Hoi lieve Islah en Kaytjuh, bedankt voor jullie super lieve en snelle reacties! Pfjew het voelt gelijk als een soort opluchting dat ik echt niet de enige op aarde ben met dit probleem. Want zo eenzaam voelt het soms wel hoor, in mijn omgeving heeft namelijk verder werkelijk niemand last van gedoe rondom zwangerschappen of bevallingen. Daar lijkt alles gewoon vanzelfspreken te gaan, hupsa alsof ze daadwerkelijk van de ooievaar komen, zo makkelijk Zucht. Bij mijn nacontrole na de bevalling heeft de gynaecoloog tegen mij gezegd dat ik bij een eventuele volgende zwangerschap zeker een geplande cerclage zal gaan krijgen. Vandaar dat ik het al weet dat ze die zullen gaan plaatsen bij me. Alle onderzoeken die ze ten tijde en na de bevalling hebben gedaan (infectie tests en noem maar op) wezen allemaal uit dat alles was uitgesloten en dat het dus wel moest gaan om een cervixinsufficientie. Ikzelf weet dit eigenlijk ook wel zeker want achteraf vielen ook wat puzzelstukjes op hun plaats. Ik heb altijd een gevoelige baarmoedermond gehad (het bloedt snel, regelmatig ook bij gemeenschap en bij inwendig onderzoek ook). Dus de cervixinsufficientie klonk voor mij, gezien alles, als hetgeen wat het moest zijn. De ontsluiting ging zooooo ontzettend snel, ze hoefden bij wijze van spreken maar tr knipperen met hun ogen of de ontsluiting werd meer en meer. Ik had ook een uithangende vochtblaas uit de ontsluiting. Iets van een noodcerclage was dus ook al niet meer aan de orde. Het ene moment voelde ik me nog perfect en het volgende moment lag ik in het ziekenhuis met binnen no time volledige ontsluiting. Weeenremmers hebben wel eventjes geholpen (gelukkig net zo lang als dat de longrijpers nodig hadden om hun werk te doen) maar er was vervolgens geen houden meer aan. Mijn vliezen waren overigens perfect en zaten potdicht tot het laatste moment. Ik heb de vliezen echt tijdens het persen zelf gewoon kapot moeten breken. Ik vind het enorm spannend wat er vanaf nu allemaal gaat gebeuren. Ik ben zo blij met jullie ervaringen Islah en Kaytjuh! Jullie bewijzen dat je echt heel ver kunt komen met zo'n cerclage! Dat geeft me heel veel hoop voor mezelf. Bedankt dat jullie het met me wilden delen! Onwijs veel succes en genot met jullie zwangerschappen lieve meiden, ik ga jullie op de hoogte houden! Liefs
Hallo islah, ik ben inderdaad een beetje angstig voor het verwijderen van het bandje.. ( je hoort zulke verschillende verhalen.. En weet totaal niet wat me te wachten staat.. Maarja is het bij jou daarna ook snel gegaan qua ontsluiting.. Ik heb een spoed cerclage gekregen met 22 weken en 6 dagen en mijn bm was toen 1,6.. Had jij op het last ook zo last van harde buiken en heel veel steken onderin. Het lijk wel of ze door het bandje heen wil.. :-S Hallo kaytjuh, wat fijn dat je nu bijna 29 weken ben heerlijk gevoel he meis ) wanneer moes je nou voor je gesprek en groei echo? Vind het wel fijn dat we elkaar erdoor heen praten al is het soms stil op het forum.. Allemaal erg druk hihi.. Doe je al wat meer?? Hier doe ik alles weer behalve tillen, fietsen en sex ( bij mij werdt het echt afgeraden om de liefde te bedrijven met mijn vriend vanwege infectie gevaar ook omdat het tintelingen kon geven aan je baarmoeder en dat kon dan weer harde buiken of weeën veroorzaken, maar