Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey bloem, wat fijn dat alles er goed uitziet en dat de dokter tevreden is!
    goh een tijdje is veel gezegd, maandag ben ik hier 2 weken. denk dat ik in totaal een 4weken hier zal verblijven. afhankelijk of mijn kindje en mijn buik rustig blijven.
    mijn tv heeft het begeven. heb het al 2 keer gemeld. snappen ze niet dat een tv enorm belangrijk is als je hier ligt :)
    gummibeertje: was dat tot 32 of tot 34 dat jij in ziekenhuis gelegen hebt? ik heb toch beetje schrik op 32 weken. als de bevalling doorzet, geraak ik nooit op tijd terug hier. dan zal het naar mijn normaal ziekenhuis zijn maar heb schrik dat mijn zoontje daar niet alle zorg kan krijgen die nodig is onder de 34 weken...
    ach ja, ze zouden me niet laten gaan zeker als ze niet zeker zijn dat ander ziekenhuis me kan opvangen...
    maar daar zijn we bijlange nog niet! eerst nog 32 weken halen!

xxx celle

2. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel Bloem, ze hebben mij nooit gezegd dat ik zeer strikt bedrust moest houden, maar ik heb dat altijd wel gedaan. Goed dat ik dat gedaan heb, want op net geen 28 weken ben ik opgenomen geweest in het ziekenhuis…de baby wou al komen ! Stel dat ik daarvoor niet zoveel gerust had, brrrr, ik moet er niet aan denken. Ik heb mezelf wel nooit tekort gedaan qua douchen enzo. Ook stappen van en naar het ziekenhuis deed ik voor die 28 weken zeer gezwind. Je dochtertje naar school brengen en af en toe een boodschap, dat lijkt me zeker haalbaar als je daarnaast ook veel rust. Ik werd vaak gecontroleerd en merkte een duidelijk verschil als ik eens een paar dagen superplat gelegen had of niet. Soms kwam er gewoon terug een stukje bij…. Zeker doen dus !
    En ivm blaas: ik had hier zeer fel last van tot ongeveer een week of 25. Dan was de vruchtzak zo naar omhoog gekropen dat het iets minder harde buiken veroorzaakte.
    Heel blij om te lezen dat alles zeer goed verlopen is, joepie !!!!

Celle, op 32 weken ben ik buitengesjot (ik was geen vragende partij om te vertrekken) met de letterlijke boodschap ‘dat hij nu wel mag komen’. Succesvolle longrijping en een beebje dat mooi op schema blijft verdergroeien… Qua ademhaling, hersenontwikkeling enzo, is er niet echt specifieke meerwaarde om in de buik te blijven. Couveuse blijft op dat punt vooral belangrijk voor de warmteregeling, maar dat is dus blijkbaar niet zo’n big deal. Aangezien er toch geen stappen meer ondernomen zouden worden om iets tegen te gaan en ik thuis ook kon rusten, was er geen enkele reden om mij nog langer te houden.

Verslagje over mezelf: er is nu al schot in de zaak !!! Eerst aan de monitoring gelegen, maar bon, dat leverde niet veel anders op als de voorbije maanden. Grappig trouwens dat er in het bed rechtover een sportvriendinneke lag, we hebben de hele tijd getetterd. Daarna onderzoek. ’t Was terug de dokter die dinsdag ook de cerclage verwijderd heeft. Het eerste wat hij zei was ‘amai, diene ligt al laag’. Hij kon al zonder veel moeite kietelen aan zijn koppeke met zijne vinger. Ook de baarmoederhals was ferm veranderd ten opzichte van dinsdag. Ik heb ondertussen al drie centimeter opening. Ni slecht op een paar dagen tijd eh
    Hij heeft letterlijk het advies gegeven als de harde buiken nu in gang schieten, niet meer te wachten om te zien of ze kalmeren of niet. Zelfs geen warme douche nemen ofzo, gewoon direct afkomen. Als het nu in gang schiet, zou het opeens heel snel kunnen gaan en hij neemt het risico liever niet. Dinsdag hebben we in de namiddag een nieuwe afspraak, maar hij is er niet van overtuigd dat we die zullen halen. Nu ja, dat hebben we natuurlijk al nog gehoord :D

3. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    waw, spannend!!! hopelijk heb je snel je baby in je handen!

