Over 3 weken komen de meubeltjes en kinderwagen Dan ben ik ook 26 weken. Hoe is het met de andere dames???
Hallo allemaal, Wat fijn Jenifer dat het allemaal zo goed gaat,lig je nog zoveel plat of doe je af en toe weer wat? Ik vindt het fijn om jullie verhalen/ervaringen te lezen zo weet ik een beetje wat mij te wachten staat mocht ik zwanger raken en het is tevens een oppepper te lezen dat het goed kan gaan. Groetjes.
Hoi hoi, Hier gaat het goed. De laatste week ben ik langzaam aan wel wat meer dingen gaan doen. Maar ik luister ook nog wel goed naar mijn lichaam. Ik ben best wel snel moe dus dan ga ik ook lekker rusten. Ik heb voor de zwangerschap fanatiek gesport en nu doe ik niks meer dus dat hakt er echt in. Mijn conditie is erg achteruit gegaan. Ik ga dus na de bevalling weer sporten. Toen ik nog niet zwanger was las ik ook op verschillende sites hoe andere vrouwen met cerclages de zwangerschap beleefden. Zo kon ik me ook een beetje voorbereiden op wat me te wachten stond. Mijn zwangerschap gaat tot nu toe best wel goed. Ik heb vrijdag weer een controle en dan word er weer gemeten. maar ik ben zo moe dat ik weer ff ga liggen. Pppff en het is nog niet eens 11 uur. Groetjes
Goedemiddag dames! Ik ben gister ook op controle geweest. Ze hebben zowel een uitwendige als een inwendige echo gehad. Alles zag er goed uit, en alles zat nog dicht. Mijn bmh was 4,5cm.... Over 2 weken ga ik weer op controle. Jenifer: wat leuk dat je over 3 weken de spulletjes krijgt. Onze spulletjes worden pas in week 33 geleverd, ik wilde het niet eerder laten komen.
Fijn dat alles er goed uitzag! Ik heb niet zo een goede controle gehad De funneling is bijna tot aan de cerclage. Mijn baarmoederhals is ook weer een stukje korter geworden. Die is nu nog maar 2,2 cm, terwijl het bij de laatste meting 3 cm was. Onder de cerclage is het nog netjes dicht. En dat is maar goed ook want op een infectie zit ik helemaal niet te wachten. Er is nu nog geen sprake van een ziekenhuisopname maar zodra er weer een verslechtering te zien is zal ik verplicht bedrust krijgen. Ik heb al aangegeven dit graag thuis te doen want ik wil zo lang mogelijk bij mijn kinderen blijven. Ik ben morgen 24 weken en dat is toch wel een kleine mijlpaal. De gynaecoloog heeft gezegd dat mocht er vanaf nu iets gebeuren dan krijg ik een injectie met corticosteroïden voor de longrijping. Mocht ik binnenkort gaan bevallen dan komt er tenminste een kinderarts bij en ligt het aan het kindje zijn gewicht en of hij/zij de wil heeft om te leven. De controles zijn nu verscherpt. Ik moet maandag weer komen en dan kijken hoe het eruit ziet. Ik hoop en bid dat ik er nog minimaal 3 a 4 weken bij kan rekken. Ik heb het gevoel dat ik dat wel haal maar dat ik de 30 weken niet haal. Ik weet het niet. Het is afwachten. Ik moet weer veel rusten en zo min mogelijk doen in huis. Ik ga ook de babydump bellen om de spulletjes pas te leveren als ik 30 weken ben
Shit hee, hou moed en zoveel mogelijk plat dat werkte de vorige keer ook. Ik duim en bid voor je dat de kleine nog even veilig in je buik mag blijven zitten.Hou ons op de hoogte en heeeel veeeel sterkte meid
Oh Jenifer wat kl*te!! Ik hoop dat de kleine nog minstens 6 weken blijft zitten. Als ik dat van jou lees, wordt ik ook wat angstiger eigenlijk. Onze babyspullen worden ook pas geleverd als ik 31 weken ben, durf het ook nog niet eerder te laten komen... Rust goed uit meid!