weet inderdaad niet hoe het zit als het bandje eraf gaat.. Zal het is vragen.. Hier is nu echt alles klaar. Alles ligt klaar dus van mij mag ze komen begin het aardig zat te worden.. Lig of zit niet meer lekker, elke nacht wakker, en wil gewoon weer alles doen.. Pff wat ben ik aan het klachten maar het hoort erbij ( Morgen weer controle en hopelijk hoor ik dan alles.. Bij jou thuis ook alles klaar? Ik heb ook nooit een inwendige echo gehad ivm infectie gevaar.. Pegece.. Hoe gaat het met jou? Weegschaaltje.. Jeetje wat een schok maar gelukkig hebben jullie je kindje nog bij jullie.. En kan je nu eindelijk thuis van hem genieten.. Maar pff weer zwanger terwijl je niet eens het ene heb verwerkt ( maar je moet maar zo denken alles heeft een doel en deze kleine wonder in je buik moest het gewoon zijn.. Hier kreeg ik pas een bandje met 22 weken en 6 dagen ivm opening aan baarmoeder maar tot nu toe zit ze er nog veilig in en ben nu 34 weken geweest.. Dus meid alles komt goed.. Net wat kaytjuh zeg het rubbere bandje is onze held ) Liefs,
Weegschaaltje:het meid ik herken jou volgorde van ontsluiting heel goed en de uithangemde vochtblaas da was bij mij ook zo hij hing er zo 3 cm uit en dat voel je dan geen eens ook zoiets geks.. Had ook geen weeen of harde buiken alleem lichterlijk bloedverlies wat na mate de uren erger werdt, bij mij moesten ze het ook opwekken, nad al zelf 3 cm ontsluiting en met 6 cm is hij geboren met twee persweeen... En ook zo helemaal compact in de vliezen die de gyn open moest maken net een bloempje vondt ik dat toen me zoon eruit kwam.. Wat fijm dat je de cerclage preventief gaat krijgen en idd zie het eght als mijn held!... Het is zeker spannend allemaal maar voor je het weet ben je over de 20 weken 24 weken heen en ga je lekker veder genieten en praten hier natuurlijk helpt enorm... Milam: haay meid hoes ist met jou? Met mij alles ze gangetje eigenlijk kom erg veel aan de laatste drie weken en alles wordt wel zwaarder merk ik aan me lichaam en de pijntjes rug bekken bandenpijn... Ik doe eigenlijk ook alles behalve fietsen sex en tillen... Zal ook wel door de meer zekerheid komen door de weken waar ik nu in leef... Bij jou dus ook afgeraden de sex en idd met die smiley.. Ben tog wel blij als daarlijk alles weer kan en mag hahahah... Soms is het best moeilijk vindt ik dan... Maar alles voor ons kleintje... :-D Ja jij loop ten einde snap het ook wel dat je het zat ben 34 weken alweer gaat snel he... En dan heb je zo herkenbaar dipmomemt, dat je alles zat ben herkenbaar hahahah... Had er gister zo 1 nou ik bleef huilen zeg niet leuk meer... Ik mag as woensdag voor de groeiecho intake bevalling dus bem benieuwt wat onze prins gegroeit is? Als je naar het gewicht van zijn mama kijk moet dat wel goed zijn hahaha... Kamer ja is helemaal klaar, op de badgedeelte na die krijg ik vd week die krijgen we van me schoonmoeder en die gaat alles as week halen en dan het mandje vullen met verzorgingsmiddelen... En de lakens en dekentje voor het bedje, maar ben de 23 ste jarig en veel mensen wat ik weet hebbem daarvan nog gekocht wat we nodig hebben dus ik zei tegen manlief na me verjaardag halen we het laatste wat er nog over blijft de textiel enigzins dan.. Mooi dat bij jou alles af is:-D laat de baby maar komen hihihi..
