Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    tijm super dat alles goed is, ik moet donderdagavond gaan en dan ist twee weken geleden

gr

2. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Ik heb gelezen.. maar ML is er dus ik zwaai vandaag alleen ff ...

3. mamavan3boefjes

mamavan3boefjes Actief lid

22 jan 2011
    115
    0
    0
    Sorry meiden, nog steeds geen geboortenieuws...:( ik lees nog steeds alles mee hoor, nog geen ukje in de wieg...

Tijm het verwijderen van de cerclage was pijnlijk, maar geloof dat hij met een minuut of 10 klaar was. Ik was vreselijk gespannen, dat zal het ook niet beter hebben gemaakt. Ook bij mij is er een stukje blijven zitten, maar dat komt er vanzelf een keer uit.
    Kan goed hoor dat je bloeddruk doordat jullie aan de late kant waren ineens wat aan de hoge kant was. Die groeiecho is bij ons in het zkh standaard als je bij de gyn onder controle loopt. Eentje rond de 28 wkn en eentje rond de 32-33 wkn. Fijn dat hij goed was!

Yente wat een prachtige naam! Wij maken de hand en voetafdrukjes op de afdeling soms met vingerverf, dat is makkelijk af te wassen, heb je alleen niet in zwart, maar misschien wel in roze ;)

Leila ik ben bij Femke niet ingeleid, maar heb wel een ruggeprik gehad op aanraden van mijn gyn. Het grote voordeel van een ruggeprik is dat als hij goed zit je kunt ontspannen waardoor de ontsluiting sneller gaat.

Aichaatje fijn dat je man er weer is!!! Hoe lang is hij nu thuis? Heb je je nog laten testen op blaasontsteking? Die steken onderin kunnen ook heel goed van de cerclage zijn, heb ik ook veel gehad.

Mamavansam wat heerlijk dat je controle goed is, fijn dat die eigenwijze meid met haar hoofdje beneden is gaan liggen! En doen waar je jezelf het best/veiligst bij voelt is geloof ik het enige wat we elkaar kunnen aanraden. Kreeg net een sms van vriendin/collega, een andere collega heeft vandaag een versie gekregen, onverwachte stuit bij 39+5 :$
    Dat speciale papier waar jij het over had voor de hand en voetafdrukjes, wat voor papier is dat? Wij gebruiken op de afdeling die doorzichtige inkt van het forensisch instituut, hetzelfde wat ze bij de politie gebruiken voor vingerafdrukken. Het geeft hele mooie grijze afdrukken.

Hier alles weer ietsjes stabieler. Zaterdag extra naar het ziekenhuis geweest voor een CTG, die kleine hield zich zo rustig terwijl hij normaal de hele dag en nacht in de weer is of ik nu zit, sta of loop. Gelukkig was alles goed. Gyn is langsgekomen voor een inwendig onderzoek, nog steeds een hoofdje dat niet is ingedaald, dus geen mogelijkheid om in te leiden... Flinke huilbui op weg terug naar huis, zat er helemaal doorheen. Iedereen roept maar dat ik moet genieten, maar dat kan ik pas echt doen als die kleine er is. Tuurlijk vind ik het heerlijk dat ik alles weer kan en mag en mijn eigen huis(houden) weer terug heb, maar ik zou nog veeeeeeeeeeeeel blijer zijn als die bevalling achter de rug is.

4. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heyyyy mamavandrieboefjes !! Ik kan me zeer goed voorstellen dat je mentaal er even onderdoor zat bij nog geen mogelijkheid tot inleiding. 't Heeft nu wel lang genoeg geduurd eh, graag een kindje en wel nu ! Staat donderdag nog altijd vast als 'de' datum of gaan ze echt wachten ?

5. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    En mooi mooi Tijm !!!
    Ik mag morgenavond nog eens op controle, zal drie weken tussengezeten hebben. Aangezien ik dan 19 weken zal zijn, hoop ik dat ze de 20 weken echo ook gaan doen. Ze hebben er niet van gesproken, maar ge kunt zo'n 20 weken echo toch moeilijk op 30 weken doen eh. Bon, eerst zien natuurlijk dat alles nog steeds mooi dicht zit.

6. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    (((((huggg))))))) mamavan3boefjes!
    Ik heb nog geen controle gedaan, voel me iets beter.. maak de kuur van schimmelinfectie af en kan dan altijd nog gaan toch!
    ML moet morgen helaas al weer weg!

7. mamavan3boefjes

mamavan3boefjes Actief lid

22 jan 2011
    115
    0
    0
    gummibeertje, nee hij heeft geen uiterste datum bedacht, ik moet morgen om 10.00 uur weer op controle... Het enige wat ze nu kunnen geven is gel om weeën proberen te maken zodat die kleine in gaat dalen. Vannacht veel last van harde buiken gehad, wie weet is dat ukje eindelijk een stukje naar beneden gezakt.

8. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

mama van drie boefjes : wachten kan dan lang duren en kan me best inbeelden dat je er van moet wenen , denk dat ik dat ook zou hebben, je kijkt er zo enorm naar uit

hier indruk dat blaasonsteking terug erger geworden is, moet nog wel die antibiotica ( clamoxil) pakken tot vrijdag. geeft echt steken naar vanonder toe en kan niet zitten of staan. heb net gyne eens gebeld, maar mijn is op vakantie, de vrouwelijke collega waar ik ook is ga, is ook op verlof en die mannelijke die ik dus niet moet ( was bij mijn zoontje) was weggeroepen voor bevalling. ze ging me in de namiddag terug bellen de secretaresse

gr

9. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Mamavan3boefjes, he wat jammer dat je nog steeds geen geboortenieuws kunt geven.
    Mensen die zeggen dat je ervan moet genieten snappen niet hoe zwaar de zwangerschap psychisch geweest is, en het is weer zo'n opmerking die goed bedoeld is, maar aangeeft dat ze het niet snappen.
    Eerlijk gezegd had ik zelf nog helemaal niet nagedacht dat dat natuurlijk ook een optie is, niet inleidbaar zijn. Wat rot zeg, hopelijk hebben de harde buiken van vannacht hun werk gedaan en het bolletje vast gelegd.

Oww, daar denk je toch ook niet meer over na, een spontane stuit bij 39+5! Is de versie nog wel gelukt?

Dat papier, ik weet niet hoe het heet. Het zit in een zilvere verpakking en het papier is een beetje vettig. Dit papier haal je dan over het voetje of handje heen en vervolgens druk je het voetje/handje op andere speciaal papier. Een soort karton. Dat geeft dan een donkergrijze afdruk. Dat kartonnen papier is er speciaal voor en is in 2 vlakken verdeeld: left foot en right foot.
    Maar ik vind het persoonlijk nooit mooi en knip de afdrukken uit en doe ze daarna op een mooie kaart.

Pff, als ik lees over het verwijderen van de cerclage krijg ik het spaans benauwd. Alle vrouwen hier zeggen dat het niet prettig/pijnlijk was. Toen ik vorige week tegen mijn gyn zei dat ik daar meer tegen op zie dan tegen de bevalling, zei hij dat het altijd zo gebeurd is en dat hij nog nooit klachten heeft gehad. Dus volgens hem valt het allemaal wel mee, mannen!!

Tijm, ik ben ook erg benieuwd naar jullie naam en natuurlijk zou ik een pb tegen die tijd ontzettend leuk vinden!

Aichaatje, ik begreep eerst niet waar ML voor stond, maar als ik het nu goed begrijp is dat je vriend?!
    Fijn dat hij er was, wel jammer dat het maar zo kort was.

Gummibeertje, spannend zeg, voor het eerst in 3 weken weer controle. Bij mij zat er tussen de 17 en 20 weken ook 3 weken tussen en was toen echt toe aan controle.
    Ik heb altijd geleerd dat de 20 weken echo het beste tussen de 20 en 22 weken plaats kan vinden, dus weet niet hoe ze daar bij jou over denken.

Jente, wat vervelend van je blaasontsteking. Ik denk dat je sowieso je kuur af moet gaan maken en dat ze dan evt een aantal dagen na de kuur nogmaals controleren.

10. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

mama van sam ik neem de kuutr uit alleen ja wat dom is tot vrijdag en heb donderdag controle, heeft het dan nu om die urine op kweek te laten zetten??? zal het is vragen

dat papier voor die afdruk kan je dat ergens kopen ook???
    gr

11. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Hier is 't al twee keer pijnloos geweest (en zonder verdoving of pijnstilling!), dus... ;)

(Sorry voor 't inbreken, ik lees nog wel mee af en toe)

@ Mamavan3boefjes: Alvast veel succes met de bevalling en ik wens je een mooie kraamperiode toe (en daarna ook nog natuurlijk)!

12. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Mamamaya, voor zulk goed nieuws mag je gerust inbreken hoor, hihi. Maar natuurlijk ook gewoon altijd, hoe is met je/jullie?

Jente, nee het heeft geen nut om al te kweken als je nog AB gebruikt, dit moet echt daarna.

Ik weet niet of je dat papier ergens kunt kopen?

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    merci voor het antwoord dan ga ik maandag terug naar huisrats om het binne te doen

wel handig dat hier medewerkers van het ziekenhuis mee praten :)

14. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik vond het belangrijk om te tonen dat een cerclage-verwijdering echt geen pijnlijke affaire hoeft te zijn.

