Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan3boefjes

mamavan3boefjes Actief lid

22 jan 2011
    115
    0
    0
    mamavansam die stomme collega's van jou!!!!! Je zou toch mogen verwachten dat ze het snappen... Fijn om een datum te hebben om naar toe te leven denk ik of niet? En dat je cervix niet gelijk open hoeft te gaan, daar ben ik het bewijs dan maar weer van...
    En dat risico wat iedereen wegwuift, waarom ben ik dan bij mijn vorige zwangerschap met 32 wkn opgenomen??? Je conditie komt echt wel terug, na de bevalling.
    Sven is ook in stuitligging geboren, heb dat als erg vervelend ervaren. Voor mijn gevoel duurde het ik weet niet hoe lang voordat het koppie er uit was terwijl het volgens mijn man erg snel was gegaan.
    En dat inleiden... ja graag!!!!!! Die kleine mag er nu wel eens uit, lang genoeg gewacht. Mijn gyn kijkt woensdag weer op de poli en als ik enigzins inleidbaar ben gaat hij dat doen (was afgelopen woensdag nog niet inleidbaar ivm hoogstaand hoofdje...) Ik hou voor iedereen de schijn op dat ik heerlijk aan het genieten ben. Dat doe ik ook wel, maar zou nog meer genieten als ik bevallen ben!
    Ik kook ook pas weer sinds afgelopen maandag hoor, heb voor me laten koken, bezorgen en kant en klaarmaaltijden.

Gummmibeertje die discussies met manlief zijn heel herkenbaar. Pasgeleden hier ook, weet niet meer waar het over ging, maar ik ging gefrustreerd aan de gang (met schuldgevoel natuurlijk) en toen dimde hij pas in. Het zal de stress wel zijn

Aichaatje, heb je eindelijk weer hulp van je schoonzus en dan knalt het weer, hoop dat nu beter gaat!!! Misschien denkt je gyn dat je baarmoeder nog onrustiger is door alle stress, misschien denkt/hoopt hij dat je na de 26 wkn ietsjes rustiger mag worden. Die magnesium werkt spierverslappend, maar het wordt als magnesiumoxide gegeven als laxeermiddel, misschien bedoelde ze dat, daar kun je namelijk wel weeën van krijgen. Ik kon de cerclage ook voelen bij het inbrengen van de hormonen, schrok er ook van.

Beppie wat een rotzwangerschap zeg, denk je dat je alles gehad hebt, dient het volgende zich al weer aan. Fijn dat je nu de dagen kan aftellen totdat je ingeleid wordt, misschien beval je wel eerder dan ik ;)

Leila wat een schatje!!!!!!
    Hulp vragen vind ik ook erg moeilijk. Een van mijn 'beste' vriendinnen heeft bij mijn vorige zwangerschap de deur plat gelopen en deze zwangerschap heb ik haar bijna niet gezien, pas de laatste paar weken iedere week weer. Ze heeft nooit gevraagd of ze iets voor me kon doen, alleen maar zeggen dat ik het moet zeggen als ze iets voor mij kan doen. Dat houd mij al weer tegen om het te vragen.

Morgen 38 wkn en nog steeds die dikke toeter... harde buiken lijken wel regelmatig te blijven komen (gisterenavond om de 6 min, nu om de 10 min), maar dat is het enige, we wachten en wachten en wachten. Straks maar weer lekker met mijn meisje boodschapjes doen. Ik dacht gisteren even heerlijk in mijn eentje te gaan shoppen, maar was na 1 winkel dolgelukkig dat ik weer in de auto terug naar huis kon zoveel last van mijn buik en onderrug, wie weet loop ik al met 5 cm rond zonder dat ik het weet ;)

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

amaai 38 weken al gaat goed

hier suikerbonen zijn helemaal afgewerkt dankzij mijn neefke. hij verschoot dee morgend van mijn buik toen we in de badkamer ons aan het wassen waren. hij kon er ni van over dat mijn buik dikker was dan die van zijn peter :) ook vroeg hij of er geen chocomelk uit mijn borsten kon komen dat zou baby lekkerder vinden dan melk :)

wandelwagen is ook gehaald. dus hier weer goed werk verricht en ben blij dak nu neer lig

gr

3. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    @mamavan3boefjes.. jammer zeg dat het winkelen niet geslaagd was! 38 weken klinkt voor mij nog zooooo ver!

