Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zie nu trouwens dat wij maar 2 dagen met elkaar schelen, was me nog niet eerder opgevallen... Grappig zeg! Misschien bevallen we wel op dezelfde dag : )

2. pegece

pegece Niet meer actief

wie weet zou wel leuk zijn zeg.

3. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Bij mij moest ik 1 daq/nacht blijven in het zh, het bloeden was na een week gestopt, en ik heb twee weken egt rustig aan gedaan en daarna ging ik alleen in het weekend wel is man manlief mee naar de winkel wat boodschapjes doen( al tilde ik niks) maar om er even uit te zijn, pas na de 24 ste week, ben ik iets meer gaan doen kwa beweging bijv een ommetje maken of naar me moeder a schoonma... veder kwam ik gewn niet, pas toen ik de 30 wk over was kreeg ik eght het vertrouwen weer en ging ik meer doen ook bijna alles weer behalve tillen en sjouwen en trekken ect...

ben gister weer voor het eerst OPOEE geworden yeee alles werkt dus weer, nooit gedacht dat ik er blij van zou wezen...:-D
    Manlief vanmorgen hmm nu moeten we uitkijken want je kan weer zwanger worden, nou ik zit er niet op te wachten moet ik zeggen, zegt hij agg nog 1 erbij maak ook niet uit :-O shockkk

4. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    Dank je wel! Ik heb hem alleen net aangepast, wilde ook zo'n leuke aftel teller als jullie :) of bedoel je juist de nieuwe?

Fijn om te lezen dat jullie ook voorzichtig zijn en worstelen met dezelfde angst. Mensen zeggen nu dat ik nu een 'normale zwangerschap' kan hebben, maar normaal wordt het natuurlijk niet meer als je een kindje heb verloren en je tot het einde met een angst leeft. Ik heb me voorgenomen om idd goed naar mijn gevoel te luisteren en rustig aan te doen.. Jammer idd van de conditie, maar dat komt wel weer als de kleine er is! Ik ga denk ik ook proberen of ik thuis kan werken, zodat ik geen lange werkdagen op kantoor hoef te maken, waar je sowieso niet even rust kan vinden..

5. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    Misschien nog een rare vraag.. Ik weet dat je geen gemeenschap mag hebben, maar hoe zit het met het hebben van een orgasme? Trekt dan je baarmoedermond samen wat schadelijk kan zijn voor de cerclage? Ik hoop dat jullie kunnen aangeven of dit wel kan of niet..

Alvast bedankt!

6. Verox

Verox Niet meer actief

Hey Sunnysiri, ik heb na het plaatsen van de cerclage al mijn moed bij elkaar geraapt om die gênante vraag aan mijn gynaecoloog te stellen.
    Want ook ik vroeg me af in hoeverre het hebben van een orgasme invloed kan hebben op de cervixlengte.
    Mijn gynaecoloog heeft me toen gezegd dat het bij hem niet bekend is of het invloed heeft op de baarmoederhals. Volgens hem was er geen aanleiding om er ongerust over te zijn. Het klopt echter wel dat het invloed heeft op het samentrekken van de spieren van de baarmoeder. Je krijgt er een harde buik van en men noemt het ook wel oefenweeën. En teveel harde buiken zijn niet goed. Rustig aan doen dus.

Ik kreeg een beetje een tegenstrijdig gevoel bij zijn verhaal en uitleg, maar durfde niet verder te vragen...
    Mijn conclusie was dat het in ieder geval minder schadelijk is als gemeenschap. Maar die harde buik daarna geeft me nog altijd een onprettig gevoel.

Ergens ben ik ook nog steeds bang dat de frequente sex tijdens mijn vorige zwangerschap toch invloed heeft gehad op de extreme vroeggeboorte. Ik had namelijk vaak een harde pijnlijke buik na de gemeenschap, maar overal word gezegd dat gemeenschap tijdens de zwangerschap onschadelijk is.

7. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    Dank je wel voor je reactie Verox! Ik ga het iig zoveel mogelijk beperken ;) Ook wij hadden bij mijn vorige zwangerschap frequente sex en ook ik heb er over nagedacht of dit de boel heeft verergert. Maar helemaal geen orgasme 24 wkn lang ga ik - ben ik bang - niet volhouden..

8. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Hier is duidelijk gezegd (ring, geen cerclage): geen seks, geen orgasme. Dit ivm samentrekken van de baarmoeder... Hier dus al 10 weken gehele droogstand :')

9. pegece

pegece Niet meer actief

ik bedoelde de oude, maar deze is ook leuk.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Voor zover ik weet is dat juist erg gevaarlijk, zo niet nog gevaarlijker dan gemeenschap hebben (zonder orgasme) vertelde mijn gyn me. Idd vanwege de contractie van de baarmoeder dan. En gemeenschap mag dus niet i.v.m het oplopen van een infectie. Al zijn de meningen wel verdeeld over het hebben van gemeenschap, al dan niet met condoom, maar ik waag me er toch maar niet aan hoor. Beter het zekere voor het onzekere nemen.

Tsja je zal het wel moeten volhouden voor je kleintje, leuk is misschien anders maar er zijn mensen die hun hele leven zonder seks doen (even bot gezegd). Die 25 weken gaan dan echt wel lukken hoor!

11. Islah

Islah Niet meer actief

O, zo snel? Van vriendinnen hoor ik juist dat het wel tot een jaar kan duren. (Voor de duidelijkheid, je hebt het over ongesteldheid..? Want dat is me niet geheel duidelijk) Maar die gaven wel bv, dat maakt een groot verschil. Ik zou het zelf niet weten aangezien ik kv heb gegeven.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, als het maar niet te vroeg is he ; )

13. pegece

pegece Niet meer actief

nee we gaan voor zeker 37 weken.

