Hoi Dames, Ik heb vorig jaar een cercix insufficiëntie gehad met 21 weken en 2 dagen. Ons dochtertje Amy is toen op 18 februari 2011 geboren en overleden. Dit was een heftige tijd. Ik ben weer zwanger en ben nu donderdag volgens de berekeningen 11 weken op weg. Volgende week donderdag wordt er bij mij volgens de 4-steps methode een cerclage geplaatst bij het Radboud in Nijmegen. Ik vind het allemaal erg spannend en hoop dat het deze keer allemaal goed mag gaan. Ik heb nog niet veel gelezen van mensen die met deze methode een bandje hebben plaatsen en wat hun ervaringen zijn. Ik hoor heel graag van jullie.... Groetjes
Hee, Ten eerste van harte gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap Maar wat verdrietig dat jij ook je kindje hebt moeten verliezen. Jij krijgt al vroeg je cerclage of niet, bij ons in het ziekenhuis doen ze het pas bij 14 weken. Zoals je misschien wel hebt gelezen krijg ik binnenkort ook een cerclage, ik weet niet welk soort. Ook ik vind het ontzettend spannend... Je weet eigenlijk niet goed wat je te wachten staat hè? Heel veel succes en sterkte volgende week!
Hoi Wen, (helaas) welkom hier op dit forum en gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik lees nog regelmatig mee op dit forum maar schrijf eigenlijk niet zoveel meer. Maar aangezien ik in mijn cerclage in het Radboud heb gekregen, heb je misschien iets aan mijn ervaringen.... Ik heb met dertien weken een cerclage gekregen in het Radboud waar ik, als ik er zo over na denk, dankzij dit forum terecht ben gekomen. In mijn eigen ziekenhuis kwam het plaatsen van een cerclage namelijk maar weinig voor en ik wilde graag ergens heen waar ze veel expertise op dit gebied hadden. Niet alleen het plaatsen, maar ook met betrekking op het beleid eromheen. Mijn ervaringen met het Radboud zijn dan ook helemaal super!! Ik weet niet precies wat wil weten, maar als je vragen hebt dan stel ze gerust!
hey meiden .. Ik heb ff een tijdtje niet kunnen reageren . Omdat ik in het ziekenhuis lag . Het bloedverlies hield niet op na de curatage . En inmiddels heb ik nog steeds bloedverlies . Nu bijna 5 maanden na me bevalling ...het ziet er niet goed uit zeggen de artsen en krijg nu medicijnen om het bloeden te laten stoppen ..Maar het slaat niet aan ...In het ergste geval gaan ze me baarmoeder verwijderen ...maar daar wil ik nog even niet aan denken . Morgen is het vrijdag en dan moet ik alweer naar het ziekenhuis ...het bloedverlies moets minder zijn , maar dat is het totaal niet . Ze hebben 2 weken geleden al aangegeven dat als op 23 maart het bloeden niet is gestopt we het echt moeten gaan hebben over eventuel de baarmoeder te verwijderen ..Dus vandaar dat ik de laaste tijd afwezig was .. Bermel hoe gaat het met je en Yoyoke hoe is het met jullie zoon ... Heeft iemand al iets van naadtje gehoord ....hopelijk zit der zoontje nog heerlijk in der buik .. Met onze zoon gaat het super goed ...Hij is zaterdag alweer 5 maanden oud ..wat gaat het snel he ..Hij weegt inmiddels 5590 gram hij haalt zijn groei dus mooi in\
@xwenx, gefeliciteerd met je zwangerschap en helaas welkom hier. Na het verlies van ons dochtertje met 21 weken heb ik ook een cerclage gehad volgens de 4-steps methode in het Radboud bij de zwangerschap van ons zoontje. En zoonlief is inmiddels alweer een half jaar oud, geboren met 39+1. Mijn ervaringen met het Radboud zijn ook goed. Wel vond ik ze zakelijk wat betreft het aantal controles, die heb ik er dus extra gehad in mijn eigen ziekenhuis. Ik had wel de pech dat ik ook voor het verwijderen van de cerclage naar de OK moest, de cerclage was ingegroeid. Balen, maar niet meer dan dat. @Binck, wat een rotnieuws. Je gaat toch wel voor een second opinion voordat je onder het mes gaat? Fijn te horen dat alles met je zoontje goed gaat. Ik hoop ook dat alles nog goed gaat met de dames die nu niets van zich laten horen.
