Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    @ liefde gelukkig dat je buik wat rustiger is geworden zeg pfffff moest eght veel aan je denken....
    ik hoop met je mee, beebje blijf maar lekker veilig bij je mama zitten....

@pinkie zo nou hier is het niet te harden hoor, zodra de zon opkomt gaat mijn thermostaat na 23 gr ik woon ook op de bovenste laag(2)... maar met me balkondeuren open en me ligstoel vermaak ik me wel, en anders heb ik genoeg om me heen voor vermaak wat met water te maken heb...
    vindt dit weer heerlijk ben zelf eght een zonmens hoor, zelfs in de winter loopt ik bruin rond hahah....maar dan doet me zonnebank het meeste werk hahaha

2. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    @liefde,
    Pfff dat is even weer schrikken! Ik ga heel hard voor je duimen en bidden dat de kleine nog minimaal 14 weken mag blijven zitten! Welk ziekenhuis lig je nu? Heb je tv daar en internet? Kun je je een beetje vermaken op bed? Sterkte meid!

Groetjes marja

3. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Hee lieve meiden,

Ik krijg vanaf week 16 prolutoninjecties zit ook progesteron in maar blijkbaar helpt dat biet goed genoeg bij mij.
    Gister hwb ik een cervixmetig gevraagd zondag was die 1,8met 0,8 funneling. hou je vast.. gister was ie 5,2cm!!!!!! Whoehoeeee en gister als ik een harde buik had reageerde me hals er niet op!! je begrijpt een stukje rust maar de gyn zei dat t vandaag zomaar wel weer opeena funneling kob krijgrn maar dat me hals in ze totaal erg lang was en dat ziet er goed uit!!
    Vanavond krijg ik me laatste dosis weeenremmers en norgen kijken wat me lichaam doet als ze weer bwginnen gaan ze hier boorlopig mee door.. ik lig waarwvhijnlijk nog een maand in t ziekenhuis tot de 26/27 weken kijken hoe t dan gaat.. we moeten nu per dag en per week bekijken iefere week erbij is belangrijk en straks zelfs ook dagen.. hij hsd t ook al over.een overplaatsing na amsterdam waar ze met vroeggeboren kindjes werken.. maar dat gaan we dus bekijken. eerst maar eens kijken of ik hem nog boorlopig binnen hou, maar mijn ge oel zegt dat ik dat wel ga doen:)
    Als de cerclage er niet omheen zat dan was k waarschijnlijk zondag bevallent stond daarboven helemaal open! hij heeft tot nu toe dus goed ze werk gedaan en mijn kindjes leven gered!

Ik lig in hoorn waar ik woon heb internet op me mobiel en heb veel leesboekjes ..

4. Kaat82

Kaat82 Lid

30 mei 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    @liefde: wat goed dat je baarmoederhals terug zo lang geworden is!! Was die dan zo kort van de weeën?

Moet eerlijk zeggen, sinds ik las dat je in ziekenhuis opgenomen was heb ik de schrik goed te pakken. In namiddag nog goed, niks gevoeld en paar uur later zo een ernstige toestand...
    Mijn man is nu in verlof en zijn al 2 dagen korte wandeling gaan maken, wat voel ik me daar nu schuldig over.. :(.

Mss moet je magnesium gaan bijnemen? Mijn gynaecologe zei dat er in Amerika studies rond gebeurd zijn en dat daaruit gebleken is dat magnesium ook helpt tegen harde buiken.
    Je kan het vrij verkrijgen in de apotheek. Ik neem het sedert enkele weken, ik weet niet hoe het zou zijn mocht ik het niet nemen..
    Een nare bijwerking ervan is dat je last krijgt in de darmen (diarree)..
    Het progesteronhormoon neem ik in onder de vorm van capsules 'utrogestan'.
    Ik duim voor je mee dat alles rustig blijft!

groetjes

5. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Hoi kaat! Als jij je goed.voelt voor een wanfeling lekker doen.. maar asl je je daarna schuldig voelt zal ik t niet doen.. nog ffues en dan is jou beeb ook op de grens van levensvatbaar! Nu 23,3toch?
    Ik stelde t ook voor om magnedium te slikken maar toen zeiden ze inderdaad dst ze daar in amerika mee.bezig waren maar dat t nog geen bewijs is. dus ze waren niet xo happig.. als ie vanmiddag komt.vraag ik t nog wel een keer..

