Goed nieuws Elin! gelukkig is de baby nog lekker aan het groeien in je buik. Hopelijk blijft alles rustig en kun je maandag lekker naar huis.
Hey meiden, Ik lees nog mee hoor maar weinig tijd om te reageren, heb al wat gesukkeld met mijn kleinste meid, ze heeft zondag en maandag in het ziekenhuis doorgebracht met haar zware bronchitis, nu terug thuis maar moet blijven aerosollen met zwaardere medicatie. Super te lezen dat het bij iedereen hier vlotjes blijft verlopen, ik lees alleen maar goed nieuws dus de duimen doen hun werk Ben al benieuwd binnen een paar weekjes voor de dames die dan mogen gaan bevallen, het zal er vlug zijn hoor Liefs Linske
Hé meiden, ook hier niet altijd tijd om te reageren, maar probeer het wel bij te houden. Tot nu toe lijkt iedereen z'n mijlpalen te behalen onwijs fijn om te lezen!!! Tulpje, heb jij je cerclage al gekregen? Spannend meis, hoop dat alles goed is gegaan. liefs Tijm
hier gisterenavond niet zo een goeie avond...kreeg ineens heel veel buikpijn (leken men buikspieren wel ofzo) geen idee waar dat vandaan kwam, buik was niet hard !! heb ook heel veel pijn in mijn rechterzij :s en natuurlijk gaat ons beebke dan ook nog eens juist daar extra hard sjotten heel de tijd he :s wist gisteren echt ni waar te kruipen van de pijn! nu gelukkig wa beter alleen in mijn zij blijft het pijn doen..
is het continu (zeurderig, trekkerig, ambetant) of eerder zo van die steken die terugkomen (rechtsonder ribben) ? Of iets anders ?
ben toch maar langs de huisarts geweest en heeft men urine getest en deze keer gelukkig geen blaasontsteking!! ze heeft gevoeld in men zij en buik en zegt dat het puur mijn spieren zijn (en bandenpijn) doordat ik nu minder gestrest ben (omdat we de 25w gehaald hebben) en veel meer ontspannen ben en al eens wat meer durf te doen hier in huis..zijn mijn spieren het nimeer gewoon om zoveel te doen vandaar dus die pijn..en omdat het kleintje juist aan die zijde ligt heb ik er last van, moet het veel warm houden, buikband dragen, veel stappen..ma da weet ik zo nog ni :s en binnenkort starten voor 4w kine voor men spieren.. the joy of being pregnant...
Pfff, heel verhaal getypt is alles in één keer weg.... daar gaat ie weer Dag dames, Kom hier even zwaaien en vertellen dat alles goed gaat. Ik wil graag even sorry zeggen dat ik de laatste tijd minder van me heb laten horen. Merk namelijk dat ik de laatste tijd minder meelees en de tijd neem om mee te schrijven. De dames waar ik vanaf het begin mee schreef hebben nu allemaal een wolk van een baby in hun armen. En ik ben hier nog steeds degene die het minste ver is in de zwangerschap. Plaatsen van de cerclage is goed gegaan. Twee dagen geleden ben ik voor het eerst in mijn eigen ziekenhuis op controle geweest. Bmh is nu 3 cm terwijl het de vorige meting 3,6 cm was. Er is mij verteld dat ik vanaf volgende week weer álles mag gaan doen, maar dat vind ik zelf nog best wel spannend! Omdat ik nu nog in een veilige periode zit (15 wkn), heb ik bedacht om volgende week mijn gewone leventje weer op ga pakken. Dan kan ik bij mijn volgende controle over twee weken kijken of dit van invloed is geweest op mijn bmh. Wat wel lastig is, is dat ik snel last heb van harde buiken. Ik hoef maar een stukje te wandelen en het voelt alsof ik een galiameloen in mijn buik heb zitten... Niet echt tof.. Fijn om te lezen dat het hier goed gaat met iedereen!! Yokeke, gelukkig geen blaasontsteking. Al kan bandenpijn ook heel vervelend zijn. Goed warm houden kan inderdaad wel helpen. Wel luxe, een kine als personal trainer
yokeke, fijn dat het allemaal ok is. En tja, los van de spanning tijdens de zwangerschap, vond ik het fysiek ook zwaar. Klinkt onwijs cliché, maar het is het achteraf allemaal zo waard!!! Nog even en dan heb je je kindje in je armen Tulpje, blij om te lezen dat het allemaal goed is gegaan! Ik heb vanaf de cerclage tot 19 weken halve dagen gewerkt. De periode daarna durfde ik niet meer, omdat kindje dan ook groter wordt en gaat drukken op je bmh (die qua lengte per kan verschillen overigens). Heb me gehouden aan tips van gyn die ik viavia ken. Niets zwaarder tillen dan een pak melk, kleine stukjes wandelen, lekker met je voeten op de bank...maar zoals iedereen aangeeft, doe vooral wat goed voelt. Ik had trouwens ook vanaf de cerclage veel last van harde buiken. Soms hoefde ik alleen maar overeind te komen...wat mij hielp is er lekker over heen te wrijven. Ontspant de buik en helemaal als je je kindje zo gaat voelen krijg je er extra contact mee liefs Tijm
Oef Yojoke niets aan de hand ! Ik had rechts ook vaak last, vandaar dat ik het specifiek vroeg. Maar goed dat je naar de huisarts geweest bent, zo ben je toch nog net iets meer gerust eh ! 't Is al zo stresserend genoeg zonder al die pijntjes ! TUULLPPJEEEEE ! Fantastisch nieuws dat alles zo goed gelopen is ! Die harde buiken zijn inderdaad niet zo prettig eh. Bij mij hielp niet zo veel om de harde buiken tegen te gaan, maar ben wel preventief magnesium beginnen nemen om erger te voorkomen. Misschien kan dit nog wel een extra tip zijn. Baat het niet, dan schaadt het niet (enige nevenwerking bij een teveel aan magnesium is dat je vlotter naar 't wc ervan gaat....dat vind ik persoonlijk in onze situatie nu niet echt een nadeel eigenlijk !)
