Bedankt voor jullie medeleven, morgen vroeg moet ik om 07.30h binnen gaan en ik denk dat om 8h de cerclage eruit zal gaan, nu nog geen stress maar wacht morgen vroeg Celle, al bij al toch een goede controle hé, super! Nu er alleen nog voor zorgen dat je beebje zo lang mogelijk in je buik wilt blijven hé Gummibeertje, dan hebben we allebei sinds vandaag een kort kopke Mijn lange lokken eindelijk geruild voor een carré'ke Liefs Linske
jullie hebben me op een idee gebracht met jullie korte lokken. is inderdaad handig aangezien de meeste vrouwen na de bevalling last krijgen van haaruitval. ga ook mijn kapster bellen voor in ieder geval de puntjes en weer in laagjes. @Celle, hier ook enorme nesteldrang. Had laatst een afspraak in het zh, heb toen de tafel met tijdschriften in de wachtkamer staan opruimen. een oud vrouwtje had met me te doen en kwam me helpen @Linske heel veel succes morgen
Linkse heel veel succes morgen hopelijk is t snel voorbij...en daarna kan je lekker genieten ik zal aan je denken. En bedankt voor de tips (mbt veranderen gynn) dames dinsdag ga ik zeker aangeven, heb namelijk afspraak met de hoofd van de afdeling ook een gyn dan ga ik al mijn frustratie uiten bij hem. Liefs mel
Hoi meiden, pfff wat is het me tegengevallen gisteren, heb daardoor ook niet eerder gereageerd. Ruggeprik enzo ging moeizaam doordat ik een hele lage bloeddruk kreeg. 70 over 38, voelde me helemaal niet goed, gelukkig kreeg ik snel bloedruk verhogers en kon de ingreep starten. Bij het bekijken van mijn binnenkant zag de gyn al gauw dat een mc donald bandje het niet ging worden omdat er nog maar heel weiinig bmh over was.....er is dus een hoger bandje geplaatst, maar ben even de naam kwijt... Al met al was het een flinke ingreep en hebben ze er bijna een uur over gedaan. Ik heb ook een catheter gekregen omdat ik absolute bedrust moet houden 24 uur. Ik heb nu ook echt behoorlijk last van mijn onderkantje, gelukkig geen weeen!! Maar ik zal erg blij zijn als ze strakjes rond 10:00 die catheter eruit halen. Ik hoop dat het beurse gevoel in mijn onderkant ook gauw weer een beetje beter is. En ik weer een beetje kan slapen want dat heb ik afgelopen nacht maar twee keer twee uurtjes gedaan. Maar gelukkig heb ik na de ingreep wel nog 2 keer naar het hartje van de baby geluisterd, ben zo blij dat het goed gaat met de baby, dat is waar ik het uiteindelijk allemaal voor doe!!! Sorry voor mijn echo verhaaltje, ik heb even niet de moed om op iedereen te reageren maar wens iedereen sterkte met het bij zich houden van de baby of eindelijk met bevallen liefs, bloem
@leila: haha! Heb ik ook! Ik lig hier maar en heb het zo moeilijk om niet beginnen op te ruimen. Vraag me af hoe het er thuis al uitziet. Ik zou zooooo graag gaan poetsen thuis. En als je me kent, weet je dat dat normaal niet mijn favoriete hobby is @bloem: spijtig dat het zo moeizaam ging, gelukkig is alles in orde met de baby en ik duim dat je snel van catheter af bent! Hier de 30 weken gehaald!!!!!! Ik wil er zo graag nog 6 bijdoen! Mooi dag vr iedereen! X
En en en Linske.... Bloem, oef oef oef dat ze ondanks de minibhm toch nog erin geslaagd zijn om de cerclage te plaatsen. Aan mij hebben ze toen 1u30 gesleuteld, het lukte ook niet. Daarna ook dezelfde symptomen als jou, maar na een nachtrust ging het al veel beter. Probeer zeker wat bij te slapen in de dag mocht je dat lukken. Hou ons op de hoogte !!!! Celle............WOEEEHOOEEEEE. Die drie was voor mij een zo énorme opluchting ! Allee, toch de dertig halen in combinatie met al geslaagde longrijperkes. Ik hoop dat er van jouw schouders ondertussen ook een beetje gewicht gevallen is ! Leila....go for it meid ! Ik voel me net iemand anders. En mooi zo Bermel, 't is nu de moment om te switchen ! x
Even snel een update want we gaan zo door naar UMCG Baarmoedermond was weer korter geworden dus er is overleg geweest over en weer...Nu moeten we ons vanmiddag melden in Groningen op de verloskamers en hebben we een gesprek met de Hoofd Gyn van daar... Kijken wat er gaat gebeuren... Ze dachten nog niet aan opname! Was ik verbaasd over dus ben heel benieuwd!!