alé jong, buiten gesjot. hier zeggen ze nochtans dat 34 schitterend zou zijn, maar op 32 weken heeft hij inderdaad evenveel kans in baarmoeder als couveuse. ach ja, er zal toch wel een reden zijn waarom vrouwen normaal pas op 40 weken bevallen? ik vraag me da soms af. op 36 weken, als hij dik genoeg is, moet hij zelfs niet meer in couveuse. waarom dienen die 4 weken dan nog?
    x

4. Bloem1979

Bloem1979 Actief lid

13 mei 2006
    102
    0
    16
    celle, Hoop dat ze gauw je tv maken, ik begrijp heel goed dat je alle afleiding die er is wel kunt gebruiken. Hopelijk blijft alles rustig in je buik!

Gummibeertje, bedankt voor je antwoorden. En wat een spannend nieuws, hopelijk heb je gauw je kleintje in je armen!

5. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Julie, wij hebben de geboortedag van ons dochtertje gevierd met familie en taart. Voelde heel goed. Weet niet of we komende keer weer alle familie uitnodigen, maar we gaan het zekers elk jaar met iig ons drietjes vieren dat ze heel even bij ons is geweest.

Gummibeertje, ik heb het nu met momenten nog steeds moeilijk met het verlies van ons dochtertje. Met ons mannetje besef ik zo goed wat we met haar allemaal missen. Soms ben ik ook nog wel eens boos dat ons dit heeft moeten overkomen....maar ja, heeft vast eventjes tijd nodig om z'n plek te krijgen en gelukkig kan ik wel onwijs van hem genieten (en hopelijk jij zo ook!!! wow, 3 cm ontsluiting!!)

Leila succes met verwijderen cerclage!! Bij mij deed het helemaal geen pijn.

Elin, mijn duimen draaien overuren, hoop dat je kindje nog een aantal weken bij je blijft.

Celle, voor jou draaien ze natuurlijk ook (en voor de anderen)

Bloem, fijn dat ie is geplaatst!!

Linske, voor jou ook spannend!! Balen dat het verwijderen zo'n pijn deed.

Aichaatje, hoe gaat het met je?

liefs Tijm

6. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    En oh ja, interessant voor iedereen van ons: ik ben de Mag-ik-nu-in-bad-vraag niet vergeten ! Het mag...zolang er geen gebroken vliezen zijn en bloedverlies. Hij zei ook dat een collega van hem aanraadde vanaf zes centimeter ook niet meer in bad te gaan, maar dat hij dat in mijn/ons geval zeker afraadt omdat we dan al onderweg naar het ziekenhuis moeten zijn en niet meer in bad rondhangen :)

7. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tijm: fijn dat jullie het vieren! toen er bij mij 1 jaar voorbij was, kon ik gewoon niet uit bed... had het er veel moeilijker mee dan ik dacht. wel vanaf nu vieren we het ook elk jaar! maar het verlies van onze kindjes is niet minder omdat we nog kindjes krijgen e... ik vraag me ook soms af of het echt altijd zo een pijn gaat blijven doen...

@gummibeertje: geniet van je bad! zou het wel vandaag doen :) misschien lig je morgen al in zh!

hier is dokter net geweest. (dat is dus elke dag een andere dokter é!) en nu is het verhaal weer helemaal anders. op 32 weken mag ik enkel nr huis of nr lokaal ziekenhuis als buik héééél rustig is. moet me er op in stellen dat ik hier nog 4 weken moet blijven! ja jongens, maak een beslissing é zeg! eventjes een toch een domper ook. ik was aan het aftellen en zat nu op 13 dagen. nu is dat ineens weer 27 dagen. ach ja, ik ben wel ook blij omdat ik weet dat baby in goede handen is hier als ik binnenkort beval, maar het idee mijn hondjes te zien was ook zo verleidelijk!
    de tv werkt terug ondertussen, oef :) en mijn man gaat vanavond om mcdonalds voor ons! dat is zooooo lang geleden! mmmm, toch weer een opkikker :)
    xxx

8. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha, celle, ik zat ook te smachten naar ne goeien giant....en smaken dat dat deed toen hij opeens voor m'n neus stond :D
    Geniet ervan !!!!!

