nou ik ben ook benieuwd naar pinklove hoe zal het gaan. vandaag weer een controle gehad bij de vk voor mijn bloeddruk en die was gelukkig niet meer zo hoog als vorige week hij was nu 120//80. ook het hartje weer gehoort wat ik altijd weer heel mooi vind klinken. volgende week weer een controle en een groeiecho en het zh en dan ga ik gelijk eens vragen wanneer ze de cerclage gaan verwijderen.
Hallo dames, Jullie zullen mij denk ik niet kennen, maar ik schreef hier in dit topic mee in 2010. Ik heb in 2008 en in 2009 2 dochtertjes verloren dmv vroeggeboorten. In 2010 heb ik een cerclage gehad bij 13 weken en ben ik met 38+1 bevallen. Nu ben ik wederom zwanger en heb ik vandaag weer een cerclage gekregen. Ik lees hier regelmatig mee. Ben ook weer volledig ziek gemeld omdat ik zoveel mogelijk wil/moet rusten. Ook gebruik ik 2 x per dag Utrogestan, allemaal hetzelfde als de vorige keer.
Florida, welkom terug hier! Leuk dat je weer zwanger bent, proficiat! Hoe is het zetten van de cerclage verlopen vandaag? Veel last van gehad? Ik gebruik ook utrogestan vaginaal (1x per dag eentje van 200). Weegschaaltje, zo schattig dat die babies zijn op de echo he! Weet je al of dit een jongen of een meisje is? Veel succes met je controle morgen! Wandena, ik heb nog niks van Pink Love gehoord, ze zal wel aan het genieten zijn? Ik heb haar een privéberichtje gestuurd, als ik iets hoor laat ik het weten. Hoe gaat het met jou? Volgende week controle, ik duim! Verox, veel succes met je controle morgen! SunnySiri, hoe gaat het met jou ondertussen? Islah, aan het aftellen, spannend! Pegece, goed dat je bloeddruk terug normaal is. Ook aan het aftellen? Wie was het ook alweer met die allergische reactie op die inspuitingen? Wat zei de dokter ervan? Hopelijk is het beter?
Florida gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom. soeki ik ben inderdaad aan het aftellen hoor ik word ook steeds nieuwsgieriger naar onze kleine.
@soeki: Het plaatsen is me weer meegevallen. Nu nog wat zeurderig gevoel en licht bloedverlies. Hoop dat het binnen een paar dagen weg is. Ik heb de Utrogestan 2 x 100. Maar mag ik pas mee beginnen als het bloedverlies weg is. Vind het wel altijd zo'n zooi hoor Probeer nu zoveel mogelijk te rusten. Maar ja met een peuter van bijna 3 is dat wel een uitdaging.
Dankjewel weegschaaltje, er komt hier trouwens geen babykamer, bedje komt gewoon bij ons te staan. En dat bedje gaat daar vandaag neergezet worden haha. Moet nog wel wat laatste spulletjes kopen. Florida, welkom! Ik ken jou nog uit het vorige topic (waar ik soms meelas).
Hoi allemaal, ik kom me hier ook weer melden, ik heb afgelopen dinsdag mijn preventieve cerclage gekregen. In 2011 heb ik meegeschreven in dit topic, toen heb ik ook een preventieve cerclage gehad, veel rust, utrogestan en is ons zoontje met ruim 39 weken geboren. In 2010 is ons dochtertje* geboren met 21 weken zwangerschap. Nu ben ik ruim 14 weken zwanger en zit ik in ieder geval tot eind volgende week in de ziektewet, daarna gaat mijn bedrijfsarts verder kijken, maar ik hoop weer zoveel mogelijk rust te kunnen houden (zover dat mogelijk is met een zoontje die de wereld wil verkennen). Iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap, opdat iedereen hier een gezonde en (zo goed als) voldragen baby mag gaan krijgen.
Hey Berte, Denk dat we samen zwanger waren in 2011, proficiat met de nieuwe zwangerschap! Al cerclage gekregen ondertussen? Xx
Vandaag met bijna 29 weken weer controle bij de gynaecoloog gehad. Alles loopt nog steeds helemaal voorspoedig! Ben zo blij! Kan het bijna niet geloven! De kleine groeit goed, word geschat op 1400gram. Cervix is nog ongeveer 3,5cm dus ook helemaal mooi. De allergische reactie op de Proluton is ook niet verontrustend. De kleine lag voor het eerst sinds lange tijd mooi stil en de gynaecoloog heeft prachtige 3D echo's voor ons gemaakt. Echt helemaal geweldig! Zit weer voor even op een roze wolkje!
