is jouw keuze, maar is het zoveel waard dat je van je roze wolk valt? Hopelijk neem je mijn raad niet verkeerd op. Is enkel mijn mening...
    Xxx

9. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor, alle raad is welkom, ik heb ondertussen al een miniknoop doorgehakt en ben terug iets meer flesjes tussendoor aan het geven. Gevolg: de zoon rustiger en gelukkiger en de mama (én papa) dus ook. Ik slaap er 's nachts ook mee op mijnen arm en da levert ook wat extra uren slaap op voor ons allebei.

Dus, berte, ik ben uw schema aan het volgen :)

Ladies, wat zou ik toch doen zonder jullie.

Het is hier trouwens zo stil vandaag. Yokeke, Celle, Elin, Bloem,... ?

10. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden ff kort, drukdruk...

Rafan, helaas welkom hier!!! Dat deze zwangerschap goed mag verlopen en we je hierin kunnen steunen! Want jeh, het is al spannend, maar voor jou helemaal zo. Gelukkig is het goed gegaan met het plaatsen van de cerclage.

Leila, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!! Ben benieuwd naar je kleintje :)

liefs Tijm

11. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

gummi: hier geen de bv op zich wel, maar na een maand ook meegestopt. was er egwoon 14 uur van de 24 mee ebzig, terwijl strijken, koken..... was gewoon stik op en kon ook niet geneiten. en toen ik ermee stopte, voelde ik me plots veel beter. ik heb mezelf er nooit schuldig over gevoeld.
    eerst kwam ze hier niet op gang, tot een verpleegster zei evel water drinken, heb ik dus cht waar 10 l gedronken op één dag en plots was er wel melk.
    succes

hier gaat het eig wel wat beter. alleen is ze al twe dagen huilerig. niet als ze bij mij is :) maarw el bij andere. wat wel raar is want men schoonzus en broer zen normaal haar favoriete en bijd ie huilt ze dus ook al twe dagen.

gr

12. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier rustig. de harde buiken worden wel pijnlijker. ik kan me niet rechtop zetten soms, maar er zit geen regelmaat in. dus ik ga niet panikeren :)
    goed dat je een beslissingske genomen hebt gummi!
    x

13. Bloem1979

Bloem1979 Actief lid

13 mei 2006
    102
    0
    16
    Hallo allemaal,

Hier gaat alles redelijk, voel me de laatste dagen steeds zo verschillend....De baby beweegt steeds meer en daar ben ik zo gelukkig mee, maar ook maakt het me angstiger en bang dat ze toch nog te vroeg komt, heb er allemaal nare dromen over bah.
    Ik hoop gewoon dat de komende weken maar snel voorbij gaan en kijk nu echt uit naar de 25 / 28 weken....

14. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook alles rustig!!! Hopelijk blijft t zo bij de mensen waarbij t rustig moet blijven!!
    Laat de dagen maar voorbij vliegen!!

15. tulpje85

tulpje85 Actief lid

6 apr 2011
    132
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit is ook echt wel dé spannende periode voor jou Bloem. Probeer erop te vertrouwen dat het goed komt. Je wordt nu goed in de gaten gehouden en daarbij let je nu extra goed op jezelf. Zou fijn zijn als je de tijd een beetje sneller zou kunnen laten gaan he.

Rafan, welkom hier. Hoop dat je hier een beetje van je af kan schrijven :)

Leila, ben heel benieuwd hoe het met jou en je kindje gaat!

Julie dat is ook wat, zo'n verdrietig meisje. Gelukkig voelt ze zich zo te lezen bij jou wel fijn. Heb je al enig idee waar het door zou kunnen komen?

Hier is het wachten op de oproep voor de cerclage. Heb de afgelopen dagen echt wel een %*&$ tijd achter de rug. Begon ermee dat ik een zwaar gevoel in mijn onderbuik had waar ik me zorgen om maakte. Ik had besloten om niet stoer te gaan doen maar om de verloskundige te vragen of ik even langs mocht komen. Die heeft naar het hartje geluisterd, inwendig gevoeld dat was gelukkig allemaal goed. Daarna mijn urine nagekeken en ze vermoedde een blaasontsteking. Ook nog allemaal prima. Toen naar de huisarts, die heeft tijdens het lichamelijk onderzoek zo hard op mijn onderbuik (en daarbij voelbaar mijn baarmoeder!!) gedrukt dat ik me serieus zorgen maakte dat ze mijn kindje misschien platgedrukt zou hebben. Had fijn geweest wanneer ze eerst had gevoeld waar mijn baarmoeder zat voordat ze ging drukken! Daarna 's avonds bij mijn verloskundige een echo gehad waarop ons kindje mooi aan het bewegen was, maar kan vertellen dat ik nog niet helemaal gerustgesteld ben!! stom...

16. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar !!! Ik ben op 10 weken ofzo eens binnengegaan met stekende buikpijn, en toen hebben ze m'n buik precies gekneed als een brood ! (inwendig) Gevloekt dat ik heb !!!! Maar meneer zat een paar uur later ook nog vrolijk rond te zwemmen. Zitten goed verpakt, die kleintjes ! Bijna 12 weken Tulpje en dan eindelijk de cerclage !

Dubbel eh Bloem. Wel blij om te horen dat het een beweeglijk kindje is. Dat stelde mij toch wel gerust, ik hoop jou ook op de momenten dat je het nodig hebt. Elin, is bij jou de beeb erg beweeglijk ?

Julie, begrijp ik het goed dat je gestopt was en even later terug herbegonnen ? Zo ja, hoe lang ben je gestopt ?

17. Yokeke

Yokeke Lid

12 okt 2011
    62
    0
    0
    hallo iedereen,
    zo druk weeknd gehad..mijn ventje is de badkamer en de gang aant het verbouwen dus ben dan maar bij men oukes gaan liggen voor de rust! :)

nog eventjes bloem..ik weet wat je bedoelt bij mij is het precies hetzelfde..ik zit nu ook in die cruciale weken en das echt geen pretje i know!! gelukkig voel ik men kindje ook zo af en toe nog bewegen :) maar kmoet zeggen tis wel een rustige tegenover de 1ste ma daar ben ik ook wel blij om want me die cerclage enzo..
    en mja zat er gisteren ook eventjes doorheen, altijd platte rust elke dag niks kunnen doen is zo frustrerend..maar alles voor ons kleintje he!! ma tis me momenten wel zwaar!!

18. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tulpje Spannend wanneer ze de cerclage gaan zetten.

@Gummibeertje. Die van mij is aardig aanwezig ja! Per dag wel wat verschillend maar moet wel zeggen dat het vaak dezelfde tijden zijn wanneer t actief is! Gisteren was het bijna een uur echt aan t bewegen draaien en schoppen!! Heerlijk!!!! kan daar nu echt van genieten! Vanochtend weer wat rustiger! Maar ja wij zijn ook niet elke dag t zelfde he!! Maar vind het altijd wel weer fijn die bevestiging dat t actief is!!

@Yokeke Het zijn idd zware weken!! moet zeggen dat ik het tot die 25 weken zwaar vond maar nu nog wel meer eigenlijk... wil zo graag dat het nog heel wat weken blijft zitten!!! En idd elke dag is weer t zelfde nu he! Niks aan... Ik probeer steeds maar weer wat uit te vinden! Heb al wat series terug gekeken op uitzendinggemist ed... En ben gelukkig wel creatief!! Nu het iets beter gaat probeer ik 1 uurtje per dag even achter de naaimachine te zitten.. soms is het ook maar tien minuten net hoe het allemaal voelt!
    Maar dat is al een hele afleiding en wat anders dan de hele dag plat liggen!

Hier ondertussen 28 weken!! We hebben de 2e mijlpaal gehaald!
    Nu op naar de 30/32 weken!
    Morgen weer controle.

Moet wel zeggen dat ik nu bij t lopen soms een zeurende pijn voel. maar ja wat wil je ook he met zoveel bedrust!! Net of er dan veel druk op komt! Morgen maar is even vragen wat dat kan zijn! Kindje word natuurlijk ook steeds groter zwaarder...

Heb ergens gelezen maar weet niet meer waar dat het kindje vanaf een week of 32 niet meer op de baarmoedermond drukt omdat t hoofdje dan op t bekken steunt ofzo?? is dat waar???

19. Yokeke

Yokeke Lid

12 okt 2011
    62
    0
    0
    @elin: super voor je! 2de mijlpaal :) kan ni wachten tot ik zover ben!
    tis idd zwaar..maar als ik de 24w gehaald heb ga ik de suikerbonen bestellen en ga ik die hier thuis op mijn gemak zelf maken enzo...heb ik ook een bezigheid he ma nu durf ik da allemaal nog ni bestellen ze...
    soms ga ik idd ook al eens wat langer zitten enzo afhankelijk van hoe de dag verloopt qua gevoel enzo...toch ni alles he :s
    vraag me soms af hoe ik het al zover gehaald heb met de platliggen :)
    succes morgen!

20. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Elin, 28 weken, super :D.

Ik vond de weken tussen 20 weken en 26 weken het zwaarst, daarna werd het toch per week iets beter.

Dat de baby vanaf een week of 30 niet meer met het hoofd op de bmh steunt, maar in het bekken, dat heb ik ook gelezen. Maar dat zijn toch gemiddelden, mijn zoon heeft een klein hoofd (wel in de normale marges) en ik heb een breed bekken (meneer was er na 10 minuten persen), dus ik denk dat hij bij mij toch later met zijn hoofd op mijn bekken is gaan steunen.

Deel Deze Pagina