Preventieve cerclage

Discussion in 'Prematuur' started by Islah, Jan 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    ok :)

ik vind niet direct iets

2. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geel groen kan blijkbaar ook gewoon voorkomen als reactie van je lichaam op de cerclage ('het vreemde voorwerp'). Als de groene kleur aan blijft houden, best dan laten testen op infectie. Normaal zou dit dan ook niet echt lekker ruiken. Die schimmelinfectie waar we het laatst over hadden, zou dit bvb ook kunnen veroorzaken.

Ik zou het morgen zeker nog goed in de gaten houden (allee ja, precies alsof ge dat anders ni zou doen eh ;) ) en als het groenig blijft, toch eens bellen. Better safe than sorry !

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    is waar bedankt maar vorige week was dat ook ene keer en nu ook ene keer en ben getest op infectie, maar zal het zeker donderdag navragen
    gr

4. FmT

FmT Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    2,860
    0
    0
    Hoi Dames,

Hier weer even niet geweest, sorry :) daarvoor maar ik wil jullie even laten weten dat ik echt met jullie meeleef en ook vaak mee lees.. ( ik vind het ook vaak moeilijk vanwege de pijn en verdriet die ik en jullie hebben moeten meemaken om hier in dit topic te belanden )

Ook voelt het alsof ik net buiten het bootje val omtrent cerclage, ja ik krijg proluton en ja mijn baarmoederhals word elke 3 weken opgemeten op dit moment.. Maar sprake van een cerclage is er dus niet.

Nu 2 metingen gehad waarvan ik toch wel enige zorgen heb gekregen.
    In 3 weken tijd van 4.8 naar 3.4 en was toen 17 weken zwanger.
    Ik ben benieuwd naar jullie meningen want ik lees bijv een aantal pagina's terug van iemand die op 2.7 cm zit en via het radboud wel een cerclage krijgt. In het Amphia willen ze tot 2 cm niets doen bij mijn zwangerschap..

Ik hoop dat jullie me een beetje begrijpen en wellicht een advies of mening hebben omtrent die lengte?

Thx

Gr Worstenbrood.

5. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi,

kan je niet ergens anders info inwinnen??, ander zh ofzo nu ja ik ben van belgie en weet niet echt hoe dat bij jullie werkt.

nu op zich is je bmhnog wel mooi ik denk dat mijne vanaf 19 w schommelt tussen 2,6 en 3,1 dus lijkt me nog werl ok.

succes

6. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag worstenbrood. M'n baarmoederhals is ongeveer 2.9 en bij ons zaten ze ook ni te pushen voor een cerclage. Ik kon kiezen tussen de rust+progesteron of de cerclage+rust+progesteron. Ik neem nu ook extra magnesium in.

Als ik jou was, zou ik de afspraken tijdelijk verzetten naar om de twee weken of misschien naar om de week mocht bij de volgende checkup blijken dat hij weer gekrompen is. De lengte nu lijkt me zeker niet zorgwekkend aangezien de dokters mij ook uitgelegd hebben dat afhankelijk van het moment die spontaan kan krimpen en groter worden. Maar ik zou ook niet gerust zijn tot een volgende meting. Misschien kan je volgende week al eens terecht ? Ik zou maandag zeker bellen

7. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    @worstenbrood, ik heb geen verstand van lengtes ivm BMH.. dat word bij mij niet gemeten (gelukkig maar denk ik vaak als ik lees wat voor een stress dat geeft) Wil je heel veel sterkte wensen..

@JEnte, klinkt een beetje als een schimmelinfectie?

Hebben jullie ook zon last van het zitten/liggen? Ik heb echt startpijn bij het opstaan en beginnen met lopen nu!

8. leila82

leila82 Actief lid

Apr 22, 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jente het zijn wat onsmakelijke plaatjes maar dit zijn slijmproppen

9. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    Inderdaad ja! Maar ik had ook geen idee... kan het me niet meer herinnneren..