Hoi meiden, @Florida en Berte: van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe zwangerschappen en opnieuw welkom in deze topic deel 2. Fijn dat het zetten van de preventieve cerclages goed is verlopen. Op naar wederom een mooie termijn net als jullie vorige kindjes! Fijn dat jullie al een eerdere positieve ervaring hebben met de cerclage, dat geeft voor nu wel rust en vertrouwen toch? @ Pegece: aftellen!! Spannend joh! Fijn dat je een goede controle hebt gehad, super. Een bloeddruk van 120-80 is netjes hoor, gelukkig maar, houden zo he! @ Islah: klinkt goed zeg, bedje vandaag in orde en alleen nog wat kleine dingetjes aanschaffen! Heerlijk, laat die kleine meid maar lekker komen over een paar weekjes! Xx! @ iedereen: ikzelf vandaag ook weer controle gehad. Alles zag er volgens de gynaecoloog netjes uit. Cervix was 3 cm en zag er goed gesloten uit. Baby ligt lekker in stuit met zn schattige billetjes naar beneden. Op de inwendige echo-beelden zag je naast de cervix die billetjes zo heel uitvergroot ertegen aan, haha super schattig. Heb ook mn proluton injectie weer gehad. Ik hoop dat de cervix nog lange tijd zo zal blijven!! Dat is iets waar ik me toch regelmatig zorgen om maak hoor, ondanks de goede controles steeds. Ik heb natuurlijk geen cerclage en ben gewoon als de dood dat het 'ineens uit het niets' inkort met alle risicos en gevolgen van dien... Snik snik het is ook nooit goed he, denk echt dat ik pas gerust zal zijn op de dag dat ik in een veilige termijn geraak waarbij de baby voldragen zal zijn. Tot die tijd blijft t bibberen geblazen voor iedere controle en meting denk ik Naja, voor vandaag i.i.g. weer eventjes gerust gesteld. .. Liefs
Hallo Dames, Even namens Pinklove een berichtje want haar hoofd staat er nu niet naar. Op 8 augustus is om 17.30 na een zware bevalling haar mooie dochtertje geboren met 3470 gram en ze is volgens haar mama meer dan perfect! (Heb een foto gezien en ze is ontzettend mooi!) Er zijn wat kunstgrepen aan te pas gekomen; ruggenprik, tang en knip en ze is behoorlijk wat bloed verloren. Daarna nog hoge koorts gekregen. Al met al niet heel erg fijn voor haar. Ze zijn nu thuis en ze hopen snel terug te klimmen op de roze wolk!
Hoi Frannie, Dank voor je bericht met update over Pinklove! Wat goed om te horen dat haar kersverse dochter zo mooi en gezond ter wereld is gekomen, wauwie! Kan me voorstellen dat het zwaar voor haar is geweest, als ik het zo lees met de tang en de knip, au au... Lieve Pinklove, knap lekker gauw op, heel veel beterschap! Laat je nu maar heerlijk vertroetelen meid! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Heel heel heel veel geluk samen. Je bent ervan af meid, je hebt t geflikt en het is achter de rug. Lekker genieten nu! Nu wij nog, hoop dat we je allen mogen volgen en allen een mooi gezond voldragen kindje mogen krijgen. Hele dikke knuffel xxx weegschaaltje
@Pinklove: gefeliciteerd met jullie dochter! Ik hoop dat je snel zult bijkomen van die bevalling. @Weegschaaltje84, @Verox: wat is de 3 toch een mooi getal, mooie lengte! @Celle, klopt, mijn zoontje is van september 2011, ik heb afgelopen dinsdag een cerclage gekregen. Hoe gaat het nu met jou? Ik zag dat je in november uitgerekend bent, dan zit je nu in die spannende maanden, sterkte. @Islah, wij moeten nu eindelijk eens de kamer van ons zoontje gaan afmaken, hij slaapt nog steeds bij ons. De eerste tijd ligt zo'n hummeltje toch het beste bij de ouders.
