Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Ik zou als ik jou was maar zo denken.. als het echt zo erg was (die bloeding) zou ze dan zo luchtig doen? Of is het helemaal zon laks type? Vreselijk toch..

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ok is ze laks in mijn ogen wel

as jouw kind meegaat met je schoonouders op vakantie. bel jij dan ni of smsen???? ik doe dat zelfs en stephen is ni mijn kind. zij laat niks van har horen en neemt haar gsm ni op as men ouders bellen, dus mama heeft nu gezegd ik stuur haar niks en stuurt alleen naar mij. en ik zal af en toe briefen aan men broer maar ni aan haar ze

gr

3. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Jeetje tis wel een beetje een raar typje.. jij maakt je meer zorgen om haar en de kinderen dan ze zelf!

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ja ben te denk ik

zo koop ik bv vaak warm ondergoed en wa dikke pullen en een winterjas en schoenen voor men neefke zodak zeker weet dat hij geen koud heeft. anders zit ik er echt mee zo van zou hij kleren hebben, heeft hij warm, .....

gr

5. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mja, ik weet niet hoe lang je kan bloeden na seks eigenlijk, hier is het een no-flying zone sinds de terugplaatsing van de embryo :)
    Met de zwangerschap van de tweeling heb ik geen bloed gezien, weet alleen wel dat we de dag voor de ziekenhuisopname zeer intiem geweest zijn. De professor zegt wel dat het los staat van wat er gebeurd is, maar ik ben daar persoonlijk toch van overtuigd dat het er absoluut geen deugd zal aan gedaan hebben !

Misschien is ze intiem geweest, beetje bloed verloren en dan nog eens intiem geweest ? Dat kan misschien wel...
    In ieder geval, stel dat ze inderdaad intiem geweest is en nu al drie dag wat nabloedt, sorry zelle, maar dan is het ni echt een goeie mama van niét te bellen naar de gynae om een opinie te vragen. De verhaaltjes waar gij soms mee afkomt, daar fronsen m'n wenkbrauwen zich trouwens ook van !

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    snap dat ook ni

ok ik denk soms ik zal iets te zijn: zo wil ik bv app tegen wiegendood, geen donsdeken, zijliggingkussen,..... dus ok mss ben ik iets te en ze moet niet zijn zo als mij. maar ik vind wel dat je kind voor gaat op jezelf. nu ja men neefke zal ni voor niks zegge da hij mij het liefste ziet he :) en ik heb ne sleutel van hun thuis dus soms kijk ik is in de kleerkast en dan zie ik wat men broer en neefke kunnen gebruiken en dan koop ik dat. mama zegt soms ook loslaten maar kan dat niet men broer blijft bv mijn kleine broer en heb er altidj voor gezorgd en ook dat kan ik niet loslaten.

ik zal er altijd zijn voor haar kindjes en dat weet men neefke.

gr

7. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uw neefke heeft een supertante !!!!!

8. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Vind ik ook!

9. leila82

leila82 Actief lid

22 apr 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt heel raar Jente.
    Kan me niet voorstellen dat iemand gewoon kan gaan slapen terwijl ze bloed verliest.
    Zou geen oog meer dicht doen.
    En ze heeft met jou van dichtbij meegemaakt dat het ook fout kan gaan na 12 weken.

Hier alles in orde.
    Lag gisteravond in bed en voelde hem heel goed bewegen.
    Net een pingpong balletje zo snel.
    M'n man geroepen om te komen voelen.
    En ja hoor, dan houdt hij er mee op.
    Nadat m'n man een stijve arm had gekregen van het proberen hield hij het voor gezien.
    Hij haalt z'n hand weg en wat denk je?
    Toen begon ie weer te stuiteren.
    Is gewoon een mamma kindje:D

10. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, hier van 't zelfde :)
    Grappig eigenlijk :)

11. mamavan3boefjes

mamavan3boefjes Actief lid

22 jan 2011
    115
    0
    0
    Ha meiden,

Even een uitgebreidere mail. Alles gaat perfect hier, kleine Stefan doet het goed, drinkt z'n flesjes goed en slaapt 's nachts ;). Een heerlijk rustig manneke :).
    Femke doet het ook goed, ze is helemaal verliefd op haar kleine broer, blijft aan het knuffelen, aaien en kusjes geven.
    Met mij ook alles prima! Zit met de laptop op de bank zoals het afgelopen half jaar, maar dit keer alleen omdat het vanwege die tropische temperaturen buiten te warm is om boven in bed te liggen. Cupmaat :$ door de stuwing, maar verder niks te klagen. Nog 2 dagen kraamzorg, daarna is manlief weer heerlijk 4 dagen vrij dus dat gaat helemaal goedkomen.