14. Islah

Islah Niet meer actief

De controle vandaag was goed. Heb alleen wel pillen gekregen voor mijn maag omdat ik de afgelopen week veel maagpijn had. De vk heeft het besproken met de gyn en volgens hem kwam dat doordat ik téveel maagzuur aanmaakte. Als daar niks tegen wordt gedaan zou het m'n maag kunnen aantasten.

15. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    islah: ja heb het over de ongesteldheid, ja ik was zelf ook erg verbaast heb twee weken gevloeid en toen 2 dg niks en derde dag ongi geworden:-D.. gelijk maar weer gestart met de pil;)

wbt de gemeenschap, stond hier ook op een erg laag pitje tijdens de zw, dit mocht ook niet, de gyn had niks gezegt over de orgasmes, dus via andere manieren toch wel van elkaar genoten om het zo te zeggen hahah...
    ik had af en toe een harde buik erna, maar kleintje is goed blijven zitten door die momenten...
    toen de cerclage geknipt werd heb ik wel weer gemeenschap gehad maar wel met een regenjas vanwege de infecties...hhihih...

maar overal zeggen ze wat anders, ik weet tis erg moeilijk 40 weken lang geen seks maar je krijg er zoveeel moois voor terug..

16. Islah

Islah Niet meer actief

Maar het is toch geen 40 weken lang. Ik bedoel die cerclage wordt pas met 12 weken of later gezet en ook met ongeveer 35 weken weggehaald. Dus net iets meer dan de helft van de zwangerschap (23 weken tel ik zo).
    Tsja weet je, ik heb me er gewoon op ingesteld... Ik wist dat dit niet mocht. En dat moet je gewoon maar net over hebben voor je baby. Al heb ik natuurlijk niet voor dit lichamelijke mankement gekozen (cervixinsufficiëntie) maar als je van tevoren weet dat het niet mag maakt het het wel makkelijker.

17. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Ach joh...ik ben vanaf het begin van de zwangerschap tot zo'n 4mnd zo kotsmisselijk geweest dat seks geen optie was. En vanaf 20 weken het 'verbod' ivm de problemen... Straks ks en herstel daarvan. Ik vermoed dat wij pas weer seks kunnen hebben een jaar nadat uk verwekt is :') Kansloos als je erover nadenkt. Maar ik mis eigenlijk al vanaf dat ik weet dat ik zwanger ben mijn hele leven: werk, leuke dingen doen, 'vrijheid'... Daar kan seks ook nog wel bij ;)

18. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    Dank jullie wel voor de reacties! Het hebben van geen gemeenschap wist ik al een tijdje en daar kan ik me prima bij neerleggen. Maar het hebben van geen orgasme weet ik nu dus pas.. En hier had ik geen rekening mee gehouden, al klinkt het logisch. En idd ook hier de eerste 12 weken weinig behoefte gehad aan sex door complete moeheid.. Ik ben bang dat het nu in mijn dromen alsnog gaat gebeuren (ik kan sexdromen krijgen als sex in het echte leven stilstaat ;)) Dan is het - samentrekken - neem ik aan wel minder heftig maar toch.. Hebben jullie dat niet? Fijn om te horen dat bij Katjuh alles is blijven zitten ondanks de orgasmes! Natuurlijk heb ik alles over voor deze kleine! En is 24 weken natuurlijk niks op een mensenleven.. Ik ga sowieso wachten tot ik iig op 24 weken zit (al kan ik die dromen - mochten ze komen - niet stoppen) en ik meer vertrouwen heb in het bandje. En ik ga mijn gyn die ik de 16e weer zie ook maar even aan de tand voelen, maar goed we krijgen allemaal tegenstrijdige adviezen, dus ben benieuwd wat hij zegt.

@islah fijn dat alles goed gaat! Maagzuur is toch best een bekend probleem bij zwangeren? Fijn dat je er wat voor gekregen heb, want lijkt mij zeer onprettig!

19. Verox

Verox Niet meer actief

Nou ik vind de beperking op gemeenschap anders verdomd lastig... Voel me af en toe echt een slecht mens. Ik schaam me ervoor dat de behoefte zo groot is, maar als je zoveel van elkaar houd en dagelijks naast elkaar in bed kruipt, dan is geheelonthouding echt verschrikkelijk moeilijk.
    Knuffelen loopt al snel uit de hand waardoor we beiden gefrustreerd raken. Dus de intimiteit word steeds minder.
    Ben soms bang dat het ten koste gaat van onze relatie.

Natuurlijk zeggen wij ook steeds dat we het allemaal over hebben voor deze zwangerschap. Maar in de praktijk blijkt dat je over die gevoelens niet zo veel invloed hebt. Ik heb ook juist tijdens de zwangerschap ontzettend veel behoefte aan sex. Zijn daar geen pilletjes voor te krijgen?

20. Islah

Islah Niet meer actief

Ja klopt, maar volgens die gyn maakte mijn lichaam dus veel meer aan dan 'normaal' is voor een zwangere. Vorige zwangerschap had ik het ook wel minder erg, maar toen was mijn buik ook minder groot (buik is nu even groot als toen op het einde)

Ik heb trouwens geen idee of samentrekkingen in een droom minder heftig zijn als 'in het echt' haha.

Trouwens hebben/hadden jullie ook zoveel afscheiding? Ik word er echt gek van haha. Sowieso kan dat natuurlijk tijdens de zwangerschap maar die cerclage schijnt het te verergeren. Van maandverband wordt 't ook erger, op advies van de vk gebruik ik er nu hydrofiel washandjes voor en dan gaat het net iets beter maar toch...

Deel Deze Pagina