Oh ja, die rustige buik was eerst bij mij ook een voorwaarde in het begin, maar daar zijn ze daarna van afgestapt ondanks een op dat moment terug gekrompen baarmoederhals. Daar stonden de dokterss ook niet altijd op dezelfde lijn, maar 't is eindelijk mijne gyn zelf (die dé grote prof is in Leuven) die beslist heeft dat ik mocht gaan. Misschien dat ze bij jou nog extra voorzichtig gaan zijn omdat je niet het safetynet van een cerclage hebt eh.

9. Elin08

Elin08 Actief lid

14 apr 2011
    110
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle lieve reacties!!!

Celle ik hoop dat je buik gewoon rustig is rond die 32 weken en dat je dan lekker naar huis mag!!

Gummibeertje Spannende dagen/weken nu voor je!! Wanneer zal de kleine zich aandienen??

Bloem Fijn dat alles er goed uitziet!! En fijn dat je straks wel iets mag doen!!

Hier weer wat bijgekomen van gister! Heb vanacht toch goed geslapen!!
    Ik lig nu wel lekker in bed te laptoppen!
    Vanmorgen uitgeslapen tot 10 uur en toen even gedoucht kleine boodschap gehaald en mn dochter van de peuter gehaald.. en toen lekker op de bank geploft... Even gegeten en sinds 13 uur lig ik nu in bed. Mijn dochter lekker naast me geslapen en ligt nu lekker tv te kijken!! Mijn buik voelde ik vanmorgen ook alweer wat dus maar lekker plat. Die Gyn zegt wel dat bewezen is dat bedrust niet helpt maar toch na jullie verhalen en mn eigen gevoel ga ik de komende weken wel zoveel mogelijk plat hoor!! Ochtend kleine onderneming en middag ook en verder vind ik t wel goed!! Baad t niet dan schaad t niet!!
    Moet volgende week woensdag weer voor controle! Gyn uit UMCG gaf als advies baarmoedermond niet meer te meten want ze doen er toch niets mee! En geeft alleen maar onrust! Dus nu lekker naar kindje kijken!! En hopen dat die nog heeeeeel lang binnen blijft!!

10. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeie beslissing Elin ! Die studies kennen we ondertussen allemaal, maar de resultaten hier spreken voor zich eh. Nog geen seconde spijt van gehad dat ik jullie wondermeiden hier gevonden heb !

Enneuh, wanneer de pruts zich aanbiedt....leuk om te weten dat als ik dinsdag haal en ik dan blijk een centimeter of vijf (of meer) te hebben, ik dan mag blijven. Dus, ik denk niet dat ik mijn 38 weken inleidingsafspraak zal halen...
    (joepie)

Tijm, had je vorig berichtje gemist omdat we samen aan het posten waren. Zeer knap, dat feestje van je. Misschien wij volgend jaar ook mét broertje.

xxx

11. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Gummibeertje, nu komt het echt dichtbij. wie had dat gedacht een paar weken geleden.

@Bloem, volle blaas veroorzaakte bij mij ook harde buiken.
    Is toch extra gewicht op de baarmoedermond.

Vandaag controlle gehad.
    Baby zit iets boven het gemiddelde, tussen de 2700 en 2800 gram.
    Dat was mijn dochtertje bij haar geboorte en toen was ik al licht ingescheurd dus hou m'n hart vast.
    Dinsdag wordt bij mij de cerclage verwijderd, dan ben ik 35.6 weken.
    Ze wou het eigenlijk met 36,6 doen maar ik ben zo bang dat ik weer ontsluiting krijg zonder het door te hebben net als de vorige keer.
    En cerclage verwijderen als hij onder volle spanning staat is geen pretje kan ik jullie vertellen.
    Sta stijf van de adrealine.
    Doe s'nachts geen oog dicht en ben overdag kapot.
    Maar het eind is in zicht eindelijk

12. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Het worden hier spannende dagen zeg! ;):)

We hebben vandaag trouwens nog niets gehoord van Linske...?!

Leila, veel succes dinsdag!

13. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amai ni spannend ! Whoop whoop, dinsdag een belangrijke dag !!!!!

14. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik loop nog rond met dikke buik hoor, gewoon vandaag een mindere dag gehad, eventjes er onderdoor gezeten en een goede huilbui gehad...

Maar goed, we zijn er bijna, nog even doorbijten ;)

Gummibeertje, als ik het zo lees ga jij nog voor mij bevallen hé meid, al 3 cm opening, dat scheelt al een paar cm's voor als het echt zover is hé :D En eindelijk eens een goed warm badje kunnen nemen, yes!

