Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog iemand iets gehoord van Aicha trouwens ? Ik moet nog regelmatig aan haar denken...

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.038
    3.862
    113
    Vrouw
    Thuis
    Zij is in januari voor het laatst online geweest zag ik, hier moet ik ook nog regelmatig aan haar denken.

3. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal,

Weer een tijdje geleden dat ik hier heb gelezen en nu lees ik dat er al die tijd een mama-clubje is geweest van cerclage mama's. Jammer dat ik dat niet wist, had graag mee geschreven.

En ik lees hier nu ook alleen maar goede verhalen en goede lengtes van jullie bmh.

Liefde, succes met deze moeilijke week. Ik vond het zelf erg raar om hetzelfde termijn te hebben als waar ik bij de 1e beviel. Vooral de dag erna liep ik heel dag: 'Ik ben gewoon langer zwanger dan de vorige keer'.
    Ook had ik zelf steeds een datum waar ik naar toe leefde. Eerst de 26 weken, dan de 28 weken, 30 weken en zo verder.
    Van tevoren dacht ik: Als ik de 26 weken maar haal, dan heb ik een kans op een levend kindje, maar steeds ging ik mijn wensen bijstellen en hoopte ik op 37 weken.

Daan, bijna 30 weken! Wauw, het aftellen kan gaan beginnen.
    Fijn dat je weer dingen aan het oppikken bent. Lig je niet meer op bed?
    Hoe is het achteraf geweest met jullie zoontje erbij zo?

Berte, wat een heerlijk mannetje op je foto! Hij is nu een maand of 10 toch? Of zaten wij dichter op elkaar?

Het is hier nu wel een stuk rustiger dan toen wij op bed lagen.
    Eerlijk gezegd heeft dit forum mij vele dagen doorgeholpen!

Kaytjuh, ik zie dat je je NOD rond 4 juli zou hebben wrs. En? Weet je al iets?

Tijm, hoe is het met jou? Jullie hebben ook bijna de 1e verjaardag toch? En alweer bezig met proberen zwanger te worden?

Heel veel succes voor iedereen hier, liefs mamavansam en Saar:)

4. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ik zie nu dat ik Berte schreef bij het mannetje op de foto. Maar ik bedoelde Gummibeertje.

Maar ook Hoi Berte! Hoe is het met jou?

Ik moet ook nog heel vaak aan Aicha denken. Dan is het al even geleden dat ze online is geweest:(

5. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Haiii

Nou had het gemiddelde aangehouden dus 28 dg maar ws heb ik lange cyclus na mijn eerste niet voldragen bevalling..:(
    Zit nu op dag 32 en als ik trug kijk na mijn langste cyclus voor mijn zw was die 34 dagen... Dus heb ik nog twee dagen te gaan..
    Maar voor nu nog geen enkel verschijnsel en we hebben genoeg geklust alleen tjahh nou hopen ook goed me "ei"
    Tis ff afwachten had een testje gedaan op de 6de juni maar niks...
    Dus ja of te vroeg getest of me ongi komt tog ergens
    Alleen maar waghten dat is wat we kunnen doen...

;)

6. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt me idd nog net iéts te vroeg om te testen. Ik duim alvast mee !

Berte, mats is nog maar net 9 maand geworden, maar volgens de curves is hij al even groot als een éénjarige. Hij heeft het van geen vreemden...(ik ben 1.83 :) )

7. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Liefde: Ik kook nog zelf (soms kookt mijn man ook natuurlijk). Ik doe zelf boodschappen, maar zorg wel dat er iemand mee is. Kleine boodschappen doe ik zelfs weer lopend met onze zoon en de hond.
    Mijn bmm is nog steeds stabiel lijkt het :). Hij is sinds de operatie rond de 3,6 cm gebleven.
    Ik heb ook sinds de operatie een rolstoel thuis, zodat ik gewoon nog dingen kan blijven doen en niet zoals de vorige keer opgesloten zit in huis.

@ MamavanSamenSaar: Ik lig inderdaad niet meer op bed nu. Mijn bmm blijft stabiel. Ik ben mezelf ook weer aan het mobiliseren nu. Ik loop elke dag een stukje.
    Het is wel zwaar met onze zoon erbij, maar dat wisten we van te voren. Ik vond het vooral in begin zwaar, omdat ik toen heeel rustig aan deed. Nu kan en mag ik steeds meer, omdat het allemaal stabiel blijft.

8. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Jeej!! 30 weken vandaag!! :D

9. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Is iedereen op vakantie ofzo? :p

10. PinkieNL

PinkieNL Lid

12 mrt 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daan04: waarom wordt bij jouw de cerclage al verwijderd bij 26 weken? Normaal wordt deze toch pas verwijderd bij 36 weken?

Ik heb mijn cerclage pas gekregen bij 22w5d. Vandaag en ik 28w1d zwanger. Dinsdag heb ik weer controle bij de gynaecoloog. Ik vindt het wel weer spannend hoor.

Ik doe eigenlijk niet veel, vooral op bed liggen (bed staat in de woonkamer). 's Ochtends werk ik via een inbelverbinding en 's middags kijk ik wat tv.

Groeten,
    Inge

11. PinkieNL

PinkieNL Lid

12 mrt 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daan04: helemaal verkeerd gelezen, sorry.

12. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Jaa echt stil is het hier!!

daan gefeliciteerd met de 30 weken whoehoee!!
    im a bit jalous! wil daar ook graag zo snel mogelijk zijn:)

gister 20 weken echo gehad en hij is helemaal goed gekeurd! morgen 21 weken t termijn dat t vorige keer fout ging! Me baarmoedermond zit nog helemaal dicht! gelukkig maar:) dit kindje gaat er komen hijs zoo schattigg ben echt verliefd:$

13. PinkieNL

PinkieNL Lid

12 mrt 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat het zo stil is hier daar kunnen we wel wat aan doen, door gewoon meer berichtjes te plaatsen. Ik ben nu 28 weken zwanger en uk moet zeggen dat ik me nu wel wat rustiger voel dan een paar weken geleden.

Ik heb het meeste moeite met het wel wat kunnen maar niet mogen en durven. Vanaf wanneer zijn jullie meer gaan doen? bij bmh lengte is na het plaatsen van de cerclage stabiel op ca 30 mm, met een funnel van ca 15 mm.

Liefde88: Is het vandaag extra moeilijk omdat je de vorige keer met deze termijn je kindje verloor?

Daan04: Ho gaat dat verwijderen van dat bandje bij jouw? is dat onder verdoving en waar? Op de poli, verloskamers of OK? Ik heb daar nog geen enkele info over gekregen alleen dat hij verwijderd zou worden bij ca 36 weken.

Groeten,
    Inge

14. Kaat82

Kaat82 Lid

30 mei 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Ik schrijf graag opnieuw met jullie mee!

Ondertussen ben ik 22w1d zwanger, de ongerustheid neemt toe.. Op 25 w ben ik onze meisjes verloren.
    Mijn gynaecologe begrijpt mijn paniekaanvallen en gelukkig kan ik wekelijks bij haar terecht.
    Voel ik ons ventje niet of minder: paniek; voel ik hem teveel: paniek dat bmh korter zal worden of funneling ontstaan. Dan weer eens paniek om harde buiken of raar gevoel in vagina; dan is het angst dat rugpijn of menstruatie-achtig gevoel weeën zijn/worden...
    Ik probeer alles om mijn zinnen te verzetten, positief en rustig te blijven. Het is niet makkelijk. Ik hou al zoveel van hem!!!

Ben blij te lezen dat het met jullie allemaal goed gaat! Hier vind ik begrip, voel me niet altijd begrepen door mensen uit omgeving..

Groetjes,
    Kaat

15. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Daan, jippie 30 weken voorbij! Supergoed!

Kaat, wat een moeilijke weken zijn dit he! Werkelijk alles is beangstigend en niets of niemand kan je geruststellen. Behalve de wekelijkse controles. Alhoewel die bij mij ook maar heel even geruststelde, zeker in de weken voordat het de vorige keer misging.

Ik beviel bij 20 weken en 3 dagen en bij mijn 2e zwangerschap had ik bij de controle van 20 weken een bmh van 5 cm en 's avonds was ik in paniek op de verloskamers, omdat ik ervan overtuigd was dat ik ontsluiting had. Pffff...en niemand snapt het, want tja ik had 's ochtends nog een lange bmh, dus waarom dacht ik dat??

