Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

fijn van goede controle

hier ook goede controle. over bloeddruk nog even: mijn gyne heeft zo ene die je mag nemen over ne pull wel hij was te hoog, ze nam hem op blote arm en hij was ok, dus mss kan het daar ook aan liggen???

wandelwagen gisteren besteld, vandaag geboortekaartjes ne voor doopsuiker ook alles gekozen. en de 23ste mag ik langs winkel om lijst te gaan leggen

gr

2. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Hier ben ik weer na een paar dipdagen. Heb dinsdag nog mijn gyn gesproken, hij maakt zich er niet zo druk om en dus ik ook niet (meer). Volgens hem ligt het inderdaad aan de slechte conditie op dit moment en ik hoefde vooralsnog niet te starten met medicatie.
    De bloeddrukmeter die ik gebruik is goedgekeurd door gynaecologen voor thuisgebruik, dus dat zit wel goed. Alhoewel ik natuurlijk ook weet dat handmatig altijd beter is.
    Maar ik vind het wel fijn om te weten dat als ik gewoon zit, mijn bloeddruk perfect is.
    Ik ga mijn bloeddruk verder ook niet meer meten hoor, zie het volgende week wel weer in het ziekenhuis.

Afgelopen dagen dus een dip hier. Heb geprobeerd om iets meer te lopen/zitten, maar zodra ik dat doe spant mijn buik aan en ontspant niet meer. En dit is een ontzettend rotgevoel, met name in mijn bovenbuik. Dan staat ie echt op spanning.
    Alleen in zij-ligging ontspant ie. Maar als ik op mijn zij lig, trapt mevrouw er lustig op los richting mijn onderkant. Ze lag tijdens de echo afgelopen maandag in hoofdligging, maar is 's middags weer naar stuitligging gedraaid.
    Dus op dit moment voel ik me in geen enkele houding prettig en dat maakt het niet makkelijker, maar ja, er is geen keuze he!

Tijm, wat een rotgevoel is dat zeg. Ligt jouw kleine ook in stuit?
    Houdt het inderdaad gewoon goed in de gaten.
    Enne, ook hier is het wc-papier-ritueel herkenbaar. Afvegen, kleur beoordelen, (soms) ruiken, met een ander papiertje erop kijken of het geen taai slijm is en nog een keertje extra vegen.

Jente, super dat alles weer goed was! En wat heerlijk he, al die voorbereidingen. Je meisje gaat er echt komen, een heerlijk gevoel toch?!

Mamavan3boefjes, wat raar, misschien wel je laatste controle inderdaad. Fijn dat het goed was en nu de dagen aftellen.
    Wat denk je zelf? Heb je een voorgevoel of er meteen iets gaat gebeuren?

Leila, super goed dat je controle goed was, alleen vervelend van het flauwvallen daarna. Maar je was in goede handen zo te lezen.

Gummibeertje, wat toevallig dat jij dit ook zo hebt. Mijn gyn was er dus ook niet zo van onder de indruk. Ik was bang dat het kwaad kon voor het kindje. Aangezien je vaten dus steeds open staan en dan weer niet, maar dat kan geen kwaad volgens hem.
    Ben wel benieuwd wat mijn bloeddruk doet als ik meer ga mobiliseren.
    Maar als ie dan steeds te hoog is, blijf ik gewoon op bed liggen. Liefst zo lang mogelijk zonder medicatie.

Berte, fijn dat je die moeilijke dag achter je gelaten hebt, een heel raar gevoel is dat he!

Claire, inderdaad wat een spanning allemaal he! En mijn pols is hier ook 120-130 na alleen een toiletbezoek en weer 60-70 als ik lig. Dat wordt nog wat met onze conditie opbouwen!
    Hoe is het verder met je?

Controle, ik heb as maandag mijn laatste wekelijkse controle en daarna ook om de 2 weken (tenzij hij me iedere week wil zien voor mijn bloeddruk).

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,
    ja mss door je bloeddruk dat je gyne toch liever vaker zal hebben

ah je hier hadden jullie gelijk wat het 'slijm' betreft schimmelinfectie weeral

gr

4. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mammavansam, Wat gaan ze doen als de baby in stuit blijft. Keizersnede of toch gewoon proberen?

Flauwvallen schijnt trouwens vaker voor te komen na inwendig onderzoek. Weet niet meer precies hoe het zit maar doordat de baarmoedermond wordt opgetild kunnen sommige vrouwen duizelig worden, sterretjes zien en zelfs flauwvallen.
    Denk niet dat dat bij mij het geval was want dit was de eerste keer.

