Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verox

Verox Niet meer actief

Wauw Pinklove! Dat gaat snel! Heel veel succes met de laatste loodjes.
    Het is gemakkelijk gezegd, want ik zou ook vergaan van de zenuwen, maar de dames hierboven hebben gelijk. Probeer te ontspannen en laat alles maar gewoon over je heen komen. Je hebt goede begeleiding en totdat zij het zeggen hoef je helemaal niets te doen behalve afwachten en rustig blijven. Liefs!

2. Weegschaaltje84

Weegschaaltje84 Actief lid

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Pinklove joepieeee spannend!! Inderdaad probeer veel te ontspannen lieverd, wat komen gaat gebeurt toch dus laat het aub rustig op je afkomen. Heb je enkele paginas terug mijn stukje tekst voor jou gelezen??? Heb aub vertrouwen in jezelf en in je lichaam, je hebt flink moeten afzien maar ondertussen hebben jij (en het lichaam waarin je geen vertrouwen hebt) het toch maar mooi geflikt!!! Ga lekker op de roze wolk zitten, dat heb je na alle zorgen en stress wel verdiend meid!! Het gaat helemaal goedkomen en je zult snel je kleine prinses in je armen houden :) Toi toi toi, zet m op en heeel veel succes, je kunt het!!

@ Islah: superfijn dat je controle goed was! Ben ook erg benieuwd wat je gyn over 2 weken gaat zeggen. Wellicht gaan ze wel gehoor geven aan je wens om de cerclage wat eerder door te knippen?! Even afwachten dus nog lieverd... Doe lekker rustig aan en wat ze ook zullen zeggen: het is goed :)

@ Verox: dat klinkt inderdaad als een allergische reactie. Ik zou het even melden bij de gynaecoloog ja. Misschien ook even googlen op de bijsluiter van Proluton? Die staat vast op internet en daar zouden dan ook eventuele bijwerkingen op moeten staan. Misschien is mn berichtje een beetje mosterd na de maaltijd en heb je t allang uitgezocht, haha..

@ Soeki en Wandena: Fijn om te lezen dat alles goed verloopt en dat jullie allebei gewoon lekker jullie dingen thuis nog doen. Heel goed! De dagelijkse bezigheden hebben geen effect op de baarmoederhals hoor, althans niet zonder dat je t merkt. Als je rustig aan moet doen geeft je lichaam dit signaal vanzelf, dan merk je het aan harde buiken regelmatig en een zeurend gevoel in de onderbuik. Zolang dit niet het geval is zou ik lekker genieten en nog lekker jullie dingetjes blijven doen. Gezellig dat jullie gelijk op lopen qua termijn, samen met Sunnysiri ook! Ben inderdaad benieuwd wie van jullie het spits zal gaan afbijten strakkies hihihi....

@ Pegece: Heel veel succes en plezier bij de groei echo morgen!! Geniet ervan meis! Over een paar weekjes de cerclage wegknippen en dan mag de baby komen. Aftelleeeeen!

@ all: hier gaat het tot nu toe wel goed. Vandaag controle echo gehad. Cervix was 3 cm en zat potdicht. De gyn vond het er goed uit Ien en vond de lengte ook prima. Het ging hem er meer om dat alles er goed gesloten uit zag (en ook dicht bleef zitten na hard hoesten en druk zetten), de lengte varieert nu eenmaal, als t maar niet TE kort wordt uiteraard. Maar goed dat is allemaal oke voor nu dus. Ik doe verder nog lekker rustig aan thuis...

Liefs

3. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    Hoi allemaal, gisteravind tijdens het inbrengen van de progesteron tablet voelde ik een soort van blaas in mijn schede... Ik dacht dat het mijn vliezen waren... spoed nr het ziekenhuis.. echo gemaakt, gekeken met eendebek .... gelukkig was het waarschijnlijk mijn urineblaas/ baarmoedermond... Wat was ik toch geschrokken en moest een nachtje daar blijven.. Vanochtend weer gegeken en was weer het zelfde.. Voor de cerclage 17mm en daarna 15 mm... nogsteeds een funneling...Dit was even mijn zorgelijke verhaal.
    Bn net thuis gekomen en lig in bed...

4. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo allemaal!

