ha meiden, Ik ga vanavond even alles teruglezen hoor en op iedereen reageren. Ukje zit nog lekker warm binnen hoor, vermaakt zich volgens mij prima! Mijn buik is wel onrustig, maar het zet nog niet door. Gisteren weer bij mijn gyn geweest (misschien deze week voor het laatst?), alles zag er goed uit. Ik zal dolgelukkig zijn als ik die kleine veilig gillend in mijn armen heb, maar probeer er ook van te genieten dat ik alles weer mag en kan (met een conditie van een half dooie slak ), heerlijk zelf weer naar de supermarkt voor mijn boodschappen, eten koken, stuk wandelen, lekker met mijn kleine meiske op stap. Enne die verjaardagen, kraamvisites etc kunnen me ook nog gestolen worden, heb geen zin om steeds weer mijn verhaal te moeten vertellen.
Wat spannend, mamavan3boefjes. Het zal inderdaad ook dubbel zijn nu, maar het zal vooral fijn zijn als dat rommelen gewoon door gaat zetten. Heb jij iets afgesproken qua inleiden? Leila, wat een enorm schattig dochtertje heb je! Daar mag je zeker trots op zijn! Ik hoop dat ik ook zo'n schattig dochtertje krijg, haha. Jente, ik ben eigenlijk ook nooit zo laat meer op hoor. Alleen ik slaap gelukkig wel langer door dan jou. Afgelopen week al 2 avonden om 21 uur op bed en dan gewoon 12 uur slapen (wel ieder uur naar het toilet!). Hihi, gummibeertje, ik moet soms echt zo lachen om die belgische uitspraken zoals 'm'n pollekes kussen'. Zo leer ik nog eens wat! He, wat vervelend dat je ruzie hebt gehad met je vriend. Is het nu weer helemaal goed? Tijm, ja, ineens was die datum er. Ik wilde er eigenlijk nog niet over beginnen, maar mijn vriend vroeg het aan de gyn. Dus ja, toen wilde ik het natuurlijk ook wel weten. Volgens mij wordt de cerclage bij de meesten verwijderd op de verloskamers/triage-afdeling. Maar mijn gyn vond dat niet nodig en ik mag meteen weer naar huis, want volgens hem gaat er echt niets gebeuren daarna. Hij is er van overtuigd dat de cerclage mijn cervix dan al zo heeft versterkt dat ie daarna ook dicht blijft zitten. Ach, als ik het niet vertrouw, ben ik zo weer terug. O ja, over dat inleiden. Misschien dat ik dat niet zo negatief zie, omdat ik bij Sam ook ingeleid ben met dezelfde weeenopwekkers als die bij een 'normale' bevalling gegeven worden. En ik heb die pijn helemaal niet als negatief ervaren. Tja, het deed pijn, maar echt niet onhoudbaar. En daar komt bij dat er het afgelopen jaar een aantal gebeurtenissen zijn geweest waar ik heel bang voor ben en daarom niet te lang door wil lopen, maar dat is puur mijn gevoel. Wat leuk dat jullie ook een uiltje op het kamertje hebben. Ik vind ze zo leuk en daarbij komt nog het detail dat een uil het familiewapen is van de achternaam die ons kleintje krijgt. Dus het is ook wel een beetje symbolisch en daar is mijn vriend ook helemaal trots op! Aichaatje, wat super dat je schoonzus er is! Eet smakelijk dan de komende weken en laat maar goed voor je zorgen! En wat de anderen zeggen denk ik ook, dat het na de 26 weken psychisch 'makkelijker' wordt, omdat je kindje dan een kans maakt. Tenminste zo voelde het voor mij. Over het leren kennen van vrienden: ik moet eerlijk zeggen dat als ik hier lees hoe sommigen van jullie het meemaken, ik mezelf echt in mijn handjes mag knijpen (volgens mij klopt deze zin niet helemaal, haha). Er zijn inderdaad wel een aantal vrienden afgevallen, maar degenen die overgebleven zijn, zijn wel zo trouw. Het is hier echt een uitzondering als ik een dag geen bezoek heb. Ik heb gister heerlijk gezwijmeld bij het kleintje van mijn vriendin. En als ik mijn vriend dan zo zie zitten met een kleine in zijn armen ben ik zoooooo verliefd op hem, haha. En kan ik niet meer wachten, maar ik wil nog minstens 6,5 week wachten hoor!
