Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jente, het is gewoon heel erg behelpen.
    Luiers verschonen op de grond, eten geven op de grond en ze ligt nu hier onder in de box te slapen omdat ik haar niet durf te tillen.
    De vorige keer is het namelijk fout gegaan nadat ik een boodschappentas had getild.
    Mijn zoontje is nu boven maar kan elk moment naar onder komen en dan wordt ze weer wakker.

@MammavanSam, Gefelicteerd met je 30 weken.
    Zie op je banner nog 68 dagen te gaan staan en dan klinkt het wel heel dichtbij.
    Over het inleiden, ben bij mijn dochtertje ingeleid met 37 weken omdat ik 3 cm ontsluiting had.
    Eigenlijk was het onnodig en hadden ze me gewoon kunnen opnemen en elke dag controleren of ik meer ontsluiting kreeg maar ja.
    Het viel me behoorlijk tegen eerlijk gezegd.
    Het ging heel snel gelukkig maar 6 uur.
    Maar de pijn was ontzettend.
    Als je wordt ingeleid dan zijn de weeen heftiger, duren langer en komen dichter op elkaar.
    En de kansen op complicaties zijn groter dus ik denk dat ik deze keer ga vragen om me op te nemen.
    Alleen als het niet anders kan natuurlijk.

@Aishaatje, Ja makkelijk praten voor hun.
    Zij liggen niet de hele dag plat te wachten tot er weer een dag voorbij is.
    Heb wel begrepen dat de dokters in Egypte echt top zijn

2. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    En nog even voor de volledigheid:

Juno77 - 27 juli 2010 (13w+2d) - 5 januari 2011 (36w+3d) -
    5 januari 2011 (36w3d)
    MamaMaya - 30 sept 2010 (12w+4) - 15 maart 2011 (36w+2) -
    21 maart 2011 (37w+1)
    Mamavandrieboefjes - 30 nov 2010 (14w+2d) - 15 mei 2011 - 5 juni 2011
    Tijm - 3 jan 2011 (13w+1d) - tussen 13 en 20 juni - 11 juli 2011
    Mamavansam - 28 jan (14w+4d) - 27 juni - 25 juli 2011
    Jente - 31 jan ( 14w+1d)- ...- 31 juli 2011
    Aichaatje- 17 Maart 11-Augustus-13 September 2011
    Berte - 8 Maart 11 (12w) - ... - 20 September 2011
    Gummibeertje - 15 april 11 (13w3d) - ... - 18 oktober 2011

3. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leila82- 26 april (13w,6d) -...- 26 oktober 2011

4. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    @Leila, er zijn een boel goede maar nog veel meer slechte dokters hier... ik heb helaas ook heel lang moeten zoeken tot ik deze vond!

5. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Juno77 - 27 juli 2010 (13w+2d) - 5 januari 2011 (36w+3d) -
    5 januari 2011 (36w3d)
    MamaMaya - 30 sept 2010 (12w+4) - 15 maart 2011 (36w+2) -
    21 maart 2011 (37w+1)
    Mamavandrieboefjes - 30 nov 2010 (14w+2d) - 15 mei 2011 - 5 juni 2011
    Tijm - 3 jan 2011 (13w+1d) - tussen 13 en 20 juni - 11 juli 2011
    Mamavansam - 28 jan (14w+4d) - 27 juni - 25 juli 2011
    Jente - 31 jan ( 14w+1d)- ...- 31 juli 2011
    Aichaatje- 17 Maart 11-Augustus-13 September 2011
    Berte - 8 Maart 11 (12w) - ... - 20 September 2011
    Gummibeertje - 15 april 11 (13w3d) - ... - 18 oktober 2011
    Leila82 - 26 april (13w,6d) -...- 26 oktober 2011

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Leila, dat nu niemand aanbiedt je te helpen, een hele grote knuffel voor jou.

@MammavanSam, Gefelicteerd met je 30 weken, ik hoop dat je kindje spontaan komt met ruim 37 weken. Fijn te horen dat je bloeddruk nu lager is.

@Aichaatje, ik heb me nu helemaal nergens aangemeld als zwangere, zelfs niet bij moeders voor moeders, alleen maar om dat soort mailtjes niet te krijgen. Daar zit je nu toch echt niet op te wachten.

@Gummibeertje ook door mij wordt nu afgeteld, ik denk dat we blijven tellen, ik tel nu tot de 24 weken, enz. enz.

Ook hier krijg ik de paar keren dat we bezoek hebben nog domme opmerkingen, een vriendin laatst merkte op dat het altijd erger kan, toen ik antwoordde dat ik één kind op de begraafplaats wel voldoende erg vond, besefte ze wel wat voor doms ze gezegd had.

7. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Berte, verschrikkelijk zulke opmerkingen. Soms krijg ik het gevoel dat we haast zielig overkomen als we zulke dingen terug zeggen, maar dat dat toch de enige manier is om duidelijk te maken hoe het nu werkelijk zit.