Hoe doen jullie het met koken?
    Ik heb na de plaatsing van de cerclage vaak laten thuisbezorgen.
    Heb vandaag wat bami gemaakt, is tenminste snel klaar.
    Voel me zo schuldig tegenover de kinderen als ik geen gezonde maaltijd tevoorschijn tover.

5. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
  6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    #2086 Berte, 12 mei 2011
    Laatst bewerkt: 12 mei 2011
    @Tijm, vervelend dat stekerige gevoel, goed dat je voor de zekerheid het ziekenhuis gebeld hebt, ik hoop dat je dat een beetje rust geeft.

@mamavansam, ik hoop dat de kleine meid zich snel weer omdraait, dan kun je tenminste weer prettig liggen.

@Jente2010, zo'n schimmelinfectie is denk ik de minst kwade van de twee, liever dat dan de slijmprop. Met een beetje geluk ben je er snel weer vanaf. Spannend al die spulletjes kopen voor de baby, ik hoop dat je er ook van geniet.

@Leila, ik kook wel, ook omdat ik nu de kant en klaar maaltijden veel te zout vind. Maar ik houd het wel simpel, dus makkelijke of voorgesneden groenten, vaak vlees uit de oven, aardappels in de schil.

Vandaag heb ik kipkluifjes uit de oven, voorgesneden sperzieboontjes en rijst gegeten. Het opscheppen van het eten was het meeste werk.

Thuisbezorgen beperkt zich hier in de stad tot pizza en shoarma. De rauwkost die zij meeleveren vertrouw ik echt niet, ziet er altijd verlept en vies uit. Mochten er hier wel goede bezorgservices zijn, dan zou ik er zeker gebruik van maken.

7. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leila, heb er heel even naar gekeken, maar kon het eigenlijk niet zien:) Voelde me toen op de ok sowieso al heel kwetsbaar: ik onder gehele narcose en weet niet hoeveel mensen die bezig zijn met m'n doos haha...doe mij maar stukje ontkenning.

Mbt koken. Ik kook veel zelf. Inderdaad niet te moeilijke maaltijden en bij onrustige buik veelal snijden aan tafel. Zware dingen, zoals pannen die moeten worden afgegoten en zo laat ik doen door m'n mannetje.

Mamavan3boefjes, fijn dat de controle ok is. Nu op naar zondag:)

jente, vervelend schimmelinfectie. Maar inderdaad de minst kwade van de twee....

mamavansam, hopelijk kun je dipdagen snel achter je laten en ben je iets meer gerust gesteld door gyn. Wat dat betreft kunnen we er zo weinig nog bij hebben. Zou iemand anders denken "oh een krampje", hier gaan de alarmbellen dan gelijk af.

Hier is babe weer stukje naar boven gedraaid (lang leve de hik), waardoor ook geen last gehad vannacht van een pijnlijke baarmoedermond.
    Verders word ik bepaalde opmerkingen van mensen (weer behoorlijk) beu. Nu we bijna op de 32 weken zitten, zijn mensen steeds vaker verbaasd dat ik me nog steeds zorgen maak en ze zijn in volle overtuiging dat het goed gaat komen. Ondanks dat ik het ook steeds meer durf te denken is het nog vooral: eerst zien, dan geloven!

8. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Hier kook ik waar ik kan en dan gelijk voor 2 dagen!
    Toevallig zijn we eergisternacht heel ziek geworden van bezorgde eten.. en nog! BAH

9. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

ik kook ook alle dagen
    aardappelen schillen en groenten schoonmaken doe ik al zittend. en terwijl zet ik vlees al op enzo en dan op zich ben je er maar een goed half uurtje vanaf he en afdrogen doe ik ook zittend.

ik geniet enorm van alle babyspullen te kiezen te kopen, alleen denk ik wel elke keer wow ik ben er nog en ik mag en kan gaan kopen. raar gevoel

die opm ja erg he , net naar psycho geweest en die vroeg voor wat heb je nu nog bang en die begreep dat. gesprekke helpe me wel gewoon effe stoom aflaten voor 5 euro :)

deze schimmelinfectie voel ik wel normaal voel ik er niks van as ik zwanger ben, deze voelt irritant aan. zou vooral komen door de vaginale progesteron dat het is gaan ontsteken

gr

10. mamavan3boefjes

mamavan3boefjes Actief lid

22 jan 2011
    115
    0
    0
    mamavansam, mijn pols schiet ook omhoog zodra ik in actie kom. Het rommelt in mijn buik en het steekt ook aan de onderkant, heb geen idee of het wat doet, maar hoop dat ik na het verwijderen van de cerclage ontsluiting heb. Dan zijn we tenminste van alle spanning af als die kleine er is. Ik hoop dat jou kleine meisje weer snel braaf met haar hoofdje naar beneden gaat liggen. Mijn ribben zijn helemaal beurs, maar alles beter dan het vervelende gevoel van het getrap aan de onderkant.