Ow, nou vergeet ik te vertellen dat ik een blaasontsteking heb. Ik had vorige week vrijdag mijn urine naar de huisarts laten brengen omdat ik al zo'n gevoel had dat er een ontsteking zat. Maar de stick bij de huisarts was schoon, maar omdat ik zwanger ben hebben ze voor de zekerheid een beetje opgestuurd naar het ziekenhuis voor een kweek. En nu bleek dus dat er 2 verschillende bacterien zitten. Mijn moeder heeft net meteen de antibiotica opgehaald en ik heb de eerste tablet al ingenomen. Zo snel mogelijk weg met die bacterien!
mamavan drie boefjes spannend zech, heeft de gyne nu ook naar bmh gekeken gewoon om te zien of je al opening hebt of niet??? en ??? mijn mama vraagt iedere dag achter je om te zien en is ze al bevallen. dat is nu dan toch al van zondag he???? ik ga is aant eten beginnen, denk knolselder voor mij in wittesaus, ben zot en ziek van witte saus gr
Ah zo Jente ! Ik had in mijne kop een verhaaltje bijeen gefantaseerd door heel dit forum op twee dagen tijd door te nemen. Was dan ook in de war toen je opeens over je 'ex-vriend' sprak waardoor ik twijfelde aan mijn fantasie Hopelijk gaat hij nooit lastig doen, want lijkt me niet echt een gezonde situatie te zijn. Ocharme dat ander kindje Uw ouders gaan der toch niet ambetant voor doen dat je het liever allemaal verzwijgt voor die familie ? Ik ga altijd laat slapen omdat ik dan gewoon langer kan blijven liggen. Voordeel twee is dat m'n vriend dan ook al slaapt en dat ik dan zelf veel makkelijker in slaap kan vallen. Haha, mamavansam, ik moet soms ook lachen met jullie. Een paar dagen geleden noemde iemand om een ander forum een ambetante madam 'wat een muts zeg !!!'. Hahaha, allee, hoe komen jullie er toch bij Als ik nog eens vies ben op iemand, noem ik hem/haar ook een muts Mamavansam, wat waren trouwens je symptomen waardoor je toch een beginnende blaasontsteking vermoedde ? Knolselder, ewel, nog nooit gegeten si ! Hier was het brocollipuree, njam njam. Ruzie met vriend in ondertussen geluwd. Ik kom niet zo vaak naar beneden, maar elke keer als ik naar beneden kom, zie ik soms iets dat ik niet zo graag zie. Om de goede vrede te bewaren en met de gedachte van 'hij doet ook maar zijn best' heb ik er nooit iets van gezegd. Maar gisteren een niet zo leuke verrassing van kaliber tegengekomen en toen was de bom bij mij ontploft. Zeker nadat hij op mij begon boos te worden omdat ik op hém boos werd. Frusterend ! Maar goed, allemaal dus terug in orde.
mama van sam ook blaasonsteking wat neem jij?? ik clamoxil gummibeertje: mijn ouders nee ze die vertellen dak zwanger ben van ziekenhuis, aan kindje vertel ik later wel waarheid, denk ni dak iets van hem zal horen, hoor er nu toch ook niks van. nu ja voor zijn ouders vind ik het wel jammer, vooral voor zen zussen ( ook miskramen gehad, ivf noem maar op dus kon het wel vinden met hun ) maar zijn ouders leggen te veel eieren onder zijn gat en daar gaven zijn zussen me gelijk in. ouders betalen daar alles he kleren, eten naft oplaadkaarten soit ni normaal . en dit forum op twe edagen?? ik heb minder as jou moeten lezen en ben toch dikke week bezig geweest en kan nog niet iedereen uit elkar houden , ga zo mss lijste naast pc leggen zo met gesch van iedereen is mss handig gr
nog even iets gummibeertje zit jij altijd boven, ik heb bed in living zie ik toch meer mensen zo. gisteren hier wa volk voor mama haar verjaardag en mijn bed staat naast zetel dus gr
Nou ik ben net terug van de gyno.. Met ons meisje gaat het goed 543 gram hihhi Maar hij wil dat ik het nog rustiger aan ga doen.. tjee net nu ik wat meer durfde! (ik heb de eerste stomme reacties al gehad.. ) En mijn leven zo instellen tot aan de bevalling! Verder gewoon weeenremmers blijven slikken, magnesium, ijzer en prontogest! En voor de zekerheid kuurtje tegen schimmelinfectie (ook zetpillen) en een wash voor 5 dagen! Nu vertelde mijn schoonzusje dat de apotheek in Duitsland haar had afgeraden om magnesium te slikken.. het zou namelijk juist weeen op wekken als je het 10 weken voor de bevalling zou slikken! Nou dat lijkt mij niet toch??
