Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pegece

pegece Niet meer actief

ik zal laten weten hoe het was vanmiddag, en we willen niet het geslacht weten dan blijft het een verrassing.

2. Verox

Verox Niet meer actief

Zojuist afspraak met anesthesist gehad.
    Morgen word de cerclage onder verdoving van een ruggenprik geplaatst.
    Uit eerdere gesprekken met de gyneacoloog hadden we begrepen dat het onder narcose zou gebeuren. Het is me niet duidelijk of de gyneacoloog het verkeerd begrepen heeft of dat wij de gynaecoloog verkeerd begrepen hebben.
    Wel is me nu duidelijk gemaakt dat een ruggenprik in dit geval altijd veiliger is.
    Emotioneel heb ik het nu erg moeilijk. Natuurlijk werd opnieuw benadrukt dat de plaatsing niet zonder risico is. Dat weten we natuurlijk wel, maar het is toch weer confronterend en beangstigend.

3. pegece

pegece Niet meer actief

heel veel sterkte morgen verox.
    ik heb ook een ruggenprik gekregen ik wilde het zelf, maar de anesthesist zei tegen mij dat het het veiligste was.

4. pegece

pegece Niet meer actief

vanmiddag de echo gehad alles was helemaal goed en het kindje groeit ook goed dat lucht toch wel op moet ik zeggen.
    er was ook een stagiaire dus we konden extra lang kijken, dat was erg leuk.

5. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Verox: meid super spannend heel veel su6 voor morgen en als je er aan toe ben laat iets weten als je weer thuis ben..
    Moet je ook een nachtje blijven?
    Wbt die injecties dat wist ik helemaal niet joh in het zh waar ik loop heb ik daar niks van over gehoord..
    Maar alles gaat goed tot nu toe gelukkig..

Wbt de verwijdering van de cerclage volgende week woensdag heb ik de groeimeting weer en dan gaan we een datum prikken voor het knippen van de cerclage erg spannend...

Wbt de verdoving is idd btr een ruggenprik en zkr het veiligste, meid ze houden je goed in de gaten hoor tijdens de ingreep, bij mij keken ze gelijk op de OK na de ingreep hoe de baby het maakte en hij bewoog flink had het goed naar ze zin, kweet nie of ze dat ook gaan doen bij jou, maar je kan erna vragen...

Pegece: meid wat super dat alles goed is en dat jullie kleintje goed en wel groeit en zkr een geruststelling spanend ook dat jullie nie willen weten wat het gaat worden dat maak het extra spannend wanneer hij lf zij wordt geboren..

Controle van vandaag was prima mooie bloeddruk en kleintje maakte het nog steeds goed op naar de 35 wk...

6. Verox

Verox Niet meer actief

Dank jullie wel. Gisteren was een enorm zware dag voor ons.
    De opname in het ziekenhuis verliep rommelig, er was veel onzeker, en ik heb vaak mijn verhaal moeten doen.
    De operatie viel mij tegen, ik vond het erg zwaar, gelukkig ging alles goed. Ik ben redelijk snel opgeknapt en mocht laat in de avond weer naar huis. Vandaag voel ik me opvallend fit, ik heb nauwelijks lichamelijke klachten, hoewel ik nog rustig aan moet doen de komende dagen.
    Het hartje van de kleine klinkt goed, dat is onze enige controle geweest wat betreft de baby, dus we mogen ervan uit gaan dat alles goed is gegaan.
    Iedereen bedankt voor jullie medeleven!

7. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    wat fijn meid dat jullie het achter de rug hebben:)..
    snap zeker hoe je je gevoeld moet hebben zeker omdat het dan al rommelig verliep..
    Lekker je rust nemen en gaan genieten van het mooie wonder in je buik..
    Wanneer mag je weer voor controle?

Mijn motto is ook naar iedereen: ze hebben een strikje om het cadeautje gedaan en vanaf week 36 mag jij het gaan uitpakken!:D

8. pegece

pegece Niet meer actief

fijn Verox dat alles goed is gegaan.

kaytjuh dat is pas een leuk en goed motto.

9. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Ik heb op dit forum meegepraat tijdens de zwangerschap van mijn 2 kindje. Er is toen nagedacht over een cerclage, daarmee dat ik hier terechtkwam en ben blijven meepraten.
    Ons eerste zoontje is geboren op 25 weken en heeft het niet gehaald. Ons 2 zoontje heb ik met medicatie, rust en een ziekenhuisopname tussen 28 en 34 weken in mijn buik kunnen houden tot 36 weken. Na een weekje couveuse mocht hij nr huis en is ondertussen een bengeltje van 1,5jaar.
    Ondertussen ben ik opnieuw 15 weken zwanger en deze keer van een tweeling. Jullie zullen wel snappen dat geen enkele dokter zat te wachten op dit nieuws. Op 12 weken hebben ze me in Uz Jette een cerclage gezet. Mijn huidig gyn had dit al jaren niet meer gedaan en heeft me daarom doorverwezen. Tijdens een telefonisch gesprek mocht ik mijn vragen stellen aan de gyn in Jette. Aangezien wij nog op reis gaan had ik gevraagd of ik mocht zwemmen. Haar antwoord was ja. Nu bleek op dag cerclage dat een andere gyn deze ging plaatsen. Na de ingreep zei ze: geen betrekkingen, niet zwemmen en geen baden. Nu weet ik niet goed wat te doen. Wat deden jullie?

Groetjes celle!

10. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Celle: nee niet gaan zwemmen in zwembaden ect zitten teveel bacterieen waardoor je een infectie kan gaan krijgen en het dus een grote kans geeft dat het weer fout kan gaan...
    Pootje baden kan geen kwaad maar niet met gehele lichaam erin...
    Werdt mij ook sterk afgeraden...
    Geen zwemmen geen bad en geen sex...

Maar je heb er dalijk wel wat moois voor terug een tweeling wat wil je nog meer....van harte gefeliciteerd meid...

11. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Heb me hier al een tijdje niet meer laten zien!
    Maar om de vraag hier boven te beantwoorden "niet zwemmen" veel te riskant met bacterieen! Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik ben inmiddels bevallen van een gezonde zoon "zeyad" dit keer zonder cerclage maar met wekelijkse injecties en heel veel rust! Hij is gehaald met 36.6 wk en woog 3.250 gram! Hele fijn blauwe wolk! :)
    Zijn grote zus Yara is super trots en ik weet zeker dat Sarah* van boven ook trots mee kijkt!

12. pegece

pegece Niet meer actief

gefeliciteerd met jullie zoon

13. Verox

Verox Niet meer actief

Aichaatje gefeliciteerd met jullie zoon! Heerlijk om te horen dat alles goed is gegaan!

Niet zwemmen, niet in bad en geen sex...
    Dat was mij ook niet geheel duidelijk. Ik kreeg na ontslag in het ziekenhuis te horen "voorlopig geen gemeenschap en niet in bad". Ik had hier al eerder gelezen dat het voor de rest van de zwangerschap niet meer mocht, dus dat ga ik dinsdag nog eens goed navragen. Natuurlijk weet ik dat het voor een goed doels, maar stiekem heb ik het daar best moeilijk mee...

14. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Aichaatje: gefeliciteerd met je zoon!

15. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Tnx allemaal :) heerlijk cliche maar na een hele zware zwangerschap denk je dan toch weer HET WAS HET GEWOON waard!

Maar ik had het ook wel moeilijk als je iets niet mocht hoor ;)

16. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aichaatje, dikke dikke proficiat!!!! Geniet ervan!!!!

Ik heb het gewoon moeilijk wanneer mijn zoontje voor me staat met zijn armpjes omhoog en maar zagen om hem te pakken. Mijn hart breekt elke keer...
    Over het zwemmen, ben er wel vergeten bijzeggen dat het een privé zwembad is. Dus waterkwaliteit controleren we zelf. Maar zal me maar beperken tot pootje baden dit jaar...

Hebben jullie een overzichtje wie wanneer uitgerekend is en wanneer cerclage gezet is? Kan ik beter volgen :)

17. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Rotterdam zuid
    Celle:ja dat zou ik ook maar doen, ik kweet dat het soms best moeilijk is denk dat de meeste vrouwen hierover mee kunnen praten die een cerclage hebben...
    Ik hou ook zoveel van zwemmen en in bad gaan maar nog ff wachten...
    En het tis het zkr waard meer dan waard..

Lijst: dacht het niet dat we zo lijst hadden is wel leuk om te maken, dan zal iedereen zijn gegevens even moeten sturen dan ben ik wel bereid hem te maken:-D...

Wanneer je ben uitgerekend.
    En wanneer de cerclage is gezet.

18. Verox

Verox Niet meer actief

Voor de lijst:
    Preventieve Shirodkar-cerclage geplaatst op 16 mei 2013 met 15+2wk zwangerschap.
    Uitgerekend op 5 november 2013.

19. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij preventieve cerclage op 8 mei, was toen 13+1weken
    Uitgerekend op 12/11 maar omdat het tweeling is, zullen ze sowieso minstens maandje vroeger komen...

20. pegece

pegece Niet meer actief

bij mij preventieve cerclage op 12 mei, ik was toen 11+2 weken.
    uitgerekend op 29-09-2013

Deel Deze Pagina