Hey meiden, Na een korte nacht door mijn kleinste meid die hoge koorts maakt al 3dagen, was ik om 07.15h deze morgen aanbeland in het ziekenhuis. Heb daar zo efkens 2 UREN gewacht op een zeer oncomfortable stoel, mijn gyn was het dus gewoon vergeten, hij was al aan zijn consultatie's bezig toen ze hem belden met de vraag of hij nu nog kwam of niet. Iets na 9h komt hij binnen gestoven, alles vlug klaar leggen, ik de bank op met de benen omhoog, en het kon beginnen. Het heeft 5 min geduurd maar ik hangde net niet aan het plafond vd pijn!!! Het was verschrikkelijk pijnlijk en heb veel gebloed, hij was zo haastig en bruut, miljaar, het zweet liep van mijn handen van de pijn die ik aan het verbijten was Maar na het verwijderen was de pijn vrijwel onmiddelijk gedaan, heb dan nog een uurtje monitoring gehad, 1 harde buik gehad dus mocht ik van de gyn op het gemak naar huis, moet wel vandaag grote rust houden, het bloeden is wel ferm vind ik, morgen zou dit moeten beter zijn. En, ik heb al 2 cm opening, dat was maandag nog 1 cm, zou het mischien toch voor vh weekend eens kunnen zijn? Bloem, amai meid, het is blijkbaar bij jou ook niet van een leien dakje gegaan hé, rust maar véél, het ergste is nu gepasseerd, de cerclage doet de rest nu wel Elin, dat klinkt ook spannend bij jou, hou ons op de hoogte hé meid, veel succes alvast bij wat ze ook van plan zijn. Celle, whoop whoop 30 weken, dat geeft toch een goed gevoel hé Het kan nu nog alleen maar verbeteren en niet verslechteren hé Liefs Linske
Elin, ook hier toi toi toi. Laat gauw iets weten. Met hoeveel was hij deze keer nu weer verkort ? Yes, hij is eruit Linkske ! Joepie ! Geen pretje eh...maar inderdaad is de pijn snel over als ze stoppen met prutsen. Ik heb ook veel bloed verloren, tegen 's avonds was dit al een heel pak minder en gisteren had ik zelfs alleen maar bruinverlies. Heb jij toevallig gevraagd of wij terug in bad mogen ?
@Bloem, bedoel je de shirodkar? dan hebben we dezelfde. @Ahhh nee Linske, er staat me nog wat te wachten.
Gummibeertje, dju toch, dat was dus ook hetgeen ik wou weten en ben het ook vergeten te vragen!! Moet jij morgen op controle,anders kan jij het eens vragen hé? Leila, ik wil je geen schrik aanjagen hoor, het was mischien ook deels doordat mijn gyn enorm gehaast te werk gegaan is hé Liefs Linske
aw linske, dat klinkt pijnlijk!!! rust maar goed! hier dokter net geweest. ik mag waarschijnlijk op 32 weken nr huis! joepie en toch weer niet! ja ik ga graag nr huis, maar ik ga zo ongerust zijn daar... bij elk pijntje denken dat ik een wee heb... ach ja, eerst zien dat ik de 32 weken haal! ik wil zou graag tot 36 weken gaan! (ik moet het jullie niet vertellen zeker hoe traag het soms kan gaan!) xx
Ik hoop dat dat het is Linske, Moet morgen ook op controle+groeiecho ivm de zwangerschapsdiabetes. Hoef gelukkig geen insuline te spuiten voorlopig. Morgen krijg ik ook te horen wanneer de cerclage eruit gaat
Na anderhalve dag op bed doorgebracht te hebben vanmorgen weer controle gehad. Baarmoedermond was nog wat korter geworden. (din 2.7 en vandaag 2.3) Gynaecoloog ging overleggen met Groningen. Ondertussen mocht ik op een bed gaan liggen op de afdeling om niet in de wachtkamer te hoeven wachten en zodat ik nog kon gaan liggen. Na een half uur kwam hij weer bij ons en had overleg gehad met UMCG. Gynaecoloog uit UMCG wilde mij graag tussen 14 en 15 daar zien om even te praten en te kijken hoe en wat. Om 14 uur waren wij in UMCG (heel dubbel gevoel weer) en moesten wachten op de Gyn. We hebben een heel duidelijk en fijn gesprek gehad! Zij maakte zich om de baarmoedermond geen zorgen. Er was nog geen teken van vroeggeboorte. Bandje plaatsen, waar ze het wel is over gehad hebben was niet nodig en zelfs gevaarlijk omdat ik bij mn dochter duidelijk weeen hebgehad. Als ze dat wel zouden doen en ik weeen zou krijgen zou die kunnen scheuren en baarmoedermond kapot maken met alle gevolgen van dien. Bedrust was niet nodig wel gewoon rustig aan doen en niets tillen ed. En als er klachten zijn meteen aan de bel trekken! Dan zou ik doorgestuurd worden en longrijpingsprikken krijgen en weeenremmers. Als kindje zou komen tussen de 24 en 25 weken kijken ze hoe kindje het doet en ondersteunen ze het evt. Alles gaat dan ook in overleg met de ouders. Geen beademing en actieve behandeling. Ook moet het kindje boven de 500 gram zijn. Als het tussen de 25 en 26 weken komt zouden ze iets sneller wat doen maar ook weer afhankelijk van het kindje. En vanaf 26 weken word alles uit de kast gehaald als dit reeel is. Dus nu hopen dat t kindje nog lekker binnen wil blijven zitten!!! Kan de weken nu wel voorbij kijken. Ben helemaal gesloopt na deze dagen.