10. leila82

leila82 Actief lid

Apr 22, 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je erop klikt zie je de foto

11. leila82

leila82 Actief lid

Apr 22, 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    En last but not least, slijmprop nummer 3 :D

12. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    nee zo ziet het er echt ni uit :)

13. beppiebaldee

Feb 13, 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jente, ik kan alleen voor mezelf spreken maar mijn slijmprop was héél veel meer dan een snottebel, ik denk wel 20/30 of zelfs 40 snottebellen bij elkaar. Daarom was het zo belachelijk dat de verloskundige aan de telefoon zei: joh, das afscheiding. Dat van jou klinkt als afscheiding.

14. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn slijmprop zag er nog lichtjes anders uit, maar tis inderdaad hoe dat Claire zegt echt wel veel snottebellen bij elkaar :))))
    En zéér gummi-achtig (en nee nee, daar komt mijn nickname niét vandaan :p )

15. tulpje85

tulpje85 Actief lid

Apr 6, 2011
    132
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Worstebroodje, ik ken je verhaal niet daarvoor schrijf ik nog niet lang genoeg mee op dit forum. Ik ben degene van de 2,7 cm die gisteren in het Radboud gemeten is. Het andere beleid dat bij mij is voorgesteld is net als bij jou het regelmatig meten van de cervixlengte en dan als het nodig is alsnog een cerclage.

Als je twijfelt over het beleid dan kan het zeker geen kwaad om even verder te kijken dan je eigen ziekenhuis. Al is het alleen om even te informeren wat zij voor zorg zouden kunnen bieden.

Het gaat erom dat jij je er goed bij voelt, dat is het belangrijkste!

16. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi dames

slaapt iedereen nog :)

hier deze nacht weer paar uur cold case en without a trace gekeken

seffes gaan mijn ouders met men neefke naar de speeltuin ( bokrijk) dus home alone dan.

voor de rest hier alles rustig alleen dat mijn meid precies meer stampt as ik boven in bed lig dan as ik beneden lig

gr

17. mamavan3boefjes

mamavan3boefjes Actief lid

Jan 22, 2011
    115
    0
    0
    Ha meiden,

Gummibeertje ik heb volgens een aantal mensen ook heeeeeel lang vakantie... Nou vind ik vakantie heerlijk, maar ik had nu toch 1000x liever tot nu gewoon lekker gewerkt en met mijn buik lopen pronken als dit :x

Worstenbrood fijn om weer wat van je te horen! Volgens mij zijn de echo's bij jou nog slopender dan bij degene die wel een cerclage hebben. Om die rede is bij mij mijn bmh maar 2x gemeten tijdens mijn zwangerschap, doordat de cerclage het toch dicht houd maakt de lengte dan niet echt uit. Lang leve de verschillende ziekenhuizen. Ik vind het risico altijd zo groot als je bmh nu in 3wkn tijd al zo'n stuk korter geworden is, het zetten van een noodcerclage neemt toch meer risico's met zich mee. Hij is nog prachtig lang genoeg, maar kan me voorstellen dat je je erge zorgen maakt. Ik zou idd ook naar het zkh bellen om je controles bijvoorbeeld iedere week te zetten en anders voor een second opinion bij een ander zkh in de buurt langs gaan. Misschien Den Bosch? Tilburg? Of Gorinchem? Ik weet niet waar je tov het amphia woont.

aichaatje wat een prachtige echofoto!!!!!!!!!
    Ik heb regelmatig last van mijn rug (bovenin ter hoogte van mijn borst) van het zitten en 's ochtends met opstarten erg veel last van mijn buik.

Jente klinkt idd meer als een schimmelinfectie dan als je slijmprop.

Hier de volgende mijlpaal bereikt :):):). De laatste week met cerclage is ingegaan, ben benieuwd!

18. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi proficiat nog een weekje :)

ik vandaag 28 w nu naar de 32 he ben al heel blij met die 28 w

gr

19. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,797
    0
    0
    Egypte
    @mamavan3boefjes, gefeliciteerd met je mijlpaal!

Hoelang moet de progestronpil eigenlijk blijven zitten om zijn werking te doen... ik moet op het moment zo vaak plassen..

20. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    geen idee, maar ik neem dat in de dag niet

ik steek die smorgens op rond 8 en blij tot 10 liggen , maar ik denk een half uurtje en dat meeste dan wel opgelost is nee ??? en anders de orale nemen in de dag,

Share This Page