Lijst Plaatsen cerclage + uitgerekend juni Kaytjuh 26 jaar, verwacht een zoon 28-12-2012= shirodkar geplaats. 26-06-2013= uitgerekend. juli augustus September Pegece ...jaar, verwacht een ? 12-05-2013= preventieve cerclage geplaatst. 29-09-2013= uitgerekend Oktober November Verox ...Jaar, verwacht een ? 16-05-2013= Shirodkar geplaatst. 05-11-2013= uitgerekend. Celle...Jaar, verwacht een ? 08-05-2013= preventieve cerclage geplaatst. 12-11-2013= uitgerekend. December Afspraken gynaecoloog/VK Kaytjuh 22-05-2013: Groeimeting + controle gyn. Bevallen Aichaatje: 17-02-2013 bevallen van een zoon Z.eyad Milan: 05-05-2013 bevallen van een dochter Fabienne
Lijst: zoals jullie zien heb ik de lijst gemaakt, er staan er nog niet veel op maar hoop dat er snel verandering in komt. Geef nog even door of je een zoon of een dochter verwacht, en wat je leeftijd is, en wanneer je welke afspraak heb dan zet ik die erbij:-D Pegece: Alleen twijfel ik bij jou of je wel je goeie bevaldatum heb doorgegeven???, want als goed is moet jij toch ook pas in november bevallen?
kaytjuh je hebt de goede datum neergezet hoor. ik ben 36 jaar en we weten niet wat het is dus nog een verrassing.
Merci voor de lijst! Ik ben 26 jaar. Heb donderdag een echo. Hoop dan het geslacht van de tweeling te weten! Groetjes!
Vandaag de eerste controle bij de gynaecoloog na het plaatsen van de cerclage gehad. Eigenlijk viel het me nogal tegen. We hebben mooi naar de echo gekeken en ik heb mijn vragen kunnen stellen, maar verder werd er niets gedaan. Ze konden niet kijken of de cerclage goed zat, want dat moest inwendig en had toch geen zin, want het veranderde niets aan de situatie. Baarmoederhalsmetingen kunnen we in de toekomst eventueel gaan doen, maar heeft niet veel zin, aangezien ze er toch niets tegen kunnen doen. Voor infecties hoefde ik niet bang te zijn. Achteraf vind ik dat er opvallend weinig controle was. Bij de verloskundige werd iedere week mijn bloeddruk en gewicht gecontroleerd, dat is bij de gynaecoloog (met uitzondering van de ziekenhuisopname voor de cerclage) nog nooit gedaan. Maar goed, zover we weten is dus alles goed. En ik mag weer gewoon in bad ! Daar ben ik erg blij om, want daar ontspan ik mee! Gemeenschap werd sterk afgeraden, omdat de kans op bloedingen daarmee toeneemt en die onrust willen we niet.
Hey verox, Dank je wel ) hier is met 36 weken en 3 dagen de cerclage eraf gehaald en met 38 weken en 2 dagen is fabiénne geboren binnen 1 uur en 23 min.. Wel al die tijd gerommeld in me buik en 1 keer gestript.. Had toen al 3 cm ontsluiting.. Ben bij 4cm geholpen ze hadden me vliezen gebroken en extra weeën opwekkers gegeven daarom ging het ineens zo snel.. Maar ik had een spoed cerclage met 22 weken en 6 dagen had al deels een opening bij me baarmoedermond.. Mijn gyn zei echt dat de infectie gevaar veel groter is maar omdat ik al een opening had.. Ik mocht echt niet zwemmen, bad, fietsen en sex.. Voor jullie veel succes.. Voor mijn is alles het waard geweest ) Liefs,
Kaytjuh, wat een prachtige buik heb jij ) en dat filmpje op fb echt toppie ) Lijstje is super ) mooi gemaakt Andere dames ook allemaal veel succes )
Hai meiden Controle vandaag ging goed baby is goed gegroeit en weegt nu boven de 2 kilo:-D.. Volgende week donderdag gaat de cerclage eraf:-D.. Ik ben erg moe ik ga nu slapen morgen werk ik het lijstje bij.. Trusten allemaal x
Hee dames, ik ga even meelezen! Ook hier problemen met de baarmoederhals (deze wil niet echt meewerken ) maar omdat ik (gelukkig!!) nog niet onder de 2cm kwam is bij mij een ring ter ondersteuning geplaatst. Dit had de voorkeur, gezien de risico's van een cerclage en ook is mij verteld dat een cerclage niet geadviseerd wordt bij harde buiken, die ik 5-10 per uur heb... Tot dusver 'redt' deze ring, i.c.m. volledige bedrust, ons kindje al 4 weken (zo voelt het in ieder geval) en hoop ik dat de ring het tot 34 weken volhoudt. Dan mag deze er nl uit...wat over 7 weken is. Ik lees op dit forum weinig over mensen met deze ring als ondersteuning, en heb wel heel veel zorgen en angsten rondom die cervixlengte en vroeggeboorte. Hoop dat ik daarom hier wat mee mag lezen en kletsen?
