Dankje! Het was 1,5 dag erna weg, gelukkig. Ik probeer nu wel steeds wat meer dingen in huis op te pakken en als ik daar geen buikpijn van krijg dan zet ik dat gewoon voort. Ga natuurlijk geen gekke dingen doen als tillen enzo he. Gelukkig zijn de bijwerkingen van de narcose ook al bíjna weg, eindelijk. Over 'n week heb ik weer een afspr. bij de gyn, dus ben benieuwd.
Gelukkig maar dan dat je er niet lang last van heb gehad! Logische dat tillen niet doen idd, mijn. man doet ook alle tilwerk in huis.. Zie dat je na het overlijden van jullie kindje nog eem dochter heb gehad, dus jij heb al meer vertrouwen in zo cerclage dan ik, dit. Moet ons eerste zijn nadat ons zoontje is overleden.. Dus ben best angstig en kijk best wel uit wat ik doet.. Mag ik vragen of het een jongen of meisje was bij jullie eerste? Spannend dan weer ffies spieken bij de kleine... Ik mag morgen weer
Hey kaytjuh, wat lekker zeg de vakantie geboekt.. Waar ga je heen? Ik heb de laatste twee weken van augustus vakantie.. Dus denk dat wij ook lekker nog weggaan maar wil eerst kijken hoe zij het doet ) wel lekker 28 juli weer werken en 3 weken erna weer vrij hihi erg eigelijk he.. Nee ze gaan verder niks doen aan de groei. Ik denk dat mijn stress steeds minder wordt en zij gewoon goed groeit ) het is ook maar een weekje ) Jeetje, jij alweer 26 weken gaat echt hard he.. Gaat het allemaal goed met jou? Hoe gaat het met de andere meiden..?
Ja, met 24 weken heb ik destijds een noodcerclage gehad, met veel risico's... Maar het is uiteindelijk goed gegaan. Je hebt wel gelijk, daardoor heb ik er nu meer vertrouwen in. Omdat het toen ondanks een noodcerclage is goed gegaan, hoop ik nu maar dat het met geplande cerclage al helemaal goed zal gaan, al weet je het nooit natuurlijk. Het blijft spannend. Mijn eerste was een meisje, ze heet Maryam. Maar volgens mij staat dat ook in mijn OT (meisje) of ben ik nu scheel? Haha even nog controleren. Wat doe jij trouwens zoal nog wél in het huishouden (op dingen tillen e.d. na)?
Jaa tog wel ff lkkr er tussen uit, we gaan in nland vakantiepark beekse bergen... Wordt eerste keer in nland dus ben benieuwt... Ben normaal een fan van zon zee strand en hitte hihi.. Maar vlgd jaar gaan we weer richting turkiye... Ja j heb gelijk je heb zo geboekt idd en weg kan je altijd wel... Ook nland zkr dan?. Ja wbt de vakantie is ook heerlijk ik moet 5 sept beginnen weer en ga ook 3 dg in de week werken en twee weken erna geb ik weer twee wk vakantie, hellaas kon ik niet aansluitend vanwege de bezetting in de zorg.. Maar mag niet klagen ben hele zomer vrij... En jij ook een groot gedeelte... Laat ze maar lkkr groeien idd.. Zal heus goed komen hoor...je ziet het vaker he eerst iets te klein en daarna een speurt.. Ja ik 27 wk nu zelfs gaat hard zo richting zh voor controle...
Ohjaa ik keek er weer is overheen zie het staan hoor... Denk dat ik is langs hand anders moet .. Snap het idd gelukkig dat het bij jou goed is gegaan wbt de noodcerclage en dan heb je er meer vertrouwen idd als je preventief er 1 heb gekregen nu.. Ik doe de vaatwasser bed verschonen stofzuigen dweilen stoffen allemaal op me gemak allemaal.. Boodschappen doet me man dan en dingen die idd getild moeten worden... Vandaag was de controle trouwend goed hartje van de kleine ook.. Moet over twee weken trug komen voor de groeiecho en bevallingintake ben benieuwt.. Moet eerlijk zeggen dat ik op het moment denk als de bevaling ga beginnen in de stress ga schieten maar hoe je het went of keert kindje moet er dan tog uit maar vindt allemaal zo eng zkr omdat je bij de 30 weken ben en af tel naar het knippen van het bandje... April wordt wen drukke maand met veel verjaardagen dus heb als het goed is veel afleiding en dan is die maand ook zo om...