Twee dagen ja, maar wel uren aan een stuk Ik werd er wel wat zot van, maar wou absoluut zo snel mogelijk zo veel mogelijk 'ervaringsdeskundigen' aanhoren. Dit deelforum is daarvoor perfect eh. Ik ben echt oprecht blij dat ik jullie gevonden heb. Ik zit inderdaad de hele tijd op de eerste verdieping. Het is zeker geen straf hoor, want we hebben de slaapkamer nog maar net gerenoveerd. Zit hier dus eigenlijk beter als beneden in de zetel. De badkamer+wc zijn om het hoekje, dus das ook handig. Veel bezoek komt er toch niet, ik moet dus ni om de haverklap op staan. Als de bel gaat en ik verwacht niemand, dan doe ik zelfs ni de moeite om te gaan kijken wie het is. Ik ga ervan uit dat de mensen die weten dat ik zwanger ben, zo slim zullen zijn van een sms te sturen met de melding 'ik ben het wel eh, doe de deur open' Aicha, super weer een goeie controle !!! Wat is prontogest ? Dat van die magnesium zou ik niet kunnen antwoorden... Ik weet alleen dat toen ik het tegen m'n dokters zei dat ik op eigen initiatief magnesium ben beginnen nemen, ze 'goed zo' zeiden...
Hai meiden, Even een snelle update en ga daarna bij lezen (een hele hoop volgens mij) heel veel gebeurd hier, toen ik in het zkhuis was had ik steeds verhoging, toen kreeg ik een antibiotica kuur, toen werd ik heel erg ziek en beroerd en mijn koorts steeg en steeg, niemand wist waarom en waar het vandaan kwam. Toen ze me vroegtijdig van de kuur afhaalden, kreeg ik een enorme schimmelinfectie, ik wist niet meer waar ik het zoeken moest van de pijn en jeuk, ik kreeg medicatie, hielp niets, kreeg iets anders, hielp niets. Mocht met 34 wk naar huis en lag te huilen van de jeuk en de pijn, manlief vrijdagavond gebeld en recept gehaald, dat leek zaterdagavond voor het eerst wat aan te slaan en in het weekend begon andere jeuk, vreselijke jeuk op mijn lijf en vooral handen en voetzolen, nachten niet geslapen van de jeuk... Ik dacht: zal wel bij zwangerschap horen ofzo... Gister naar gyn voor gewone controle (bloeddruk) vertelde van de jeuk, moest meteen bloed prikken en ctg??!! Kreeg meteen wat uitslagen binnen, verhoogde leverwaarden oftewel galstuwing... 1 uitslag is niet meteen bekend maar maandag pas, dat ik de belangrijkste, mijn symptomen duiden op zwangerschapscholestase, maandag weten we of dat het is en als dat het is kan dat gevaarlijk worden voor de baby rond 37/38 weken en zullen ze inleiden.ik klapte helemaal in, eerst die cervixlengte, toen opname van bijna 5 wk, toen gbs, toen koorts, toen die mega erger schimmel, nu dit????? What the f... is er allemaal mis met mij??!! Ik heb mijn eigen gyn vanmorgen gesproken en gezegd dat het op is. Dat ik het niet meer aan kan om tot 37,5 wk te wachten en dat we dan misschien te laat zijn ( zwangerschapscholestase kan babydood in baarmoeder veroorzaken) ze begreep het, vond het ook wel erg veel en heeft met de kinderarts overlegd en ze gaan aankomende week inleiden. Als de uitslag maandag slecht is, gaan ze het maandag doen en als uitslag goed is, gaan ze het evengoed donderdag doen op 36 weken. Ik word pas rustig als deze baby veilig in de couveuse ligt, ik ben zó moe van het zorgen maken.... Dus meiden, hopelijk heb ik binnen 8 dagen een dochter in mijn armen, Poeh wat een zwangerschap... Wilde jullie even op de hoogte brengen en ga nu bij jullie lezen!! Liefs en sterkte
@Beppie, Wat een ellende allemaal. Kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Zou inderdaad ook aandringen op inleiden en als ik je een tip mag geven, vraag om een ruggeprik als de pijn je te erg wordt. Je hebt al genoeg doorstaan lijkt me zo. Probeer maar zoveel mogelijk te rusten nu.
