Hoi dames @ Tijm tijd gaat snel he . Tijdens de zwangerschap van mijn dochter was ik zo positief en nu voel ik angst, hopelijk krijg ik meer vertrouwen in mijn lichaam nadat ik mijn gyn heb gezien. Hoe gaat het met jou? @ Blessing, helaas woon ik niet in de buurt van familie/vrienden. En mijn buren werken allemaal. Maar ik kijk het ff aan mocht het thuis niet meer gaan, pak ik de koffers wel in en ga ik richting mijn ouders. En zij zullen me graag willen verzorgen . Wat fijn dat jij zoveel hulp krijgt aangeboden! @Kaat: Ik weet niet hoe ver je bent, maar je bevalt niet meteen. Na het verwijderen van mijn cerclage heb ik een week rondgelopen en uiteindelijk ingeleid met 38 weken. Ik kon het zelf emotioneel niet meer aan.
Tijm, ik zal af en toe zo eens komen spieken om te kijken hoe het met jou en de anderen gaat en zo ook jullie er doorheen te kunnen slepen. Met mij en Saar gaat het supergoed. Ze is een pittige, maar lieve meid. En hoe gaat het met jouw mannetje? Hier heb ik nog erg veel last gehad van de bevalling, in emotionele zin. Daarom een paar maanden geleden gestart met EMDR therapie, met goed resultaat. In december een gesprek met de gyn over de bevalling en de consequenties voor de toekomst. Want ik geloof nu wel dat de zwangerschap goed kan gaan met een cerclage, maar de placentaloslating kan ik niet verwerken. We weten hier allemaal hoe het afgelopen is bij Aichaatje, en als het bij ons een paar minuten langer had geduurd, was het bij ons hetzelfde afgelopen. Is het dan wel slim om het nog een keer te proberen?! Dus voorlopig geen derde hier. Kaat, hoe is het met je? Je cerclage is verwijderd toch? Ik ben gestopt met Proluton bij 34 weken en de cerclage is verwijderd bij 36 weken. Een week later ingeleid ivm HELLP en toen had ik 2 cm ontsluiting zonder harde buiken.
Dag dames, Vandaag op exact 35 weken de cerclage verwijderd. Het was even onaangenaam, maar al bij al ging deze er vrij makkelijk uit. Daarna nog monitor gehad, harde buiken duidelijk zichtbaar, echt voelen deed ik ze niet. Bij inwendig onderzoek bleek wel dat ik reeds 1,5 cm opening heb en de baarmoederhals verweekd is. Ben nu thuis, afwachten tot onze vent zich aandiend. Groetjes, Kaat
Kaat, wat ontzettend spannend!! Op een goede bevalling en een gezond kindje!! Mamavansam, kan me zo goed voorstellen dat je hulp hebt gezocht!! De angst zat er al zo enorm in door het verlies van Sam!! Gelukkig (!!) kun je nu heerlijk genieten van een lief pittig meisje! En wie weet lukt het ooit om de stap te durven zetten voor een derde.... Voor ons is het iig hierna helemaal klaar! Zal dolblij zijn als dit mannetje (? nog twee weken wachten en dan weten we het écht zeker ) voldragen en gezond wordt geboren...daarna durf ik het niet nogmaals aan...
hai meiden ik ben een tijdje afwezig geweest zo druk gehad met het huis en vakantie gehad... Maar ik mag jullie eindelijk het nieuws vertellen ik ben in verwachting van een tweede wonder ;-D..... het is wel pril zo a 4 /5 weken heb op 7 nov de eerste echo.. ik ben erg blij dat het zo mag zijn maar tegelijkerteit erg bang ivm het verleden het verlies van mijn zoontje met 20 weken... voelt allemaal zo dubbel... en je bent allerter dan bij de eerste.. voor de meiden die zijn bevallen van herte gefelisiteerd met een wolk van een baby. cerclages: spannenden tijden breken aan voor de aankomende bevalling... nieuwe meiden: hellaas welkom maar hoop dat dit een beetje rust geeft om met wat je zit te uiten en met andere meiden erover te hebben... Op de hoop voor een mooie goeie echo de 7 november... xxx
Kaytjuh gefeliciteerd!!! Het wordt allemaal heel spannend, maar we slepen je er door heen Eerst een mooie echo op 7 november, dan de cerclage en zo tellen we af totdat babe helemaal voldragen mag gaan komen!!
Dank je wel tijm... ja sinds ik weet dat ik weer in blije verwachting ben, ben ik ook weer vaker hier om alles te delen met andere meiden voelt toch goed... Ja het worden zeker spannende tijden eerst op naar de echo erg spannend of ze al wat kunnen zien of horen dan idd de cerclage... hoe gaat het met jou?