Lijst Plaatsen cerclage + uitgerekend juni Kaytjuh 26 jaar, verwacht een zoon 28-12-2012= shirodkar geplaats. 26-06-2013= uitgerekend. juli augustus September Pegece 36 jaar, verwacht een ?(verassing) 12-05-2013= preventieve cerclage geplaatst. 29-09-2013= uitgerekend Oktober November Verox 30 Jaar, verwacht een ? 16-05-2013= Shirodkar geplaatst. 05-11-2013= uitgerekend. Celle 26 Jaar, verwacht een tweeling. 08-05-2013= preventieve cerclage geplaatst. 12-11-2013= uitgerekend. December Afspraken gynaecoloog/VK Kaytjuh 22-05-2013: Groeimeting + controle gyn. Celle: 23-05-2013: echo. Kaytjuh: 30-05-2013: Cerclage knippen. Bevallen Aichaatje: 17-02-2013 bevallen van een zoon Z.eyad Milan: 05-05-2013 bevallen van een dochter Fabienne
Lijst Plaatsen cerclage + uitgerekend juni Kaytjuh 26 jaar, verwacht een zoon 28-12-2012= shirodkar geplaats. 26-06-2013= uitgerekend. juli augustus september Pegece 36 jaar, verwacht een ? verassing 12-05-2013= preventieve cerclage geplaatst. 29-09-2013= uitgerekend oktober November Verox 30 Jaar, verwacht een ? 16-05-2013= Shirodkar geplaatst. 05-11-2013= uitgerekend. Celle 26 Jaar, verwacht een tweeling 08-05-2013= preventieve cerclage geplaatst. 12-11-2013= uitgerekend. December Afspraken gynaecoloog/VK Kaytjuh 22-05-2013: Groeimeting + controle gyn. Celle: 23-05-2013: echo. Kaytjuh: 30-05-2013: Cerclage knippen. bevallen Aichaatje: 17-02-2013 bevallen van een zoon Z.eyad Milan: 05-05-2013 bevallen van een dochter Fabienne
hi verox wat fijn dat uit eindelijk toch alles er goed uitziet met je klein wonder.. maar dat is idd wel vaag ja je zou zeggen dat je in het zh wel vaker moet komen en ze je streng in de gaten gaan houden strenger als de vk.. Maar hoeveel weken ben je nu? Bij mij werdt bij de 20 weken echo gekeken naar het bandje via de buitenwaartse echo wel en daar zagen ze hem goed zitten, hoefde geen binnenwaartse aan te pas komen, al had ik dat dan toch niet gedaan want je ben veel te bang dat ze iets prikkelen... na de 20 weken moest ik om de 4 weken komen tot de 29 wk dus maar maar twee keer dan en daar hebben ze me wel me bloeddruk gemeten, en na de 29 weken kom ik elke week en heb ik om de week een groeimeting en de andere week een doplercontrole.. zo wordt dat tot nu toe bij mij gedaan.. Misschien als je gewn vraag van wil je me bloeddruk meten dat ze dat heus wel doen?, en hebben ze bij jou in het zh ook een echokamer met uitgebreid apparatuur? want dan kunnen meestal bij 20 wk via de buik wel zien.. wegen: doen ze in het zh niet althans bij mij ook niet hoor, ik hou het wekelijks zelf bij.. wel fijn dat ze tegen jou hebben gezegd wel baden kan je zien ander zh en ander protocol.. En ik ben daarom ook blij als ik alles weer fijn mag gaan doen, al krijg je er wel wat moois voor terug en dan is het ook meer dan waard geweest