Zal even een iets uitgebreider bevallingsverslag doen. Om kwart voor 9 werden mijn vliezen gebroken en hebben ze gelijk infuus gestart. Om 11.00 uur zetten de weeën door en moest ik meepuffen. Om 11.30 3 cm ontsluiting... Daarna knalde de weeën er zo vreselijk doorheen dat ik ze niet meer op kon vangen, maar ontsluiten deed ik ook niet snel. Om 12.30 drukgevoel, maar maar 4 cm ontsluiting :x Vandaar dat de epiduraal geprikt is, die ontzettend goed werkte. Om half 2 zat hij er in en volgens mij had ik 1,5 uur later volledige ontsluiting. Alleen mijn lieve gyn stond vast op de ok, dus het duurde tot kwart voor 4 voordat hij die volledige ontsluiting kon bevestigen. Toen was het afwachten op persdrang.......... Om kwart over 5 toch maar gaan persen. Infuus opgehoogd en uiteindelijk was hij er om 18.10 :) Geen knip, alleen twee hechtinkjes ivm een klein scheurtje. Al met al een hele lange dag met veel wachten en geduld hebben (ach kon er nog wel bij na de afgelopen maanden ;)). Om 10 uur 's avonds waren we thuis en is het genieten eindelijk begonnen :)

12. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een heerlijk verhaal om te lezen...ben gewoonweg mee aan het dromen... Ben zo blij voor je !!!

13. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal!

Mamavan3boefjes, leuk om je uitgebreidere verslag te lezen. Het leek even voorspoedig te gaan en dan persdrang bij 4 cm, balen!!
    Maar je hebt het daarna erg goed gedaan zo te lezen.
    Super dat alles goed gaat nu en dat je lekker kunt genieten!

Leila, haha hoe herkenbaar! Nu de baby zo groot is dat je het echt overal op mijn buik kan voelen, is de kans groter dat anderen haar kunnen voelen, maar ze heeft er ook een handje van om gewoon stil te gaan liggen zodra iemand anders probeert te voelen.
    Kan er stiekem wel van genieten, zijn echte momenten tussen mama en baby!

Jente, jeetje wat raar van je schoonzus zeg. Is ze nu inmiddels al wel langs de gyn geweest?
    En jouw neefje heeft inderdaad een supertante!
    En jouw kleine meid een supermoeder!

Gummibeertje, ook hier een dag voor opname sex gehad de vorige keer en hoewel er door iedereen (die er verstand van heeft) wordt gezegd dat dat echt niets uitmaakt, baal ik er toch van.
    Wat nou als we dat niet hadden gedaan...maar ja, dan was het misschien een paar dagen later gebeurd.
    Maar moeilijk he, die wat als? vragen.

Linske, wat goed nieuws zeg!

Celle, ook ik moest eigenlijk langer thuisblijven, maar ik wilde dat echt niet. En om me heen werd maar gezegd dat ik niet voor mijn verdriet weg moest lopen enz. Nou, ik weet wel zeker dat ik dat niet deed, maar wist ook dat het niet beter met me zou gaan als ik hele dagen alleen thuis zou zitten,
    Dus ik ben na 5 weken weer voor wat uurtjes gaan proberen.

14. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Jippie!!! 32 weken vandaag en dat betekent dus dat ik nu gewoon in mijn eigen ziekenhuis mag bevallen!
    Mijn gyn was er vanmorgen ook helemaal blij om, haha.
    De controles lijken hier steeds beter te worden. Mijn bloeddruk was weer lager dan vorige week, urine was schoon, de baby ligt nog netjes met haar hoofdje naar beneden.

Ik was deze week 2,5 kg aangekomen en mijn buik lijkt ook met de dag te groeien. En daar ging ik me natuurlijk weer druk om maken, want misschien had ik wel teveel vruchtwater of groeide de baby te hard door bijv zwangerschapssuiker.
    Maar mijn gyn heeft me weer goed gerustgesteld en uitgebreid met de echo gekeken en alles was keurig zoals het hoorde te zijn.
    En EINDELIJK hoef ik nu pas over 2 weken terug te komen, echt heerlijk. En dan wordt dus over 2 afspraken al de cerclage verwijderd, ook raar!