Celle, natuurlijk altijd beter voor je beebje om zo lang mogelijk in het zieknhuis te verblijven hé ook al kriebelt het om naar huis te willen gaan, geloof me, deze periode ben je vlug vergeten eens je je wondertje in je armen hebt hoor :p Laat de Mc Donalds je smaken, hhhmm....krijg er ook wel zin in :D

Leila, jouw beebje heeft al een mooi gewichtje hé, het zal vlug dinsdag zijn, niet teveel stressen meid, het zal wel meevallen, bij mij was het een beetje een anderse situatie hé, ge leest het, bij Tijm deed het totaal geen pijn dus het kan anders ook hé ;)

15. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloem, ik heb eigenlijk nooit platte rust moeten houden van mijn gyn, moest enkel opletten met zware inspanningen, niks meer tillen enzo...
    Ik heb mijn hele zwangerschap door alles gedaan zoals ervoor maar dan in mindere mate, ik kon ook niet anders, had hier nog een prutske van 1 jaar die constant zorg en aandacht vroeg en die ook nog niet kon stappen dus wel moest getild worden.
    Doe gewoon waar jij je bij goed voelt, elke persoon en zwangerschap is anders dus is het moeilijk te vergelijken.
    Ik duim voor je dat je zo ver mogelijk mag geraken, en dat zal je zeker! ;)

Liefs Linske

16. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet wat er met me scheelt maar de laatste dagen loop ik echt verschrikkelijk moe, vandaag was al de slechtste dag, en dan nog mijn huilbuien van vandaag bij...pppff...

Iemand hier ook last van?

O ja, en mijn 'boobs' zijn de laatste dagen ook gevoeliger :)

Liefs Linske

17. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ leila: wel dat snap ik. mijn zoontje woog maar 900 gram. ondertussen zit ik al op 1660, waar hopelijk nog veel bijkomt. maar ik krijg stilletjes aan enorme schrik voor bevalling. als je dat zo hoort over (door)scheuren of een vriendin met 4knipjes en toch nog 2 scheurtjes ook. dan is alles toch 'ontploft'? (sorry voor woordkeuze :))

@linske: de hormonen zijn toch iets raar e, fascinerend eigenlijk hoe we erdoor beinvloed worden... ik denk dat we allemaal wel dipjes hebben!
    en over de borsten, die van mij staan ook op ontploffen :)

net mijn menutje opgegeten, dat kan toch smaken zé mcdonalds!

xx

18. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren ook groot dipje, zo opeens. Het einde dat in zicht is zal er zeker mee te maken hebben.

Mijn badje was tegelijkertijd een goed en een ongelofelijk slecht idee.
    Het deed enorm deugd, zeker aan de beentjes. Eruit raken echter...bijna een takelwagen moeten roepen. Uiteindelijk er uit gesparteld met de hulp van mijn vriend én door zelf enorm veel druk op de buik te zetten. Heb er vijf minuten later nog steken van gehad in m'n buik...shit zeg. Dit is het niet meer waard, geen badje meer voor mij tot wanneer ik ne kilo of twintig lichter weeg, terug wat spieren heb en onze vent schoon in een beddeke ligt en niet meer in mijnen buik :)

19. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al goed dat je het even komt melden over jouw bad avontuur :D
    Ik had eigenlijk ook zo ver nog niet nagedacht dat eruit raken een zware beproeving zou zijn, dus we gaan inderdaad dat badje maar laten voor wat het is en wachten tot 'missy' er hier ook uit is zeker ;)

Ik ga vroeg in mijn bedje, ik voel me echt kapot en ik weet niet van wat hé :$

See you girls tomorrow! :D

Liefs Linske

20. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Celle, ja ik ben ook bang voor een "ontplofte egel" zoals Daphne Deckers dat zo leuk omschreef.

@Linske, heel herkenbaar die huilbuien en vermoeidheid.
    Nu zijn we eindelijk over de kritieke periode, gaan we ons drukmaken om alle andere dingen die er nog mis kunnen gaan.
    Eenmaal een kindje verloren, nooit meer een onbezorgde zwangerschap denk ik.

@Gummi, weet niet waarom maar door jou badstunt kreeg ik in één keer zo'n free willy beeld voor me.

Vind trouwens dat we ons netjes aan de volgorde hebben gehouden tot nu toe.
    Meen dat we allemaal volgens het lijstje zijn bevallen.

Deel Deze Pagina