Preventieve cerclage DEEL 2

Discussion in 'Prematuur' started by Linske, Sep 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pegece

pegece Niet meer actief

even een klein maar heel goed berichtje.
    ik ben zwanger en krijg woensdag mijn eerste termijn echo om te kijken hoever ik ben.

2. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

May 11, 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Milan:
    Owww meid dat is schrikken geweest zeg...
    Maar hebben ze het wel goed kunnen sluiten nu?
    Welke cerclage heb je gehad?

Ik heb er 1 gekregen met 14weken, heb anderhalve weel bloedverlies gehad en daarna niks meer.. Ben na huis gegaan met weeenremmers en afgebouwd en voor nu doet me baarmoeder en hals het goed...
    Heb met 16 wk een echo gehad en alles zat dicht en een de hals zag er goed uit...
    Ik ben gestopt met werken en rust nu veel bank en bed hangen... In huis loop ik wel zo nu en dan heen en weer om in beweging te blijven..
    Maat actieve dingen doe ik niet...
    Zou geen risico nemen als het niet nodig is...
    Over het algemeen hoor je wel positieve verhalen over de cerclage's
    En lopen deze dames ze ook uit tot de 38/40 weken..

Zou zeggen nee je rust luister naar je lichaam... En voor je het weet ben je de 26 wk over...

Pegce:meidd leuk gefelisiteerd....

3. Milan2009

Milan2009 Actief lid

Nov 3, 2011
    495
    0
    0
    Dank je wel voor je bericht kaytje..

Ze hebben hem goed kunnen sluiten als ik het goed heb.. Mijn gyn zei dat alles goed is gegaan en dat hij geen uitpuilende vliezen zagen (had gelukkig ook nog geen ontsluiting)

Wat voor cerclage ik heb geen idee.. Volgende week heb ik mijn eerste afspraak met de gyn dus dan heb ik mijn vragen.. Maar heb 24 uur weeën remmers gehad en antibiotica uit voorzorg beide.. Maar gelukkig tot nu geen harde buiken gehad dus dat is volgens mij wel een goed teken..

Ik ben nu ook getrouwd met mijn bed en bank.. Maar moes ook wel lopen van mijn gyn..

Ik heb na de operatie maar 2 dagen heel licht bloedverlies gehad.. Echt bijna niks.. Moes de tweede dag al kleine stukjes lopen en zelf plassen en douche.. Hoop ook zo dat mijn kleinerisje blijft zitten..

Maar weet jij mis wat voor medicatie de meeste krijg ik hoor meestal spuiten ofzo?

Liefs,

4. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

May 11, 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Hai milan
    Dit kom wel overeen met mijn evaring van de cerclage..
    Over de medicatie kan ik niet veel zeggen ik krijg ze ook niet..
    Alleen weenremmers gehad met afbouw..
    En me buik is rustig geworden ook...
    Minn gyn zij tegen mij over die spuiten dat het niet nodig was omdat ik in het ouderwetse verhaal baarmoederhalsinffuciente paste..en dat vooralsnog de cerclage alleen mij zou helpen...
    Maar mocht uk veranderinge voele in mijn lichaam dan moet ik gelijk komen...maat dat zal bij jou ook zo zijn neem ik aan...

Alles wat je niet voelt is zkr mooi meegenomen we gaan er maar vanuit dat alles goed gaat en we een wolk van beeb gaan krijgen..

5. Milan2009

Milan2009 Actief lid

Nov 3, 2011
    495
    0
    0
    Nou inderdaad meis.. Voel jij je ook goed en mag jij al meer doen?

6. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

May 11, 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Ja op zich voel ik me lich wel oke...
    Alleen lange stukken lopen en te lang staan ben ik nog in beperkt...
    Geestelijk gaat het niet zo lekker want zit volgende week in het termijn dat ik mijn eerste kindje verloor met 19.2 wk..
    En dat speelt erg op nu...
    Ben zo blij als ik de 20 wk haal en hoor dat alles goed is waar je op hoop..
    En dat leef ik naar de 26 weken en als ik dat haal haal ik denk iets meer adem...
    Ik praat elke dag tegen de kleine dat hij lkkr moet blijven zitten tot het einde :-D...kijken of die daar na luister... Hihih
    Ahhh als ik de 38 wk haal dan ist goed voor mij doen...
    Wanneer knippen ze bij jou t bandje door heb je daar al info over?