Gister heb ik een stukje gelopen en daarna verder geduwd in de rolstoel. Er was hier een festival in het dorp en we zijn met een groep vrienden daarheen geweest. Lekker een paar uur in de zon gezeten en weer flink bijgekletst met iedereen, heerlijk!
    O ja, ik wilde over 2 weken mijn bed uit de woonkamer laten halen, de gyn wilde dat ik dat nu al doe. Dus ik heb met mezelf afgesproken dat ik voor de compromis mag gaan, dus volgende week wordt mijn bed opgehaald. Het voelt als het afsluiten van een periode, maar dan kan wel de box neergezet worden, dat is veel leuker dan een bed!

15. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

mama van drie boefjes leuk zech, geniete r maar vollop van

als ik dat zo lees krijg ik wat zenuwe toch om te gaan bevallen

schoonzus geen idee van die moest werken tot 14 en erna ging ze naar huisarts gaan, maar niets van gehoord, probeer het me ni aan te trekken , ik kan ze moeilijk vastbinden en ze meepakken naar spoed he.

dank u voor de complimenten, de psycholoog zei dat ook al dat ik een goede mama zal worden. ( ga er naar toe om zo wat over de angsten van een zwangerschap te praten, alhoewel jullie me beter snappen dan die psycholoog)

mama van sam: kan jij lang recht op??? ik heb na een goed uur echt last van verschrikkelijk rugpijn

leuk 32 w , bij mij 31 w
    :)

16. mamavan3boefjes

mamavan3boefjes Actief lid

22 jan 2011
    115
    0
    0
    Maar hoe is het met jullie?

Mamavansam 32 weken!!!!! De volgende mijlpaal gehaald! Voel je je iets beter? Zo vreselijk herkenbaar wat je schreef over die boze en dubbele gevoelens! Ik heb dat nu weer, zo dolgelukkig met mijn twee koters, maar het gemis bijt dan weer zo hard.

Ik wist niet dat er een nieuwe serie van babyboom was, ga van de week eens op mijn gemak kijken naar uitzending gemist. Berte ik heb vorig seizoen ook gezien, wat een drama dat zij overleden is!

Over die emoties die los komen na de bevalling had ik met mijn verloskundige de vorige keer precies het tegenovergestelde. Ik voelde me prima, op de kraamtranen na en heb alleen maar lopen genieten. Alleen bleef zij er maar op hameren dat ik nog wel een keer in ging storten :x, wat niet gebeurd is. Daar ben ik toen wel boos over geworden. Het kan ook gewoon zijn dat je je dolgelukkig en zo opgelucht voelt dat die neerslachtige gevoelens niet komen, voel je daar niet schuldig over hoor!

Tijm 34 weken!!! Meiden wat gaat dat goed

Jente, ben je straks helemaal alleen thuis? Zal een saaie lange week worden denk ik. Die schoonzus van jou snap ik niet, ik had ook gelijk aan de bel getrokken! Sommige mensen snappen niet wat voor risico ze nemen. Stoer dat je eicellen gaat doneren!

Linske fijn dat alles goed gaat! Knap dat je alles nog kan/durft. Heerlijk dat de 20 wkn echo goed was.

Claire hoe is het met jou? Ben je een beetje opgeknapt? en met Lola? Wanneer mag ze mee naar huis?

Tulpje ik ken de struisvogelpolitiek, doe het zelf ook ;)

17. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

yep een lange saaie week alleen , nu meter woont ook in deze straat en ga dan daar eten, want voor mij alleen koken ni bepaald zin voor. en dan neem ik de hond effe mee zodat die terwijl ik ginds eet buiten wa kan rond crossen ( hier is tuin niet afgelsoten, loopt
    wel niet weg maar dan moe je er toch bijblijven he)

soms heb ik wel bang voor dat instorten, zo meer in de zin van dat ik dan pas echt ga beseffes as men meid er is wat ik moet missen bij men zoontje. had dat heel erg na de bevalling dan ging ik naar ne kermis en zag ik de paardemolen en ja gelijk wenen he want men zoontje zou nooit op de paardemolen kunnen zitten

gr

18. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

even een vraagje

wie van jullie heeft allemaal ooit een curretage gehad???? en staat dit in samenspraak bij zwakke bmh???? mijn gyen toen beweerde van wel

gr

19. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik heb al een curretage gehad, maar wel NADAT ik mijn eerste kindje verloor door bmh-insufficiëntie. Bij mij staat het dus los (ik had tussen mijn eerste twee meisjes een vroege miskraam waarbij resten in de baarmoeder achtergebleven waren).

20. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    mamamaya wat hebben ze dan bij jouw als oorzaak aangehaald voor die bmh???

Deel Deze Pagina