Mijn zoontje is 2 jaar geleden ruim 8 weken tevroeg geboren. Na testen bleek dat ik draagster ben van de GBS bacterie, want de bacterie was behoorlijk aanwezig in mijn blaas. Ik ben nu 34 weken zwanger van ons tweede kindje. Vanaf 20 weken ben ik onder behandeling in het ziekenhuis, omdat ik mi daar prettiger voelde. Nu hebben ze tijdens deze zwangerschap twee keer getest of de bacterie weer aanwezig is en dat was 2 keer gelukkig niet het geval. Woensdag krijg ik uitslag van de laatste test. Ik wil wel graag in het ziekenhuis bevallen, want ben gewoon een beetje bang. Maar heb ik dan nu wel een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen, aangezien de bacterie niet aanwezig is?? Sorry...Misschien een beetje rare vraag hoor, maar ik zat er gewoon over na te denken en maakte mij een beetje zorgen.
Volgens mij heb jij automatisch medische indicatie wegens eerdere vroeggeboorte, en het feit dat de bacterie al een keer aangetoond is in je bloed? Maar anders mag je toch altijd in het zkh bevallen als je dat wilt?
Ik denk inderdaad ook dat je gezien je vorige zwangerschap zowiezo een medische indicatie hebt. maar anders moet je het even overleggen met je gyn over je zorgen en wensen.. Je mag zowiezo in het ziekenhuis bevallen ook zonder medische indicatie. Heel veel succes
ik denk ook dat je al een medische indicatie hebt ten eerste vanwege dat je bij een gyn loopt en ten tweede vanwege die bacterie. geen zorgen maken dus, en anders gewoon bij je volgend bezoek vragen.
Als je onder behandeling van de gyn bent, ben je volgens mij een medische ind. dus in het ziekenhuis (kosteloos) bevallen!
Als je bij een gyn loopt, heb je automatisch een medische indicatie. Anders zou je niet bij de gyn zijn. Wel top dat je nu al de 34 weken gehaald hebt! Toch al 2 weken verder dan de vorige zwangerschap!
Bedankt voor jullie reacties. Ik moet woensdag weer heen voor controle en dan ga ik het navragen en zal ik proberen mijn gevoel daar kenbaar te maken (heb ik nog al moeite mee omdat ik niet zo'n prater ben). Ben op één of andere manier gewoon nog bang terwijl ik nu al verder ben als bij mijn zoontje, misschien wel raar, maar kan het gevoel niet uitzetten. Ik had er ook helemaal niet bij nagedacht dat ik altijd wel in het ziekenhuis zou mogen bevallen ook zonder med. indicatie. MAar dat is natuurlijk ook zo.............heb de vorige zwangerschap over heel veel dingen niet na hoeven denken, waardoor ik soms dingen helemaal niet meer weet!! Bedankt in ieder geval voor de reacties.
Ik ben de vorige keer met 27+2 bevallen en ben nu 36+3 weken zwanger van de 2e. Ik loop ook in het ZH en moet daar ook bevallen. Je heb dus automatisch een medische indicatie. Fijn he om voorbij die enge weken te zijn?! dat had ik ook. Vooral na de 34 weken ben ik opgelucht gaan ademhalen omdat dan ook remmen niet meer gebeurd. Dus dat het kindje rijp genoeg is. Vond ik een fijne gedachte. Succes! Groetjes