Dankjewel Leila. Wat een heerlijke dochter heb je!! Zit net een beetje terug te lezen en wat naar om te lezen dat ook jij zo weinig hulp en steun krijgt, helemaal met 2 kindjes waarvan 1 wat extra zorg vereist... Ik heb wel meer van mijn trots opzij gezet en ben écht om hulp gaan vragen... Ik heb in 4,5 week opname van twee vriendinnen 1 smsje gehad??!! Maar bv 1 vriendin die heel vaak zegt: als ik iets kan doen moet je het zeggen. Dat ben ik nu echt gaan doen en ze zei: ik ben nu zo blij dat je me ook echt vraagt, daarvoor wist ze niet zo goed wat te doen, nu ik concrete dingen vraag voelt ze zich heel belangrijk en betrokken en zijn we naar elkaar toe gegroeid... Heb jij zulke mensen in je omgeving? Door mijn opname moesten we wel mensen vragen en dat is best goed bevallen en fijn verlopen. En was jij nou ook ingeleid? Vertel eens....
Claire, gatver...je zwangerschap is al heel erg zwaar en dan krijg je dit er ook nog eens bij....sterkte!!! En volgende week houd je een gezond meisje in je armen hoor! Mamavan3boefjes, hoop dat jullie kindje ook niet meer lang op zich laat wachten. Heerlijk lijkt me dat je dingetjes kunt doen, zonder er al te veel bij na te hoeven denken. Vooral met je dochtertje zal dat na al die tijd geweldig zijn. Aichaatje, fijn dat het met je kindje goed gaat, maar zó vervelend dat je het nog rustiger aan moet doen. Gelukkig dat je schoonzus er is. Mamavansam, balen dat je er een blaasontsteking bij hebt...kan verders geen kwaad voor babe toch, is meer dat er een risico op vroegtijdige weeën door kan ontstaan? Over weeën gesproken, fijn dat je een 'positieve' ervaring hebt met inleiden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de persweeën bij de geboorte van ons dochtertje zó pijnlijk heb gevonden. Door alle spanningen kon ik het ook helemaal niet goed opvangen, wat de boel misschien nog zwaarder heeft gemaakt. Zie daarom ook best wel op tegen bevallen (laat staan inleiden), maar hoop ik dat het dit keer anders zal zijn, omdat er nu een kindje tegenover staat dat (als het goed is) zal blijven leven. Gummibeertje, fijn dat het is uitgepraat met je vriend. En wat betreft mutserigheid...het kan bijna niet anders of iemand met een groot gevoel voor humor heeft de titel " De blije doos" van de Prenatal verzonnen. Heb niks met die reclamepakketten, maar hier hebben vriendlief en ik in de winkel heel hard om moeten lachen Jente, jemig, wat een verhaal! Ondanks de rot omstandigheden waarin je kindjes zijn verwekt, wel stoer dat je de opvoeding zo in je eentje (met hulp van ouders) gaat doen!!! liefs Tijm
hoi claire wat erg. je hebt echt niks rustig gehad aan je zwangerschap. ik duim mee dat je binnekort gewoon je kleintje in je armen hebt. dus ze gaan inleiden op 35 of 36 w???? hier nog een domme opm: iem tegen mijn ma " ja zolang thuiszitten zou ik niet doen heb je veel minder bevallingsverlof" ja halloo of ik daar voor kies as ik ni thuis zou zitten he geen kindje geen verlof . stomme mense he ga seffes effe naar de kruidvat pampers in reclame ga al maar wat inslaan he dat magnesium weeen zou kunnen opwekken denk het niet maar zalt volgende week is vragen. ik moet zeggen ik heb niks harde buiken meer gehad sinds ike r twee neem, geen enkele harde buik dus. gr
Prontogest= progestron! @Beppie jeetje wat een tegenslag ("(((hugggg))))) @Leila, wat een lekker koppie die kleine van jou! Net vreselijke ruzie met schoonzus gehad.. om niets!! pfff