Hi Vivian wat vervelend zeg...hoop dat bloeden snel stopt. en ben blij te horen dat alles goed gaat met je wonder Binck.. En zoals berte t zegt..gewoon een second opinion proberen. Met mij gaat alles goed..vorige week woensdag hebben ze mijn cerclage verwijdert..maar tot nu toe nog geen actie...harde buiken heb ik wel maar niet zo pijnlijk als voor de cerclage..heel raar maar wel beter ...ik wacht lekker af...hoop op volgende week dat hij komt..want ik wil niet meer zwanger zijn..alles is te veel nu voor mij..ik maak me druk om gekste dingen..als ik een uurtje niks voel van me kleine boy raak ik in paniek..of nare gedachtes van navelstreng om zijn nek..of zwangerschapsvergifteging.. of loslatende placenta...volgende week heb ik weer controle..we zullen zien. Ik hou jullie wel op de hoogte. heel veel liefs en knuffels hoop echt dat t niet nodig is om de baarmoeder te verwijderen.
Hoi allemaal ... Misschien een stomme vraaag : maar kan een cerclage los gaan of los knappen zonder dat je er iets van merkt ? .. Of heb je pijn als hy los gaat ? ... Daar heeft niemand namelijk wat van gezegd ... Alvast bedankt xx roxan
Hoi xfromheaven, waarom stel je die vraag? Als je een cerclage hebt en je bent bang dat het niet goed gaat, meteen het ziekenhuis bellen. Nergens voor nodig om met extra spanning te blijven zitten. Ik ben tijdens mijn laatste zwangerschap toch wel een aantal keren 's avonds naar het ziekenhuis geweest omdat ik mijn ongerust maakte. Een cerclage zwangerschap is al spannend genoeg.
@Bermel, succes met de laatste loodjes. Ik vond ze ook heel eng. Opdat je heel snel je knul gezond en wel in je armen mag sluiten.
Binck, wat ontzettend naar!!! Ik hoop dat het bloeden echt stopt! Laat je iig goed adviseren en anders zoals hier al werd geschreven een second opion. Bermel, succes met de laatste loodjes. Ik vond ze ook ongelooflijk zwaar...elke dag was er één te veel nadat de cerclage met 36 wkn was verwijderd...mijn mannetje besloot uiteindelijk pas met 39 wkn en 4 dgn geboren te worden.
Bedankt Berte en Tijm...laatste loodjes zijn echt zwaar..maar ik ga jullie volgen hopelijk en mijn knul binnenkort in me armen sluiten En wat goed dat jullie nog hier actief zijn..jullie zijn ons voorgangers we kunnen nog veel leren van jullie..vooral de dames die pas zwanger zijn. Roxan ik heb tot nu toe ook niks over los knappen van cerclage gehoord..maar als er druk op de cerclage komt te staan is er grote kans dat je bloedt..zo heb ik t van me gyn begrepen..dus als je bloedverlies of vochtverliest hebt moet je zeker aan de bel trekken..en ook als er druk op komt dat je dan pijn voel...ik heb helemaal niks van mijn cerclage gevoeld.... heel veel succes.
Hallo allemaal Gisteren in het Lumc geweest in Leiden . En zij hebben ook gekeken en ze gaan overleggen met me eigen gynaecoloog . Me eigen arts had me al doorgestuurd om ook door een andere arts te laten kijken .. Mijn baarmoedermond blijkt dus zo zwak te zijn na de noodcerclage en de zwangerschap ...dat ik blijkbaar dus gewoon daardoor bloed . Inmiddels is me kweekje ook niet goed ...er schijnt een grove bacterie te zitten ..en er groeien ook nog eens 3 kleine vleesboompjes en dat was erg schrikken ...dat zomaar ineens in 1 week tijd ..Nu aan de medicijnen en hopelijk verkleint de vleesboom nu ...Vanwege de bloeding moet ik in het ziekenhuis blijven omdat het best wel wat bloed is ...ik krijg nu prikjes om het te laten stoppen . Maar de artsen zijn ook hier in Leiden bang dat me baarmoeder er uit moet ..Tis zo moeilijk om niet bij me zoontje te kunnen zijn ...me man komt elke ochtend met hem en ons pleegkindtje langs ...en s avonds komt die alleen ... Ik hoop maandag duidelijkeheid te krijgen want dit is niks ...wil gewoon thuis bij me man en de kids zijn Heeft iemand trouwens iets van naadtje gehoord ...Hoop zo dat bij haar de kleine nog lekker warm in de buik zit @ bermel spannende tijd voor je meid En alle andere nieuwe meiden ...helaas dat jullie je hier heb moeten aanmelden ...maar ik hoop dat we jullie kunnen steunen Geniet allemaal zoveel mogelijk van de zwangerschap