Gaai kaytjuh.. Spannende dag voor jou morgen ) laat je weten hoe de echo was en het gesprek? Hier gaat alles goed 22 april gaat het bandhe eraf.. Pff vind het toch wel eng.. En spannend ) ben vrijdag al weer 35 weken wie had dat ooit gedacht na een spoed cerclage.. Me gyn is super trots en vond me rustiger dan ervoor en hij zei dat is niu zo mooi aan zwangere vrouwen die aan het einde lopen hihi nou zei gelijk ben het zo zat ( maarja nog even eibde is in zicht ) Kan niet wachten tot ik eindelijk me meisje in me armen heb en we eindelijk kunnen genieten.. Liefs
Hai meiden en milan gister de groeiecho ook gehad heb vanaf half elf tot alf drie in het zh gezeten, ze zagen dat de kleine iets aan de kleine kant is dan het gemiddelde veder was wel alles goed me vruchtwater de doorbloeding van de navelstreng het hartje was keurig... Tot ik bij de gyn kwam en me bloeddruk mete 145/95 te hoog dus, dus ik in schockkkkk.. Kon gelijk naar de prik poli bloed prikken en urine in leveren en mocht een uurtje wachten voor de uitslag omdat het zwangerschapsvergifteging kon zijn.. In dat uur hebben ze nog een hartfilmpje gemaakt maar ook deze was prima dus na een zenuwslopende uur wachten de uitslag en het was allemaal goeddd pfffff man wat duurde dat uur lang zeg... Hierna hebben ze nog een keer me bloeddruk gemeten en die was toen 140/80 weer.. Snap er niks van.. En heb ook tottaal geen klachten wat hierbij moet horen, miss hoort het wel bij mij ofso?... Dus al met al een iets te kleine baby en ze verwachten bij de bevalling zo 'n 6 pond.. Maar ook dat kan het nog veranderen en dat hij ineens een speurt krijg... Ik moest me ook veder geen zorgen maken, hihi heb je aan mij een goeie ben al zo zenuwpees en denk overal het ergste, wat ik wel fijn vindt is dat ik volgende week vrijdag trug kan komen omdat ze zijn groei in de gaten willen houden en krijg ik 19 de weer een echo.. Oh en hij weegt nu 1100 gram voor 29 weken netjes denk ik.. Milan hoes met jou kleine meid is ze wel al gegroeit naar hoe ze moet zijn nu? En hebben ze bij ook een schatting gegeven wat ze denken wat ze weegt bij de geboorte? Fijn het einde is in zicht ik ben benieuwt zeg 1 dag voor me verjaardag gaat bij jou het bandje eraf grappig... Gaan ze dat doen op de poli of moet me paar uur blijven? En dan snap ik ook wel dat je blij ben dat einde in zicht is en dat je het zat ben hahah... Ik heb dat ook vorig week gehad huilen omdat ik het zat was, maar nu denk ik agg mannetje groei maar lekker nog de komende weken... Zullen vanaf het knippen van net bandje wel zenuwslopende uren dagen worden voor me of ben je daar rustig onder? Ik ben daar zelfs bang voor hahah en dat nu al haha... Su6 de laatste loodjes... En blijf je zkr volgen ook na het verwijderen van het bandje :-D
Oh en de intake hebben we ook gehad weer wat dingen duidelijker geworden zat wel helemaal op het wolkje tijdens het gesprek hoor toen ze ging vertellen wat we moesten doen als je weeen krijg vliezen breken ect hoe het hier gaat lopen bij een bevalling of bij evt inleiden dacht toen eght ff jeetje het staat ons allemaal te gebeuren zeg... Kon bijna niet meer wachten dus laat die weken snel voorbij gaan... Oh en hij leg trouwens al goed naar beneden met ze voeten lkkr omhoog de lucht in die houding had die al bij de 20/24 wk echo dus helemaal goed hoop dat hij zo blij leggen
Hallo kaytjuh, Hier gaat alles nog steeds goed bijna 36 weken gaat hard ineens pff.. Maar ben het ook zo zat.. Ze mag nu wel komen hoor alles doet zeer, kan niet meer slapen, heel veel harde buiken en sommige doen ook echt zeer.. Even me klaag uurtje.. Blehh Hier liep zij ook echter op jou termijn en erna liep ze ineens een week voor stress doe veel hoor.. Meid weet zeker dat hij goed groeit hoor.. Was wel even schrikken zeg ( maar goed dat ze gelijk alles controleren!! Ik had ook een echo met 34 weken en fie was goed ) voel jij je wel goed? En hoe gaat het met de andere meiden? Dank je wel liefde..
Dag dames, ik heb gisteren het advies gekregen zo spoedig mogelijk een cerclage te plaatsen. Dit is mijn tweede zwangerschap. Mijn vorige zwangerschap is geëindigd na een zwangerschap van 23 weken. Ik kreeg een bloeding, bleek reeds 5 cm ontsluiting te hebben, werd met bedrust opgenomen en de volgende nacht begonnen de weeën. Mijn vliezen braken de avond daarop pas en onze dochter werd gezond, maar veel te vroeg geboren. Omdat er geen oorzaak van de vroeggeboorte werd gevonden, stelde de gyn ons gerust dat een volgende zwangerschap redelijkerwijs zonder complicaties zou verlopen. Nu ben ik 12 weken zwanger, en mijn nieuwe gynaecoloog stelde juist, dat het ontbreken van een oorzaak het vermoeden van cervixinsufficientie bevestigd, en er een reële kans op herhaling is. Ik ben daar enorm van geschrokken... Ik zie enorm tegen de operatie op, ik kan maar weinig informatie vinden, en de ziekenhuizen hanteren allemaal een ander protocol. ik lees hier veel positieve verhalen, maar ik vind het verschrikkelijk moeilijk te accepteren dat ik deze ingreep misschien preventief moet ondergaan. De gynaecoloog was er duidelijk in dat de risico's groot waren. Wanneer de ingreep mislukt, ben je vrijwel direct je kindje kwijt. Hij had het over een risico tot 10%, dat is veel, maar hij zei er achter aan dat het de afgelopen 5 jaar nooit tot een directe miskraam had geleid... Hebben jullie nog tips of goede links voor mij?
