Misschien volg ik je islah hope so.. Dan heb ik nog 5 dg hihi vingers crosst Voor nu nog geen enkel teken...
Wij verwachten een meisje!!! Ik ben zo blij! Want stiekem hoopten we daar verschrikkelijk op! Voor zover we konden zien was alles goed. Ons meisje wilde niet echt meewerken, en wist zich werkelijk in de meest onmogelijke houding te wringen... Over twee weken doen we het dus nog even over omdat ze hartje en gezichtje niet perfect konden controleren. Aansluitend met de echo hadden we een afspraak bij de gynaecoloog. Deze was echt geweldig! Hij controleerde bloeddruk, deed een baarmoederhalsmeting en nam een uitstrijkje! De baarmoederhals zag er perfect uit, en hij regelde dat we de uitslag van het uitstrijkje zo snel mogelijk krijgen. Echt super! Vandaag dus een beetje feest voor ons!
Verox:meid dat is super fijn... Als je wil zet je het in het lijstje erbij datje een meisje krijg:-D..
Hallo meiden! Ik heb nogal hectische weken op m'n werk gehad en ben verder zoooo moe geweest, tja dat hoort erbij in de eerste 3 maanden he! Maar nu ben ik weer even online en heb ik alle berichten gelezen. Alles gaat trouwens prima, als het goed is nu 10 weken, morgen hebben we de termijnecho dus horen we precies hoe ver we zitten @Kaytjuh Dank je wel! We hebben idd echt gehoopt dat we de 24 weken gingen halen, zodat hij in ieder geval een kans zou krijgen, hij was een sterk mannetje en liep minstens een week voor in lengte en gewicht.. Al was die kans dan natuurlijk nog heel klein geweest, maar toch! Ik ben trouwens 32 jaar en 4 januari 2014 uitgerekend.. Ik ben heel benieuwd wanneer jou kleine zich aandringt! Lijkt me een super fijn gevoel dat je zover gekomen bent! Ik ben erg benieuwd hoe straks je ervaringen zijn! Lijkt me heerlijk om iig binnen een paar weekje een gezond, huilend klein babytje vast te kunnen houden! @pegece Dank je wel! @Islah Dank je wel! Jeetje wat heftig dat ze je bij je 2e niet meteen een cerclage hebben gegeven zeg! Ik ben blij dat ze dat bij mij wel meteen doen! Gelukkig heb je zo te zien met de noodcerclage een gezonde dochter gekregen! Echt heel fijn om alle positieve verhalen van cerclages te lezen, dat maakt dat ik me minder onzeker voel! @Verox Zo herkenbaar! Ik kwam bij 21 weken en 3 dagen in het ziekenhuis met gebroken vliezen. Ontsluiting is toen niet naar gekeken, maar ik had een rustige buik en geen weeën. Ik moest tot 23 weken en 5 dagen wachten 'overgeleverd aan moeder natuur'noemden ze dat, voordat ik longrijpingsinjecties zou krijgen en eventueel weeenremmers (als dat nodig was) en preventieve antibiotica. Uiteindelijk is Mels bij 23 weken overleden en geboren n.a.v. een ontsteking. Als ik preventieve antibiotica had gekregen, was dat niet gebeurt en hadden we het misschien nog een tijdje uit kunnen zingen samen. Maar het blijft altijd wat als.. Ik ben iig blij dat ze mij nu serieus nemen en geen risico's willen lopen. En gefeliciteerd met het goede nieuws! Een meisje! Wat fijn en alles ziet er goed uit, mooi zo! Hoe voel je je verder? Geen last van de cerclage? @dries welkom en wat verschrikkelijk dat jullie ook je zoontje hebben verloren! Ik zelf blijf bij het ziekenhuis waar ik mijn zoontje verloren heb. Ik voel me er veilig en ze gaan er alles aan doen om ons hierdoor heen te helpen. Ik vraag me wel af waarom ze niet meteen een cerclage zetten, maar willen afwachten. Ik heb (nog) geen ervaring met Progesteron en mijn gynaecoloog daar ook niet over gehoord.. Erasmus zou voor mij ook een optie zijn, omdat ik niet ver van Rotterdam woon, maar ik ga er vanuit dat ik in mijn ziekenhuis ook in goede handen ben. Weet jij trouwens hoe vaak ze cerclages zetten in het Erasmus? Ik ben mij inmiddels al een beetje voorzichtig aan het voorbereiden op 1 juli (de dag van de cerclage), ik vind geloof ik de ruggenprik nog het allerengst, maar ik ga proberen er relaxt in te gaan (hoop dat het lukt). Ook de kleine kans dat ze het vruchtje doorprikken wekt angst op, maar door jullie succesverhalen, voel ik mij iig zekerder. Ik vraag me wel erg af wat ik nou straks moet verwachten. Niet in bad en geen gemeenschap (vooral op het laatste heb ik mijn vriend al voorbereid) maar ja wat verder? Hoe is dat bij jullie gegaan? Ik geloof niet dat absolute bedrust nodig is, maar ik las ook iets over niet te lang in de auto (maar wat is lang?) niet sporten, alleen wandelen (maar mag je ook fietsen?) En zou ik kunnen werken? (kantoorbaan). Ben benieuwd naar jullie ervaringen! Ik ga iig de eerste 2 weken na het aanbrengen van de cerclage zo min mogelijk doen!