Hey, Als eerste bedankt voor al jullie reacties! Mijn cerclage wordt deze week niet geplaatst er was een fout gemaakt! Ze hadden mij verward met een andere patient die 14 weken zwanger was. Ik had alles al geregeld en vroegtijdig verteld en nu gaat het niet door. Het bandje mag pas met 14 weken geplaatst worden en niet met 12 weken. Wel fijn dat de gynaecoloog mij hier zelf over belde en excuus maakte en uitleg gaf wat er mis was gegaan. Nu wordt ik 5 april definitief geholpen. Het bandje wordt onder volledige narcose geplaatst en ik moet een nachtje blijven. Tulpje en Berthe ik las dat jullie ook in Radboud zijn behandeld?! ik vind het fijn jullie ervaringen te horen... ik vind het allemaal wel spannend.. Hoe is het bij jullie gegaan met het plaatsen van het bandje, hebben jullie nog complicaties gehad na die tijd? en wat mochten jullie gedurende zwangerschap wel/niet?! Greets wen
Hoi Wen, Dat is toch ook wat, heb je alles al geregeld... Ik weet nog wel dat ik heel erg naar het plaatsen van de cerclage toe leefde. Wel netjes dat de gynaecoloog je zelf heeft opgebeld! Mijn cerclage is geplaatst onder spinale verdoving en volgens mij was het met een kwartiertje al gebeurd. Dat is me echt alles meegevallen! Nadat de verdoving uit begon te werken heb ik best wel wat zeurderige pijn gehad en op de plaats waar de verdoving was gezet voelde het nogal beurs aan. Bij iedere medicatieronde kreeg ik paracetamol aangeboden maar deze heb ik niet ingenomen. Misschien wat eigenwijs, maar ik ben geen fan van medicatie tijdens de zwangerschap, hoe minder hoe beter. Toen ik 's nachts wakker werd merkte ik dat de pijn voor een groot gedeelte weg was. Heb ongeveer één dag helderrood bloedverlies gehad en daarna nog wel een aantal dagen wondvocht. Er is mij verteld dat ik alles mocht blijven doen met uitzondering van sex, zwaar tillen en de marathon lopen (dat laatste is zeker geen opoffering Maar ik denk dat dit voor iedereen verschillend is, Na het plaatsen van de cerclage heb ik twee weken heel rustig aan gedaan, veel op te bank gelegen. Toen ik ongeveer twintig weken zwanger was, kreeg ik steeds sneller een gespannen gevoel ik mijn buik dat pas weer over ging als ik op de bank ging liggen. En later ook harde buiken als ik de trap op had gelopen, een boterham ging smeren of naar het toilet ging. Toen heb ik besloten om platte bedrust te nemen want daar voelde ik me het beste bij (ook omdat ik funneling had). Vanaf 26 weken ben ik weer rustig aan dingen gaan doen (koken, strijken) en nu rij ik weer overal naar toe: ga bij viendinnen op bezoek, probeer te helpen met klussen in ons nieuwe huis, ga naar de winkel (waarbij ik dan wel voor de deur parkeer en het maar bij één winkel hou) zolang mijn buik er maar rustig onder blijft en dat gaat eigenlijk steeds beter! Bermel, succes met de laatste loodjes. Je gedachten zijn heel herkenbaar. Dat je maar snel een gezond beebje in je armen mag sluiten! Binck, wat een ellendige nasleep van alles. Ik hoop dat je gisteren goed bericht hebt gekregen en dat de medicijnen hun werk beginnen te doen. Ben je ondertussen al weer thuis?