7. Milan2009

Milan2009 Actief lid

Nov 3, 2011
    495
    0
    0
    Ja weet er alles van meis.. Ik ben mijn zoontje verloren met 22 weken en 6 dagen en kreeg precies die dag te horen dat mijn baarmoedermond al deels open stond.. Alles zakte onder me vandaan..

Nu ben ik 23 weken en 3 dagen ver en ben nu over die week heen maar toch blijf de angst.. Wel iets anders dan bij jou nu..

Als het allemaal goed gaat gaan ze met 36 weken het cerclage doorknippen..

Maar ik heb ook grenzen hoor vrijdag 24 weken is weer een mijlpaal en dan naar de 26 en dan op maar de 30 weken ik denk dat ik dan iets meer gerust ben.. Maar liever tot het einde natuurlijk..

En bij jou?

8. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

May 11, 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Jaa bij mij s prcies hetzelfde alleen jij was iets veder dan bij...
    Dat bandje moet ook meer vertrouwen gaan geven.. Maar daar geloven we pas aan als we over de levervatbaarheid zijn denk ik..
    Athans ik denk dan zo...

Ja bij mij dacnt ik ook met 36 weken idd... Maar zal het nog ff navragen als ik 8 feb de 20 wk echo heb..
    Hoe was die van jou was alles goed ook?

9. Milan2009

Milan2009 Actief lid

Nov 3, 2011
    495
    0
    0
    Bij mij ook hoor.. Was gister nog in het zh ik dacht dat ik harde buiken had :(( de schrik zat er goed in maar alles blijkt goed te zijn.. En die harde buiken dat was zij die heel erg draaide pff opluchting :))

Bij mijn 20 echo was alles goed ook mijn baarmoedermond en 2 weken later was die verkort gaat zo snel allemaal.. Hoop voor jou dat ook alles goed is.. Al een beetje zenuwachtig? Groeit je buikje al lekker? Ik ben nu 24 weken heb weer een mijlpaal bereikt... Nu op naar de 26 weken..

Heb je nog last van het bandje of heb je nooit last gehad?

10. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

May 11, 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Zooo das idd schrikken ja...
    Ja hoe je het went of keert je ben gewoon alerter dan ooit zeker als je al een kindje ben verloren...

Ik heb geen last van het bandje gehad voel hem ook niet... Heb wel zie. Zitten op de echo eerst een tuit dan bandje en dan de rest van me baarmoedermond...

Gaat dat zo snel dat verkorte in twee weken:-0 dan ben ik benieuwt 8 feb heb laatste meting 9 jan gehad was toen.. 0.26 mm of tewijl 2.6... Ze zij dat het goed was een normale lengte bij normale mensen is 3.0 zij ze...

Ik heb gelukkig geen last van harde buiken.. Heb wel af en toe steekjes onderin links of rechts maar verdwijnt dan ook gauw weer...

Wbt me buik ja dat groeit zeker hihihi... Ben dikker dan bij me eerste zw...

Ben niet echt zenuwwachtig maar vindt het wel spannend.. Ze hebben bij me 16 wk echo alles ook goed nagekeken, alles van top tot teen nagemeten alle organen nagekeken oogkassen hoofdje en hersentjes en dat zag er gelukkig goed uit... Ik probeer me ook daar aan vast te houden...
    Maar het wordt tuurlijk zo benadrukt dat toch de medische echo is... Dus altijd toch wel de angst dat ze iets over het hoofd hebben gezien en dat ze toch wat zien... Maar we gaan gewn van het positieve uit...

Gelukkig dat je echo goed was.. En heerlijk was het he dat je de kleine voelt ook als is het soms beangstigend...

Heb jij last van je bandje gehad?
    Ga je nog een pretecho laten doen 3/4D ?

11. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

May 11, 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Ohh en wat de mijlpalen betreft das idd waar tegenwoordig kunnen ze al heel veel met 24 wk... Maar laat haar maar lkkr zitten...
    Op ma de 26 idd... Ook dat ben je zo en dan kan je weer wat meer adem halen...

Ik leef ook zo op dit moment... Ben zo blij als ik bij de 26 wk ben..

12. Tijm

Tijm Actief lid

Jan 23, 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Milan, wat erg om te lezen dat jullie afscheid hebben moeten nemen van jullie zoontje.en wat zal het nu enorm spannend zijn met een noodcerclage. Beetje achteraf praat, maar hebben ze na het verlies van jullie zoontje er niet aan gedacht een cerclage preventief te zetten?gelukkig zijn hier veel verhalen te lezen van meiden die het met een noodcerclage ruimschoots inde 30 weken hebben gered. Sterkte de komende tijd!!hoop met je mee dat de weken voorbij vliegen.