Soms twijfel ik ook of ik het wel moet typen. Ik wil niemand angst aanjagen maar ik wil ook graag mijn verhaal kwijt. Ik wist van te voren dat het zo zou kunnen lopen maar toch ga je van het meest positieve uit. Ik heb vandaag zoveel gehuild maar uiteindelijk besloten om nog positief te blijven. Ik sta mezelf wel toe om de angst te voelen maar ik wil de dag wel positief afsluiten. We gaan ervan uit dat we nog wel een paar weken kunnen rekken en dat we een heel sterk jongetje krijgen. Mijn man heeft er nog steeds alle vertrouwen in dat deze baby het wel red en daar hou ik me aan vast. Misschien wel veelste vroeg geboren maar hij red het. Daar moet ik gewoon in geloven. Mijn buik is super rustig. Nauwelijks harde buiken te bekennen. Geen rugpijn, geen weeën, geen bloedverlies en geen vochtverlies. Wat mij ook weer rust geeft. Het klinkt misschien ego wat ik nu zeg maar ik heb mijn mobiel uit gegooid. Ik trek het op dit moment niet om problemen van vriendinnen aan te horen. Ik kies nu even voor mezelf de komende weken. Hoe is het verder met jullie?
jenifer: natuurlijk mag je je verhaal hier komen doen, daar is t forum toch voor? Ik denk dat we allemaal diep in ons hart wel rekening houden met het feit dat het (weer) mis kan gaan. Het is ons immers al 2 x eerder gebeurd. Maar hoe moeilijk t ook is, we moeten idd positief blijven (zeg ik die ook doodsbang is...) Dit keer komt t voor ons allebei goed!!!
Hallo allemaal! Op moederdag ben ik moeder geworden van onze prachtige zoon Lode. Ik was toen 39 weken en 3 dagen zwanger! Bij het voelen van de ontsluiting vond de verloskundige het wel een beetje vreemd: normaliter voel je een soort tuitje, bij mij (en wellicht ook bij jullie straks) was het een platte opening, wat niet zo vreemd is omdat ik met week 25 nog maar 1,4 cm bmh had. Binnen een kwartier van 1 naar 4 cm ontsluiting, vliezen gebroken en na een halfuurtje nog steeds 4 cm met veel pijn. Gelukkig kon ik de ruggeprik krijgen, die zat er een uur en vele pijnlijke weeën later in. Direct daarna had ik volledige ontsluiting (totaal dus binnen 3 uur volledige ontsluiting). Toen kwamen alleen de persweeën niet op gang. 2 uur gewacht en Lode is uiteindelijk met een vacuüm en een knip gekomen. Hij was wel een beetje klein (2820 gram) en is heel erg mooi en lief! Jullie nog veel succes met alles en ik lees nog wel mee hier.
Gefeliciteerd met jullie zoon! En wat is het snel gegaan. Wat een prachtig geschenk op moederdag. En hij heeft een hele mooie naam gekregen. Rust goed uit en geniet van jullie zoontje, Liefs jenifer
Ik ben net weer op controle geweest en alles ziet er nog hetzelfde uit. Wat dus eigenlijk best goed nieuws is. Liever stabilisatie dan verslechtering. De gynaecologen die ik vandaag zag hebben er vertrouwen in dat de cerclage zijn werk doet. Volgende week heb ik weer een afspraak met mijn favoriete gynaecoloog. Voor nu ben ik weer een beetje gerustgesteld, en we bekijken het gewoon elke week opnieuw. Maar ik moet het nog wel rustig aan doen, dus daar gaan we mee door. Verder kreeg ik niet echt antwoord op mijn vragen. Dus die stel ik volgende week aan mijn eigen gyn. Een van de gynaecologen van vandaag vond het niet nodig om 2 keer per week te komen en daar was ik het wel mee eens. Ik vind het ook prettig als ik wekelijks kom omdat ik dan weer een week verder ben. Ook vonden ze dat de cerclage best hoog gezet is. Dus dat geeft me iets meer vertrouwen. Ik ben nog wel bang dat als de funneling naar de cerclage gaat dat mijn vliezen kunnen breken maar het is nog niet zover dus probeer ik dat uit mijn hoofd te zetten. Al met al wel een redelijke controle gehad. Hoe is het verder met jullie?