pegece: ok dan weet ik niet waar ik zat te kijken hihih...dan staat je datum goed. celle: hoe was je echo? milan: ja leuk filmpje he hij was zo druk en dacht dat is ff een opname waard... pinklove:Welkom hier, tuurlijk mag je mee kletsen. ook al heb je dan geen cerclage je heb wel wat om je baarmoedermond heen of voor zitten waardoor dat mooie cadeautje binnen blijft.. Ik zie ook al dat je 27 wk al ben super meid.. toch wel een hele mijlpijl. En lees dat de ring er met 34 uit wordt gehaald is daar een reden voor dat het zo vroeg gedaan wordt? omdat bij de cerlage er pas met 36 weken uit gehaald wordt.. Als je wil geef ff je leeftijd door, datum plaatsen van de ring, en wanneer je uitgerekend ben, en wat het geslacht is als je dat wil zeggen, dan zet ik je in de lijst;-D..
Thnx! Mijn gegevens: 29 jaar, ring geplaatst op 25-4 en uitgerekend op 20-8. Het is een klein meisje Ik weet niet precies waarom die ring er met 34 weken uitgaat; schijnt standaard te zijn? Sowieso mag ie er max 12 weken in dus moet ie er dan ook wel uit... En in het zkh denken ze dat ze dan nog wel even blijft zitten, en als ze komt na de 34 weken is eigenlijk alles wel ok. Ik ben iig zelf doldoldolblij als ik de 34 weken mag halen... Hoe werkt het eigenlijk bij cerclages...heb je dan ook bedrust en regelmatig controles van de cervixlengte? Ik heb dat nu 2x per week en het is belangrijk dat ik boven de 2cm blijf. Vandaag was het 2,1-2,2 dus het wordt echt flink spannend nu...het getal daalt langzaam en stijgt soms wel weer, maar ik ben zó bang nu bij de volgende controle (maandag) onder die 2cm te zitten En eigenlijk kunnen ze dan weinig voor me doen, buiten longrijping en opname. Maar wat voegt een opname toe aan de bedrust die ik hier al heb? Erg weinig vermoed ik zo... Is het voor jullie ook zo spannend, of geeft een cerclage toch meer zekerheid? Ik moet me nl echt door de dagen heen worstelen en kijk zó uit naar die 32 weken (geen NICU!) en naar die 34 weken (écht een eerlijke kans voor de kleine). Maar dan moet ik het nog wel minimaal 4,5 weken volhouden en ik heb weinig vertrouwen dat dat lukt...vreselijk gewoon!
Hoi dames, Sorry, lang niets geplaatst hier. Ben jullie niet vergeten hoor! : ) Bij mij gaat vooralsnog alles goed. Hoop met/bij jullie ook. Mijn uitgerekende datum is trouwens 28-09 en op 15 maart hebben ze de cerclage aangebracht.
