Kans op prematuur bij tweede zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door louan, 16 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. louan

louan Niet meer actief

Mijn zoon is exact 5 weken te vroeg geboren. Wie heeft er een eerste te vroeg geboren kindje waarbij het tweede kindje óók te vroeg kwam of juist niet?

Ik had te vroeg gebroken vliezen geen reden waarom dit is gebeurd.

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Mijn eerste is spontaan geboren met 36+3 en de tweede is netjes blijven zitten en geboren met 39+5 :)

louan vindt dit leuk.
  3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn oudste dochter is extreem prematuur geboren, mijn jongste is netjes tot 40+2 blijven zitten. Maar dat kwam ook door de medicijnen die ik gedurende de hele zwangerschap heb gekregen.

louan vindt dit leuk.
  4. louan

louan Niet meer actief

Dank voor de antwoorden. Ergens bereid ik me voor op weer een vroeggeboorte weet niet waarom. Maar het hoeft dus helemaal niet zo te zijn bij een 2de dat is goed nieuw! Hoop graag deze zwangerschap uit te lopen en met kindje thuis te komen.

5. MamavanDuncan

MamavanDuncan Actief lid

6 sep 2013
    189
    81
    28
    Vrouw
    Waddinxveen
    Mijn oudste is ook met precies 35 weken geboren. Ik hield erf ook enorm rekening mee en had zelfs vakantie vóór mijn verlof geplakt, zodat ik in ieder geval op tijd thuis zou zitten. Mijn dochter kwam pas met 39 weken.... Het zegt dus helemaal niks. Moet wel zeggen dat ik nu alles ook al wel klaar heb staan. Je weet het maar nooit!

louan vindt dit leuk.
  6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Mijn oudste is geboren met 35+5, geen reden, kreeg spontaan weeën die doorzetten.

De middelste en de jongste zijn allebei geboren met 39+4.

Omdat de oudste dus te vroeg was, zat ik er bij de 2e continu op te wachten. Wat duurden toen die weken ontzettend lang.

louan vindt dit leuk.
  7. louan

louan Niet meer actief

Ja zal ik straks ook wel hebben. Maar goed te lezen dat een volgend kind dus helemaal niet te vroeg hoeft te komen.:D

8. Pink06

Pink06 Fanatiek lid

21 nov 2016
    1.308
    693
    113
    Vrouw
    Mijn oudste met 39 weken en jongste met 36 weken. Ben nu ook bang dat het veel eerder gaat komen. Ik kreek bij mijn jongste al met 26weken weeën namelijk..

Deel Deze Pagina