Oh dan doe je meer dan ik haha. Voel me sowieso nog niet zo goed van de narcose (nog steeds..). Vandaag heb ik de afwas gedaan, gekookt en een beetje afgestoft, maar vaak doe ik ook niks. Stofzuigen wilde ik vandaag ook maar liet mijn man niet toe, haha. Denk dat hij over een tijdje wel wat relaxter hierin is maar hij maakt zich vooral zorgen over teveel inspanning en hij doet nu zowat alles. Heb jij eigenlijk ook een cerclage (ja vast wel als je in dit topic schrijft haha, maar dacht ik vraag het maar even)? Zo ja, een nood- of geplande? Fijn dat alle controles goed waren!
O sorry, ik las dat je aftelt naar het knippen van het bandje, dus dan had ik niet hoeven te vragen of je een cerclage hebt. Nou we kunnen elkaar de hand schudden, beide naar de Hans Anders! xD
Hhahahahahah zal wel bij de zwangerschap horen laten we het daar opgooien hihi.. Ik krijg het idd bij elke zw preventief omdat ons eerste zoontje met 19 wk is geboren door idd de vroege ontsluiting en dat de vochtblaas im de vagina hing. Ik deed okk zeer voorzichtig hoor in het begin dat heb ik zkr gedaan tot de 25 ste week toen kreeg ik meer vertrouwen en ga nu richting de 28 wel heel spannend allemaal.. Wat vinden jullie trouwend van een bloeddruk van 140/80 dat was gister bij me gyn en hij zei er niks over vder.... Maar had al gekke dingem gelezen over zwvergifteging wordt je ook eng van hoor als je dat leest... Maar heb voor wat ik weet gen hoge bloeddruk is altijd zo 120-140/70-80 geweest.. Geen vocht die ik vast houd en of geen hoge buikpijnen, alleen zo soms van die sterretjes zien hebben hoort dat erbij? Als ik te snel op sta of gaat zittem... Ben gewn een overbezorgde mama denk ik... die graag alles voor wil zijn..
Dus je kreeg 'm al nadat het 1x fout was gegaan? Bij mij wilden ze dat dus niet, want het had ook 'toeval' kunnen zijn, als je één keer een vroeggeboorte hebt gehad. Of heb je daarvoor ook een kindje verloren?
Nee meid gelukkig geen twee kids kwijt geraakt dan zou je me eght weg kunnen dragen! Wij zijn 1 kindje kwijt geraakt ze probeerde nog een noodcerclage te zetten nadat ik twee dg in trendelenburg moest leggen in het zh zodat de uithangende vochtblaas zelf naar binnen zou gaan maar dat heeft niet gewerkt zagen ze op de OK en ze moesten nog beginnen totdat ineens me vruchtwater brak... En konden ze niks meer doen en die dag erna is Guney geboren...prachtig en af kindje.. Daarna moest ik op controle 6 wk erna en hebben ze gezegt bij de volgende zw krijg je preventief een cerclage mits ik het zelf niet wilde.. Maar daar dacht ik geen sec aan dus zetten maar dat ding.. En kijk ben zo blij dat het eromheen zit ben bijna 28 wk en volop leven in me buik... Wat eem rubber bandje al niet goed voor is.. Ik had dat bij jou nog geen eens geaccepteerd wat ze zeiden kwa toeval want je moest en zou tog een bandje krijgen toen het bijna weer mis ging tog? Ik zou er ook op staan in de toekomst mocht je nog een kindje willen.. Welk zk loop jij trouwens?