Hoi Wen, jammer dat de operatie verplaatst wordt, het is zo al spannend genoeg. Bij mij is iets meer dan een jaar geleden de cerclage geplaatst toen ik precies 12 weken zwanger was. Zouden ze het protocol inmiddels aangepast hebben ? Mijn gynaecoloog van mijn eigen ziekenhuis vond 12 weken in ieder geval heel snel. Ik ben begeleid in een streekziekenhuis hier in de buurt en heb alleen de operatie en de directe controles daarvoor in het Radboud gehad. Alles is toen goed gegaan, maar wel nog een aantal dagen bloedverlies gehad. Ik heb het de gehele zwangerschap rustig aan gedaan, ik wilde geen onnodig risico lopen. In het streekziekenhuis adviseerden ze dit ook, vanuit het Radboud mocht ik meer doen dan ik gedaan heb. Wel een tip, vertel ze van te voren heel duidelijk dat zodra de operatie gelukt is, ze je partner op dat moment moeten inlichten. Bij ons hebben ze dat niet gedaan, dus zat mijn vriend nog een uur extra in de zenuwen. Die vond de plaatsing van de cerclage ook heel eng, vooral omdat de plaatsing van de noodcerclage destijds mislukt was.
hoi dames mijn kleine wondertje wil niet komen...ik zit bijna in week 39...2 weken terug hebben ze mijn cerclage verwijdert..maar nog steeds geen tekenen van de bevalling. Ik heb t heel erg zwaar...mentaal en lichamelijk ben ik helemaal op.. ondanks alles ben ik heel erg blij en dankbaar dat ik zover ben gekomen..t was net een droom en bijna komt mijn droom uit. Ik gun iedereen hier dezelfde gevoelens als ik nu heb..en hoop dat jullie allemaal zover komen als ik. heel veel liefs aan allen.
@Bermel, die laatste loodjes, ik kan me ze ook nog als heel zwaar herinneren. Opdat je nu heel snel mag bevallen .
Wat zijn er (helaas) een hoop vrouwen hier !! ... Ik zal me even netjes voorstellen ... Ik ben roxanne , 24jaar en mama van 2 engelthjes ! Mijn eerste zoontje is geboren met 24+3 weken , ik had wel een aantal x geklaagd dat ik me niet goed voelde maar de vk vond dat er niks aan de hand was en geloofde mij niet ... Nou mevrouw vk!!!!! Ik had toch gelijk... 2 dagen voodat ik eindelijk na veel door drammen voor een echo mocht komen was het al te laat ... Snachts brak mn vruchtwater en toen ik een half uur laten in het zh was bleek ik al volledige ontsluiting te hebben ... Helaas ben ik na een paar uur weeenremmer toch bevallen en heeft mijn J toch nog 1.du geleefd ! , de vk ging na de geboorte weg en liet mij helemaal alleen met mn zoon achter ... Ze hebben niet eens geprobeerd hem te redden .... Onze 2e zoon is geboren bij 26+6 weken ... Ook deze keer werden mijn klachten niet goed aangehoord , maandag vroeg ik: moeten jullue de bmh niet meten ?? Waarop werd geantwoord: nee als je geen buikpijn hebt niet ..... Nog geen 24u laten lag ik wederom op de verloskamers en moest mijn zoon gehaald worden dmv een spoed keizersnede omdat hy in dwarsligging lag ... Na de geboorte is hy vrijwel gelijk over gebracht naar het LUMC ... Hier deed hy het geweldig .... Totdat hy na 3 dagen een flinke hersenbloeding kreeg en hieraan de 4e dag overleed .... Nu ben ik morgen 16 wkn zwanger van onze 3e .. Heb ik 2 wkn geleden een cerclage gehad en krijg ik morgen mijn eerste proluton spuit ! .... Ik doe overdag vrij weinig , ik douche kort en loop naar de wc , verder lig en hang ik maar een beetje.... Pfiieuu ik vind het erg zwaar! (Geestelijk vooral) ... Soms denk ik dat ik al een harde buik heb ... Maar ik weet niet zeker of ik dat echt heb of dat het tussen mn oren zit .... Heeeeeel irritant vind ik dit ) Lang verhaal he ?!!! Haha Gr roxan
Hallo allemaal, Even een ego berichtje van mij. Woensdag is mijn operatie, ik zie erg op tegen het prikken van het infuus en het zetten van de ruggenprik. Dit omdat het de vorige keer allemaal niet zo soepel ging en erg lang duurde. Vanavond ga ik mijn tas pakken, ik word woensdag om 11 uur opgenomen en moet blijven tot het bloeden gestopt is. Ik wilde dat ik mijn angst voor die prikken even opzij kon zetten. Als dat eenmaal maar gebeurd is, denk ik dat het me meevalt. Ik hoop ook dat ik me een beetje kan vermaken en het bloeden mee zal vallen... @ Iedereen: Succes met jullie zwangerschap! En heeft niemand nog iets van Naadtje gehoord?