Celle gefeliciteerd met je wondertje Super gewicht en lengte..geniet van je boy. Ik ben ook benieuwd naar zn naam Sterkte nog. Liefs
hallo iedereen, wauw celle proficiat, en wat een mooi gewicht van je zoontje!! geniet er van hier alles nog oke, 24w hebben we al gehaald..nog een weekje en de (voor ons) eerste mijlpaal is bereikt!! gelukkig is de verkoudheid ook al aan het verminderen..al da hoesten en da niezen pftt :s Strakjes weer op controle bij de gyn..ben echt benieuwd..!! voor de rest alles oke, suikerboontjes zijn besteld en we gaan deze zelf in elkaar steken en kan eigenlijk al nimeer wachten om de kinderkamer op orde te brengen..maja best nog maar eventjes mee wachten he
Celle, prachtige naam, ééntje die je eigenlijk niet véél hoort hé Jammer dat hij waarschijnlijk niet mee naar huis kan vrijdag, maar probeer nu zoveel mogelijk bij hem te zijn, ben er zeker van dat hij niet zo lang zal moeten blijven als hij enkel problemen heeft met zijn voeding, meestal bij die kleintjes gaat dat heel vlug hoor, van zodra hij zelf kan drinken mag je hem toch thuis verwachten, niet? En mag hij nog niet in een open bedje liggen? Of heeft hij het moeilijk om zijn temp te houden? Yokeke, wat leuk als je altijd een weekje kunt bijtellen hé, je haalt het minstens even ver of ons allemaal hoor, ben benieuwd naar je controle, laat het ons even weten hé Liefs Linske
weer op controle bij de gyn geweest...ons ukkie doet het goed, hij komt goed aan k verschoot ervan maja wa wil je me al die platte rust.. ikzelf ben nog maar 4kilo aangekomen op 6maand tijd cerclage was ook nog goed, bmh is wel verkort tegenover 3w geleden maar is wel nog steeds 37.5mm over 3weekjes terug op controle..ben nu al benieuwd
Yokeke, amai, je kunt je geen betere controle wensen hé, jijzelf nog niet veel bij maar het beebje wel, bmh is echt nog wel voldoende (ik had op die termijn al minder hoor) SUPER!! Liefs Linske
thx! ja ik heb er werkelijk geen idee van hoe groot/lang/kort je bmh eigenlijk moet/mag zijn..? maar gyn zei ook dat het nog goed was dus
Super yokeke !!!!!! En wat betreft die lengte...Ik was daar zéér erg op gefixeerd en uiteindelijk heb ik de laatste weken (jaja, in meervoud !) nog uitgedaan met een 'marge' van 0.01-0.08cm... Die cerclage deed gewoon schoon z'n werk. Ik geloofde de dokters niet echt, wantrouwig als je al erger hebt meegemaakt, maar uiteindelijk bleken ze gelijk hebben: zolang je nog marge hebt en je cerclage niet erg onder druk staat, maakt het niet uit of je één millimeter speling hebt of bijna vier centimeter zoals jij. Nu ja, liever nog altijd vier centimeter dan één millimeter zenne Jouw lengte is eigenlijk een normale lengte, ook voor 'gewone' vrouwen zonder bmhproblemen.
Hoi allemaal. Hoop dat alles goed gaat met iedereenn..laatste tijd is het erg rustig hier..ik kom elke dag effe lezen maar schrijf niet veel. Helaas kom ik geen goed nieuws vertellen 2 dagen terug had ik weer een bmh meting controle..dit doen ze nu om de week...ivm met mijn voorgeschiedenis.. Mijn baarmoedermond was wel goed iets van 3,8 cm..maar echoscopist zag wel iets geks boven de cerclage..genaamd funneling... ik schrok me rot begon gelijk te trillen en huilen... ik moest op hand blazen om te kijken of er druk op mijn baarmoedermond kwam maar bleef de cervix stabiel..godzijdank. Ik ben erg geschrokken en dacht gelijk aan t ergste..maar echoscopist stelde me wel gerust en zei dat mijn cerclage zn werk moet doen en dat mijn bmh nu best goed eruit zit.het was ook een beginnende funneling..moet heel erg rustig aan doen..ik doe natuurlijk niets anders..als ik pijn of iets raars voel mag ik gelijk naar t ziekenhuis..heb gelukkig ook geen contracties of hardebuiken.soms komt t door t kindje dat mijn buik aan 1 kant erg hard wordt maar t wordt snel weer normaal.morgen zijn wel al 20 weken..hoop zo erg dat ik deze keer wel mijn zwschap voldraag. Heb hier ook gelezen dat jennifer en adi ook funneling hadden tijdens hun zwangerschap en het ging gelukkig goed met hun zij geven mijn steun en een goeie voorbeeld. nou dames ik wens iedereen veel succe en hoop dat we over paar maanden onze wondertjes in onze armen kunnen houden. Funneling is:dat je baarmoederhals van binnenuit een beetje open gaat zoals te zien op onderstaande plaatjes.