Maar t kwam niet zomaar he.. had sinds donderdag sl last van harde.buiken opeens en die.bleven aanhouden en zaterdag ook rugpijn er bij! Nou die.combi is fus exht niet goed! Ze zeiden hier al dat ik veel eerder had moeten bellen! Gelukkig nog optijd genoeg. nu zeggen ze hier weer dat je met dit termijn absoluut geen haede.buiken mag hebben.. terwijl mrt 17 weken een gyn zei dat t bij mij er gewoon bij hoort en niet gevaarlijk is! Snappe jullie t nog??? Nou ben blij dat ik naar me.eigen gevoel heb geluisterd en dat ie nu wel goec was.. want heb echt al heel vaak gebeld en was er niks aan de hand"dus meiden bij teijfel bellen!!

6. Kaat82

Kaat82 Lid

30 mei 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi liefde,
    Magnesium kan zeker geen kwaad. Op doos staat dat het helpt tegen stress, vermoeidheid.. Mijn gynaecologe zegt dat het een vitamine is die totaal niet schadelijk is voor de baby, het teveel eraan wordt gewoon niet meer opgenomen..

En wat de harde buiken betreft: volgens haar is dit normaal in een zwangerschap van zodra je de 20 weken bereikt hebt. Je mag er wel maximaal 15 per dag hebben.
    Dus zit ik hier met mijn notabriefje de tijdstippen te noteren als ik er ene voel, of denk te voelen. Soms duwt de kleine spruit zijn rugje of poepje omhoog dat er maar één kant van mijn buik hard staat, soms wordt hij volledig hard. Denk dat dit laatste dus een harde buik is.

Had jij constant harde buiken die niet meer weggingen? Waren deze pijnlijk?

groetjes

7. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Hee kaat nou als ik een harde buik hen dan is t meestal ook aan 1 kant bol ook de rechterkant. Bij mij vorige zwangerschap dacht ik dus ook dat t kindje was!! Mooi niet dus want nu ben ik hem kwijt! De verloskundige zat er bij dat ik er 1 kreeg ook aan de rechterkant werd.ie hard toen zei ze ook dat hij ook gewoon daan de rechterkant ligt maar dat t wel degelijk een harde.buik is.. Ze doen niet pijn soms.voel ik ze niet eens maar omdat ik dam me.hand op me.buik heb wel.. Soms waren ze even vervelend maar niet pijnlijk! Er zat geen ritme.in me harde.buiken maar eerst had ik er maar 1 op een dag en de.afgelopen dagen had ik er.opeens 20 tot 30 wel verspreid over de hele dag..
    Wanneer is jou hals voor t laatst opgemeten?

8. Kaat82

Kaat82 Lid

30 mei 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn hals is vorige week donderdag voor het laatst gemeten, toen was hij 4,6 mm. De week ervoor 3,7 mm. Hij varieert telkens..

Nu heb ik volgende week maandag een nieuwe controle.
    De gynaecoloog zegt dat hij langer dan 2,5 mm moet blijven. Het is iedere keer bang afwachten.
    Nu ben ik 23w4d en ben de hele dag onrustig, heb zo een raar gevoel over mij.. Denk omdat het nadert, toen ben ik op 24w opgenomen en met 24w5d bevallen.

Is het op de monitor dat ze jouw harde buiken registreren als je deze niet voelt? Welke weeënremmer krijg je? Wss zal je nadien mogen overschakelen op pilletjes gedurende de rest van de zwangerschap?

groetjes,

9. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Oke mooie lengte dus.. dat rare.gevoel komt vsst door mij! Je.bent ook bang dat je t krijgt denk ii.. doe zo rustig aan mogenlijk t komt vast goed
    toen je voeige keer werd opgenomen kreeg je toen weeenremmers? Werd je buik er rustiger van of niet? Puildr de vliezen al uit?

Krijg adalat net te horen gekregen dat ze t blijven geven tot week 24 en dan kijken hoe of wat

10. PinkieNL

PinkieNL Lid

12 mrt 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Mijn bmh was van 20,6 mm inwendig gemeten. Dus ongeveer hetzelfde als de vorige keer. De funnel was ook stabiel gebleven.

Wij zijn wel doorgestuurd naar Nijmegen voor een uitgebreide echo van de nier omdat de rechter nierbekken vergroot is. Deze hebben ze het liefst onder de 10 mm en die was vandaag 19 mm. Nu gaan ze in Nijmegen donderdag uitgebreider kijken of er in de urine leider ergens een obstructie of iets dergelijks is. De nier ziet er zelf wel goed uit.