Ohh en ik ben trouwens heel erg te spreken over de poli gyn verloskumde en kraamafd toen ik daar had gelegen ze hebben mijn man en ik zo goed begeleid en heb veel steun en aandacht gekregen toen, dat ik met deze zw daar ben gebleven heb ook een goeie band met me gyneacologem iedereen is ook zo lief daar als ik weer op co moet voelt erg fijn en vertrouwd.. En daar vindt ik nu ook me rust in..
Hoe gaat het met de dames hier? Hier gaat alles goed morgen alweer 34 weken en vandaag weer een echo gehad ivm dat ze een week voor liep nou mevrouw loop nog steeds een week voor dus eigelijk 35 weken ) maandag bespreken wanneer ze me bandje gaan verwijderen pfff ben wel heel benieuwd en ook best wel angstig.. Babykamer helemaal klaar alleen nog mijn tas inpakken en dat is alles klaar.. Ook erg last van nesteldrang hihi.. Dus ben nu al aardig aan de schoonmaak ) Ga nu wel echt me laatste loodjes in en kan het merken ook ( vocht vast houden, slecht slapen, maagzuur en ga nu ook tekenen in me gezicht.. Maarja alles voor me prinsesje ) Liefs,
Ben je bang voor het verwijderen van de cerclage? Dat valt echt mee hoor, het doet in ieder geval geen pijn. Dinsdag heb ik een controle gehad, alles was goed... Over 2 weken krijg ik een inwendige echo. Ik mag ook best veel doen van de gyn, volgens mij vond ze dat ik het een beetje té rustig aan deed. Ben ik wel blij mee, want de vorige keer (met noodcerclage) mocht ik werkelijk niks!
Hay meiden Ja alles rustig bij mij ook... Kom wel ineens vreselijk veel aan zeg:-0 maar dat is een goed teken en gelukkig geen vocht die ik vast houd maar kilo's.. Woensdag mag ik voor de groei echo en bevallingintake spannend! Snap die angst ook wel hoor milan ik ben ook nog niet zo ver maar wel angstig erom hoort erbij denk, zie allemaal horror dingen in me hoofd als ze het knippen dat de baby ineens naar benee zakt ofzoiets... Al weet ik dat dat niet kan Mooi dat de babykamer klaar is milan! Nu alleen baby nog ben benieuwt wanneer de jouwe zich aan toont! Islah mooi dat de co goed was, en wrom krijg je een inwendige echo als ik vragen mag? Bij mij mocht dat niet ivm infectiegevaar.. Net zoals je zei met dingen doen dat je wel meer mocht doen van je gyn zo zie je maar overal hebben ze weer een ander beleid.. En denk ook dat automatisme is dat je gewn rustig aan doet ivm de vorige keer je zal meer zekerheid willen en als je over die weken heen ben dat je meer gaat genieten, zo heb ik het ervaren en ben nu zo blij de 28 wk gepasseerd ben maar daar gaan we nog mooi aantal weken aan vast plakken dat moet gewn.. Trouwens nou heb ik nog een vraag aan de meiden hier: je zal ook wel van je gyn te horen hebben gehad dat meiden zoals wij met een cerclage geen gemeenschap mogen hebben, maar hoe zou dat nou zitten als ze je bandje weer door knippen mag dat dan wel? Uiteraard met een voorbehoedsmiddel ivm infectie..... Omdat je vaak hoort dat mensen die geen cerclage hebben het ook gewn doen op het eintje om de bevalling op ge wekken of zoiets... Nou ik ga douchen krijg eeters zometeen
mijn gyn heeft gezegt dat we wel gemeenschap mogen hebben als we maar een condoom gebruiken ivm. infectiegevaar. ik mag ook niet zwemmen of in bad.
Nou, het is zeker niet zo dat ik er standaard 1 krijg, maar het was meer om te kijken of het er allemaal goed uitziet, als die echo goed is krijg ik er daarna geen meer dacht ik, voorlopig in ieder geval. Ik weet niet waarom je daar een infectie van zou kunnen oplopen, sowieso doen ze toch altijd een condoom om dat apparaat heen. Heb tijdens mijn vorige zw veel inwendige echo's gehad hoor. Zowel in m'n 'eigen' ziekenhuis als in het Erasmus in R'dam waar ik toen een paar keer opgenomen ben geweest, door veel verschillende artsen dus. Volgens mij verschillen dokters nogal van mening m.b.t het gemeenschap mogen hebben.
