Hee meiden heel erg bedankt. hij doet t nog steeds goed! Vanmiddag hersenscan uitslagen van bloed zijn allrmaal goed! Hij kreeg om t uur 2ml melk en nu elk uur 5ml! Kan t gelukkig bij houden nu! geeff eel fijn gevoel dat ik hem mijn melk kan geven kan ie lekker aansterken en de juiste vitamines! Moeder van rick wanner is jullie zoon Geboren met welk termijn? Ik kolf om dd 2,5-3u. net 4u ertussen want ben cht kapot! Mag nu weer en dan gs ik even tukken maar t liefst ga ik weer even bij hem kijken. als ik genorg melk heb snachts mis dat ik dan ga door slapen maar dat is nnu noh niet t grval! Mag kangaroenen met.hem zo fijn,.toen voelde t echt. mijn kleine ventje vind t zo zielig om hem zo te.zien t voelt als falen, weer kan ik de 40 weken niet halen. Nou ben nenieuwd na jou berhaal xx sorry voor typ fouten ff snel getupt vanaf telefoon staat fototje in me album xx
@liefde88, je weet toch dat je niet gefaald hebt? Je hebt het juist hartstikke goed gedaan. Jij hebt er helemaal zelf voor gezorgd dat je die cerclage kreeg, jij hebt rust genomen, jij hebt gewoon alles gedaan wat je voor je ventje kon doen. Dankzij jouw acties heb je nu de 30 weken gehaald. Daarom leeft je zoon nu.
Liefde gefeliciteerd met je mannetje!! En mooi gezegd Berte,helemaal waar!!! Wees juist maar trots op jezelf Liefde! Hier van de week eerste meting gehad van bmh en helemaal goed. Verder grote kans dat ons meisje* en mannetje er een broertje bij krijgen
Hey, Had een heel verhaal getypt maar is helemaal verdwenen, baal baal baal! Batterij van de ipad was leeg. Had geschreven dan ik met 29 weken was opgenomen vanwege het verlies van de slijmprop, meteen longrijpingsprik en weeénremmers gehad, na een week overgeplaatst naar LUMC in leiden en daar zijn met 31,1 weken mijn vliezen gebroken spontaan. De dag erna nadat er niets spontaan op gang kwam en omdat de kleine in stuit lag met voeten en navelstreng bij de bmh lag toch een keizersnede gedaan. Hij was 1910 gram en ze schatte hem op 43 cm. Met 39 weken mocht hij naar huis omdat hij zich op temperatuur kon houden, zelf kon drinken en goed zelfstandig kon ademen. Hij heeft maar 1 week in het academisch gelegen daarna nog 7 weken in een gewoon ziekenhuis. Als je mijn verhaal uitgebreid wilt lezen moet je even kijken op het forum van kleine kanjers, daar staan er trouwens nog veel meer, speciale site voor ouders en familie van premature kinderen. Een super site waar ik zelf veel herkenning heb gevonden! Kleine Kanjers | Voor mensen die te maken hebben, of krijgen, met een prematuur / te vroeg geboren kindje. En dan moet je zoeken op de naam:Marja Het gaat nu supergoed met de grote boef! Groetjes Marja
Hoi meiden, Alles goed met jullie? Liefde: wat goed dat jullie klein vent het zo goed! Geniet maar van hem. Mag je buidelen met hem? Ik vandaag controle gehad, baarmoederhals verkort maar nog niet onder spanning. Ons ventje wordt geschat op 1673 kg (32w 3d). Nog steeds veel last van harde buiken. Soms een drukkend gevoel tot in de vagina (hier word ik zo bang van, bang dat de vliezen gaan breken). Ook last van slapeloosheid, ik kan gewoon niet meer blijven stil liggen, loop al vaker rond in huis. Ik wil alles geregeld hebben. Vorige nacht opgestaan om een wasje te draaien en te drogen. Mijn man vind het niet zo leuk, wil liever dat ik nog wat blijf plat liggen.. Ik moet toch eens beginnen met rondlopen?! Lig al van 13weken plat, wil aan mijn spieren beginnen werken.. De utrogestan mag ik nog 2 weken doornemen en daar meestoppen. De week die daarop volgt zal de cerclage verwijderd worden en dan is het afwachten. Nu nog even duimen dat ik de 34 weken haal. Vele groetjes, Kaat
Hallo allemaal, Ik ben mama van 2 engeltjes (22 wkn+3dgn en 19wkn en 2 dgn) en 1 bengeltje van 4 jaar. Pas na de 2de vroeggeboorte hadden ze geconstateerd dat mijn baarmoedermond kort was en bij mij vorige zwangerschap heb ik een cerclage gekregen nou al snel had ik een funneling rondd de 17de week en de funneling bleef tot einde zwangerschap mijn kortste lengte was 1.9 en dat was rond de 28ste week en uiteindelijk was ik 40 wkn en 3 dgn toen ik werd ingeleid. Op dit moment ben ik 22 wkn en 3dgn zwanger en gisteren had ik mijn controles en aan de onderkant van de cerclage heb ik al een opening tot aan de cerclage en boven is nog 2cm dicht, sinds