Dames gefeliciteerd met jullie zwangerschap en welkom weer. Wat ben ik blij te horen dat Pinklove bevallen is. Wel een zware bevalling. Ik hoop dat ze het goed maakt en natuurlijk haar dochter. Wat fijn te horen dat de echo's ook goed waren van jullie allemaal. Ik heb pas dinsdag 20 wk echo,kan niet meer wachten...pfff. Dames alvast een fijn weekend en doen jullie allemaal rustig aan..
Dank Berte! Hoop dat we het zo kunnen houden nog een heel tijdje! Door jouw berichtje, mede gericht aan Verox, ben ik gaan teruglezen op de vorige pagina. Verox sorryyyyy had je reactie helemaal niet eens gezien, heb er of overheen gelezen of ben gewoon scheel zeg! Maar joepie wat goed zeg!!! 3,5 cm is inderdaad echt heel erg goed wauaw! Het ziet er gewoon naar uit dat het lekker zo gaat blijven hoor meid. Zo'n lengte met bijna 29 weken is gewoon super. Houden zo meid! En wat leuk dat de gyn de tijd heeft genomen voor mooie 3d beelden. Dat zou ik ook wel willen joh! Bij mij zijn de echos van de kleine echt allemaal maar snel snel. Zo van: hartje klopt mooi check, mooi voldoende vruchtwater check, kindje ligt er mooi beweeglijk bij check, en klaar ik mag de gel weer van mn buik vegen Liefs
Even een kort berichtje van mij via m'n mobiel.. Wel meegelezen maar nog niet gereageerd.. Welkom Florida13 & Berte! Fijn om te lezen dat jullie een gezonde zoon/dochter hebben gekregen door een cerclage en gefeliciteerd met jullie nieuwe zwangerschap! @Soeki fijn dat de controle goed was!aar wanneer krijg jij de 20 weken echo dan? @Iedereen fijn dat het bij iedereen zo goed gaat en dat de controles steeds goed zijn! Hier gaat het deze week niet zo lekker.. Vooral mentaal hoor! Hoe dichter we bij de 21,3 komen (dag van breken vliezen) en de 23 weken (geboorte Mels) hoe moeilijker en onzekerder ik wordt.. Heb soms erge last van m'n darmen en van m'n litteken van blinde darmoperatie (nog maar vers he) en ik voel regelmatig steekjes onderin, bij m'n ingang zeg maar Ook voel ik de kleine soms laag trappen (vooral op m'n blaas) en dat geeft me weer een onprettig gevoel omdat ik dat ook voelde toen t misging met Mels.. Pfff maar verder eigenlijk geen echte symptonen ofzo.. Gewoon mega onzeker.. Ben blij als het maandag is.. Krijgen we de 20 wkn echo en een nieuwe meting.. Duimen maar dat het allemaal nog goed is!
Wow ik had de laatste pagina nog niet gezien.. @Pinklove gefeliciteerd met jullie dochter! Wel jammer dat het zo'n zware bevalling moest zijn, maar het is je gelukt meid! Geweldig! Nu snel opknappen en lekker gaan genieten van jullie kleine meid!
Dank je Frannie voor de update! Pinklove, hopelijk ben je snel hersteld van je zware bevalling! Proficiat met je dochter! Sunnysiri, ik ken het gevoel... ik heb ook regelmatig steekjes of zo'n drukkend gevoel inwendig (aan de cerclage denk ik), en ik ben er soms echt een emotioneel wrak door (vaak huilen en zo). Maar afgelopen woensdag was de controle helemaal goed, en de gyn was totaaaal niet bezorgd, dus nu ben ik weer veel kalmer. We moeten wat genieten meid, want dat bezorgd zijn is ook niet goed voor de kleine!
@pinklove: proficiat! Hopelijk snel op de roze wolk! @ sunnysiri: ik snap je onzekerheid, ik geloof ook niet dat ik op redelijke termijn geraak. Ookal ben ik nu 27,4 weken (iets waar ik zou voor getekend hebben bij eerste zoontje) er kan nog zoveel mis gaan als ze nu geboren worden... Maar we moeten vertrouwen hebben en stap per stap gaan..' @ berte: ik ben nu dus 27,4 weken zwanger van een tweeling. Heb enorm veel schrik omdat het een tweeling is, mijn 2e zoontje is in nov 2011 geboren na 36 weken maar wel weken in ziekenhuis gelegen. Nu ben ik nog thuis voorlopig maar ik weet dat het bij mij van ene dag op andere kan veranderen... Veel last van zwangerschap? Nog last van plaatsing cerclage? Groetjes Celle