Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    #1821 Wandena, 1 aug 2013
    Laatst bewerkt: 1 aug 2013
    @liefde 88, dank je wel voor de info. Juist toen de gyn zei ben ik vandaag meer gaan bewegen dan eerder. Ben van plan om straks te gaan koken. Maar jouw verhaal doet me goed. Ik zal mijn best doen om meer te liggen en dus rustig aan doen. Het enigste wat ik gebruil is Litunus (progesteron vaginaal). De gyn zei dat ik van vanaf week 24 longrijping injecties zal krijgen. Ik word soms gek van al die gesprekken met de gyn. Ben pas 17 w en 4 dagen, moet nog een lange weg... Trouwens zou je als je tijd hebt meer over je ervaring vertellen.. ben erg nieuwsgierig. Alvast bedankt.

@ weegschaaltje, wat goed dat je meting goed was en geen funneling. houden zo...wat je zag zal zeker oude vuiligheid zijn die achtergebleven was..Ik had vorige week ook tijdens het afvegen een beetje bruinigslijm , maar was 1 keer en daarbij is het gebleven.

@all Wie heeft er last van steken onderin (vagina)? Het lijkt wel de cerclage die prikt.. pfff echt een raar gevoel:x

2. Weegschaaltje84

Weegschaaltje84 Actief lid

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey Wandena, de steekjes onderin de vagina heb ik ook! En ik heb geen cerclage dus die kan het bij mij niet zijn!

Het voelt echt als scherpe steekjes. En niet alleen dat, ervaar je ook een beurs gevoel daar onder? Alsof het 1 grote blauwe plek is? Vooral als ik me in bed omdraai. Het lijkt van mn schaambot af te komen maar als ik daar dan even voel dat doet t schaambot zelf helemaal geen pijn.

Ben dit vergeten aan te geven bij de gyn, dus misschien dat andere dames dit uit hun ervaring weten?

3. Islah

Islah Niet meer actief

Wat fijn dat er toch niks aan de hand bleek te zijn weegschaaltje, wat een opluchting!

Wandena, nee dat gevoel heb ik niet. Alleen heel even vlak na de operatie gehad.

4. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Wandena, ik heb het wel af en toe, zo'n steekjes aan m'n cerclage.
    Niet dat het echt veel pijn doet, maar meer alsof er iets trekt of zo. De gyn zei dat het ook kan komen doordat de uiteindjes van de draad in je weefsel prikken, dat is totaal niet erg maar het maakt het een beetje gevoelig daar.

Ik heb gisteren controle gehad, en alles zag er ok uit. Hij kiest ervoor om geen bmh-metingen te doen en dus ook geen inwendige echo's te doen.
    Hij kijkt wel met de echo op m'n buik, en dan kan hij als hij heel laag kijkt (vlak boven m'n schaambot) en de cerclage ziet zitten, en dan ziet hij dat er nog genoeg weefsel zit tussen de cerclage en de vliezen. Dus dat het baby'tje niet met z'n hoofdje vlak op de cerclage hangt. Voor mijn gyn is dat voldoende. Hij zegt dat de exacte lengte van de bmh niet zoveel uitmaakt, en dat dat elke week kan vermeerderen en verminderen. En dat hij soms vrouwen ziet (met noodcerclages bv) waarbij alles helemaal op de cerclage hangt, en er verder bijna geen baarmoederhals over is, en dat die ook de zwangerschap uitdragen.

De baby was mooi gegroeid, en het is zeker een jongetje!! :D Jippie!

5. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weegschaaltje, dat gevoel aan je schaambot is een beetje bekkeninstabiliteit denk ik. Veel vrouwen hebben dat, je botten zetten zich wat breder zodat je baby er uit geraakt bij de bevalling, en dat geeft wat pijn hier en daar. https://www.lumc.nl/home/0001/12556/19997/805210057012715

6. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah sunnysiri, ik heb het durven vragen aan de gyn, of het erg is om een hoogtepunt te hebben ;) omdat ik er per ongeluk eentje in m'n slaap had gehad.
    Hij zei met een uitgestreken gezicht: "Niet meer dan 5 per dag. Dan kan het geen kwaad."
    :$
    Maar dan begon hij hartelijk te lachen en zei: ik zou er niet mee overdrijven, maar als het eens een keertje gebeurt, kan het geen kwaad hoor! Er zijn studies die zeggen dat de baarmoeder en placenta dan beter doorbloed worden, en dat zorgt voor een gezondere baby en een hoger geboortegewicht!
    En voor de cerclage kan het ook niet zoveel kwaad, maar ik moet er nu niet mee gaan overdrijven zegt hij. ;)

Ik denk toch dat ik het niet ga doen hoor (tenzij het nog eens per ongeluk gebeurt tijdens een droom). Het is me het echt niet waard, ik kan wel wachten. Zolang alles maar goed is met de baby!!

7. Islah

Islah Niet meer actief

Haha... Nou dat is inderdaad wel erg vaak.

8. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    @ weegsch , hb alleen last van die steekjes. voelt niet fijn..
    @ soeki, hahaha niet meer dan 5 keer.. lachn...ht was in je droom dus maak je niet te druk.. het zal niet zo heftig zijn als normaal toch :)
    Wij doen sinds eind maart niet (had een terugplaatsing ). Gewoon 9 mnd wachten voor 1 goed doel.
    @ Islah, wanneer gaan ze je cerclage verwijderen? Spannend allemaal..

9. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik denk soms ook m'n cerclage te voelen (steekjes) en soms prikjes, ervaar ik bijna als jeuk.. Maar dit voel ik af en toe ineens en niet vaak. Op het begin maakte ik me er zorgen over, maar nu eigenlijk niet meer..

Haha niet meer dan 5 per dag! Wat een opmerking! Ik wacht ook nog ff hoor, al denk ik niet dat ik het de hele zwangerschap kan volhouden.. Heb voor mezelf 24 weken gezegd, mits bmm nog oké is..

Fijn dat de controle goed was Soeki! Geeft je gyn een reden aan dat hij geen inwendige echo's doet? Denkt hij dat het kwaad kan dan?

10. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    @weegschaaltje84 Het is de Maxi Cosi Mura 4 geworden :)
    Fijn dat je bmm weer langer is en je zo'n goed gevoel hebt bij het zkh en ze je zo goed in de gaten houden! Met positiviteit op naar de volgende meting!

11. Islah

Islah Niet meer actief

Wandena, als alles goed gaat met 37 weken. Vind ik zelf een beetje aan de late kant, maargoed... Over 2 weken heb ik een gesprek met de gyn en dan hoop ik haar wel te overtuigen van dat het misschien wat eerder gebeurt, net als tijdens de vorige zwangerschap, toen het met 35 weken werd verwijderd. Dus het aftellen is eigenlijk al wel begonnen, erg spannend!
    Ben echt blij dat ik nu gewoon (op 1 dagje na dan) al 32 weken zwanger ben. Dat betekent dat mocht de bevalling toch ineens komen ik wel in een gewoon ziekenhuis mag bevallen, er minder risico's zijn etc.

12. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    @ Islah, 37 weken is idd wel aan de late kant, maar ja ze willen ht zo lang mogelijk uitrekken. Je hebt ervaring , dus het komt wel goed.

@all, een hele stomme vraag waar ik helemaal mee zit.. Afgelopen woensdag had ik een echo en het hoofd van de baby lag aan de onderkant, is dat normaal? Hij lag in de lengte .. Ik heb gehoord dat pas aan het einde d zwangerschap de baby omdraait. hoe is het bij julliebij 17 w en 5 dagen?

13. Verox

Verox Niet meer actief

Hahaha onze kleine uk lag bij de 16 weken echo tot aan de 22 weken echo helemaal weggekropen op haar buikje met haar hoofdje naar beneden. Iedere keer exact in dezelfde houding!
    Op een gegeven moment begon ik bijna te denken dat ze vastgegroeid zat in die houding ofzo...
    Maar de laatste echo lag ze juist weer helemaal andersom.
    Geen zorgen hoor! Je kindje draait zich nog 100.000x voor de bevalling. Sommige kindjes draaien zich 10 minuten voor de bevalling pas in de juiste houding. Andere draaien zich dan nog even lekker in een stuit! Nog geen zorgen over maken dus.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Tot een bepaalde termijn kan de baby steeds anders liggen. Volgens mij staat de definitieve positie pas vanaf zo'n 30 weken vast. Ik merk wel dat de baby nu met het hoofd naar beneden ligt al een langere periode, want voel aan de zijkanten boven alleen steeds 2 'dingen' (voetjes) bewegen. Maar voor die termijn lag ze ook steeds in een andere houding.

15. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    Islah en Verox, dank je voor de info. heb ook al opgezocht en blijkt dat hij nog goed kan bewegen in vruchtwater.. ben evn weer gerust.

16. Verox

Verox Niet meer actief

Gewoon vragen hoor! Ik herken de zorgen over "stomme" dingen. Die angst is heel normaal, en geruststelling heel waardevol en vaak een kleine moeite.

17. Islah

Islah Niet meer actief

En vooral als je later longrijpingsinjecties zal krijgen, dan is de kans heel groot dat je kind veel vaker dan normaal de hik zal hebben. Dat voelt een beetje raar, want is echt iets van 20x achter elkaar dezelfde beweging. De hik hebben veel baby's in de buik trouwens, maar door deze medicijnen kan dit nog wat verergeren naar het schijnt. Over 'vreemde' vragen/zorgen gesproken haha.

18. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    Hoi dames, ik heb pas 20 aug een afspraak en dan gelijk ook 20 weken echo.
    @ sunnys, mijn gyn zei ook dat ze niet veel willen friemelen met inwendige echo's. Vandaar dat ik pas na ongeveer 3 weken een afspraak hebt. Alleen weet ik niet of het inwendig zal gebeuren of niet. trouwens 20 wken echo is toch uitwendig? Heb nooit meegemaakt,, zo spannend.. Is het zelfde als pretecho die ik vaak op forums lees?

@ all, ik hebb zo een last van die progesterontablet als die smelt.. alleen maar vocht komt eruit met witte ...... soms voel ik zo nat dat ik denk...nr vruchtwater ,,heb al 2 keer meegemaakt vruchtwaterdruppelen bij me 2 miskramen....
    Ik krijg ook longrijpinginjecties als ik in week 24 ben.
    Ik ben zo onzeker dat me man soms gek van me wordt... Vraag aan hem...Zal het dit keer goed komen? pfff zeg man weer de zelfde vraag,, ja tuurlijk miljoen procent zeker....Waarom ben ik zo onzeker?

19. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wandena, ik heb ook zo'n progesteron-capsules die ik elke avond moet inbrengen. Ik heb ook elke dag wat waterige afscheiding, en ook smorgens die witte drek van die capsule. Dat is normaal, maar ik begrijp je bezorgdheid, als je zo iets voelt stromen, dan ga ik ook altijd even checken wat het is. ;)

Verox, hoe voel jij je ondertussen?

Hier alles ok, behalve emotioneel: ik maak me nog altijd heel de tijd zorgen ;) over de kleinste dingen. Ach ja, alles went, I guess? Ook bezorgd zijn? :)

Weegschaaltje, Pink Love, pegece, etc.. Hoe gaat het met jullie?

20. Verox

Verox Niet meer actief

Hey meiden, ik lees nog volop mee, maar even niet zoveel tijd om te reageren.
    Wat betreft de zwangerschap gaat alles hier voorspoedig. Ik heb weinig klachten en de kleine is heerlijk levendig. Ik ben alleen erg onrustig in mijn hoofd. Er moet nog zoveel gedaan en geregeld worden! En natuurlijk gaat alles voor mijn gevoel veel te langzaam. We zijn begonnen met de babykamer, en dat viel al meteen tegen. Ik kan nog maar slecht omgaan met stress en tegenslagen, dus ben erg ongezellig voor mijn omgeving.
    Van het weekend een dagje weg geweest. Het was supergezellig en relaxed. Heb echt genoten, maar nu ik weer thuis ben schiet ik meteen weer in de stress.
    Sinds een paar uurtjes heb ik flink diarree. Geen idee hoe dat mogelijk is. Hoop dat het morgen over is.
    Dinsdag komt de kraamzorg langs. Daar ben ik best nerveus voor.

Deel Deze Pagina