@Liefde: Geweldig dat de boel onder controle is en je bmh weer een goede lengte heeft. Volhouden meid.

@Kaat: De spanning zal zich opbouwen naar het punt waar het de vorige keer mis ging. Probeer zo rustig mogelijk te blijven en als je het niet vertrouwd gewoon bellen voor een extra controle.

Sterkte dames, groeten, Inge

11. Kaat82

Kaat82 Lid

30 mei 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    @liefde: Toen ik werd opgenomen kreeg ik als weeënremmer Tractocyle, dit was een kuur van 48 uur.
    Voor mijn opname had ik niets gevoeld, enkel harde buiken, maar die had ik al sedert week 16. Het werd toevallig bij de maandelijkse controle gemerkt dat mijn baarmoederhals open stond (was maar enkele mm meer gesloten).
    Mijn vliezen puilden op dat moment nog niet uit.
    Heb je een goede nacht gehad??

@pinkie: Bedoel je jouw nier? Of die van je beebje?
    Ik duim mee dat alles in orde blijkt!
    Wel goed dat je bmh stabiel blijft. Hoeveel weken ben je nu precies?

Ik probeer intussen mijn zinnen te verzetten, in namiddag eens in de tuin zitten, wat rond lopen in huis..
    Vorige week had de gynae gezegd dat ze zo merkte dat al mijn spieren verkrampt zitten en weg zijn van het al weken te liggen, dat ik 2 x per dag een half uur moet wandelen. In deze toestand kan mijn lichaam niet eens een bevalling aan zegt ze.
    Het is toch bij iedereen zo als je vaak ligt dat je spieren minder sterk worden??

Het liefst van al zou ik iedere dag op controle gaan...
    Ik probeer me rustig te houden. Ik merk als ik in paniek sla en teveel stil sta bij 'harde buiken' dat deze vaker komen. Zou dat kunnen?
    Elke keer ik bel naar ziekenhuis maak ik iedereen (man, ouders, broers) mee onrustig..
    Dus probeer ik nu kalm te blijven zolang het niet pijnlijk wordt..

xx

12. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Oke kreeg je maar 48u weeenremmers? Wat raar! Ik krijg t nu zoiezo tot week 24 en dan gaan we overleggen of ze t door blijven geven of iets. Bleef jou buik ook onrustig na die weeenremmers? Of dacht je dit komt wel goed?
    bij mij ziet t er nu aardig stabiel uit, alles is rustig, alles zicht dixht de lengte van me hals is goef! Dus dit moet.gewoon goed komen!!

Ik herken dat gevoel van ongerustheid en op je harde.buiken letten dan komen ze ook inderdaad! Nou doe rustig asn meis! Ik mag nu weer uit bed en doixhe en plassen op de wc ben ik wel blij mee:)

13. Kaat82

Kaat82 Lid

30 mei 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien lag het aan het soort weeënremmer, ik kreeg tractocyle, jij adalat.. Of was het omdat ik geen weeën had toen ik opgenomen werd? Geen idee eigenlijk.
    Ik heb wel 2 spuiten longrijping gekregen, dit middel kan ook weeën veroorzaken, dat kan ook reden zijn voor de korte kuur.

2 uur voor de bevalling kreeg ik pijnlijke steken in rug en buik die om de paar minuten kwamen, ter gelijkertijd verloor ik slijmprop en braken de vliezen. Er kon niets meer gedaan worden, het was te laat.

Het aantal harde buiken bleef hetzelfde bij mij.
    Van de vroedman kreeg ik wel de tip om zo vaak mogelijk op de linkerzij te liggen, dit zou helpen tegen harde buiken.

Natuurlijk moet het gewoon goed komen! Je hebt een cerclage en hele mooie lengte van bmh.
    Krijg je nog je prolutonspuiten? Nog gevraagd naar magnesium?

Hou je rustig, dat je beebje goed kan groeien en nog lang bij je kan blijven!

groetjes,
    Kaat

14. PinkieNL

PinkieNL Lid

12 mrt 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liefde hoe gaat het nu met je?

Met mij alles goed, gisteren alweer de 30 weken gehaald. Gisteren ook een extra echo gehad voor de niertjes van de kleine man. De rechter heeft namelijk een groter nierbekken, dat betekend dat de urine uit de nier niet goed wegloopt naar de blaas. Over 4 weken weer een controle echo, blijft de situatie hetzelfde dan wordt hij na de geboorte onderzocht door de kinderarts en krijgt hij preventief antibiotica. Na een week krijgt hij dan een echo, als het probleem zich dan nog voordoet krijgt hij een kleine operatie om de obstructie te verhelpen.