Leila, er wordt al weken voor ons gekookt door de week. Mijn vader, schoonmoeder, vriendin en af en toe mijn zus. Ik voel me ook vaak schuldig dat we op de andere dagen niet altijd even gezond eten, maar probeer mijzelf maar voor te houden dat het tijdelijk is. Ik probeer veel komkommer, rauwe worteltjes en tomaat, daar hoef je in principe niks aan te doen. En vaak wordt er teveel gekookt waardoor er nu altijd wel wat in de vriezer ligt, enne een grote pan soep van een pakje met veel verse soepgroente er in kun je bijna zittend maken.
    Voor degene die zich nog afvraagd hoe het komt dat je pijn hebt na het plaatsen van de cerclage zegt het filmpje van youtube genoeg...

nog 2 dagen te gaan...

11. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Hier inderdaad ook veel tomaat en komkommer ernaast voor de vitamines! ;)

12. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
  13. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    He gads wat schandalig zeg!

14. Rox72

Rox72 Lid

15 mrt 2011
    21
    0
    0
    bloemiste
    Zuid-Holland
    Hi meiden,

Ben nog steegs aan het terug lezen maar het is zoveel dat ik op dit tempo nog 2 dagen bezig ben dus vandaar even een berichtje tussendoor.

Wat is er veel gepost!
    Ik lees met grote bewondering hoe iedereen zich er doorheen slaat.
    Heel herkenbaar ook allemaal en dat maakt ook mij weer sterk.
    Als ik alles heb bijgelezen ga ik op iedereen reageren want ik mis nu nog stukjes verhaallijn.

Even update;
    Inmiddels zijn we naar het LUMC geweest voor genetisch onderzoek.
    Het was een halve dag uit en stiekem heb ik heerlijk genoten van de autorit, wat is alles ineens groen als je sinds begin febr niet verder bent geweest dan een straal van 400m om je huis. Mijn ziekenhuis zit in de straat achter ons.
    In Leiden heb ik te horen gekregen dat het toch Ehlers Danlos is en wel het hypermobiliteits type.
    Voor de zekerheid is er ook nog dna onderzoek gedaan naar het vasculaire type maar daarvan laat de uitslag nog op zich wachten.
    Ze gaan er wel alles aan doen om die te hebben voor de bevalling.
    Nu maar hopen dat de baby het niet heeft maar daar is nog niets over te zeggen.

Vandaag weer naar mijn eigen gyn en de planning door gesproken.
    De baby ligt nog steeds in stuit, mocht dit op 36 wk nog zo zijn dan gaan ze proberen te draaien.
    Als dat niet lukt wordt het een keizersnee maar dan wel onder narcose want ik mag geen ruggeprik.
    Lijkt me niks, je eigen bevalling missen door narcose.

Alles zat nog dicht en ze is nog niet ingedaald ook al voel ik ook de schopjes heel laag en heb ik soms het idee dat ik op een voetje zit ofzo.
    Mocht mijn bekken erg op gaan spelen, willen ze ook eerder inleiden maar tot nu toe gaat dat eigenlijk boven verwachting goed.
    Nog 16 dagen dan mag ik hier bevallen.

Nu zijn jullie weer op de hoogte en ik ga weer verder lezen.

Een lieve groet en warme knuffel voor iedereen.

Rox

15. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

rox goed dat alles nog toe zit, die schopjes beneden voel ik ook vaak.

amaai wat een artikel, maak het maar mee je kind kwijt door zo een fout.

gr

16. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schandalig eh, ik had het ook al gelezen. Dan zijt ge al veroordeelt om een ingewikkeld zwangerschapsparcours te volgen en dan is het van de ene moment om de andere game over omwille van een domme stomme fout van iemand anders. Shit zeg.

Ik heb deze week af en toe eens heel vluchtig meegelezen maar niets gepost omdat ik veel bezoek had. Amai meisjes, mijn week is lekker snel vooruit gegaan !!!! Er zijn vijf afleveringen van Gooische Vrouwen gesneuveld.

Blij om te lezen dat er weer goed nieuws is voor de meeste van ons !!! Spannende momenten !