Ik heb vandaag zon raar gevoel van onder... zou dat kunnen omdat ik met die zetpillen voor anti infectie ben begonnen? herkent iemand dat?

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    snel een vraagje

tot aan hoeveel weken geven ze longrijping??? iem op ander forum is 32 w en 1 dag en heeft nu longrijping gehad, ik dachtd at vanaf 32 w de longblaasjes enzo ok waren. ben ik nu totaal verkeerd???

5. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aichaatje, wat voel je precies? Ik heb geregeld gedacht dat ik de cerclage kan voelen. Uit zich vaak in soort van steken. Nu ik verder ben, denk ik dat babe er geregeld langs strijkt/er op drukt en dat het boeltje bij baarmoedermond sowieso gevoeliger is vanwege de cerclage.

Mamavan3boefjes, hoop dat je dit niet meer leest en aan het bevallen bent!! Mocht je het nog wel lezen...hoe is het verwijderen van cerclage gegaan? Zijn ze er lang mee bezig?

Jente, hahaha, zou wel mooi zijn: chocolademelk!!

Leila, thanx!! Ik wist het al dat ik het wilde, maar nu ga ik zekers voor het op tijd aangeven van een ruggenprik.

6. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Ik voel een soort van steken, spierpijn en raar gevoel van binnen?? beetje branderig af en toe? Ook veel harde buiken gehad vandaag, heb het idee dat ze steeds op mijn blaas stampt en moet ook veel plassen!

7. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    blaasontsteking????

8. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aichaatje, herkenbaar die steken en spierpijn. Kan je meisje zijn die flink bezig is van binnen en/of je baarmoeder die groeit. Ik heb er een paar keer voor naar z'huis gebeld, soms langs geweest en elke keer konden ze me gerust stellen. Misschien dat je dat ook ff nodig hebt?

ps In z'huis controleren ze me standaard ook altijd op blaasontsteking

9. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    dacht aan blaasontstekin omwille van vaak plassen ik moest om de drie kwartier en sinds ik antibiotica neem meiot ik maar terug gewoon gaan. om de paar uur zelfs soms dus
    en zoas tijm zegt bellen of langsgaan al is het maar voor een geruststelling

10. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Ik ben net donderdagavond geweest :(
    Maar als het morgen nog zo sterk is ga ik gewoon ff laten checken op blaasontsteking..
    Meisje is wel erg druk vandaag en stampt naar beneden! het vele plassen is vooral als ik lig bij zitten veel minder ???

11. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    kan, ik lig ook en moest keivaak, langs huiarts gaat ook, zo heb ik dat gedaan voor blaasontsteking en harde buiken en zo kunne daar ook van kome he zeker ni laten aanslepe he

gr

12. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2232 Gummibeertje, 21 mei 2011
    Laatst bewerkt: 21 mei 2011
    Voor onze doen al even niet meer geschreven (een hele dag :) ).

Even chronologisch reageren, anders vergeet ik wel sowieso iemand.

Claire: jawadde zeg, het eerste wat ik dacht was 'het moet weer jou overkomen !'. Het zit je echt niet mee ! Net zoals de andere ladies sluit ik mij ook aan dat ik nét hetzelfde als jou zou gereageerd hebben ! Heel goed dat je op je strepen bent gaan staan !!! Ik kruis m'n vingers voor je maandag !!!! Hoe voel je je nu ?

Tijm: 'mutserigheid', haha, wéér een nieuw woord bijgeleerd :)
    A zo grappig !

Aicha: prontogest klonk ook nog best vrij professioneel eh :)
    Niet leuk van de ruzie met je schoonzus !!! Hopelijk valt de sfeer ondertussen een beetje mee ?

Mamavansam: ik kan ook niet wachten om terug de baas te zijn van het huishouden ! Besef nu maar pas hoeveel hooi ik eigenlijk op m'n vork nam en hopelijk vriend ook ! Hopelijk zal hij er in de toekomst ook blijven aan denken op tijd het wc-rolleke aan te vullen en zich herinneren dat de koelkast altijd netjes gevuld en geen problemen oplevert als je je boodschappenlijstje opmaakt aan de hand van de voorlaatste producten die op zijn ipv te wachten tot ze al een week foetsie zijn uit de ijskast en dan je ze dan plotseling nodig blijkt te hebben. Eén van mijn grote frustraties dat laatste ;)

Jente, ik kan mij niet veel voorstellen bij zo'n geboortejuweel met twee lagen. Heb je misschien het adres van een site bij de hand waar er een foto op staat ?

