Whaaa, mamavan3boefjes, krijg gewoon tranen in mijn ogen van je berichtje (hoezo hormonenbom haha). Ben zooo blij voor je dat je inleidbaar bent en die eerste 2 cm heb je al in the pocket. Heel veel succes morgen en ook voor jou ga ik morgen enorm duimen!!
Wij zijn gister naar de partnerles van yoga geweest. Ik weet niet of ik dat eerder verteld had, maar een collega van mij geeft zwangerschapsyoga. Dit zou ik de vorige keer gaan doen vanaf 20 weken, maar heb toen net niet de eerste keer gehaald (toen lag ik te bevallen). Deze zwangerschap natuurlijk ook niet meegedaan, maar vorige week heeft ze me thuis 'les' gegeven en gister dus de partnerles. Zoals ik al een beetje dacht is het dus echt niets voor mij/ons, ben daar gewoon te nuchter voor. Vond het overigens wel erg leuk om te doen samen met mijn vriend, lekker een uur lang tussen zijn benen zitten en tegen hem aanleunen. Hij constant met zijn handen om mijn buik en de baby begon lekker mee te spartelen. De informatie over bevallingen vond ik erg nuttig voor de mannen. Mijn vriend heeft natuurlijk al een bevalling meegemaakt, maar die was zo plotseling en zo anders (hopelijk) als wat we nu mee gaan maken. Veel tips gekregen over hoe hij dingen bij mij kan herkennen en hoe hij me kan helpen. De les zou eindigen met een massage, dus ik zat me al lekker te maken dat hij mijn rug moest gaan masseren ofzo, maar nee hoor...de vrouwen moesten de mannen een gezichtsmassage geven. Was wel erg leuk. Ik heb gelukkig beter nieuws wat betreft de blaasontsteking.. Ik besefte me gisteravond ineens dat ik al dagen geen harde buiken meer heb gehad, dus dat lag echt aan de blaasontsteking. Dit geeft me erg veel rust. Als laatste ben ik een beetje van slag, want heb vanochtend te horen gekregen dat het zoontje van een oud-klasgenoot van me, die ik af en toe nog 'spreek' via Hyves, vannacht acuut opgenomen en geopereerd is ivm een ernstige hartafwijking. Het mannetje is 4 weken oud en er was nooit iets aan de hand en opeens werd hij blauw en slap. Pfff, als ik dit hoor raak ik echt in paniek. Ik denk allemaal dat als de kleine er eenmaal gezond en wel is, dat we dan goed zitten. Maar zo zie je maar, je weet het nooit!
Mamavan3boefjes, wat ben ik blij voor je!! En wat mamamvansam ook al zegt, die twee centimeter heb je mooi in the pocket! Heeel veel succes morgen en zet 'm op he! En ook voor beppie ga ik morgen heel hard duimen. Dat je morgen eindelijk jullie beeb in je armen mag sluiten en mag gaan genieten, want dat heb je meer dan verdiend na alles wat je hebt moeten doorstaan. Ik heb echt respect voor je meid! Mamavansam, fijn dat je buik weer rustiger is. En dat van die zorgen om je kindje.. ik denk dat dat je hele leven blijft, ook als je kindje gezond en wel geboren wordt. Daar ben je nu eenmaal moeder voor.. Het is dan alleen te hopen dat alle zorgen voor niks blijken te zijn. Nog anderhalve week wachten, dan mag ik testen ik houd jullie op de hoogte!
Hier zit ook iemand met tranen in de ogen. @Mammavan3boefjes wat spannend!!!!! Morgen rond deze tijd heb je misschien je kindje al. Het zou nog wel eens heel snel kunnen gaan. We hebben trouwens gestemd en we vinden dat we niet zo lang kunnen wachten op goed nieuws dus we hebben besloten dat je je laptop gewoon mee moet nemen morgen. En dan tussen de weeen door ons op de hoogte houden. Toch dames??? @Gummibeertje hoop dat alles goed met je gaat. Ik voel sinds gisteren de kleine bewegen. Zooooo leuk. Voelde al een paar dagen iets maar was niet zeker of het de baby was. Nu is het wel heel duidelijk
@mamavan3boefjes, wat heerlijk voor je! Ook hier tranen.. Zet hem op he! Het probleem hier doen ze gewoon niets aan bekkeninstabiliteit! Na mijn bevalling van Yara heb ik veel last gehad als ik stond! Ze erkennen het gewoon niet!