Hallo meiden, Zou ik met jullie mee mogen schrijven? Ik ben een beetje wanhopig... En als ik wanhopig ga ik op 1 of andere manier altijd even op internet spitten, op zoek naar topics waar dames zijn met ongeveer dezelfde achtergrond en situatie. En hier zijn jullie! Ik zal even heel kort vertellen hoe en wat: een half jaar geleden ben ik compleet onverwacht bevallen van mijn zoontje met exact 24+0 weken. Echt precies op de grens van levensvatbaarheid dus. Hij heeft ontzettend veel problemen gehad, eigenlijk alles wat gepaard kan gaan met extreme prematuriteit. Hij heeft bijna 5 maanden in het ziekenhuis gelegen en in februari mochten we ons wondertje mee naar huis nemen. Naar omstandigheden doet hij het goed en we zijn enorm gelukkig met hem. Hij is zo dapper! Maar nu komt het: helemaal onverwacht en ongepland ben ik nu weer zwanger! Ik ben hier echt van in shock geweest want we hebben de situatie met ons zoontje nog niet eens achter de kiezen en hij is ook nog zo jong... Naja, inmiddels eerste echo gehad en toen moest ik het toch echt gaan geloven: bijna 9 weken zwanger... Over 2 weken heb ik mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog omdat dit nu uiteraard wordt beschouwd als een hoog risico zwangerschap. We gaan dan het plan doorspreken van hoe ik opgevolgd ga worden en welke acties er ondernomen gaan wordrn om een tweede vroeggeboorte te voorkomen. Ik ga ervanuit dat ik een geplande cerclage ga krijgen. Bij hoeveel weken wordt dit doorgaans geplaatst? En ik denk dat ik hormonen ga krijgen om de baarmoeder rustig te houden. Ik ben zo bang dames
Ja, dat lijkt me inderdaad een schok! Welkom trouwens, voel je vrij om hier te komen schrijven hoor. Veel gynaecologen zetten pas een geplande cerclage als het 2x 'fout' is gegaan. Want een vroeggeboorte kan ook "gewoon pech" zijn, cervixinsufficiëntie is immers niet aan te tonen d.m.v een onderzoek ofzo. Bij mij was dit ook het geval: eerst bevallen met 23 weken (+ 2 dagen als ik het me nog goed herinner), de zwangerschap daarna werd ik goed in de gaten gehouden d.m.v cervixmetingen die gewoon goed waren, tot de 24 weken. Toen was er een funneling te zien en kreeg ik een noodcerclage, met streng voorgeschreven rust e.d. Ook prolutoninjecties, maar die hebben helemaal niks uitgehaald (is sowieso nog iets experimenteels). Gelukkig krijg ik die deze keer niet meer. Vind het maar onzin om iedere week naar het ziekenhuis te moeten voor alleen een prikje die toch geen ruk doet, haha. Overigens heeft de gynaecoloog die me bij mijn 1e bevalling begeleidde wel voorgesteld om bij een volgende zwangerschap preventief een cerclage te zetten, maar vlak nadat ik was bevallen ging deze gynaecoloog in een ander ziekenhuis werken, waardoor ik bij een andere arts op controle kwam. Het kan natuurlijk ook dat de gyn besluit om toch deze keer al een geplande cerclage te zetten (wat ik natuurlijk voor je hoop), verschilt een beetje per ziekenhuis/arts denk ik. Geplande cerclages worden doorgaans wel vroeg gezet, ik kreeg de mijne met 12 weken. Wat een geluk dat je zoontje het heeft overleefd en het goed met hem gaat. Kan me voorstellen dat je zo'n heftige ervaring nog steeds aan het verwerken bent...