gisteren slaap ik niet goed en heeft allerlei rare gedachten in me hoofd. Als me dochter naar school gaat dan lig ik de hele dag op bed en wanneer ze thuis komt lig ik op de bank in de woonkamer en af en toe opstaan om iets te eten voor haar te pakken en zodra me man thuis is ga ik weer naar de slaapkamer. Ik heb hulp van buren de ene die breng haar ochtend naar school en de andere haal haar middag op en tussen de middag blijf ze over. Koken doe ik niet en huishoudelijke taken ook niet alleen soms ben ik moe van het liggen dat voel ik aan mijn benen dan ga ik ff in huis rondlopen. Ik ga alleen naar buiten voor controles. Ik ben nu erg bang omdat ik nog niet eens over de 26wkn bent en de gyn zei gisteren ook dat de cerclage het moeilijk heeft hoe zij dat kan zien weet ik niet. Ik zit de hele tijd op internet naar soortgelijke verhalen te lezen waar ik niet echt happy van wordt. En de dagen duren vreselijk lang het liefst slaap ik de hele dag. Over 2 wkn weer controle. Groetjes, Blessing
Kaat, wow bijna 34 weken!!!! Fijn hoor!! Blessing, helaas welkom hier....en wat veel afschuwelijks heb je meegemaakt....één kindje verliezen is al erg genoeg, maar twee...pfff...en dan nu weer veel stress bij deze zwangerschap. Ik begrijp dat je helemaal niks meer durft. Ondanks mijn cerclages, is iig bij mijn vorige zwangerschap de bmh altijd goed gesloten en lang genoeg geweest. Hierdoor durfde ik ook steeds iets meer te doen, al bleef ik voorzichtig. Maar merk deze keer dat het erg lastig is met een kleine om je heen om het rustig aan te kunnen doen. Ik wil je heel veel sterkte wensen en schrijf al je zorgen hier maar van je af....wie weet helpt het een beetje. liefs Tijm
Hoi Tijm, Bedankt voor jou reactie.Na mijn 2de vroeggeboorte ben ik naar een andere ziekenhuis doorverwezen om te kijken wat er aan de hand was en tijdens de onderzoek hadden ze geconstateerd dat mijn baarmoedermond erg kort is en dan was ik niet eens zwanger dus dachten ze in eerste instantie dat ik een Des dochter bent maar dat is niet zo. In het Vu wouden ze mij een cerclage geven via de buik maar in het Radboud vond de proffesor dat niet nodig maar achteraf denk ik misschien was dat beter geweest eentje via de buik, maar ja met me dochter is het goed gekomen dus we gaan duimen dat het dit keer weer goed komt. Ik zal wat rustiger zijn als ik over de 26wkn grens bent dat is mijn eerste mijlpaal. Hoelang moet jij nog? Liefs, Blessing
@Kaat: fijn dat het nog zo goed gaat. Het blijft natuurlijk spannend maar je bent echt al heel ver! @Blessing: wat vreselijk dat het 2x mis heeft moeten gaan voordat ze erachter kwamen wat het was! Ik heb een conisatie gehad (er is een stuk van mijn baarmoederhals afgesneden vanwege een herhaaldelijk 'slecht' uitstrijkje) en ik wist al dat als ik ooit zwanger zou worden de lengte van mijn baarmoederhals in de gaten gehouden moest worden. En bij mijn eerste zwangerschap bleek met 25 weken dat hij 1,4 cm was en heb ik een cerclage gekregen en met deze zwangerschap bij 14 weken preventief. Bij mij is het dus nooit misgegaan en ik denk dat ik er daarom veel makkelijker mee om kan gaan dan moeders waarbij het wel al eens mis is gegaan. In mijn ziekenhuis (WKZ) wordt de lengte van de baarmoederhals ook niet meer gemeten na een cerclage dus ik heb geen idee hoe lang hij is en kan me er daarom ook niet druk om maken. Ik voel me goed en kan en mag dus ook gewoon alles doen. Behalve sex en zwaar tillen. Maar dat laatste is met een peuter van 2,5 nogal onmogelijk..... 26 weken is een mooie grens inderdaad, maar ga nu maar voor minstens 34! Week voor week kom je verder. Succes allemaal
Ik heb nog heel wat weekjes te gaan....ben nu 17 weken zwanger. Ben deze keer ook minder angstig dan de vorige keer. Komt ook doordat ik 'pijntjes' aan mijn lijf beter herken en weet dat ze niet gerelateerd zijn aan de cerclage. Maar ik zie wel op vanaf de 20 weken en babe die steeds meer en meer zal gaan groeien...Moet er niet aan denken weer een kindje te moeten verliezen...ik zal dan ook enorm blij zijn als we over de 30 weken geraken. Frederique, fijn hoor dat je zo veel vertrouwen er in hebt. Vind het soms wel lastig met een paar vriendinnen die zwanger zijn en redelijk makkelijk en fluitend hun zwangerschap beleven. Staat dan toch wel weer ver af van de mijne...