En verder gaat het hier heel goed hoor. Ze is alweer 2 maanden en morgen krijgt ze haar eerste prikjes (au :(). Het is een flinke eter, flinke slaper, en stilaan wordt ze reactiever. Ze lacht meer en meer en begint interesse te tonen in speeltjes. Ikzelf heb alweer een redelijke conditie, ik fiets weer en ben ook al een paar keer gaan zwemmen. Binnenkort pik ik mijn looptraining weer op, heb er wel weer zin in. Borstvoeding gaat ook prima trouwens, en meestal is het hier dus echt genieten :D

15. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    mamamaya leuk om te lezen dat je kleine meid het zo zuper doet, en als ze huilt bij de prikjes dan is heeft ze toch de beste mama van de wereld om haar te troosten

ik denk van cerclage: maakt het ook niet uit of ze wat vergroeit is of niet met weefsel, bij het weghalen dan???

16. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Danku voor 't complimentje :)

Kan zijn. Nochtans was het de eerste keer vergroeid, hij kreeg er een stukje niet uit. Dat heeft hij er 6mnd na de bevalling bij een nacontrole alsnog uitgevist (opnieuw pijnloos). Nu dit keer was alles er van de eerste keer uit. Cerclage heeft vorige keer 9 weken gezeten, en nu 24 weken, dus dat zegt ook al niks.

17. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    mss hangt het van onze pijngrens af :)

hier is men papa bezig met mensen uit te nodigen voor uitleg van zonnepanelen, die is daar echt geweldig in ne verkoper met bmw, mercedes of audi laat hij ni eens binnen voor uitleg, want die auto wil hij niet meebetalen, is wel grappig ik lig hier en hoor al die uitleggen van die mannen. ik vond de eerste man knapper dan die van vandaag :) heb ik er ook iets aan he ik kijk

18. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavan3boefjes, hoop zo dat jullie kindje snel komt. Ik merk het ook in mijn omgeving hoor, dat mensen zeggen als ik roep dat met 37 weken babe er uit mag "ja, maar 40 is beter hè?!" Snappen inderdaad niet hoe zwaar het allemaal is en dat je pas gerust gesteld zal zijn als kindje ook écht levend in je armen hebt, waarbij elke dag vanaf het moment dat het mag komen lang is.
    Ennuh, lekker genieten van alles wat je weer kunt met brusje van Femke in de buikdrager is nóg beter ;)

Mamavansam, nog bedankt voor de tips over pijnstilling. Zal het onthouden. Naam krijg je te lezen hoor over paar weekjes:D

Mamamaya, wat goed om te lezen hoe je dochtertje lekker groeit. En fijn een positief verhaal over verwijderen cerclage. Zie er ook wel enorm tegenop. Vooral omdat ik een shirodkarcerclage heb die misschien wel iets moeilijker te verwijderen is.

Claire, hoe is het met jou? Je zou misschien gister worden ingeleid...of anders eind deze week toch?

Aichaatje, fijn dat buikje iets rustiger is. Jente, balen dat die blaasontsteking niet afneemt...geniet van de mannen in huis hahaha

Gummibeertje, duim voor een goede controle.

Hoe is het verders met Celle, Berte, Tulpje en alle anderen?

liefs Tijm

19. beppiebaldee

13 feb 2011
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden,
    Korte update, mobiel bijna leeg en moet zo jayden uit school halen (hoef nu niet plat meer;) )
    Gister naar zkhuis voor bloeduitslag, blijkt inderdaad cholestase....:(
    De waarde was nog niet te hoog maar het volgende overeen gekomen, dit zusje ligt (verdorie) met haar hoofd helemaal boven in en haar voeten voor de uitgang. Donderdag om 8:00 naar zkhuis, haar proberen te draaien (50% kans) als dat lukt meteen vliezen breken en wee opwekkend infuus (heb 3 cm ontsluiting dus gel enz voor de baarmoedermond hoeft niet) als het draaien niet lukt, donderdag zowiezo een keizersnee. Een keizersnee met 36 weken is niet ideaal voor de baby (veel liever een natuurlijke bevalling) maar mijn gynaecoloog zegt: ik ga jou niet naar huis sturen, als thuis je vliezen breken, heb ik je niet op tijd aan het gbs infuus en wie weet heb jij thuis ineens volledige ontsluiting na ons duw en trekwerk en komt er straks een voetje of
    deel van de navelstreng uit!! Geen risico's!! Hopelijk heb ik donderdag een gezonde dochter in de couveuse... Ik ben doodsbang!!! Het draaien, brr.... Ruggeprik, brr.... Vind nu alles eng.
    Allemaal succes meiden, hoop tot snel

20. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    amaai donderdag is het zo ver, nee zeker geen risio's nemen. moret ze zeker de couveuse in?????? ik duimmee dat donderdag alles super gaat en ik zou zeggen ^proberen niet te veel op te jagen, maar ja dat doen wij toch allemaal

gr

Deel Deze Pagina