Ja, maar wel begrijpelijk van hun kant... Want stel dat het geen cervixinsufficiëntie was dan had ik iedere zwangerschap onnodig een cerclage moeten krijgen. Gelukkig is alles alsnog goed gegaan idd. Kaytjuh, haha wie weet! Al moet ik zeggen dat het achteraf misschien wel beter was als ik pas met 39/40 wkn was bevallen, mijn dochter was aan de kleine kant en dronk hierdoor en door de termijn waarop ze kwam wel erg slecht. Ik had het trouwens wel echt gehad met mijn zwangerschap toen haha dus vond het echt niet erg dat ze al met 37 weken kwam hoor.
Hai meiden Afgelopen zaterdag 8 juni ben ik bevallen van een prachtige zoon Gencay Mikail.. Weegt 2630 gr een kleintje.. Hij had een goeie start maar de dag erna tog wat minder hij scheen een longonsteking te hebben omdat hij niet dronk en snel ademde hebben ze onderzoeken en fotos gemaakt en dat was daarop te zien.. Hij leg nu in het sophia zh op de i.c krijg antibiotica en heeft een buisje in zijn keel ter ondersteuning met ademen, vanavond of morgen gaat het m Buisje eruit omat bij zient rustiger is geworden met ademhalen.. En dan is het nog de kuur afmaken.. Al met al k hoop dat we snel het zh kunnen verlaten samen met onze kleine prachtige vent..
kaytjuh gefeliciteerd met jullie zoon, mooie naam hoor. ik hoop dat jullie kleine man snel opknapt en gauw met jullie mee naar huis mag.
Proficiat!! Wat naar van de longontsteking, dat is echt pech hebben want dat komt toch maar weinig voor? Heel veel stekte voor hem en voor jou! Hopelijk mogen jullie snel naar huis <3
Dank jullie wel hoop het ook zo!!.. Ja vaag allemaal hoor pinklove hoe die eraan is gekomen is 1 groot mistery??? Niet in vruchtwater geplast want die was helder... Hooen dat hij snel opknapt want dit sloopt je ontzettend.. bah.. Zodra hij van alle toeters en bellen af is zal ik een foto plaatsen..
Gefeliciteerd Kaytjuh! Op hoeveel weken en dagen is jullie zoontje uiteindelijk geboren? Verliep de bevalling voorspoedig? Wat eng dat hij nog op de ic moet blijven. Ik hoop dat hij snel opknapt zodat jullie wat rust krijgen, dat hebben jullie nu wel verdient!
Gefeliciteerd! Wat een mooie naam trouwens, Mikail. Ik kwam hier speciaal om te kijken of je al was bevallen trouwens : ) Hopelijk geneest hij snel en kunnen jullie hem lekker mee naar huis nemen. Ben idd ook benieuwd met hoeveel weken/dagen je uiteindelijk bent bevallen.
Gefeliciteerd Kaytjuh, hopelijk gaat het snel beter met jullie zoontje. En mag hij snel met jullie mee naar huis! Over 1 maand hebben we de afspraak in het Erasmus ziekenhuis. Ben benieuwd wat ze daar gaan vertellen. Ik ben bang dat alleen Progesteron onvoldoende zal helpen dat het dan weer te laat is of dat ze een noodcerclage gaan zetten. We zullen het wel horen. Ik blijf wel met jullie mee lezen, maar echt mee schrijven is lastig omdat wij niet zwanger zijn. We moeten eerst het verlies van onze zoon proberen te gaan verwerken.