Fijn dat de controle tot zover goed was. Toch is t fijner als je de volgende keer weer je eigen gyn hebt he. Ik heb volgende week ook een andere gyn omdat die van mij op een congress is dan. Krijg jij ook iedere keer een inwendige echo om je bmh te meten?
Ik krijg elke keer zowel een inwendige als uitwendige echo. De uitwendige is alleen om even naar de baby te kijken. En de inwendige om de bmh te meten. Maar ik geloof dat het na de 26 weken niet meer gedaan word. Tenzij ik klachten heb. Dus ik heb nog 2 metingen te gaan en dan moet ik er maar meer vertrouwen in hebben. Wat me wel moeilijk lijkt maar wat ik echt wil proberen. Hoe is het verder met jou?
Hey hallo, Ik ben vandaag weer op controle geweest. Vanmorgen eerst naar de vk, alleen hartje geluisterd. M'n bm lag net onder m'n navel. Vanmiddag ben ik weer naar t ziekenhuis geweest. Alles zag er goed uit, ze hebben ook m'n bmh gemeten en hij was nog hetzelfde als de vorige keer. Deze gyn zei ook, omdat ik de Utrogestan gebruik, dat ik 33% meer slagingspercentage heb. Bij vrouwen die vroeggeboortes gehad hebben, is het bewezen dat deze medicijnen dus helpen. Toch wel een fijn idee... Vanaf nu ga ik iedere dinsdag op controle... Jenifer: ik zie dat jij vandaag ook een controle gehad hebt. Hoe was t?
bij mij is het nog redelijk stabiel. De funneling is niet verder naar de cerclage gegaan maar wel wijder geworden. De gyn verwacht niet dat ik binnenkort zal bevallen maar dat ik de 36 weken ook niet zal halen. Hij denkt dat het met een week of 30-32 zal komen. Maar zei wel erbij: zeg nooit nooit. Dus wie weet??!! Ik heb al die tijd al gedacht dat ik voor de 36 weken zou bevallen en heb me er ook al bij neergelegd. Deze zwangerschap gaat zoals het gaat en ik kan het niet sturen. maar goed. Ik heb vandaag de laatste bmh meting gehad en volgende week dinsdag heb ik weer een controle. Daarna ga ik om de week. En ik ga voortaan ook alleen maar op de dinsdag. Ik moet wel zeggen dat ik helemaal blij ben dat ik 25 weken zwanger ben. As zondag alweer 26 weken!!! Dat is een mijlpaal die ik ga vieren met mijn gezin. Ik ga denk ik een taart bakken met mijn kids en uit eten ofzo. Of naar een pannenkoekenhuisje. Ik heb er helemaal zin in. Ik ga, ik hoor de ijscoman
fijn dat het allemaal nog stabiel is! Ik vind het een hele goede reden om t vieren met wat lekkers Nu gaan we dus allebei altijd de dinsdagen op controle, wat toevallig!
Hier een berichtje vanuit het ziekenhuis. Ik heb vanaf gister avond een onrustige buik met krampen en veel harde buiken. Ik ging vanmorgen naar de poli en ze wilden me ter observatie opnemen om te kijken of het hetzelfde blijft of dat het weeën worden. Maar tot nu toe is alles hetzelfde. Mocht het erger worden dan krijg ik weeën remmers. Ze komen erg onregelmatig en zijn soms pijnlijk en soms niet. Ik verwacht dat ik morgen weer naar huis mag. Nog 3 dagen en dan ben ik 26 weken. Hopelijk blijft alles rustig. Groetjes jenifer