Ik heb even een tijdje niks van me laten horen.. Wel veel meegelezen hoor, maar te druk gehad om te reageren.. Dat ga ik bij deze maar even doen

@Pinklove meid het enige wat ik tegen je wil zeggen is eigenlijk al door meerdere dames hier gezegd. De bevalling kan je aan (echt waar!) je raakt niet in paniek, je lichaam/hoofd neemt het van je over. Ik was bij Mels heel bang dat ik in paniek zou raken, ook omdat ik er nog helemaal niet aan toe was en wist dat ik er geen huilend en levend baby-tje voor terug ging krijgen. Maar achteraf gezien heb ik het ervaren als een mooie ervaring, pijnlijk dat wel, maar wel een pijn die je gewoon over hebt voor je kindje. En wees aub niet zo streng voor je lichaam. Je mag juist trots op je lichaam en jezelf zijn! Jij bent een voorbeeld voor veel mensen, de kracht en wilskracht die jij de hele zwangerschap hebt laten zien is geweldig en je lichaam heeft het toch maar mooi geflikt! En uiteraard is je geluk niet op, je geluk begint nu pas meid door straks te bevallen van een kerngezonde dochter! Na zo veel pech en zo'n heftige zwangerschap mag het nu gewoon echt niet meer mis gaan hoor! Zet hem op en probeer ervan te genieten!

Dat was ik, Verox, maar ik gebruik geen progesteron.. Geen idee waarom we het niet goed aanvoelen.. Weet ook nog niet zeker of ik nu wel een harde buik heb gehad of niet...

Weet je al wat die reactie van de proluton injecties inhouden?

@Soeki & @Wandena Ik doe hetzelfde als jullie hoor.. Ga mee boodschappen doen (tillen laten we aan manlief over) ik doe de was, verschoon het bed, kook, haal af en toe de stofzuiger door het huis, ruim de vaatwasser in- en uit.. En ik werk 16 uur per week thuis op de bank met m'n laptop op schoot. M'n vriend is nu lekker veel thuis dus die neemt ook een hoop uit handen.

Ik voel trouwens onze kleine al vanaf 13 weken! Eerst heel sporadisch en heel licht gefladder, maar hoe verder ik kom hoe duidelijker ik het ga voelen, vind het echt een heerlijk gevoel! Mijn placenta ligt vooraan, maar helemaal onderaan (blokkeert niet de uitgang). En super leuk hoor dat jullie tegelijk lopen en ik 1 dagje voor! Echt heel toevallig! Kunnen we elkaar goed door deze periode heen slepen! Maakt mij niet uit wie van ons het eerste is, als het maar op een heel veilig termijn is! En wie weet bevallen we straks alle drie tegelijk ;)

@Pegece Hoe was de groeiecho?

@Weegschaaltje84 Fijn dat de controle weer goed was en je bmm pot dicht zit! Heerlijk nieuws!

@Wandena Jeetje wat een schrik moet dat zijn geweest! Maar is het normaal om je urineblaas te kunnen voelen? Moet je die tabletten diep inbrengen? Ben je nu wel gerustgesteld?

Hier gaat alles z'n gangetje.. We zijn druk bezig geweest met kunstofkozijnen offertes aanvragen en hebben gister de knoop doorgehakt.. waar je allemaal niet mee bezig kan zijn he! Verder heb ik dinsdag een meting gehad.. Mijn bmm blijkt dicht te zitten en nog 4,5 cm te zijn! Bij 15 weken was hij 3,6 cm.. Zou het dan gewoon anders gemeten zijn dan toen? Of kan het ineens toegenomen zijn? Ik zelf zie er echt niks in wat ze nou meten, dus ik begrijp dat ook niet helemaal. De gyn. zei dat het niet beter ging worden dan dit. Ik ben natuurlijk super blij en opgelucht met dit goede nieuws, maar vind het ook lastig te geloven.. Het werkt iig de vele rust dus daar blijf ik gewoon braaf mee doorgaan. We hebben helaas geen buikecho gehad, dus van de kleine alleen maar druk trappelende voetjes gezien via de inwendige echo.. Dat was wel heel grappig om te zien.. Volgens mij is dit een drukker kindje dan Mels.. Maar goed we weten dus nog steeds het geslacht niet! Nog even geduld.. 19 aug hebben we de 20 weken echo. Hopelijk ook dan alleen maar positieve berichten!

Zijn jullie trouwens allemaal deze zwangerschap sneller dik dan bij de eerste?

5. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    PinkLove, als ik het juist heb, ben je nu aan het bevallen?
    We denken allemaal aan je! Hopelijk verloopt alles goed, en ben je ondertussen misschien al aan het genieten van je kleine prinses in je armen? We wachten vol ongeduld mee af! Spannend!