hoi @tulpje: mij maakt get geslacht niet echt uit en mijn neefke zei ' dan krijg ik nu een broertje en een zusje' hij zt dat van mij als een zusje @mama van drie boefjes: spannend en veel succes voor morgen en je gaat zeker die slingers mogen ophangen hoor @mama van sam: oei ook erg voor dat kindje, weet je er al iets meer van??? ik had nu ergens gelezen dat kamille thee ook zou helpen dat drink ik nu al. en drink 3 l water nu ( ervoor 1,5l) cranberry sap verkopen ze dat overal??? gr
Tulpje, dat is waar. Als je eenmaal de positieve test in handen hebt beginnen de zorgen en die gaan nooit meer weg. Maar dan maar hopen dat de zorgen voor niets zijn inderdaad. Spannend zeg, over anderhalve week. Is dat dan de eerste poging weer? Ik ga duimen voor je! Hihi, wat een tranen hier voor je, mamavan3boefjes. Allemaal tranen van geluk! Jente, hier verkopen ze gewoon in alle supermarkten cranberrysap. Dit staat bij de verse sappen in de koeling. Wauw, 3 ltr water, dan moet je vast erg vaak plassen. Echt goed van je. Aichaatje, tja bekkeninstabiliteit is helaas iets wat nog altijd niet erg serieus wordt genomen, maar je zal er maar last van hebben. Erg veel sterkte ermee! Leila, wat leuk dat je de kleine voelt! Heerlijk die eerste plopjes.
Ik hoop ook dat alles goed is met Gummibeertje.... Mamavan3boefjes...wow!! Ben het met Leila eens, neem die laptop maar mee hahaha Mamavansam, heftig hè, zulke verhalen...ik denk inderdaad dat die angst om onze kindjes kwijt te raken (bij elke ouder) altijd zal blijven. Was trouwens vergeten dat jij en tantetietie in zelfde z'huis lopen. Had gedacht dat misschien iemand iets had gehoord via een ander forum. Leila, gaaf hè je kindje voelen. Geniet er lekker van!! Tulpje, ik duim voor je dat over anderhalve week je een positieve test hebt. Aichaatje, volgens mij is een vriendin van mij met bekkeninstabiliteit naar een osteopaat gegaan...hielp haar heel goed. Misschien dat er eentje bij je in de buurt is?
Tulpje, zéér herkenbaar jouw gevoelens. Wat ik ook heel erg had, waren fysieke steken in hart en buik als ik ergens een baby hoorde huilen. Precies m'n moedergevoel dat geprogrammeerd was om huilende baby's te ontdekken en in m'n armen te willen nemen. Niet leuk. Nu heb ik daar gelukkig geen last meer van. Spannend binnen een dag of tien testen. Leila: super dat je die kleine nu goed voelt bewegen. Werkt toch wel wat geruststellender eh. Sinds een kleine twee weken voel ik de beeb ook elke dag duidelijk. Ik gebruik de Angelsound al van de slag niet meer elke dag meer ! Aicha: ik heb bij de zwangerschap van de tweeling ook last gehad van (weliswaar beginnende) bekkeninstabiliteit. Ik blokkeerde bij platliggen in bed en raakte bijna niet meer recht. Het is pas beginnen beter na effectieve rust en zeer strikt rekening houden met tips (als je naar links of rechts draait, niet met de heupen, maar gewoon een stap naar links of rechts verzetten, niet buigen met je rug maar puur door de knieen,...). Spijtig om te horen dat ze in Egypte er niet veel aan doen ! Mamavan3boefjes en Claire: WHAAAAAAAAAAAAAAAAA ! Morgen is het gewoon jullie dag !!!!!! Ben hier aan het glunderen !!!!!! TOI TOI TOI TOI TOI TOI TOI Mamavansam: die cranberrytip is inderdaad een hele goeie. Ik drink nu dagelijk ook zo'n vruchtenshake waar cranberry's in verwerkt zitten. Zo heb ik niet alleen m'n portie fruit binnen, altijd goed om preventief aan die blaasontsteking te werken. Jente: in Carrefour vindt ge die normaal gewoon in het koelvak ! Er is één zéér bekend merk, maar de naam ontglipt me. Soit, het bestaat zéker ook in onze winkel. Tijm, hoe is het met jou meid? Zo, dit eerst even versturen voor ik aan m'n verslagje begin, zie dat ik opeens alles kwijt (ik kan al verklappen dat het hartstikke GOED is !)