Kaytjuh, sterkte een komende dagen.altijd moeilijk als je rond de tijd zit van je eerste te vroeg geboren kindje.
    Als het goed is houdt de cerclage je bmh keurig op lengte en zal er niet zoals zonder cerclage enorme verkorting en ontsluiting ontstaan. Bij mij is er tot 30 weken steeds zo tussen de 4 en 5 cm gemeten.

De proluton injecties zijn overigens gestopt en over ca 3 weken mag de cerclage er af. De laatste loodjes nu echt in zicht :)

Hoe is het met alle andere meiden?

13. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

May 11, 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Hi tijm

Ja tis zkr ff moeilijk.. Maar ook hier moet ik doorheen.. Ik hou me wel vast aan het positieve..

Wat de cerclage betreft daar gaan we ook gewn vanuit dat alles blijft zoals het is ze meten het met de 20 wk nog een keer...

Hoorde ook wel s iemand zeggen dat die juist langer s geworden na de cerclage weet jij daar iets van?

Voor jou spannende weken zeg ik ben heel benieuwt laat je even weten als ze hem verwijderd hebben hoe ze het hebben gedaan en hoe het met jou gaat? :-D

Vindt je het niet eng die gedachte als ze j bandje eraf halen dat je ineens bijv thuis miss alles doorzakt en dan evt het hoofdje zal voelen?
    Ik zit best veel met die gedachte in me hoofd ben eigenlijk als de dood...

Maar zal daar nog wel is met de gyn over hebbennn

Meid ik wens je heeeel veeeel su6 met de laatste loodjes...
    Je heb nu toch wel al heel wat berijkt...

14. Milan2009

Milan2009 Actief lid

Nov 3, 2011
    495
    0
    0
    Hey kaytje,

We wilde het wel graag een 3/4d echo maar we laten het nu maar.. Zo min mogelijk aan me buik dat is het beste..

Nee ik voel ook niks van het bandje gelukkig.. Doe nu ook iets meer het het blijft gelukkig rustig allemaal.. Zij is wel lekker druk :)) heerlijk gevoel vind ik dat.. Ik mag dinsdag weer voor controle dus ben heel erg benieuwd.. Wanneer mag jij voor de 20 weken echo?

Hey tijm,

Nou of het echt een noodcerclage is weet ik want had gelukkig geen ontsluiting en geen uit puilende vliezen.. Alleen me baarmoedermond stond deels open en hebben er een bandje omheen geplaatst voor alle zekerheid.. Mag gelukkig wel af en toe lopen gelukkig.. Maar vind het echt eng allemaal.. Maar ben alweer weer verder dan bij mijn zoontje..

Nou ik heb het er wel over gehad maar eigelijk had ik bij mijn vorige zoontje vanaf week 6 bloedingen tot week 19 en ze dachten dat het van die hemathoom af kwam.. En had ook op het laats een infectie.. Dus alles bij elkaar konden ze me zoontje niet meer redden.. Nu denken ze dus ook dat toen ook al me baarmoedermond zwak was maarja achteraf he.. Ben zo blij dat ze er nog warm in zit..

Echt spannend bij jou.. Laat even weten hoe alles is gelopen?

15. Blessing

Blessing Lid

Aug 25, 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!

21 jan om 01:45 is mijn dochtertje Tahirah geboren (39+1) via een keizersnee. Zaterddagavondd begonnen bij mij de weeen en die werden steeds heftiger dus zondag rond 5:30 richting ziekenhuis gegaan ik had toen maar 1,5 ontsluiting en de weeen die kwamen om de 5 min en toen de gyn me vliezen braken werd het nog erger, ontsluiting ging wat moeizaam dus kreeg ik een infuus om alles wat sneller te laten gaan maar om de 2 uur kwam er maar 1 cm opening bij en weeen die ssteeds hefftiger werden dus heb ik een ruggeprik gekregen, oh wat een wondermiddel is dat , ik was kapot! Uiteindelijk bleef ik op 4 cm hangen voor 5 uur lang en het was toen inmiddels al 12 uur in de nacht en toen besloot de gyn om voor een keizersnee te gaan, tijdens toucheren kon hij duidelijk de stukje cerclage voelen die achter was gebleven en het lig precies aan de voorkant dat stukje van de baarmoedermond was nog hard en daardoor kon het hoofdje van de kleine niet verder indalen en de baarmoedermond kon niet verder opengaan, dit was ook precies hetzelfde verhaal met mijn vorige zwangerschap maar toen wisten ze niet dat toentertijd ook een stukje van de cerclage was achtergebleven.