Wat is het rustig hier...gaat alles goed met iedereen? Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad en alles is helemaal gezond met babe Nu nog een kleine 3 weken zien door te ploeteren en dan zijn we iig op de 24 weken en over de termijn van ons meisje* heen.
O meid wat fijn dat het zo goed gaat tot nu toe!! We blijven duimen hoor meid dat het goed zal blijven gaan en dat je heeeeeeeel ver over de termijn van je dochtertje heen gaat en misschien wel de 37 weken haald! Succes meid je kunt het!
Het is idd stil, hier gaat het allemaal goed, morgen heb ik de glucose tolerantietest dus het wordt een lange dag in het ziekenhuiss voor me. Volgende week heb ik weer controle dus ik ben benieuwd. Hoop dat ondanks de stilte dat het goed gaat met iedereen. Kaatjuh gefeliciteerd met jou zwangerschap! Liefs, Blessing
@Katjuh: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik duim met je mee voor een goede echo . @Tijm: de komende 3 weken zullen niet makkelijk voor je zijn. Ik had het zelf ook heel moeilijk naar mate de periode dichterbij kwam. Rustig en ontspannen blijven.. Komt zeker goed! Op exact 35 weken is mijn cerclage verwijderd. Intussen zijn we al meer dan 2 weken verder en ben ik nog steeds zwanger. Het blijft spannend afwachten . xx Kaat
dank jullie wel.... kaat: super spannend dan, ik hou het wel in de gaten hoor of hier wat leuks komt te staan als je ben bevallen, deed het zeer het verwijderen? hoe doen ze dat eigenlijk? tijm: positief blijven denken meid dan kom het vast goed snap best dat zenuwslopend is... blessing: kan gebeuren he tikfout hahah heb ook zoo lastige naam... Hier nog een week voor de echo zoo spannend allemaal....
hallo meiden, ik wil graag meelezen en meeraten in dit topic. we zijn nu bezig om zwanger te worden en met 12 weken krijg ik een cerclage. omdat onze eerste kindje is geboren met 20 weken en ons tweede kindje is geboren na 22 weken, nu bleek dat mijn baarmoedermond geen hele zwangerschap kan dragen. dus ik heb een cerclage gekregen toen ik zwanger was van onze gezonde zoon die is geboren nadat de cerclage is verwijderd met 38 weken. dit is in het heel kort mijn verhaal en hoop veel aan jullie te hebben als we zwanger zijn.
Hoi pegece Welkom hier als we lkkr blijve. Kletsen hier dan hopelijk gaat dan de zorgen iets minder worden als je met soortgenoten praat... Ik heb onze zoon verloren met 19.3wk ook met een zwakke baarmoedermond... Gelukkig heb en ze dat gelijk kunnen zien Nu ben ik 6.5 wk zwanger en heb ik volgende week vrijdag min echo hopelijk komt er wat moois uit.. En zal er ook gesproken worden over de cerclage die ik krijg met 14 weken... Daarna lekkr rust ik hou me eigen protocol aan... En alles eromheen tabé ermee! Heb al een zoon verloren net als jou en dat wil je niet nog een keer, en dan heb jij twee kids verloren... Verschrikkelijste wat er is om je kind weg te brengen die al zooo volmaakt is... Meis heel veel su6 met zwanger worden hopelijk horen we snel mooi nieuws...
dank je katjuh, het is erg fijn om ervaringen te delen met andere die je echt begrijpen, en ik vind het best spannend hoor, onze zoon is nu 7 jaar.
Nou vandaag door omstandigheden in het zh geleden door uitdroging heb ik een echo cadeau gehad was benieuwt of ze iets konden zien en ja hoor het fladderde lekker heen en weer een hartjeee... Toen was me dag weer goed ben nu op 6 weken 1 a 2 dg... Vrijdag as weer een echo.. Heb voor de uitdroging een infuus gehad met vocht en mocht naar huis met pillen voor het misselijk zijn omdat ik niks binnen hielt sinds gisteravond... Nu rusten en aansterken..
Pegece, wat een heftig verhaal!! gelukkig dat ze bij de zwangerschap van je zoontje een cerclage hebben geplaatst. Ik hoop dat je snel zwanger bent en de cerclage weer net zo goed z'n werk mag doen! Blessing, wow al weer 28 weken Kaat tel de dagen met je mee af! Kaytjuh, joehoe...een knipperend hartje!!! Hopelijk slaan de pillen aan!
ps De vorige keer is mijn cerclage poliklinisch verwijderd. Eendenbek was vervelender dan het verwijderen zelf. Maar volgens mij gaat het niet bij iedereen zo makkelijk (meen ik mij te herinneren).