Sunnysiri, zo leuk om te horen dat je baarmoederhals zo goed dicht zit! Dat stelt toch enorm gerust he, niet?
    Als we alledrie op dezelfde dag (op een veilige termijn!!) zouden bevallen, moeten we toch daarna eens samen eens een hapje gaan eten, met de kleintjes erbij he, om het te vieren? :D:D:D haha stel je voor...
    Hopelijk weet je volgende keer het geslacht!
    Ah en over dat sneller dik zijn: bij mij niet, maar vorige keer was het een tweeling he... Dan was ik op 4 maanden net zo dik als andere dames die 6 of 7 maanden zwanger waren. ;) Dus ik verbaas me deze keer dat mijn buik zo traag groeit! :)

Wandena, breng jij die progesteron in met je vinger? Ik deed dat ook eerst, maar dan heb ik ontdekt dat je er zo'n applicator voor kan kopen in de apotheek. De mijne ziet er zo uit ongeveer:
    https://en.medesign.de/frontend/shop/showArticle/vaginal-gel-applikator/293
    En daarin past precies de progesteroncapsule. Vind ik makkelijker om in te brengen, en lijkt me hygienischer dan met de vinger. Ik spoel die applicator dan telkens af met zo'n hygiënische zeep achteraf.
    En blijkbaar moeten we die progesteron niet zo erg diep steken, dat werkt even goed als het maar 4cm diep zit.
    Dat blaasje dat je hebt gevoeld is je baarmoederhals zelf denk ik, ik herinner me van voor de zwangerschap dat dat aanvoelt als een glad bolletje diep achteraan. :D

Weegschaaltje, blij dat het ook nog allemaal goed gaat bij jou! Jij begint in een veiligere zone te komen qua termijn, geeft dat niet wat gemoedsrust? Ik reken daar alvast op, dat ik me vanaf week 26 misschien wat rustiger ga voelen... Hopelijk. ;)
    Op hoeveel weken was je bevallen van je zoontje? Hoe doet hij het ondertussen? En hoe oud is hij nu?

Met mij alles best ok, ik probeer niet te veel na te denken, dan gaat het beter met m'n angsten. ;) haha ;)

6. pegece

pegece Niet meer actief

wandena sterkte hoor je zal best heel erg geschrokken zijn.

ik heb vandaag weer een echo en een controle gehad de baby groeit goed alleen een beetje klein, verder had ik toch weer een hogere bloeddruk en die moet ik volgende week weer laten controleren.
    over 2 weken krijg ik weer een groeiecho omdat ze het toch de groei in de gaten willen houden.

7. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    pegece zijn jij en/of je man ook klein of mager (of als baby ook klein of laag geboortegewicht?)
    Mijn nicht is net bevallen van een perfect gezonde dochter, tijdens haar zwangerschap hadden de dokters ook gezegd dat het kindje onder de gemiddelde curves lag qua lengte en gewicht, en ze waren ook wat bezorgd, maar mijn nicht is zelf ook klein, dus ja, dan kan je geen giga-baby hebben he! En nu is haar dochter dus perfect in orde! 2,5kg is geen zware baby maar dat hoeft niet he!

8. pegece

pegece Niet meer actief

nou we zijn niet echt klein maar bij ons in de familie zijn de baby's bijna niet zwaarder dan 7 pond.
    ons zoontje was bij zijn geboorte met 38 weken 2450 gram.

9. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    @ Soeki, ik heb die applicator, maar durf niet ermee ... idd hoef ik die tablet niet diep..
    @ sunnysiri, mooi lengte en hopen dat het zo blijft..
    @ all , het gaat goed met mij. Is het wel zo dat het gewicht vd baby afhangt hoe de ouders zijn? ..... Wij zijn beide heel vol.(dik)..
    Het zou kunnen dat pinklove nu aan het bevallen is/ is al bevallen. Gister waren op de afdeling 2 vrouwen . Eentje was 9 weken zwanger en kon niks binnen houden en die andere was 37 weken en ging gister voor de controle bleek dat ze zwangerschapsvergiftiging had.. ze zou waarschijnijk nu of morgen ochtend ingeleid worden...bijna iedereen heeft wel wat ..pffff

10. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Soeki: wat een lieve interesse, dank je!!! Weet je, het is echt apart dat je dat zegt, over de iets veiligere termijn waar ik in zit. Dit dacht ik in het begin van de zwangerschap ook, toen ik nog heel terughoudend was met mijn mijlpalen. Kon alleen maar denken: als ik maar over die vreselijke 24wk grens heen ga, waarop ik toen van mijn zoontje bevallen ben. Toen is t lang geweest: als t nou maar in ieder geval voorbij die 26wk is dan is dat al heel veel beter. En nu moet ik dus bekennen dat ik DEZE termijn juist verschrikkelijk eng vind! Ik weet namelijk dat het gaat om een levensvatbaar kindje, een kindje wat opgevangen zal worden en actief behandeld zal worden. Maar ik weet ook dat het kindje met deze termijn nog een vreselijk lange weg te gaan heeft. Een weg met oneindig veel verdriet, complicaties, kritieke toestanden, angst, stress, en een baby die keihard moet vechten voor zn leven. Ik heb dit alles aan der lijve al ondervonden. Die is dus geboren met 24wk en ik zal je alle details besparen maar het was een nachtmerrie. Bijna 3 mnd op de NICU en daarna nog 2 maanden op de medium care. Na bijna 5 mnd mochten we hem pas mee naar huis nemen. Hij is 3 keer geopereerd geweest, heeft meerdere malen in kritieke toestand gelegen en heeft van alles moeten overwinnen. We hebben ieder uur beleefd, bah wil er niet eens aan terug denken. De alarmbellen van zijn monitor zijn een soort trauma-geluid voor mij. De geur van desinfecterende alcohol wekt direct herinnering en walging bij mij op.... En dan heb ik het nog niet eens over dingen als infusen, medicatie, sondevoeding, te hoog billirubine en dus dagenlang onder de fotolamp, want dit zijn voor ons de kleine 'bijkomstigheidjes' geweest. En ik kan er denk ik nog wel een boek over schrijven.
    Gezien de weg die hij heeft afgelegd is het des te meer bijzonder hoe goed mn zoontje er eigenlijk uit is gekomen. Op wat dingetjes na (die te overzien zijn) is er helemaal niks aan de hand met hem en zie je ook niks aan hem af. Hij groeit en ontwikkelt zich goed en voor zn gecorrigeerde leeftijd doet ie het goed. Hij is nu qua geboorte officieel 10,5 mnd oud, maar gecorrigeerd is hij 6,5 mnd oud. Hij rolt al een tijdje en probeert zelfs een beginnetje te maken met kruipbeeegingen :) Het is een heerlijk, lief en tevreden lachebekkie... Een echt wondertje dus :)

Maar ik denk dat je wel zult begrijpen dat ik het gewoon echt niet als een optie zie om nu te bevallen. Ik weet dat het kindje het zal kunnen overleven en ik weet ook dat het veel betere kansen en perspectieven zal hebben dan mijn andere zoontje destijds, maar ook de 26wk-kindjes zijn gewoon nog veel te vroeg met alle risicos van dien. En ik kan dat echt niet meer. Geen NICU meer, geen couveuse, geen beademing, geen operaties, geen alarmbellen, geen maagsonde, geen infusen en medicatie, geen MRI scans, geen oogonderzoeken, aub ik wil het allemaal niet meer meemaken :(

Je wordt denk ik steeds 'hebberiger' hoe verder je komt. Eerst stel je jezelf bescheiden mijlpalen voor en vervolgens wil je koste wat t kost steeds verder komen en dat gevoel wordt alleen sterker. En uiteindelijk wil je t allerliefst de boel voldragen, opdat je na je bevalling in een rolstoel ploft en je kindje in een maxicosi op schoot mee naar huis neemt. En dat er een aantal dagen een kraamverzorgster komt die een boterham voor je smeert terwijl je lekker op bed ligt.. En dat je het met je visite kunt hebben over stuwing in de borsten en beschuit met muisjes. God, wat verlang ik hiernaar!!!

Sorry, tis een heel verhaal geworden, moest het denk ik even van me afschrijven :)

11. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Weegschaaltje, wat hebben jullie een moeilijke tijd gehad :(
    Het is logisch dat je het af en toe nog even van je moet afschrijven. Het verwerken van zo'n dingen is niet makkelijk. 5 maanden in het ziekenhuis, verschillende operaties... oh wat moet dat moeilijk zijn voor een moederhart. Daar was ik ook zo bang voor dat mijn twee meiden daardoor zouden moeten. En daar heb ik nu ook schrik voor, voor deze kleine jongen in mijn buik.
    Wij zijn hier allemaal nogal getraumatiseerd denk ik... Zo'n stresserende dingen moeten meemaken...