Zo, en dan nu het verslagje. Deze nacht dus niet veel geslapen. Lag vooral wakker van dat propje. Goed nieuws nr. 1 Eerste op het schema was de beeb nakijken. Zéér spannend, van het ene naar het andere orgaan en elke keer de geruststellende woorden 'kan niet beter mevrouw'. Oef. Zeer gedetailleerd gekeken, heeft er echt z'n tijd voor genomen. Goed nieuws nr 2 We weten eindelijk het geslacht !!!! Nog even onze ouders inlichten (m'n vader is zaterdag jarig, dus das wel een leuk cadeauke) en dan mag iedereen het weten !!! Allee, met iedereen bedoel ik jullie Goed nieuws nr 3 Geen infectie, schimmel of ander vies gedoe teruggevonden in de testen !!!!!! Hoera ! (was gisteren met wissertje afgenomen en de uitslag kwam net binnen) Goed nieuws nr 4 Aangezien geen risico op verergering van een eventuele infectie, vaginaal naar de cerclage een piepje genomen. Alles zag er prima uit. Wat ik vooral fantastisch vond, was te horen dat m'n BMH 3.7 cm was !!!!! Zelfs toen ik vijf weken zwanger was, was ie 'maar' 3 cm !!! Voor mij hét perfecte bewijs dat het rusten zeer goed helpt !!!!!! De professor was niet echt onder de indruk ofzo, maar voor mij was dit een klein feestje waard haha Goed nieuws nr 5 Jaja, het goede nieuws gaat verder Alles zag er gewoon prima uit, dus dat slijmpropgedoe...hopelijk komen we nooit te weten wat het nu was ! In ieder geval als het een stukje van de slijmprop is, groeit dat toch terug. In ieder geval zag het prima uit. Goed nieuws nr 6 En nog een klein knallertje om mee te eindigen: m'n placenta lag over de baarmoederhals en is ondertussen een beetje opgeschoven !!!!! Moet nog goed opgevolgd worden omdat het terug zou kunnen veranderen, maar voorlopig is dit toch al een zéér goede start eh dames !!! Zeg nu eens, is dit nu geen goed nieuws ??????????????????????
Ik moet nu weg, naar de gastouder die wij gekozen hebben, maar wil even laten weten dat ik super super blij ben voor jullie Gummibeertje!!!!
@Gummibeertje, super dat alles goed was vandaag. @Mamavan3boefjes, morgen wordt jullie dag! Heel veel succes. @mamavansam2010, hoe gaat het nu met het mannetje? Ik hoop dat hij en zijn familie de operatie goed doorstaan hebben.
supernieuws gummibeertje, ik hoop morge ook goed nieuw te krijgen, want die blaasonsteking doet toch serieus pijn gr
Gummibeertje, super nieuws!!!!Geniet lekker van kleintje in je buik! haha, op een gegeven moment is het soms minder genieten Jemig wat kan babe al mijn ingewanden en ribben aan de kant duwen zeg haha Laat duidelijk van zich horen
Wat een super nieuws allemaal gummibeertje!!!! Vooral ook van die bmm. Mijn bmm is een aantal weken geleden gemeten en was toen 2,7 cm. Dat hoeft op zich niet zoveel te betekenen, maar het geeft mij wel moed dat deze ook langer zou kunnen worden!
Gummibeertje wat een goed nieuws zeg! Dames bedankt voor jullie tips en adviezen.. Ik ben s'avonds zo moe lijf dat ik het liefste helemaal ga liggen, vanaf het avond eten kan ik gewoon niet meer zitten...