Lieve Dries, Toen wij na de geboorte en het overlijden van onze dochter na een zwangerschap van 23 weken een afspraak hadden in het ziekenhuis, werd ons gezegd dat de kans op herhaling klein was. Een cerclage was niet nodig, enkel proluton-injecties, cervixmetingen en testen op infecties was voldoende. Groot was dan ook mijn verbazing toen me bij deze zwangerschap met klem een cerclage geadviseerd werd. Ik wilde die in eerste instantie geeneens. Ze hadden me eerder immers gezegd dat dat niet nodig was. Staar je niet blind op het advies dat ze je nu geven. Er is geen standaard procedure voor onze situaties. Iedere gynaecoloog en ziekenhuis houd er een andere visie en methode op na. Desalniettemin kan het geen kwaad om alvast te informeren hoe het ziekenhuis omgaat met een mogelijke cerclage. Het is belangrijk dat je geruststelling vind, het vertrouwen in een volgende zwangerschap. Of dat nu met of zonder cerclage zal zijn... Heel veel succes!
Kaytjuh van harte gefelixiteerd met jullue zoon!! Wat een mooie en bijzondere naam!! Hoop dat jullie kleine man snel opknapt!! Zijn broertje zal altijd over hem en jullie waken!!
Verox, dat had ik zelfs nu in deze zwangerschap, ook al wist ik van tevoren dat ik een cerclage zou krijgen. Mijn eigen gyn vond 15 weken wel een mooie termijn om die te plaatsen maar de gyn die de opratie zou verrichten (mijn eigen gyn wilde dat liever niet) vond dat weer veel te laat en het mocht van haar absoluut niet later dan met 12 weken.
Hebben jullie ook zoveel last van angsten en onzekerheid enzo? Ik ben nu 30 weken en het wordt maar niet minder...zucht. De tijd gaat onwijs langzaam en ik ben voortdurend bang dat mijn baarmoedermond ineens 'openvalt'; de ring voorkomt dit immers niet. Zou zo graag willen dat ik wat minder bang werd, maar nee. Zucht. Zelfs al was de controle vandaag 'stabiel', ik heb weer veel moeite met de tijd doorkomen tot de volgende check op maandag. Wát een drama zo zeg :') Herkennen jullie deze angsten, ook al hebben jullie dan een cerclage en geen bedrust?
Ik herken het eigenlijk niet zo... Ook al heb ik komende maandag weer een controle, als het goed is de laatste inwendige echo. Ben natuurlijk best benieuwd en ook wel een beetje zenuwachtig of alles nog goed zit maar ik heb goede moed omdat het vorige keer ook goed is gegaan met een noodcerclage (en ik had tijdens het aanbrengen daarvan al 2 cm. ontsluiting). Maar ik ben sowieso niet iemand die veel piekert, dat speelt ook wel mee.
Lieve Kaytjuh! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige zoon! Dat is toch nog snel gegaan! Wel heel erg naar dat hij nu een longontsteking heeft, maar wat ik eruit haal is dat hij al goed op lijkt te knappen? Wat vervelend dat het dan nu toch nog zo angstig is allemaal.. Sterkte de komende tijd, maar heb vertrouwen! Hoop dat jullie snel met z'n drieën naar huis mogen! Viel de bevalling trouwens mee? Hier alles goed.. De 20ste een afspraak met de Anesthesist.. In het zkh hier, doen ze tot op heden alsof er niks mis kan gaan.. Ben benieuwd wat het verhaal donderdag wordt. Verder heb ik van de week een afspraak gehad met een soort psycholoog in het ziekenhuis, die ik al eerder had gesproken bij het verlies van Mels en die nu aanhaakt om mij - zo ver nodig - mentaal te ondersteunen bij deze zwangerschap. Zij raadde mij het boek: "Altijd een kind te kort" - Handboek bij zwangerschap na babysterfte (zie ook Altijd een kind te kort) aan. Het is geen tranentrekker, maar volgens haar zijn er wel veel herkenningspunten.. Ik heb het boek zojuist besteld. Ik laat nog wel weten of het echt iets is. Iemand van jullie het toevallig al gelezen?