Lijst Plaatsen cerclage + uitgerekend juni Kaytjuh 26 jaar, verwacht een zoon 28-12-2012= shirodkar geplaats. 26-06-2013= uitgerekend. juli augustus Pinklove 29 jaar, verwacht een meisje 25-04-2013= Ring geplaatst. 20-08-2013= uitgerekend. september Islah ... jaar, verwacht een meisje 15-03-2013= preventieve cerclage geplaatst. 28-09-2013= uitgerekend. Pegece 36 jaar, verwacht een ? verassing 12-05-2013= preventieve cerclage geplaatst. 29-09-2013= uitgerekend oktober November Verox 30 Jaar, verwacht een ? 16-05-2013= Shirodkar geplaatst. 05-11-2013= uitgerekend. Celle 26 Jaar, verwacht een tweeling 08-05-2013= preventieve cerclage geplaatst. 12-11-2013= uitgerekend. December Afspraken gynaecoloog/VK Pinklove: 27-05-2013: cervixmeting. Pinklove: 29-05-2013: cervixmeting + groeiecho. Kaytjuh: 30-05-2013: Cerclage knippen. bevallen Aichaatje: 17-02-2013 bevallen van een zoon Z.eyad Milan: 05-05-2013 bevallen van een dochter Fabienne
idd.. dan mag je al dolblij zijn als j de 34 weken haal, maar als je gewoon je rust neemt dan moet dat tog zeker wel goed komen.. en wat je nu al bereikt heb is al een eind..kindje is wel levensvatbaar buiten de buik mocht het geboren worden.. ik zelf heb maar twee keer een cervixmeting gehad met 16 wk en met 20 weken en daar was die hetzelfde gebleven op 2.9 cm daarna hebben ze niet meer gemeten, aan de ene kant ook wel goed anders mijn kennende maak ik me dan ook weer druk als die naar beneden zakt en dan wetende dat ik nog paar weken moet tot de 24 weken waar de grens is. ik heb het toevallig vorige week nog gevraagt of ze het kunnen zien het bandje maar deze was al niet meer te zien om de onze beeb zo laag ligt en het hoofdje zo gegroeit is dat ze dat via de buitenkant niet meer kunnen zien... Nou heb ik ook geen klachten meer gehad na het plaatsen van cerclage en voelde het als een gewone zwangerschap tot nu toe alleen zit er een strikje om.. wat bedrust beteft ik heb wel twee wk na het plaatsen van de cerclage rustig aan gedaan maar daarna gewn normale dingetjes in huis en in weekend mee met de boodschappen om er ff uit te zijn, veder niks al het zware deed manlief en nu nog steeds.. maar kwa angst die ik eerst had van als???? het mis gaat heb ik ook niet meer ik ben nu dusdanig zo ver dat als de kleine geboren wordt het een kans heeft.. en wat een opname toevoegt aan bed rust thuis je zal toch meer rusten in zh lig je gehele dag op bed en zal je een postoel naast je bed hebben om te plassen en zittend kunnen douchen en thuis loop je toch naar de wc en badkamer en een plus punt je heb alle medici om de hoek van je kamer... maar ik hoop gewn voor jou dat je lkkr thuis kan blijven en lkkr de 34 wk haalt..... veder heb de lijst aangepast met de laatste info die ik heb gehad!
Lijst Plaatsen cerclage + uitgerekend juni Kaytjuh 26 jaar, verwacht een zoon 28-12-2012= shirodkar geplaats. 26-06-2013= uitgerekend. juli augustus Pinklove 29 jaar, verwacht een meisje 25-04-2013= Ring geplaatst. 20-08-2013= uitgerekend. september Islah ... jaar, verwacht een meisje 15-03-2013= preventieve cerclage geplaatst. 28-09-2013= uitgerekend. Pegece 36 jaar, verwacht een ? verassing 12-05-2013= preventieve cerclage geplaatst. 29-09-2013= uitgerekend oktober November Verox 30 Jaar, verwacht een ? 16-05-2013= Shirodkar geplaatst. 05-11-2013= uitgerekend. Celle 26 Jaar, verwacht een tweeling 08-05-2013= preventieve cerclage geplaatst. 12-11-2013= uitgerekend. December Afspraken gynaecoloog/VK Pinklove: 27-05-2013: cervixmeting. Pinklove: 29-05-2013: cervixmeting + groeiecho. Kaytjuh: 30-05-2013: Cerclage knippen. pegece: 12-06-2013: controle gyn bevallen Aichaatje: 17-02-2013 bevallen van een zoon Z.eyad Milan: 05-05-2013 bevallen van een dochter Fabienne