Nieuwe zwangerschap: eerder met verlof?

Discussie in 'Prematuur' gestart door MammieVanSammie, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Dames, ik ben benieuwd of iemand van jullie dit weet:
    Ik ben weer zwanger en bij mijn zoon bevallen met 32+5. Nu hoorde ik van iemand dat je dan bij een volgende zwangerschap eerder mag stoppen met werken, namelijk 4 weken voor je eerdere premature bevalling. Dat klink fantastisch (28+5 :D), maar eigenlijk ook een beetje als broodje aap.
    Wie heeft hier ervaring mee?

2. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Ik heb het nooit eerder gehoord...
    Zelf drie keer te vroeg bavallen dus denk dat her niet waar is.

Je hebt dan gewoon verlof vanaf de geboorte...

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Nog nooit van gehoord, sommige mensen bevallen na een premature bevalling opeens na 40+ dan ziet je dus 12 weken thuis te wachten. Volgens mij is er volgens wet nog niks geregeld zo 😞

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ook nooit van gehoord.....

5. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Nee dat is echt onzin. Je mag 4-6 weken vóór je uitgerekende datum stoppen, net als iedere zwangere. Helaas...:)

6. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Hmm ja t klonk ook eigenlijk te mooi om waar te zijn. Helaas, maar dank voor de reacties

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Misschien iemand die de klok heeft horen luiden..... er is sprake van een wetsvoorstel dat je, ik meen, vanaf 32 mag stoppen met werken wanneer je zwanger bent van een tweeling/meerling. Omdat die kindjes over het algemeen toch al eerder komen/worden gehaald.

Maar dat is ook nog een voorstel... moet nog door de kamers voorddat dat is geregeld.

8. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Dat voorstel is inmiddels door de eerste kamer goedgekeurd. De ingangsdatum is nog niet bekend maar als je zwanger bent van een meerling mag je met 30 weken met verlof. En als je kindje direct na de geboorte in het ziekenhuis moet blijven, heb je na thuiskomst van je kindje nog recht op 10 weken verlof. Goede zaak!

Deel Deze Pagina