Het is gewoon heel angstig en het enige wat helpt is de tijd die voorbij kruipt.
    Ik werd zelf iets rustiger tegen de 28 weken aan, dan had ons kindje tenminste een overlevingskans.

Heel veel succes met deze moeilijke tijd! Ik probeerde zoveel mogelijk te slapen, dan gaat de tijd wat sneller.

16. PinkieNL

PinkieNL Lid

12 mrt 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen het weekend goed doorgekomen? Ik wel.

Morgen weer controle bij de gynaecoloog. Ben benieuwd wanneer ik dan weer moet terugkomen. Ik vermoed 2 weken later voor een groeiecho.

De kleine man is de afgelopen week goed gegroeid, ik voel hem nog meer als hij aan het draaien is en soms komt er helemaal een bult omhoog (zijn billen?). Als hij dan gaat draaien merk ik het helemaal goed.

Kaat: Ik begrijp je helemaal, toen ik 22w1d was, wist ik net 1 dag dat mijn bmh nog maar 12,6 mm was. Gek werd ik soms van mijzelf, iedere darmkramp voelde als harde buik/wee. Gelukkig wordt ik nu rustiger nu de 28 weken voorbij zijn. Sterkte de komende weken, dan ze snel voorbij mogen zijn.

Liefde88: Hoe is het met jouw?

Groeten,
    Inge

17. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Hallo!

Ja hier goed het weekend doorgekomen. Het wordt lichamelijk steeds zwaarder. Ik slaap bijna niet meer en heb bijna continue rugpijn. Ook het woord weeen gaat dan regelmatig door mijn gedachten...
    Wij hebben morgen ook weer de controle, ik ben erg benieuwd!
    Volgende week hebben wij een echo om te kijken hoe ons meisje het verder doet qua groei.

@PinkieNL: Ik weet niet precies waar ze het bandje gaan verwijderen. Vorige keer is het tijdens de bevalling verwijderd, dus tijdens de weeen. Ik heb het toen eigenlijk bijna niet meeekregen. Ik weet alleen nog dat ik riep: Ik wil hem wel mee hoor! ;).
    Ik weet dat ze het zonder verdoving gaan verwijderen. Ze gaan kijken met een eendenbek en dan kijken hoe het bandje zit. Daarna een knipje en dan trekken ze de hechting eruit. Zo is mij verteld :).
    Ik kijk er enorm naar uit!! Maar vind het tegelijkertijd ook zooo spannend. Wat is deze zwangerschap voorbij gevlogen!

@Liefde88: Hoe ben je de afgelopen dagen doorgekomen?

@Kaat82: Fijn dat je gyn je begrijpt! En dat je wekelijk op controle kunt. Ikzelf werd rustiger toen bleek dat mijn bmm stabiel bleef. Ik ben toen ook langzaam de draad weer gaan oppakken. En inderdaad na de 28 weken zo'n beetje alles weer gaan doen.

@MamavanSam(enSaar): Ik weet nog wel toen ik jouw verhaal las. Volgens mij was ik toen ook nog zwanger. En eignelijk zaten we in dezelfde situatie. Alleen hebben wij ontzettend veel geluk gehad... Daarom denk ik dat ik het toch anders ervaar dan de meesten van jullie.
    We zijn echt superblij dat we de 30 wekengrens gehaald hebben! Ons meisje schopt heerlijk, soms zo hard dat het zeer doet! Hihi...

18. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Hey meiden!

Pinkie nee die dag viel wel mee, wel vaak aangedacht maar niet zwaarder. Nu 2 dagen verder en hij zit er gewoon nog in! Jij Zit al op een mooi termijn van 28 weken waauw zeg! Inderdaad erg moeilijk het wel kunnen maar niet mogen zo frustrerend! Ik dacht vorige week omdat mijn lengte steeds stabiel was 4,5 kan ik wel wat meer doen in het huishouden. Nou was ie afgelopen meting gekort naar 3,1 cm! Dus we gaan maar gewoon weer liggen en niks doen!! Grrr wat fijn dat ie zo goed gegroeid is jullie kleine ventje: )

Kaat jou begrijp ik ook zo goed! Wat jij nu heb die angst heb ik ook pfff erg he! We schelen een weekje dus zitten nu samen in de periode waar we door heen moeten komen!! Ik moet eind augustus halen in ieder geval! Wat is jou mijlpaal? En wat doe jij zoal om de dag door te komen?