Hallo allemaal, Het is een beetje rustig hier, maar hoop dat dat is omdat iedereen aan het genieten is van een groeiend babytje in haar buik!! Hier gaat ook alles goed, dinsdag weer controle in het ziekenhuis. Wij zijn hier ookal een heel eind opweg met de babykamer, begin nu al last te krijgen van nesteldrang denk ik........Luiers in de aanbieding.....mam wil je die even voor me halen hahaha. Ze zullen allemaal wel denken, maar voorlopig kan hier flink gepoept worden door de baby heb al 6 pakken staan. Herkenbaar of ben ik gewoon erg vroeg???
Hallo dames, Sinds 8 november hebben ze bij mij een cerclage geplaats. In 2010 zijn wij ons zoontje verloren met een zw van 24.2 weken door een zwakke baarmoedermond. Danny* heeft nog 19 daagjes geleeft en door een NEC ( darminfectie ) uiteindelijk toch de strijd verloren. Ik ben nu 22.5 weken zw en doodsbang dat het weer mis gaat. ( bij mijn zoontje had ik geen cerclage ) ik liep toen aan een vk en niet aan het ziekenhuis. Graag kom ik in contact met mama's of aanstaande mama's die ook een cerclage hebben. Groetjes Jeanette mama van sterretje Danny*
Hey Jeanette ! Eerst en vooral welkom op dit deelforum ! Je bent hier op de juiste plek. Wat erg van je zoontje...ik pink hier een traantje weg... Ik snap je volledig dat je nu doodsbang bent... Steun zal je hier sowieso vinden en hopelijk voor jou ook een goeie portie moed. De ladies die een preventieve cerclage hebben laten plaatsen, hebben bijna stuk voor stuk allemaal een mooi termijn gehaald. Ten tweede proficiat met je zwangerschap ! Hou je bedrust trouwens ? En hoe is de zwangerschap al tot nu toe verlopen ?
@jeanet28, helaas welkom hier, wat is Danny* een sterke vent geweest, dat hij nog 19 daagjes geknokt heeft, wat oneerlijk dat hij toch nog ingehaald is door die NEC. Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap. De weken waar jij nu in zit vond ik het spannendst. Zelf is het bij mij in 2010 misgegaan zonder cerclage en nu heb ik inmiddels dankzij een cerclage een gezonde zoon. Het kan echt, ik hoop dat jij net zoals zovelen hier over een maand of 4 een gezonde baby in je armen mag sluiten. @Bloem1979, nee hoor heel normaal dat je spullen voor je baby aan het hamsteren bent, dat heb ik ook. Met nadruk op heb, als je baby straks gezond geboren is, is dat hamsteren niet over .
Jeanet28, Welkom meid, en proficiat met jouw zwangerschap Wat spijtig dat jij ook al een kindje hebt moeten afgeven, helaas word dit nooit bij de eerste zwangerschap geconstateerd dat je een zwakke bmh hebt en moet je blijkbaar daarvoor eerst lijden Maar zoals hier al eerder gezegd, met je cerclage kan je het nu wel tot een mooi einde brengen Ik ben van mijn oudste dochter op 29 weken bevallen, van mijn 2de jongste op 35 weken (na 6w weeënremmers in het zh) en nu ben ik zelfs ingeleid op 39w, de cerclage werd op mijn 15w geplaatst. Dus je ziet het, de cerclage heeft zijn werk gedaan, zoals bij de andere dames hier. Liefs Linske
Oh ja bloem, dat hamsteren, wees maar voorzichtig met het aantal pakken pampers. Uit die hele kleintjes groeien ze best snel uit heb ik ondervonden.
hoi jeanet om te beginnen welkom hier en proficiat. amaai dan heeft je zoontje eig echt wel gevochten. mijn zoontje is op 24 w geboren en heeft maar 20 min geleefd. op voorhand hadden ze al gezegd dat ze niks actiefs zouden doen, omdat ik geen 25w was ik herinner me ook dat die weken tussen 20 en 25 hel waren. de andre ook, maar die vond ik het ergste. ik ehb ondertussen en meisje van 4 m. dus proberen in het positieve te geloven he succes
Jeanette wat erg dat je je zoontje zo bent verloren! gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap! Hopelijk gaat t nu met cerclage goed!! Hier al een tijdje niet geweest... vandaag na drie weken academisch ziekenhuis weer thuis gekomen omdat ik de grens van 32 weken heb gehaald!! Vanaf nu mag ik in eigen zh bevallen! Wat een mijlpaal!!! Hopelijk komen er nog heel wat weken bij!!
@bloem: heel normaal hoor, ik heb er hier ook al staan en mijn vingers jeuken ook voor de babykamer...en gisteren hebben we de babylijst gaan leggen !! @jeanet28: hier ook zoontje verloren in 2010,uiteindelijk noodcerclage gekregen maar was toen eigenlijk al te laat ben bevallen op 23w2d...nu ben ik reeds 26w zwanger met preventieve cerclage!! nooit gedacht dat ik zover al zou geraken, ik hou veel rust maar geloof me die cerclage is echt een wonder! buiten de kwaaltjes en de stress die ik had moet ik eigenlijk toegeven dat ik een goeie zwangerschap heb tot hier toe al..jij gaat het zeker ook redden!