Hey Bermel, ik had ook funneling vanaf 21 weken zwangerschap (misschien zelf er voor al, maar toen voor het eerst opgemerkt bij echo), en heb mijn zwangerschap tot 36 weken gedragen. Veel goede moed dus nog de komende weken/maanden! Veel rust houden helpt echt enorm (is bij mij toch zo geweest)!
owhh indigo girl erg bedankt voor je reactie...ik maak me erg veel zorgen..maar jou verhaal en die van jennifer doet me echt goed. Ik rustte al veel maar vanaf nu ga ik zeker erg opletten.. Nogmaals bedankt
Bermel, hier werd op 20w ook funneling gezien (wellicht was die er al eerder zelfs). En wij haalden met glans de 37 weken!!! Blijven geloven, er alles voor doen, meer kan je niet... Wij duimen ondertussen voor jou!
Erg bedankt MamaMaya...ik wist niet dat jij het ook had..ik ga maar eens effe terug lezen.. Je hebt gelijk erin geloven en duimen is enigste wat we nu kunnen doen..we hebben gedaan wat we kunnen doen..de rest is alleen maar hopen dat t goed komt nogmaals bedankt..jullie zeker mijn steun en een mooie voorbeeld.
@Bermel: kan me voorstellen dat het even schrikken was! we blijven duimen voor iedereen hier dat we snel onze wondertjes mogen omarmen!! voor de rest gaat het hier wel redelijk..nu 24w4d en heb wel last van een gespannen buik soms...denk niet dat het echt harde buiken zijn.. maar da zal wel normaal zijn rond deze periode zeker?
@Bermel, bij mij was ook funneling te zien op de 20 weken echo. Misschien had ik het zelfs al eerder maar was niet gecontroleerd. Hier is ook alles goed gegaan en zo veel rust heb ik niet kunnen houden. Hoop dat je een beetje gerust bent
Bermel, dat zal inderdaad wel even schrikken geweest zijn Maar de dames die hier ook last van hadden hebben hun zwangerschap kunnen uitdragen dus probeer je aan die gedachte op te trekken, je haalt het einde meid! Yokeke, een harde buik voelt aan als een voetbal in je buik en dit houdt enkele seconden aan, dat is je baarmoeder die zich al oefent op je weeën die je tijdens de bevalling hebt. Een gespannen buik die kan je gewoon hebben door teveel te doen, zware inspanningen of teveel rond gelopen? Je kan het zelfs gewoon hebben als je je recht stelt uit de zetel ofzo Hier is ons klein meisje nog altijd ferm ziek, als ze zondag niet beter is ga ik ermee naar spoed! Liefs Linske
dank je wel Yokeke..en hoop zeker om onze wondertjes te mogen omarmen Jij bent lekker best ver..en hooop nog dat meerdere bijkomen hardebuiken heb ik nog geen ervaring ..maar soms voel ik wel aan 1 kant erg hard denk dat door t kindje komt...voelt heel hard aan zonder pijn enzo..
owh Leila wat is het toch raar dat veel van ons zelfde aandoening hebben..zwakkebaarmoedermond gaat dus samen met funneling...echt bizar..tot woensdag had ik nog steeds in me hoofd en als t geen zwakkebaarmoedermond is..wat dan als mijn vliezen weer breken.?..maar nu weet ik dus dat t zeker door de zwakke hals kwam..Ik ben nu zeker gerustgesteld na jullie reacties erg bedankt... Hoe gaat t met jou wondertje?? hoop dat alles goed gaat.ook met de bv.?
Jij ook bedankt linske..ik ben zeker gerustgesteld...en hoop ook om t einde te halen.. Owh meid is jou wondetje ziek..heel veel sterkte hoop dat ze snel weer beter wordt..en je moet zeker effe langs spoed..hopelijk is t niets ernstigs.. Dames heb eigenlijk nog een andere vraag..sinds paar dagen heb ik een kloppend gevoel in me vagina..ofwel helemaal in me onderbuik.. ik kan ben zo gefocust op die kloppingen het is niet blijvend maar is wel aanwezig...heb wat opgezocht op internet maar niet veel wijzer geworden...ze zeggen dat t door de hik van t kindje komt.. kan dat kloppen? of dat t erg doorbloed is daar en dat je dus adertjes voelt...en sommige zeggen dat t de navelstreng van t kinje is?? Ik dacht gelijk aan die funneling...en dacht dus dat t door schoppen van t kinje daar klopt en ben bang dat t meer funneling gaat veroorzaken.. dinsdag heb ik mijn 20 weken echo dan ga ik zeker vragen wat t wel kan zijn.
Jeetje Bermel, dat is even goed schikken, gelukkig zijn er al een heleboel positieve reacties geweest. Blijf positief! Kloppend gevoel in vagina herken ik niet..wel een zwaar gevoel alsof alles gaat hangen daaro, maar gelukkig zijn mijn controles goed en moet ik gewoon vertrouwen houden in de cerclage.
Het was zeker schrikken Bloem maar gelukkig ben ik ietjes gerustgesteld..maar me hoofd is steeds daar ik luister nu aandachtig naar me lichaam..heel gek nu voel ik dus die kloppend gevoel en gelijk denk ik dat t door de funneling komt.. Zwaar gevoel ken ik ook..maar daar maak ik me niet veel druk om..en we moeten zeker vertrouwen hebben in de cerclage...t is echt een wondermiddel voor ons.. eerlijk gezegd had ik tot mijn laatste controle geen vertrouwen in maar na veel reacties over funneling heb ik meer vertrouwen in gekregen.