Gemeenschap: zo zie je maar dat het egt verschilt per gynaecoloog a, zh...mijn gyn heeft nu ook gezegt niet doen is beste of via andere wegen dan... Maar de vraag van als je bandje is geknipt ben ik wel benieuwt van zal het is meenemen woensdag as als ik tog op co moet komen.. Islah: dat klopt wel dat ze een condoom doen om zo apparaat heen wat tegen mij. Is gezegt is dat ze er liever niet aan willen komen om maar enkele prikkeling te vermijden en omdat ze toch de bactieren van buiten de vagina naar binnen halen ondanks het gebruik van de comdoom...maar ze konden mijn baarmoedermond en het bandje prachtig zien via de wat geavanceerde aparaatuur op de poli gynaecologie... En gelukkig zag dat er prima uit laatst gemeten bij 20 weken... Ik heb geen verdere metingen gehad.., mijn gyn zei ook zolang je geen onrustige buik heb geen bloedverlies en geen vruchtwaterr verlies moet je er vanuit gaan dat alles goed gaat, en ik dank god op mijn blote knieen dat het tot nu toe goed gaat! Maat denk idd dat elke zh en elke gyn er anders over denkt wbt de echo's ook dan.. En dan het erasmus mc das toch een meer gespeciaaliseerd zh zeker mbt tot vroegeboortes en cerclage kan je zien he hoe dat schilt per ziekenhuis... Weegschaal: welkom hier en wees gerust en vrij om mee te praten daar zijn we voor om ons door de zwangerschap heen te praten.. Behoorlijk heftig wat je mee heb gemaakt zeg zal zeker een slopende tijd zijn geweest vanaf zijn geboorte maar wat een geluk dat je hem nog bij je kon houden en dat je kleine mannetje nu lekker thuis is bij jullie! Het zal idd tog een schok zijn na wat jullie hebben meegemaakt dat wil k wel geloven.. Ik zou het wel mee nemen bij je volgende controle bij de gyn wbt zo cerclage, waneer is je volgende afspraak aangezien je pas 1 heb gehad? Het is idd jammer net wat islah zegt niet eerder aan te tonen of het nou die cervixinfuciente is geweest of gewn domme pech dat je vliezen zo vroeg braken en je zo vroeg een kindje heb gekregen... Toen wij onze zoon verloren met 19 wk had de gyn bij de vervolgafspr gelijk gezegt we gaan je een preventief cerclage geven om te voorkomen dat het weer gebeurt bij een volgende zw... En dat is dan ook gebeurt, het verschilt per zh de 1 doen het pas na 2 x bijna verlies of een verlies de ander al na 1 keer... Ik loop zelf bij het ikazia zh in rotterdam en tot nu toe heb en krijg ik goeie begeleiding ben er dus erg over te spreken.. En zoals je leest zijn er heel wat meiden hier met een verlies van een kind(jes) toch moeder geworden maar nu ook mama kunnen zijn van wel bijna uitgedragen zwangerschappen 36/40 weken door zo bandje, verbazingwekkend dat je door zo'n bandje toch een kindje kan uitdragen en dat het risico op vroeggeboortes enorm verkleint... Rn bijna altijd goed gaat... Ik zou het dus als ik jou was erover nadenken en mee nemen bij je volgende gesprek bi de gynaecoloog kijken hoe hij erover denkt, en zegt bijv dat je geen risico wil lopen bij de volgende keer want wie zeg dat dat goed gaat? Die garantie kan niemand je geven, die garantie kan enorm verkleint worden door zo'n cerclage en mocht er dat wat fouts gaan dan is dat enorme pech maar dan heb jij er wel alles voor gedaan... Bij mij in zh hebben ze hem gezegt met 14 wken ik moest een dagje blijven en heb een klein weekje wat last gehad van licht bloedverlies dat is overigens normaal na het plaatsen van een cerclage omdat ze binnen bij jou zijn bezig geweest... En nu gaat het super ben bijna 29 weekjes ver zoals je ziet en met geluk kan niet op lang leve een rubber bandje: :-D... Als je nog vragen heb stel ze gerust.. Fijn weekend allemaal!