Hoi verox Het is verschrikkelijk dat jullie je dochter weer hebben moeten inleveren naar haar geboorte ook kijkend naar t termijn bijna bij de 24 wk.. Wbt de links is er idd erg weinig te vinden over cerclages, als j het intik in google krijg je wel sites waar mensen hebben het ondergaan maar weinig zh folders bijv... Op zich kwa ingreep is het binnen 15 min gedaan en je voelt er niks van het kan via een ruggenprik of narcose maar beste is ruggenprik omdat er dan niks bij t kindje komt.. Ik moest een nachtje blijven en had een week bloedverlies wat normaal is en daarna gewn afscheiding wel meer dan normaal, maar ook dat is normaal.. Vder sta je onde co bij de gyn en zal je elke twee weken moeten komen of drie weet niet wat voor protocol jou zh hanteerd.. Kwa werk moest ik wel stoppen van de gyn, maar ook elke andere gyn hanteren hun eigen regels de 1 mag gewn werken na een rustige week en de ander moet stoppen, ik zou zeggen luister naar jou lichaam en ben je gewn te angstig bang om die risico te nemen overleg het met je gyn wbt werk... Ik ben al thuis vanaf week 14 en ben morgen 32 weken:-D.. En zo blij dat hij nog veilig en wel binnen zit... Het zullen slopende weken worden tot je na de 24 ste week komt en dan pas zal je ook steeds meer gaan genieten, denk dat iedere vrouw hier hetzelfde over denkt... Maar als cadeau heb je wel dalijk na 40 weken een kindje in je armen liggen en dan is het allemaal waard geweest... Dus ik zeg kop op laat ze een een mooie strik zetten om het cadeau! Als je meer vragen heb stel ze gerust... Liefs
Nou kaytjuh je heb het prachtig uitgelegd.. Ik heb hem alleen gehad met 22 weken en 6 dagen ivm met een opening maar gelukkig ben ik nu bijna 38 weken met veel rusten.. Maar het bandje is echt mijn held geweest.. (Hij is verwijderd met 36 weken en mevrouw laat zich nog steeds niet zien) draakje ) meid het is echt een uitkomst en aan alles zitten risico's verbonden maar zoals je hier ziet gaat het alleen maar goed zelf op een latere termijn.. Het wordt zwaar voor jullie maar als je eenmaal de 34 weken ben gepaseerd ben je zo trots als een pauw.. Liefs, Kaytjuh.. Spreek jou weer via fb ) hier nog steeds niks pff eigenwijsje he!!
Dank jullie wel voor de reacties. Ik weet eigenlijk niet waar de angst en teleurstelling vandaan komen. Misschien ben ik gewoon enorm bang voor de operatie. Daarnaast spelen mijn emoties mee. Ik wil zo graag een "normale" zwangerschap. Tot dusverre leek het verlies van ons dochtertje gewoon vette pech... Het krijgen van een cerclage voelt als bevestiging van het falen van mijn lichaam, en dat veranderd mijn schuldgevoel mbt het verlies van ons dochtertje. Alles in mij schreeuwt dat ik het gewoon op zijn beloop moet laten. Dat we gewoon moeten kijken hoe mijn lichaam reageert. Misschien is een cerclage helemaal niet nodig, dat zou geweldig zijn! Maar het risico dat we straks te laat zijn om nog een cerclage te plaatsen wil ik ook niet nemen.