Elin, fijn om te horen dat de gyn zo optimistisch is, maar ik zou persoonlijk toch wel bedrust houden wanneer het kan. Al de verhalen van de madammen op dit forum, met én zonder cerclage, zijn bewijs genoeg. Leila, toi toi voor morgen. Celle, ik had net hetzelfde gevoel. Was zelfs (schaam schaam schaam) wat hysterisch op een laatste dag ziekenhuis. Was er echt van overtuigd dat ze mij naar mijn ergste nachtmerrie gingen sturen. Maar bon, niet alleen was het vrij onrealistisch om zo te denken (32w+longrijpers is zeker geen slechte uitgangspositie meer), zo nen dikken baby valt er ondertussen niet meer zomaar op tien minuten uit natuurlijk. Ga je vragen of je misschien langer moogt blijven ? Ik mag ook nog eens gaan morgen, benieuwd of de harde buiken ondertussen wel effect hebben op de opening nu de cerclage eruit zit. Ik denk het persoonlijk niet, want aangezien er nog een gans stuk draad achtergebleven is, ga ik ervan uit dat ik dat wel zal voelen als de baarmoederhals verder openvliegt. Net ook even weer onverwacht mijn tranen laten lopen over onze tweeling. Een kleine stomme trigger en bonk, daar zijn ze. Kan toch verdorie pijn doen zo heel diep vanbinnen zenne.
eig heeft dat wel iets zo nu nog meelezen eerst gummibeertje uwe stress in zh liggen zien dat alles nog toe is en morgen ga je op controle en hoop je dat er opening is. raar he hoe snel wij veranderen eerst moet alles toe toe toe en op eind toe hopen we dat het zo snel mogelijk gaat succes dames
Celle, ik kanme goed inbeelden hoe het voelt, in het ziekenhuis voel je je veel veiliger hé, daar zijn ze er direkt bij als er iets mis is , maar blijf posi denken, het zal leuk zijn nog eens thuis te kunnen zijn ook, kan je al beetje voorbereiding doen op het gemakje hé Elin, fijn dat je nu zo goed opgevolgd word, vind het jammer voor jou dat een cerclage geen optie is, want dat zou toch al een groot stuk schelen in zekerheid hé, maar als je gyn voorstelt om het zonder verder te doen dan zal het wel haalbaar zijn zeker, het zal er natuurlijk op aan komen dat jij het echt wel rustig aan zal doen, niks zwaar tillen en geen zware inspanningen meer. En bij het minste dat verkeerd aan voelt, bellen naar de gyn!! Niet twijfelen! Ik duim voor je mee dat je toch heel ver mag geraken in je zwangerschap hoor, alle dagen zijn er eentje bij Leila, veel succes morgen, ben benieuwd wanneer jij vd cerclage zal verlost worden, dat zal volgende week wel zijn zeker? Dan lopen we met 3 dames cerclagevrij, wie zal het eerst bevallen, spannend spannend!!! Liefs Linske
Gummibeertje, veel succes voor morgen ook hé, niet voor mij bevallen hé, ik heb al 2 cm opening dus jij moet voor minder gaan Dikke knuf voor jou vandaag meid Liefs Linske
Goeiemorgen allemaal, Hier een zich weer iets beter voelende bloem. Gelukkig weer thuis na 3 dagen in het ziekenhuis te hebben gelegen. Nadat ze gisteren de catheter hadden verwijderd voelde ik me direct beter. De catheter veroorzaakte blaaskrampen bij mij. De arts was uiteindelijk erg tevreden over het geplaatste bandje. Nu voorlopig nog even bedrust, maar hij verwachte dat ik over een tijdje bv wel mijn dochtertje naar school kan brengen (5 min lopen) en een kleine boodschap kan doen. Ik hoop het zo. Wat konden jullie allemaal nog doen?? Nu wel nog iets bloedverlies en een wat zeurderig gevoel. Ik merk dat ik ook meer last heb als mijn blaas vol zit, herkennen jullie dat? Celle, sorry ik schrijf nog niet zo lang mee, maar begrijp ik nu goed dat je al een tijd in het ziekenhuis verblijft? Gelukkig wel de 30 weken grens gehaald! Ik wens je nog veel sterkte Gummibeertje, dus jij ook al zon moeilijk plaatsbaar bandje, ben dan blij om te zien dat jij al de 36 weken grens hebt gehaald. Heb jij je aan strikte bedrust moeten houden of heb je nog wel kleine dingetjes kunnen doen? Vandaag controle, veel succes Elin, Veel sterkte, gelukkig houden ze je goed in de gaten! Linske, Jouw bandje al verwijderd, het klonk erg pijnlijk hopelijk nu gauw ontsluiting! Leila, Ja dat was de naam, dank je. Is jou bandje al verwijderd? Bij mij hadden ze het erover dat mijn bandje met 34 weken wordt verwijderd.