Tijdens de keizersnee had de gyn wel geprobeerd om het weg te halen maar was niet gelukt maar later ga ik vragen of ze nog een poging willen doen.

En oh ja tijdens de echo zeiden ze steeds dat ze een grote baby zal zijn, schatting zou zijn 4 kilo ze woog 3710 en is best lang.

@Tijm succes met de laatste loodjes!
    @Kaytjuh succes met de 20wkn echo, het komt goed!
    @Milan2009 nog ff en je hebt je eerste mijlpaal gehaald.

Ik ben benieuwd of jomay al is bevallen, nou ik zal jullie zeker blijven volgen en wens dat jullie allemaal strax een voldragen en gezond kindje in jullie armen mogen sluiten.

Liefs,
    Blesssing

16. Milan2009

Milan2009 Actief lid

Nov 3, 2011
    495
    0
    0
    Gefeliciteerd meis met de geboorte van jullie mooie kleine meisje..

Nu eindelijk genieten na de spannende zwangerschap..

Dank je wel meis.. Leef bij de dag en elke dag is weer meegenomen..

Liefs,

17. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

May 11, 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Gefelisiteerd blessing met jullie dochter!

Milan: ik heb 8 feb de echo... Nog ff kleine twee wk...

18. Frederique1

Feb 3, 2010
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Blessing, fijn hoor, en lekker genieten!

Mijn cerclage wordt donderdag verwijderd, dan ben ik 37+1.
    Ik heb afgelopen donderdag voor het laatst gewerkt, nu dinsdag nog een paar kleine overdrachtsdingetjes regelen.
    Ben inmiddels ook wel toe aan verlof hoor, mijn buik is lekker rond, ik ben inmiddels zo'n 13 kilo aangekomen (bij mijn eerste in totaal maar 11, maar toen moest ik na de bevalling wel extra vet bij-eten om niet teveel af te vallen, daar hoef ik nu niet bang voor te zijn ;)).
    En dat slechte weer van afgelopen weken was ook geen pretje.

Ik hoop echt van harte dat mijn dochtertje nog een paar weken blijft zitten (vorige keer nog 2,5 week na verwijderen cerclage) want ik heb nog zoveel klusjes uitgesteld tot het verlof en ik wil wel eens een paar dagen lekker chillen op bed.

Nu heeft mijn man griep gekregen, dat komt me echt waanzinnig slecht uit, nu moet ik voor mijn 2 mannen zorgen in plaats van dat hij mijn werk verlicht. Ik weet dat hij er niets aan kan doen, maar ik kan het nu slecht hebben.

19. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

May 11, 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    He frederique

Spannend zeg voor donderdag...
    Ja latwn we hopen dat ze nog lkkr binnen blijft...

Je man griep das niet fijn zou idd andersom moeten zijn kwa zorgen maar denk ook wel dat j man ook wel begrip heeft voor jou situatie...
    Hij kan toch nog wel iets doen?
    Heb je anders veder nog hulp moeder schoonmoeder vriendinnnen?

Heee
    Veeeel s6 voor donderdag...

20. Frederique1

Feb 3, 2010
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Katjuh,
    Ja inderdaad balen, mijn man doet zijn best maar heeft echt flinke koorts.
    Zoon en ik zijn nu ook aan het snotteren en hoesten geslagen.
    Heb net het ziekenhuis gebeld en we moeten even afwachten hoe het verloopt want anders kan de operatie niet doorgaan.

En hoewel ik hoop dat dit meisje nog een paar weekjes binnen blijft wordt ik er ook een beetje zenuwachtig van dat het bandje nog op mijn baarmoederhals zit. Stel dat het nu begint? Vorige keer ging de bevalling heel erg snel.

Ok, hopen maar dat zoon en ik gewoon een 2-daags verkoudheidsvirusje hebben.

Helaas wonen (schoon)ouders ver weg, dus geen hulp. We hannesen wat aan en onze zoon mag ineens heel veel op de Ipad..... Hij gaat wel naar het kdv. We halen en brengen hem omstebeurten.

Share This Page