Hi verox Ik snap ook eght de angst dat het miss wat je zeg gerelateerd is aan de operatie is ook een normaal gevoel, die gevoel had ik ook vanaf het moment dan ik weer zwanger werdt na het verlies van onze zoon, toen dacht ik ook pff dit gaat een hele spannende en slopende angstige zwangerschap worden, maar kijk is aan dankzij een kunstof bandje zit onze zoon nog veilig en wel binnen en ben ik al 32 weken.. Dat gevoel dat je lichaam heb gefaald heb ik ook zoo lang gevoeld je lich maar de schuld geven en hoeso kon je het niet weten en de waarom vragen???... Maar op al die vragen krijg je hellaas geen antw dan idd vette pech en dan moet je dan bekopen met het verlies van een kindje... Zoals milan ook verteld zie je dat ook zei dankzij een later gekregen bandje er nog baad bij heeft gehad en dat iedere vrouw het anders heeft meegemaakt... Dan zou ik als ik jou was gewn kiezen voor dat bandje want je geef ook aan het niet nog een keer mee te willen maken en dan is eght als je eenmaal over die omzekere weken heen ben het zoo onwijs waard geweest meid... En op zich als je je gewn wat rustiger houd dan normaal en luisterd naar je lichaam komt ook deze zw met bandje heel dichtbij het gewoone zwanger zijn het enige wat niet mag is zwemmen in bad en gemeenschap hebben.. Maar als je dan je kind je armen heb kan je je geluk niet op... Milan: nou idd zeg kleine eigenwijsje he nu mag ze komen en komt ze niet hahaha... Sprk je op fb... Liefs
Hoi Verox, Ik denk dat Kaytjuh het goed heeft uitgelegd. Elke vrouw is anders en elk ziekenhuis hanteert andere protocollen. Misschien helpt mijn ervaring je om te bedenken hoe het ook kan lopen: ik heb bij 2 zwangerschappen een cerclage gehad. De eerste was een spoedcerclage met 24 weken en de 2e was preventief. Beide keren zowel bij plaatsen als bij verwijderen een paar dagen buikkrampen (vergelijkbaar met menstruatiekrampen) en bloedverlies gehad, maar na een dag of 2 weer op de been. Beide zwangerschappen zijn los van de cerclage volkomen normale zwangerschappen geweest: ik kon en mocht alles gewoon blijven doen zoals andere zwangeren, alleen geen gemeenschap hebben.... Heb bij beiden tot 4 weken voor UD kunnen werken en ben bevallen bij 39+4 en 37+3 (maar die laatste is ingeleid vanwege langdurig gebroken vliezen en had dus niets te maken met baarmoederhals) Succes en ik hoop dat je deze zwangerschap toch een beetje kan genieten en je straks bevalt van een prachtig gezond en voldragen kindje. Ik heb zelf niet altijd alle pagina's van dit draadje gelezen maar voor zover ik weet is het bij geen van de posters in dit draadje misgegaan met een cerclage.
Even voor de duidelijkheid... Ik heb een kindje verloren na een vroeggeboorte van 23 weken zwangerschap. Er is geen oorzaak gevonden. De meeste mensen hier hebben volgens mij een cerclage gekregen omdat ze tijdens de zwangerschap een verkorte baarmoederhals constateerden, en de zwangerschappen daarna preventief al vroeg in de zwangerschap? Ik hoor eigenlijk zelden/nooit dat iemand hem al preventief krijgt na een vroeggeboorte met onbekende oorzaak... Ik vraag me af of ik niet beter de cervixmetingen af kan wachten zodat duidelijk is dat de aanleiding van de vroeggeboorte daadwerkelijk de baarmoederhals is. Ik betwijfel of een cerclage bij mij noodzakelijk, en dus verstandig is.
verox bij mij was de oorzaak ook niet duidelijk. wij hebben 2 keer een kindje verloren de eerste met 20 weken en de tweede met 22 weken. in mijn tweede zwangerschap hebben ze wel 1 keer per twee weken mijn baarmoedermond opgemeten maar die was iedere keer lang genoeg. en daarom heb ik uit voorzorg toch bij mijn vorige en deze zwangerschap preventief een cerclage gekregen.
Hey Pegece, je schrijft dat bij de tweede zwangerschap de preventieve cervixmetingen niet toereikend waren... Heb je daarnaast ook Proluton en uitstrijkjes gekregen? Dat zijn de drie maatregelen die ze bij mij sowieso gaan treffen. Ik hoop zo dat dit voldoende is een volgende vroeggeboorte te voorkomen, en ik geen cerclage nodig heb. Heb je met de cerclage in de derde zwangerschap nog complicaties gehad? Ben je tussentijds nog in het ziekenhuis terecht gekomen? Met hoeveel weken is je kindje geboren?