Leila: dat inleiden bij mij viel ook best mee. Kort en hevig eigenlijk. Bij dochter een kwartier moeten persen en tien minuutjes later (na nog een extra dosis opwekkers) een paar minuten persen en de zoon was er. Lotte is uiteindelijk ook in stuit geboren. De weeen zelf deden best wel zeer, ik kreeg ook rode uitstortingen in mijn gezicht van het persen. Als je zo'n pijn van in 't begin voelt en weet dat je nog uuuuuren te gaan hebt...dan kies ik -ondanks zeer negatieve ervaring- ook direct voor ruggenmerkprik ! Ziet het er eerder naar kort en krachtig uit, liever niet eigenlijk.

Aicha: die draad voel ik ook steken. Soms is ie een paar dagen naar boven geglibberd, maar na een dag of drie is ie meestal wel terug. Kan me wel voorstellen dat als je hem nog nooit gevoeld had en nu opeens na zoveel weken wel, dat dit verschieten moet geweest zijn !!!

Mamavandrieboefjes: 38 weken !!!!!! Fantastisch !!!! Ik begin al te zweten in uw plaats. Nu is het opeens écht niet lang meer. Ik wens je nu alvast hééééél véééél succes want het kan perfect voorvallen dat we je even niet meer horen en dat je volgend berichtje een aankondiging is !!!! Toi toi toi ! Mocht je hier toch nog rondhangen....hoe is het ermee ?

Aicha: het lijkt me alsof je meisje je aan het pesten is aangezien je er als je ligt minder last van hebt. Ik dacht dat je bij een blaasonsteking (zoals jente beaamt) daar gewoon continu last van hebt. Best wel even een kweekje laten nemen mocht het toch nog blijven aanslepen. Een kleine moeite voor de huisarts, maar toch weer voor jou een geruststelling dat je er ofwel zeer vlug bij bent, ofwel dat het inderdaad je meisje is.

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

is geen geboortejuweel hoor

een gewoon juweel waar je de namen op kan laten drukken

gr

14. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Wat is een geboortejuweel?

Hier geen huisartsen in Egypte dus als ik wil testen moet ik naar een ziekenhuis..
    Kijk het vandaag nog even aan!

Hoe is het met iedereen?

15. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    echt geen huisartsen??? dus bij griep bv moet je al langs ziekenhuis??

wel wat geboortejuweel er nu juist uit ziet ook niet bepaald idee van, op ander forum krijgen dat er veel van hunne man, dus heb ik wat zitten opzoeken op ineternet

gr

16. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik peins dat als ik ne kus krijg na de geboorte, ik al content mag zijn :) Cadeaukes geven is (spijtig genoeg) niet zo zijn sterkste kant.
    De ruzie al wat geluwd Aicha ?

17. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Ja gelukkig hebben we het de zelfde dag nog opgelost!
    Maar sorry hoor ik irriteer met dood (weet wel dat een deel hormonen zijn) maar pfff en dan voel ik me weer schuldig, ze is de enige die toch maar komt.. MAAR ik heb zo meer werk en onrust als dat ik alleen ben! Ze laat echt alles slingeren en die discusies met mijn meisje.. pffffffffffffffffffffff
    Met klapper op de vuurpijl.. zegt ze als je morgen een auto bij huis hebt dan kunnen we mooi gaan winkelen IKKE WAT.. in mijn dromen ja! Nou dan rij je mij toch en blijf je wachten!! ik zeg niets.... @#%$#^

18. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    aichaatje sorry geweldig van je zus, collega die ook zwanger si stuurde ook oh had ik geweten dat je daar ging winkelen hadden we samen kunnen gaan shoppen, nee ik ging gewoon snal wandelwagen ebstellen en dat was het. proberen u ni aan te trekken , snappen doet ze het niet echt he

19. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Aicha, daar zou ik ook niet mee kunnen lachen. Het is frustrerend dat de mensen waarvan je denkt dat dit toch beter moeten weten er zo'n dingen uitflappen. Ben blij om te lezen dat het toch nog de dag zelf in orde is gekomen !
    Valt haar kookkunst een beetje mee hopelijk ?

20. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Goedemorgen!

Ben net weer terug van mijn wekelijkse controle en alleen maar goed nieuws: mijn bmh zit dicht en is lang, de kleine ligt met haar hoofdje naar beneden (jippie!!) en mijn bloeddruk was goed.
    Mijn gyn vindt het prima hoe ik deze week heb gemobiliseerd en wil dat ik nu nog meer ga doen. Volgens hem is dus echt het gevaar op vroeggeboorte geweken. Natuurlijk houd ik zelf een slag om de arm en vergeet ik echt de verhalen die ik hier heb gelezen (bijv van mamavan3boefjes) niet, maar ik heb er zelf vertrouwen in en dit wil ik graag zo volhouden.

Gister het eerste wasje gestreken, zo lief die kleine rompertjes.
    En afgelopen zaterdag zijn mijn vriend en ik voor het eerst sinds januari samen uit eten geweest. Lekker op het terras een hapje gegeten, echt genieten!

Aichaatje, arghhh, wat irritant zeg! Dan merk je weer extra dat je zo afhankelijk bent van anderen en hoe vervelend dat is!
    En je beseft ook weer dat anderen het echt niet kunnen snappen!

Hoe is het nu met de steken en harde buiken? Heb je nog met de gyn gebeld? Het klinkt inderdaad als een blaasontsteking.
    Over dat vaak plassen, ik heb dat juist als ik rechtop kom zitten, dat ik dan altijd moet plassen, al is het maar een paar druppels.

Gummibeertje, hier ook niet zo'n man die van de kadootjes is hoor. Maar zonder dat ik er iets van zeg (want dat werkt volgens mij niet) veranderd hij wel. Zelfs met moederdag heeft hij uit zichzelf een kadootje gehaald namens Sam, en dan betekent dat zoveel omdat hij dat dus normaal niet.
    En op de dag dat ik mijn cerclage heb gehad kwam hij in het ziekenhuis met een hele mooie armband, omdat hij zo trots op me is wat ik doe voor ons kindje.

Wie weet verrast hij je nog en valt hij je na de bevalling in je armen, hihi. Dan ben je extra verrast.

Jente, er wordt tot 34 weken longrijping gegeven en weeenremmers trouwens ook. Pas na de 34 weken wordt een bevalling niet meer geremd en gaat men er vanuit dat de longetjes helemaal gerijpt zijn.

Wat leuk dat je ook allemaal dingen aan het voorbereiden en kopen bent, wat een lekker gevoel he!

Mamavan3boefjes, wat spannend met die harde buiken. Wie weet ben je inmiddels wel bevallen.
    Anders wordt het weer erg spannend woensdag. Heb je het gevoel dat de kleine inmiddels wel ingedaald is.
    Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die niet kookt. Mijn vriend vindt het niet erg om te doen, dus heb er eigenlijk ook nooit een discussie over ofzo.
    Tijm, hoe is het met jou? Bijna de volgende mijlpaal gehaald, 34 weken! Ben jij ook meer aan het mobiliseren? Of lig jij nog heel veel plat?

Over ruggeprik/pijnstilling: misschien ook wel fijn om te weten voor iedereen. Een ruggeprik wordt inderdaad maar tot een aantal cm's ontsluiting gegeven. Is wel een beetje afhankelijk van hoe vlot de bevalling gaat en het hoeveelste kindje het is.
    Bij ons heb je als je al te ver bent voor een ruggeprik de optie om een pijnstiller via het infuus te krijgen (Remifentanil), je kunt dan zelf op het knopje drukken wanneer je het nodig hebt. En dit middel is heel snel uitgewerkt, dus dat is een heel groot voordeel.
    Misschien een idee om eens na te vragen of dit bij jullie in het ziekenhuis ook gegeven wordt, dan weet je dat dat dus ook nog een optie is.
    Bij de bevalling van Sam wilde ik echt geen ruggeprik (was erg bang dat ik bij het zetten van de ruggeprik op de ok zou gaan bevallen) en werd ook dit middel aangeboden. Het was gewoon een fijn idee dat ik kon krijgen als ik het zou willen, gelukkig heb ik het niet nodig gehad.

Deel Deze Pagina