@Tijm: begrijp me goed, ik zal ook blij zijn als ik de 30 weken voorbij ben hoor. Met mijn verstand weet ik heus wel dat er bij mij meer risico's dan 'normaal' zijn. Daarnaast ben ik ook nog eens al 39 dus àls het mis gaat is het wat mij betreft ook gelijk over en uit, want ik wil niet na mijn 40e nog een kind krijgen. Maar ik heb wel vertrouwen in de artsen. Als zij zeggen dat ik gewoon alles kan doen, en dat àls het misgaat ik dat simpelweg op geen enkele manier kan voorkomen, dan vertrouw ik daarop.
That's the spirit Frederique!! Hoop dat we snel met z'n allen ergens over de 35 weken zijn en er weer allemaal gezonde babes worden geboren
Hoi Dames, Het is een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen. Na het verwijderen van de cerclage op de OK op 7 september had ik gelijk 2-3 cm ontsluiting en een verweekte baarmoedermond. Die dag harde buiken gehad en om 23:30 weer vruchtwater verlies, daarna een uurtje gerommel en om 00:30 zijn de weeën begonnen. Eelco is geboren op zaterdag 8 september om 5:55. Helaas wilde de placenta daarna niet goed loslaten, ben ik gecuretteerd en ben ik ruim 4 liter bloed verloren. Onze zoon is 12 dagen opgenomen geweest op neonatologie. Nu zijn we ruim een week thuis en gaat alles goed met Eelco. Ik heb ondertussen een blaasontsteking erbij en knap ik langzaam op van het bloedverlies. Veel succes verder dames. Groeten, Inge
@PinkieNL: proficiat met de geboorte van je zoon! Is de cerclage verwijderd omdat je al begonnen was met bevallen of gewoon gepland omdat je ongeveer 37 weken was? Veel sterkte met herstellen en geluk met je zoon, 12 dagen in het zkh lijkt me enorm zwaar! Nu maar extra knuffelen
Inge gefeliciteerd met jullie zoon!!! Frederique wat leuk een meisje! Had ik ergens stiekem een heel klein beetje op gehoopt...toch om een beetje het gedagdroom tijdens de zwangerschap van ons meisje* verder te kunnen afmaken. Maar ik vind een 2e knul ook helemaal geweldig...en hoe cliché maar waar...als het maar gezond is, dat is uiteraard het aller aller belangrijkst!! Blessing hoe is het met jou? en met de andere meiden? liefs Tijm
hey, IK ben nu bijna 17 weekjes zwanger en maandag krijg ik een cerclage. Mijn baarmoederhals is 1.5cm a 1.8cm 2 weekjes terug was die nog 3.5cm en doordat ik al heel moeilijke zwangerschappen heb gehad had ik toch wat schrik voor verkorting maar gyn vond het niet nodig om cerclage te plaatsen. Nu is de hals al een heeeeeel stuk ingekort en is er toch beslist om cerclage te plaatsen maandag. Maar ik vraag me af is het kwaad niet al geschied, het is toch al te kort of zie ik dat verkeerd? ze hadden het beter 2 weekjes geleden gedaan denk ik dan... Als ik de 24 weken haal wordt ik opgenomen tot aan de 32 weken ...en ik heb 2 kindjes thuis rondlopen hoe gaan we dat bolwerken Mijn vorige zwangerschap had ik op 21 weken contracties die hun werk goed deden waardoor ik ben opgenomen van 21 weken tot over de 30 weken... Zie het effe allemaal niet meer zitten ik heb echt het gevoel dat de gyn had moeten ingrijpen toen alles nog goed was ipv nu dan hadden we niet in deze situatie gezeten... iemand ook een cerclage gehad toen de hals al goed verkort was? sorry voor het klaag bericht maar moest het effe kwijt
Konzijntje, oef wat naar zeg!! Ik heb helaas geen ervaring met een noodcerclage, daarvoor was het bij mijn 1e zwangerschap al te laat, maar ik weet wel dat meerdere meiden het hier hebben gered met een cerclage bij een al heel korte baarmoederhals, waarna ze gezonde kids op de wereld hebben gezet. Verder hebben velen met een cerclage ook prolutoninjecties /of vaginale tabletten (weet even niet hoe die heten). Dit houdt de baarmoeder waarschijnlijk ook rustig en is over het algemeen beleid bij een cerclage. Misschien dat je dit kunt overleggen met je gyn...als je al genoeg vertrouwen in haar/hem hebt. Heel veel sterkte as maandag!! liefs Tijm ps Je klaagt absoluut niet. Denk dat we hier allemaal je angst heel goed begrijpen.