Jente, merk je al dat de medicatie werkt ? Van de utrogestan heb ik dat ook gehoord dat je dat kan krijgen. Zeer goed je handen wassen voor je opsteekt. En dan bedoel ik vooral zien dat zeepresten afgespoeld zijn. Als je een minimaal beetje zeep inbrengt, zou je de 'beestjes' in je vagina ook al van slag kunnen doen brengen blijkbaar.

Rox, ik ben even moeten gaan opzoeken wat Ehlers-Danlos-hypermobiliteit juist inhoudt, want ik wist het niet. Wat heftig zeg. Mag ik vragen wat juist de reden was om dit verder te onderzoeken, hoe ze dit juist ontdekt hebben ? Ik hoop dat je snel uitslag zal hebben van je tweede test !!!!!

Mamavan3boefjes...succes eh !!!!!!!!!!!

Hoe is het met de rest van de girls ?

17. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    gummi wat je zegt van zeep ja heb ik helemaal ben allergisch voor zeep daar van onder, dus jah heb er regelmatig al is last van. bwa beter en beter is twee , is iets beter maar doet nog pijn, maar gyne dacht dat er ook spataders konden bijzijn, maar omdat het opgezwolle en rood was zag ze het ni goed, nu ja as het da maar is zal ik ik ook wel overleven he

even terug op dat artikel, mijn mama zei da die studente daar nu alelen voor moet opdraaien?? kan dat??? wat ik wel raar vind van die mama heeft ze ni gevraagd welke pillen dat zijn?? bij mijn cercalge heb ik mijn eigen medicatie meegenomen en toen ze baxter kwamen hengen hebbe ze me eerst kunne vertelle wat er in zat. alle ja ik vraag dat altijd. nu ja verhaal blijft erg mag er ni aan denken

gummi tof je week zo snel voorbij de 30ste gaan ze hier op vakantie dan zal de week traag gaan

gr

18. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    dan zullen we veel moeten schrijven :)

Mijne vriend is half juni een week weg fietsen (Mont Ventoux) en zie het niet echt zitten. Nu is het alleen eigenlijk de middag wat doorkomen want 's morgens slaap ik toch uit en 's avonds is hij er dan.

Oesje, spataders daar, leuke plaats :S

19. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    dat uitslapen ken ik al mijn nachten zijn hetzelfde
    ik slaap van 23u tot 1 u dan kijk ik tv en rond 6 val ik terug in slaap tot 10

nu ja ik kom nog wel wa buiten zo ga ik volgende week de kaatrtjes halen die zijn binnen en doopsuiker ook

20. Rox72

Rox72 Lid

15 mrt 2011
    21
    0
    0
    bloemiste
    Zuid-Holland
    Hoi Meiden,

Nog steeds aan het lezen hoor maar niet erg opgeschoten vandaag.
    Ben met de kindjes in de tuin geweest, ik om de aanwijzingen te geven en zij om de aardbeitjes te planten. Iedereen blij want we hebben nu 12 verschillende soorten die om de beurt vruchten geven.
    Er komt weer lekker veel fruit uit onze tuin deze zomer, kan niet wachten.

Jente, ik hoop echt dat onze frummels nog draaien maar lage schopjes zijn nog altijd beter dan geen schopjes dus geniet ik er toch van al geeft het ook onzekerheid, zo dicht bij de cerclage.

Gummi, in het begin hadden wij 2 hartjes maar op 9 wk heb ik een bloeding gehad en zijn we er 1 verloren.
    Bij de 12 wk echo zag de echografiste een amnionstreng en dat komt bij EDS heel vaak voor. (streng was waarschijnlijk overblijfsel van het 2de vlies)
    Dat opgeteld bij mijn medische geschiedenis zette mijn gyn aan het denken, hij is gepromoveerd op EDS en zwangerschap.
    Toen ben ik doorgestuurd naar Leiden voor verder onderzoek en zo is het aan het licht gekomen.
    Ik dacht altijd dat ik gewoon lenig was en vond t ook wel handig, nooit gedacht dat dat ook een ziekte kon zijn.
    Hoop alleen dat de baby het niet heeft en mijn puberzoon moet ook getest worden voor de zekerheid maar die is alles behalve lenig.
    Mijn andere 2 zoons zijn niet mijn biologische kinderen dus die lopen geen gevaar.
    Ik hoop dat je het nog snapt, beetje warrig verhaal.

Mijn lief heeft een heerlijke rode kool ovenschotel gemaakt dus ik ga lekker eten.

Heel veel liefs en tot snel,
    Rox

Deel Deze Pagina