Groeten,
    Inge

15. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    @ liefde meid wat fijn dat het nu beter met je gaat, en dat je een goeie lengte heb van je baarmoederhals, en is ook weer fijn dat je uit bd mag om te douchen en plassen, hoop wel dat je goed vermaak heb daar?
    zh is niet leuk maar je zal er alles voor doen denk om je kindje in je armen te sluiten over een paar weken...
    fijn om te lezen dat het beter met je gaat.

@ kaat hoe gaat het met jou, hou je het nog uit met die warmte ook?
    hoeveel weken zit je nu?

@ pinkie: jeetje zal wel ff schrikken zijn geweest, maar gelukkig kunnen ze het verhelpen als die is geboren mocht het niet vanzelf over gaan...
    nog paar weekjes en dan is voor jou ook tijd spannend allemaal...

@ hier vandaag bij de gyn geweest voor controle hoe het nu met me ging gaat gelukkig wat beter als vorige week:)...
    hij hoopte me snel terug te zien nou eengelijks hoor!
    ovutest begint donkerder te worden dus worden spannede dagen...

liefs kayleigh

16. Kaat82

Kaat82 Lid

30 mei 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Katjuh: Ik duim voor je mee :)!
    Ik ben vandaag 24 weken 1 dag zwanger.
    Heb sedert gisteren meer harde buiken dan voordien. Eerst was het gewoon ene kant van buik waar een ei opkwam (mogelijk poepje van onze spruit), nu is het de hele buik.
    Misschien is het onbewust stress, ik zit/loop er toch mee bezig dat ik vorige zwangerschap op deze termijn al in ziekenhuis lag.
    Er zijn hier in huis wat opfrissingswerken gebeurd, heb dus de laatste 3 dagen ook niet de rust genomen die ik al enkele weken aanhield, in plaats van te liggen, rechtop zitten, al sneller zelf iets nemen.. dit zal ook wel mee spelen.
    Maandag heb ik afspraak bij de gynaecoloog, dus spannend afwachten.

@liefde: Hoe gaat het intussen met je? Nog alles ok?

@pinkie: Is goed nieuws dat ze jullie kleintje zo snel kunnen helpen. Al hoop ik natuurlijk mee dat de echo over 4 weken goed zal zijn!

Groetjes,
    Kaat

17. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Hay kaat
    Ik snap je angsten ook wel, tis tog een mijlpaal die bereikt heb.
    Gelukkig kan je maandag er weer terecht krijg je weer een echo neem ik aan?
    En als je het niet vertrouw gewn bellen he!!!
    Maar de 24 wk al ga al opschieten nog ff dan heb je de 27 wk bereikt:)..

@ liefde hoe is met je nou?

18. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liefde: hoe gaat het nou met jou?
    Je ligt als het goed is nog in het ziekenhuis, is de kleine nog binnen boord?
    Ik blijf natuurlijk gewoon heeeeeel hard duimen voor je dat het nog steeds goed mag blijven gaan he!
    Sterkte!!

19. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Hee meiden ja hij zit.er nog in hoor"!!
    Krijg vanmiddag een echo om te kijken hoe t met.m gaat!
    Hoop ook dat me.eigen gyn langs komt om t 1 en ander te bespreken want t is al bijna vrijdag rn dan willen ze afbouwen maar.dat wil ik niet! Blijf die medicijnen maar geven want t gaat nu goed! Me hals is gister weer opgemetencen die is 3cm vind g toch wat kort maar hum vinden m helemaal goed! Naja dan zal t wel toch...
    Ze zeggen de helw tijd eerst 24 weken halen dan heeft ie een kans ja daggg ik wil echt niet dat mijn kind met 24 of 25 weken geboren word!!! Dus ben echt blij als me gyb is er kijken hoe hij er overdenkt! Xxx

20. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Liefde: gelukkig dat hij nog in jou warme buik zit, lekker blijven zitten hoor bij jou mams hihihi...
    en snap best dat jij zoiets heb van lekker houwe die medicijnen geeft jou ook meer rust denk ik zoals ik het lees...

laat je wat horen als je een echo heb gehad ben benieuwt hihih...

Deel Deze Pagina