Ik begrijp je gevoel wel dat je nu echt eens alles 'gewoon' wil meemaken, zoals de meeste andere mama's. Gewoon gezellig je baby op de kamer hebben, gezellig visite ontvangen, ... Daar kijken we allemaal naar uit!
    Hopelijk is het voor ons allemaal gegund!

Wel heerlijk dat je zoontje het nu zo goed doet!! En dat hij zo'n lachebekje is! Zo zie je maar dat zo'n lijdensweg toch wel zoiets moois kan voortbrengen...

12. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog geen nieuws van PinkLove?

Hoe gaat het met de andere dames hier?

Ik heb morgen weer controle, spannend... ben er wat angstig voor, ik heb zo'n schrik dat het slecht gaat zijn...pfft

13. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey Soeki,

Het is even rustig in de topic he... Ben ook zo benieuwd naar Pinklove, kom iedere dag even kijken of er al nieuws is. Ik denk dat ze al bevallen is inmiddels en dat ze nu lekker in haar kraamtijd zit met de kersverse baby girl. Hoop dat ze het allen goed maken!

Morgen controle, spannend meis! Ga gewoon van het goede uit, want ik weet inmiddels uit ervaring dat het echt alleen averechts werkt als je teveel stresst. Meestal is de stress achteraf niet eens nodig geweest. Zonde toch! (Ik moet dit ook regelmatig tegen mezelf zeggen hoor, haha!)

Hopelijk een goede controle voor jou morgen! Kun je ook weer even naar babietje koekeloeren. Veel succes (en ook plezier he!)!

Ikzelf heb aankomende vrijdag weer een controle. Hopelijk is alles russtig gebleven en zit de boel nog goed dicht. Even geduld nog...

Veel liefs

14. Verox

Verox Niet meer actief

Hey Dames! Ook ik denk veel aan Pinklove. Maar ik ga ervan uit dat geen nieuws goed nieuws is en ze nu een prachtig meisje in Hansen heeft.
    Ook ik heb aanstaande vrijdag controle. Ook voor mij weer enorm spannend, hoewel het tot nu toe altijd allemaal goed is geweest en Weegschaaltje gelijk heeft dat de zorgen en stress achteraf iedere keer onnodig zijn gebleken.
    Ik merk dat ik onbewust heel nerveus ben. Ik ben moe en emotioneel. Dat is na vrijdag vast weer een stuk minder.

15. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    Hoi Dames,, ik lees elke dag mee. Ik denk ook dat Pinklove al bevallen is , ze zal nu best druk hebben met babygirl...
    @ Soeki, heel veel succes morgen...
    @ Weegsch, jij ook succes vrijdag
    @ Verox , jij natuurlijk ook..geen stress he,, we hebben dat allemaal... maar werkt averechts

Ik moet pas volgende week dinsdag voor 20 weken echo. Spannend. Ben echt benieuwd hoe het zal zijn...

16. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alles was helemaal goed!! Baby en bmh in orde!
    Ik ben zo opgelucht!!
    Hij was aan het drinken denk ik, zijn mondje ging open en dicht!
    Zo schattig!

17. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw Soeki! Ik kwam speciaal even spieken of je een berichtje had achtergelaten :) Gefeliciteerd met de mooie echo en controle!

Ahhhh schattig dat mondje! Tijdje geleden had ik een echo waarbij de baby zn duimpje in zn mondje had, dat was ook zo schattig joh :) Dat zijn toch wel echt de dingen waar we het van moeten hebben he deze zwangerschap! Naast onzekerheid en stress zijn dit de dingetjes die ons blij en gelukkig maken! Dat er nog vele mogen volgen!

Liefs

18. Islah

Islah Niet meer actief

Hoi dames, sorry ben een tijdje afwezig geweest. Ik hoop dat alles goed met jullie gaat!
    Ben over 2 dagen alweer 34 weken. Aftellen is echt begonnen... Binnenkort krijg ik weer een groeiecho.

19. Weegschaaltje84

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend Islah! Het einde komt echt in zicht nu he!! Jihoe!

Heb je alles helemaal klaar? Kamertje af, alles klaar voor gebruik? Dat geeft ook altikd rust, zo van: even nog tijd uitzitten en dan mag de telg zich aandienen :) Succes en geniet van de laatste loodjes meid!

Xxx

20. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    @ dames, hebben jullie iets van Pinklove gehoord?

Deel Deze Pagina