Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi iedereen,

ik ben alleen int begin wat misselijk geweest, maar deze nacht is alles er weer uitgekomen, ik denk dat men meid ni graag alles door elkaar eet. ik ben iem ik eet gewoon alles door elkaar as ik ergens aan denk oh heb ik zin in sta ik er ni bij stil dak 10 min ervoor iets gegeten heb wat niet echt samen gaat.

gr

2. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jente, heb het af en toe ook. Is denk ik babe die lekker tegen je maag aan het duwen is ;)

Verders hier de link naar site uitzendinggemist: Babyboom - Uitzending Gemist

3. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijm,

De 20 weken echo hebben we woensdag gehad, alles prima in orde met ons 'venteke'! Hij heeft ook 2 maal inwendig gekeken, 1ste keer om de bmh te meten en de 2de keer om het geslacht zeker goed te zien omdat het op mijn buik niet zichtbaar was. Ik hoef nog altijd niet speciaal te rusten dus mijn huishouden blijf ik verder doen en de zorg voor mijn kleinste 'dikkerdje' lukt ook nog, alleen als ik met haar de trap op moet is het lastig, ze weegt al 10kg en is nog maar 10 maanden :D

Ik denk dat ik pas zal angst zal beginnen krijgen als ik aan de 29 weken kom, rond die periode liep het bij de vorige zwangerschappen een beetje mis hé, maar ik blijf positief denken en vertrouw toch een beetje op mijn cerclage.

Veel succes aan jullie hier allemaal in jullie zwangerschap :)

Liefs Linske

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

linske lijkt me een gezond kleintje te zijn je dachterke, en fijn dat echo zo goed was. weet je hoelang je bmh was???

vraagje ben die uitzendig aant kijken: doet date cht zo een pijn eicellen prikken??? lijkt me pijnlijk als ik die vrouw haar gezicht bezie en heb er zelf geen idee van

gr

5. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Hallo allemaal!

Goed nieuws linske!!

Hoe is het met de andere dames? En met de nieuwe babies?

6. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Supernieuws Linske !

Die eicellen prikken, ik kreeg altijd een verdovingsmiddel ingespoten in de aders. Mijn vriend zegt dat ik wel kreunde van de pijn, maar het fijne aan zo'n 'sedatie' is dat ge daarna niets meer weet :)
    Er zijn wel andere centra die lokaal verdoven en dan kan soms wel wreed pijn doen afhankelijk of de follikels goed bereikbaar zijn of niet. Sommige vrouwen hebben dan gewoon pijn bij het aanbrengen van de verdoving, maar niet bij het aanprikken van de eicellen. Ge moet er een beetje chance mee hebben. In sommige ziekenhuizen doen ze het zelfs onder volledige narcose, dan voel je er al helemaal niet van. Ja, achteraf natuurlijk...

Heb daarnet al tweemaal een zéér groot bericht staan typen met iedereen één voor één te vragen hoe het ermee is en twee keer is m'n internet uitgevallen grrrrr.
    Dus, genen derde keer, gewoon in 't algemeen: ALLES GOED ? En met de klein prins en prinses ?

7. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tulpje: ik moest ook 9 weken thuisblijven. Wat een serieuze klap in mijn gezicht was. Heb gelukkig een andere afspraak kunnen maken met mijn baas. Niet helemaal zoals het wettelijk toegestaan was maar daarvoor ben ik mijn werk nog altijd enorm dankbaar!

Over eicellen aanprikken: ik had enkel verdoving van baarmoederhals, dus je voelt echt elk prikje in eierstok. De eerste keer waren er 11 en viel de pijn goed mee, enkel was ik enorm misselijk achteraf. De tweede keer waren het er 18(+overstimulatie) dus dan heb ik wel afgezien. Heb nog weken nadien met een dikke buik gelopen precies of ik was 5 maand zwanger. Maar op zich vond ik het vrij goed meevallen. Had meer schrik door de verhalen. Het doet niet zoveel pijn, is wel heel onaangenaam...

8. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    dank jullie voor de uitleg, wat jullie hebben moeten doen is dat hetzelfde als je eicellen wil afstaan???? is iets waar ik aan denk na mijn zwangerschap, ook omdat gyne zei dak heel vruchtbaar ben en ja wie weet kan ik er andere mama's een plezier mee doen

gr

9. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yes, das identiek hetzelfde !!!! Als je vragen hebt...shoot !
    op eiceldonatie.be ofzoiets vind je ook veel info.
    Het enige wat er bij jou dan niet extra gebeurd, is de terugplaatsing van de embryo. Ik vind het alvast super dat je daarover nadenkt !!!! Ken spijtig genoeg veel vrouwen met een onvervulde kinderwens met slechte eicellen en er is echt een supertekort.

10. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik heb al zo contact opgenomen met een site en heb alle ziekenhuizen door gekregen waar ze het doen. ik weet dak jaar na bevalling moet wachten, maar dak nog zeker 10 jaar er mag afstaan.

nee als ik goedgekeurd word, wil ik het zeker doen, gewoon omdat ik nu weet hoe moeilijk en mijnlijk het kan zijn als je zo graag kindje wilt en als het zomaar niet gaat. en dan denk ik ja wat is wat eicellen afstaan en wat pijn tov de pijn van de wens .

gr

11. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeer sjiek !

12. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ok ben ik nu te of men schoonzus te laks

ze verliest al drie dagen bloed, nu gaat die morgen gewoon werken ( rusthuis) en erna naar huisdokter. ik zou bij dag 1 al op spoed zitten of ben ik nu gewoon te ?????

gr

13. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die beseft gewoon ni dat het wel eens slecht nieuws zou kunnen zijn precies. Soms lees ik reacties. Er is nu zo'n vrouw bij die pijnlijke (!!!) harde buiken heeft, maar naar het ziekenhuis wil ze ni gaan zenne want 'sebiet gaan ze haar daar houden'.
    Om het op zijn 'Hollands' te zeggen: Nou moe :S

Wat zegt ze zelf waarom ze het ni sneller wilt laten nakijken of ne keer bellen naar de gynae ? Die neemt toch wel een risico zenne.

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.851
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ze is toch 16 weken zwanger? Volgens mij is je schoonzus te laks.

Toen ik met mijn dochter* bloedverlies had bij 11 weken, zat ik binnen 5 minuten bij de verloskundige aan de telefoon en kreeg ik een uur later een echo.

15. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    geen idee ik heb haar ni gesproken, ze kwam snal valies afzetten van de kleiune voor op vakantie te vertrekke en de kleine sliep in de auto dus heeft ze die aan de voordeur afgezet en da effe tegen men ouders gezegd.

ik weet nog ik kende niks van zwanger zijn, kende niemadn met ne miskraam , bij eerste zwangerschap twee druppeltjes bloed en ik zat op spoed, en dag erna miskraam geworden dan en ik zat terug op spoed, dus ja ik snap da ni, doet zelfs pijn , vind da nu zo erg voor dat babytje

gr

16. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ze is nu 14 w en 4 d

17. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Nou ik ook! Bloed is naar de dokter!!

18. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik kan daar dus om wenen he

das al wel een minimensje he met alles erop en eraan. moet het proberen uit men hoofd te zetten of ik slaap straks ni en ik zie die nu ook dikke week ni vandaar men oduers met hunne kleine op vakantie gaan en ja dan komt die hier ni he.

19. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soms moet ik wel eens op mijn tong bijten om niet te reageren tegen mensen. Bvb op 12 weken al direct ne gansen uitzet kopen of op 16 weken nog een ganse choreografie uitdansen om 'u' tegen te zeggen. Ik besef dat ik mijn angst, paniek niet op andere mensen moet gaan projecteren. Maar bloed...ze zit precies niet echt heel erg in met dat klein mensje in haren buik. Hopelijk is het maar iets onschuldigs. Wie weet is ze net in bed gedoken...al vind ik het dan wel niet netjes dat ze u dan angst aanjaagt door alleen het bloedgedeelte te vermelden !

20. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    gummibeertje had ik ook al aangedacht maar door seks verlies je dan drie dagen bloed?????

Deel Deze Pagina