Ik had me deze keer ook helemaal nergens voor aangemeld. Ik had echt geen zin om me weer over voor af te moeten melden of te annuleren.
    Nu heb ik vorige week toch een mailtje gestuurd voor de zwangerschapsdozen en de eerste al binnen. Dat is dan weer een voordeel als je je zo laat aanmeldt. En er zitten echt wel handige dingen in.

Meiden, ik heb net foto's van onze babykamer geplaatst bij 'Zwanger zijn - show hier je babykamer'.
    Mochten jullie het leuk vinden om te spieken, dan kunnen jullie daar kijken.

Zo, wij gaan zo naar mijn beste vriendin, zij is gister bevallen van haar eerste kindje, na 37 weken en 6 dagen. En ja hoor, dan ben ik weer gezond jaloers, haha. Maar ik ben heel blij dat alles goed is gegaan en kan niet wachten om dat kleine hummeltje zo in mijn armen te hebben.

8. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    wow, mamavansam een concrete datum!!! Ik moet het nog ff doen met een concrete week (cerclage wordt niet op poli verwijderd en hangt af van wanneer gyn die week dienst heeft op triage-afdeling).
    En inderdaad, als je de 32 weken hebt behaald, wil je de 34... ;)
    Ik wil het inleiden nog gaan bespreken met gyn, maar heb al van een vriendin begrepen hoe traumatisch zij het vond door de heftigheid van de weeën, dat ik pas vanaf 40 weken wil worden ingeleid. Voor die tijd mag m'n lijf het zelf proberen.

Veel plezier op kraambezoek! Ook ik heb nog steeds een gezonde dosis jaloezie hoor als ik hoor dat iemand van gezond kindje is bevallen hahaha...ik wil over een paar weken ook!!!!

9. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi kamertje hoor!!! En grappig, wij hebben ook een uiltje dat er in voor komt ;)

10. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2190 Gummibeertje, 18 mei 2011
    Laatst bewerkt: 18 mei 2011
    Iedereen herkent het precies wel eh, die vrienden die wegblijven en de stomme opmerkingen. Van de 'als ik iets voor je kan doen'-zin blijft niet zo veel van over. Wat ik eigenlijk nog het meest jammere van allemaal vind, is dat een paar mensen bij mij door de mand gevallen zijn naar hoe zijn hun relatie met mij beschouwen. Om de zoveel weken eens bellen om te vragen hoe het gaat...om dan na één minuut naadloos over te gaan tot een 'zeg, misschien nu even iets anders, kan jij mij met dit of dat helpen'. Dat ik dat vroeger niet doorhad... Toen had ik geen behoefte om 'geholpen' te worden en stond er totaal niet bij stil dat sommige mensen eigenlijk enkel eens contact opnemen als ze er zelf iets bij te winnen hebben. Ik vraag me nu zelfs als of die ene minuut dat ik vertel over mezelf, of ze dan wel luisteren eigenlijk.
    Misschien jij even je trots inslikken en toch hulp vragen ? Ik weet het...niet leuk. Ik zou er ook tegenop zien. Respect hoe je je nu behelpt !!!!

Gooische Vrouwen: nu aan reeks vier begonnen. Leuk !

Koken: ik kook ook niet meer hoor, je bent niet alleen mamavansam :) . Daarnet ruzie gemaakt met vriend en drie keer de trap heen en weer opgegaan en voel me nu vreselijk schuldig (en boos omdat vriendlief mij niet tegengehouden heeft maar soit, ik was écht wel boos :p). Moet er niet aan denken dat ik 40 minuten rechtop sta te koken in een warme keuken. Ach ja, iedereen moet maar doen waar hij zich zelf goed bij voelt eh. Misschien voel ik mij binnen een paar maand na x-aantal goeie controles al iets wat zekerder van m'n stuk.
    Super van je groeiecho !!!!

Nu even naar de Smaakpolitie en Zo zijn we niet getrouwd kijken !

11. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    @Gummibeertje, hier ook hoor! Helaas een paar vriendschappen verbroken om dezelfde redenen!

Mijn schoonzus is hier ... 2 weken gezond eten YEAHHHH ik vind koken ook heel zwaar en als het moet kook ik voor 2 dagen! Veel komkommer en tomaat ernaast voor het vitamine niveau..

Hoezo zwangerschapsdementie.. vanmiddag alweer mijn medicijnen vergeten! En taadaaa gelijk harde buiken!

12. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

smaakpolitie kijk ik normaal ook, maar is bezoek voor mama haar verjaardag

tussen week 19 en 25 heb ik ook minder gedaan , en nu terug wat meer

gr

13. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    De gyno hoopt dat het na 26 weken wat beter met me zal gaan maar waar hij dat op baseert? Iemand een idee?

14. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik denk psychisch

zo was het bij mij sinds 24 w ben ik ok heb toen die ene test gehad dak nog niet zou bevallen en sindsdien voel ik me al beter en sinds week 26 durf ik meer zoas deze voormiddag kaartjes halen en suiker zou ik voor de 26 w niet gedurft hebben. dus denk dat je gyne mss dat wel bedoeld.

15. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh, geen idee Aicha. Fijn van je schoonzus ! Onze ouders maken ook regelmatig wat eten klaar, ook altijd zeer gezond. We eten nu eigenlijk gezonder als daarvoor haha.

Jente, misschien een indiscreet vraagje, maar de papa van de baby, woont die ook bij je ouders bij ?

16. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aichaatje, misschien de 26 weken omdat de meeste ziekenhuizen (in Nld) het kindje dan als levensvatbaar beschouwen en ze actie zullen gaan ondernemen? Eet lekker komende tijd!!:D

Ennuh, doe vooral wat goed voelt!!! De gyns zijn zo verdeeld over wat wel/niet mag, dat je maar het beste op je gevoel kunt vertrouwen (en da's al lastig genoeg).

Gummibeertje, heb ook tijd terug enorm ruzie gehad met vriendlief. Toen ook de trap opgestormt, waarna ik me enorm schuldig voelde over de stress en fysieke inspanning. Kreeg volgende last van steken bij cerclage en toch maar ter geruststelling langs gegaan bij z'huis (gelukkig niks aan de hand).

Last but not least, het spreekwoord 'in slechte tijden leer je je vrienden kennen' is toch echt waar. Ik hoop dat jullie ook ervaringen (zullen) hebben dat er mensen zijn die het wél waard blijken te zijn om als vrienden te hebben. Ik heb ze gelukkig leren kennen en in het overig deel hoef ik tenminste geen energie meer in te steken ;)

liefs Tijm

17. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Tijm, die steken bij de cerclage heb ik ook.
    Vandaag gekookt en afgewassen en meteen steken en zo´n zeurderig gevoel daar onder.

Dames gelukkig hebben we elkaar nog.
    Die knappe meid in m´n display is trouwens mijn dochtertje.
    Jullie zijn dus gewaarschuwd.
    Cerclage kinderen zijn nog schattiger:D:D:D

18. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi, wat een schatje !!!

En inderdaad Tijm, ik weet ondertussen dat er een paar mensen zijn waar ik echt m'n pollekes mag kussen dat ze in mijn leven zijn. Hoe klotig het is om het andersom te ontdekken, hoe fijn is het dit te beseffen.

19. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    de vraag over de 'papa':)

er is er gene , ik zie dat as spermadonor en hoe hij dat ziet geen idee want hoor hem niet en vind ik ok zo.

korte versie : mijn eerste drie zwangerschappen woonde ik samen en die persoon zie ik nog altijd graag, maar in juni vorig jaar zwanhger uit een gegaan, stonden lijnrecht tov hij begreep mijn gevoelens niet qua kids, maar was wel ne goede man. ik was gewoon veranderd van geen kids willen naar ik MOET een kind. eerste zwangerscahp was tioen ongelukje en voor beide welkom, dus had dat niet miskraam 1 geweest was nu alles nog ok.

dan in sept te vroeg bevallen en ja ik wou zo graag terug zwanger zijn, kon ni eten , kon ni gaan werken..... me ingeschreven in ziekenhuis maar tot op heden nooit iets van gehoord, dan heeft iem die ik al langer kende me min of meer wat gebruikt, mijn hormonen die ni ok waren, ik die ni ok was en veel mooie woorden. maar bleek helemaal geen goede gast te zijn, mar tegen dak daar achterkwam was ik al terug zwanger ( ja ben heel vruchtbaar zegt gyne ook) nu ben blij met mijn meisje en dak alleen ben vind ik zalig, was het bij mijn zoontje ook dus.

het slechte: schulden, zogezegd verlof ( geen werk), ik hem aan werk geholpe alle dagen ruzie omdat hij van mij moest gaan, zijn zoon in co ouderschap woonde bij de grootouders hij ebzag da kind amper, bedriegen , niks doen qua huishouden, seks staat op nummer 1 , dag van de hartslag zat hij snachts bij een ander , heb nog wille blijven voor zijn zoontje ( kind heeft niemand, papa die hem ni ebziet, mama die hem mee op cafe neemt en ik was de enisgte die kinderdingen deed met hem zoas speeltuin, huis van sinterklaas,....)

voor zover ik weet weet zijn familie ni dak zwanger ben, denk dat zen zus dan al wel is had gebeld.

korte versie dus :)
    da wast, je mag vragen ze niemand kent me hier echt dus

20. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    leila echt mooi kindje.

jullie zijn nog vrij laat op ik val meestal in slaap rond 22 u en ben dan weer wakker rond 2

gr

Deel Deze Pagina