Daan wat fijn dat deze zwangerschap voorbij is gevlogen!! Daar ga ik me aanvast houden. Want ik vind hem tot nu toe ook erg snel gaan! Ik ben nu aant aftellen tot de 27 weken. Ik ben sinds 1 juni getrouwd met mijn man en dat is ook al 7 weken geleden en die zijn ook voorbij gevlogen!!! Dus kijk als die tijd nu net zo snel gaat ben ik zo bij de 28 weken hihi.
    Deze week wel 3 x met het ziekenhuis aan de tel gehangen. Beetje ongerust. Toch fijn dat ze je snel te woord staan meestal mag ik ook nog langs komen. Maar voel me soms een beetje ongemakkelijk dan denk ik, dat ze denken, daar heb je der weer.. Zoals gister een paar keer een klodder dikke stugge afscheiding dacht ik dat t een deel slijmprop was helemaal in paniek.. maar ze zei gewoon afscheiding of een infectie maar heb woensdag weer controle dus dan moest de gyn er maar na kijken.. Infectie loop ik ook niet op te wachten met cerclage, als ik meer afscheiding of iets krijg bel ik gewoon weer.

xxx

19. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ Liefde88: Ik herken het gevoel als je moet bellen dat ze denken, daar heb je haar weer. Ik heb dit laatst ook tegen de gyn gezegd toen we in het weekend moesten komen. Ze zei: ik heb liever dat je 100 keer te veel komt, dan 1 keer te weinig. Voor ons is het een kleine moeite even te kijken. :) Dit vond ik zo lief. En zo denken ze dus echt niet. En eigenlijk, wat dan nog? ;) Gewoon bellen als je onzeker bent!
    En inderdaad de weken vliegen voorbij. Hier ook hoor. Mijn dagen gaan sowieso al sneller (voor het gevoel dan;)) omdat ik de kleine dreumes nog heb lopen...

20. PinkieNL

PinkieNL Lid

12 mrt 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liefde88: Inderdaad frustrerend, hoop je wat meer te kunnen doen zie je gelijk het effect. De tijd gaat inderdaad wel snel, het is mij ook wel meegevallen. Eerst dacht ik: Ik moet nog 18 weken platliggen, maar nu je het ophakt in stukjes gaat het sneller, eerst de 28 weken grens, dan de 32, enz.

Daan: Hoe waas je controle vandaag? Nog steeds last van rugpijn. Ik heb altijd last van mijn rug en nu mijn buik zo hard groeit is mijn rug nog gevoeliger als ik ga staan en lopen.

Kaat: Hoe gaat het met de ongerustheid, kun je het al iets van je afzetten? Ben je nu ook zwanger van een tweeling? Ik wilde eerst heel erg graag de 24 weken halen omdat ze dan in ieder geval een poging gaan doen om je baby in leven te houden. En zoals Daan zegt is de 28 weken grens een nog grotere mijlpaal.

Ik ben vandaag weer naar de gynaecoloog geweest en mijn baarmoederhals is nog wat verder verkort, hij was nu 22 mm, vorige keer nog rond de 30mm. Dit is eigenlijk de eerste keer dat hij korter is geworden. Ik vermoed dat dat ook komt omdat de kleine man afgelopen week aardig is gegroeid en met zijn hoofd onderin ligt te drukken op de funnel. De funnel is groter geworden waardoor de baarmoederhalslengte korter is geworden. Rustig aan blijven doen dus. Ik voel me echter niet meer zo ongerust als bij 25/26 weken. En als ik het niet vertrouw dan bel ik gewoon. Beter 1 te vaak gebeld dan 1x te weinig.

Volgende week dinsdag krijgen we de groei echo en een extra controle van de nierbekken. Misschien gaat zij de baarmoederhals lengte wel meten met een inwendige echo. Dat is namelijk veel preciezer omdat ze het dan beter kunnen zien. En over ruim 3 weken weer controle bij de gynaecoloog, deze keer een andere omdat onze eigen op vakantie is. Op de dag van de controle zijn we precies 32 weken zwanger. Ik hoop dus dat we dat gaan halen.

Groeten,
    Inge

Deel Deze Pagina