Hoi meiden, Aichaatje, jeetje wat vervelend dat je ruzie hebt gehad! Dat kun je nou net niet gebruiken. Fijn dat met je meisje alles goed is, maar hoezo moet je het rustiger aan doen van de gyn? Wat doe je dan teveel volgens hem? Over die magnesium, dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik lees hier alleen maar goede ervaringen, maar zodra ik er 1 pak lijkt mijn buik juist onrustiger te worden. Dus ik pak het niet meer. Claire, wat een enorm moeilijke zwangerschap heb jij zeg. Zo logisch dat het nu klaar is en heel goed dat je je gevoel aan hebt gegeven bij je gyn. Ik ben blij om te lezen dat ze jouw gevoel ook begrijpen. En zeker met zwangerschapscholestase zou ik ook niet langer willen wachten. Ik hoop en duim hier mee dat jullie meisje snel veilig in jouw armen ligt! Tijm, de blaasontsteking kan inderdaad geen kwaad voor de baby, maar alleen de kans op vroeggeboorte is verhoogd. Echt raar, maar heb nu 3 tabletten op en ben vandaag voor de eerste keer sinds ik me kan herinneren opgestaan zonder een gespannen buik. Wat voelt dit heerlijk zeg! Tja, ik heb echt alleen maar een positief gevoel over mijn bevalling overgehouden (naast het enorme verdriet dan, maar dat snappen jullie vast wel). Ik bedoel het positief dat ik me sterker voelde dan mijn weeen en het gevoel had dat ik dit zelf kon doen, dat ik dit voor Sam kon doen, ondanks dat ik niets voor hem kon doen. Het enige dat ik als vervelend heb ervaren is het moment dat hij geboren werd. Hij werd in stuit geboren en wrs bleef zijn hoofdje even hangen en dat voelde erg vervelend. Gummibeertje, enorm frustrerend he, dat alles net anders in huis gaat zoals jij het zou doen. Ik moet zeggen dat ik ook heel veel weggeslikt hebt (niet alleen bij mijn vriend trouwens) vanwege het idee dat iedereen zo zijn best doet. Maar ik kan niet wachten dat als ik bevallen en bijgekomen ben, mijn huis weer in orde maak zoals ik het gewend ben. Over die blaasontsteking, ik had een zwaar gevoel helemaal onderin en ik voelde dat het niet mijn baarmoeder was. Maar door dat zware gevoel werd mijn baarmoeder ook onrustig. Verder geen pijn bij het plassen ofzo. Wel echt heel erg vaak plassen en soms haast moeten rennen en dan komen er 2 druppels. 's Nachts word ik zeker ieder uur wakker sinds een week of 2, om te plassen.
@Mamavansam, fijn dat het direct aan slaapt en je je al beter voelt! Bij mij werkt die de magnesium ook juist heel goed! De gyno vertelde dat ik mijn leven moest gaan aanpassen tot aan de bevalling.. de hardebuiken/voorweeen baren hem zorgen! En bij mij werkt elke activiteit dus meteen op mijn baarmoeder "overactieve baarmoeder"
hoi, heb mezelf net een juweel besteld was aant twijfelen zo een echte geboortejuweel maar dan heb ik niks meer van jente en een rouw juweel heb ik niks van dit babyke nu. dfus iets met lagen en op elke laag ne naam he gr
@Beppie, Die mensen dacht ik wel te hebben. Bij m´n vorige zwangerschap zijn ze wel een aantal keren gekomen om te helpen. Maar deze keer van begin af aan niet. Over het inleiden, Bij m´n overleden kindje ben ik ook ingeleid maar dat viel qua weeen wel mee. Maar bij m´n dochtertje was het andere koek. Ik had wel al 3 cm ontsluiting en de baarmoedermond was geheel verweekt. Eerst braken ze de vliezen. Hier voel je niks van, het is alleen het inwendige onderzoek wat vervelend is maar het doorprikken zelf voel je niet. Toen wachten ze een uurtje maar er gebeurde niks en zijn ze gestart met infuus. In totaal duurde het maar 6 uurtjes waarvan de eerste 3 nog wel te doen waren. De laatste 3 uur heb alleen nog maar kunnen huilen. De weeen kwamen aan een stuk door, geen pauze ertussen. Dus wegpuffen of zo ging ook gewoon niet meer. Ik wou eerst geen ruggeprik al hadden ze me dat wel geadviseerd. Toen ik besloot dat ik er een wou, was het helaas al te laat. Ik had al te veel ontluiting. Vandaar dat ik jou adviseerde er vroeg bij te zijn als je er een wil. Wil je echt niet bang maken. Heb ook wel vaker gehoord dat vrouwen het inleiding vonden meevallen.
Goedemorgen allemaal! Kunnen jullie de draad van de cerclage ook voelen?? Ik schrok een beetje gisteravond met hormonen in brengen voelde ik ineens die draad???