Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Mijn gyn vermoedt gewoon een aangeboren afwijking in de anatomie van de bmh. Volgens de gyn is hij zelfs ook niet slap, maar zo kort dat hij niks houdt en dus snel opent.

2. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Ik heb tussen de bevalling van mijn dochtertje en deze zwangerschap ook een curretage gehad... zou dat er iets mee temaken kunnen hebben?

3. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whoeeehoeeee mamavanSam !!!!!!!!

Hier geen curretage, niet bij de geboorte van de tweeling en ook niet na de miskraam van september.
    Wat zou het verband zijn soms ? Dat als je een curretage gehad hebt in het verleden, je vatbaarder bent voor baarmoederhalsinsuff?

4. tulpje85

tulpje85 Actief lid

6 apr 2011
    132
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mamavan3boefjes, wat heerlijk om te lezen dat het zo goed met jullie gaat!!!

Jente, voor mij was het mijn eerste zwangerschap. Dus ook geen curretage of iets dergelijks gehad. Denk zelf dat het komt omdat mijn bmm vrij kort is en daardoor het gewicht niet aan kon. Wat fijn dat je deze week toch lekker kan gaan eten bij je meter. Voor jezelf koken vind ik ook echt niet leuk, en zo heb toch ook een beetje afleiding!

Tijm, gefeliciteerd met je 34 weken!!!

Mamavansam, 32 weken! Wat een fijn idee zal dat voor je zijn om in je eigen ziekenhuis te mogen bevallen.

5. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    en oh ja, zoals beloofd nadat onze ouders op de hoogte werden gesteld....it's a boy ! Was dat even verschieten, was er rotsvast van overtuigd géén piemel te zien, maar der was écht niét naast te kijken hahaha :)
    Mijn vader was zaterdag jarig en had om een foto gevraagd enkel van de piemel. Dat was één van zijn cadeaukes :)

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.851
    113
    Vrouw
    Thuis
    #2426 Berte, 30 mei 2011
    Laatst bewerkt: 30 mei 2011
    @Gummibeertje, een jongen, wat leuk!

@Tijm, 34 weken, wauw, gefeliciteerd!

@Mamavansam, 32 weken, van harte.

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.851
    113
    Vrouw
    Thuis
    Zover ik het begrepen heb is iedere geforceerde opening van de baarmoederhals een mogelijke oorzaak van baarmoederhalsinsufficiëntie. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan een curretage, een IVF behandeling, maar ook een hele zware bevalling.

Bij mijn intake in het Radboud is mij dit ook gevraagd.

Maar ik ben ook iemand bij wie er geen aanwijsbare oorzaak is, ik heb nog nooit een curretage gehad.

8. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    leuk een jongen proficiat

bij mij zei gyne aangeboren, door abortus of curretage

gr

9. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden thanx!!! Ik kan eigenlijk nauwelijks geloven dat we de 34 weken hebben behaald. We zijn er natuurlijk nog niet, maar dit had ik op het moment van een positieve zwangerschapstest niet durven te geloven!!
    Ik hoop zó dat hier alleen maar positieve verhalen komen te staan!!

Mamavan3boefjes, poeh heftige bevalling, met een onwijs mooi resultaat!!

Mamavansam, wat fijn dat je er op uit durfde te gaan en je bed binnenkort wordt opgehaald. Dat moet als een enorme mijlpaal voelen.

Gummibeertje, wow een jongen!!!!

Claire, hoe gaat het met jou? En mamamaya aan het genieten van je meiden?

Mijn gyn vermoedt trouwens ook een aangeboren afwijking (bmh voelt elke keer ook slap aan). Ooit aan andere gyn gevraagd of mijn curretage er mee te maken kon hebben en zij gaf het volgende antwoord:
    Een curretage voor 12 weken heeft geen invloed. Het kan wel een rol spelen als er een late abortus plaats vindt bij 20 wkn, dan wordt de baarmoedermond ver opgerekt worden. Dus dit kun je uit je hoofd zetten, heeft absoluut geen invloed gehad.

10. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

tijm ja dat denk ik elke morgen als ik opsta wow al zover

schoonzus hier geweest, bloeden is gestopt en volgens huisrats komt het van dat baarmoeder drukt tegen blaas. ze moet nu thuis blijven rusten en dan zien wat gyne over anderhalve week zegt. maar kans is groot dat ze op ziekenkas moet , ze werkt ook rusthuis en ja het heffen zal er niet zo goed aandoen he

gr

11. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Tijm, 34 weken!!!! Gefeliciteerd (wat stom van mij dat ik dat gisteren vergeten ben!).
    Raar he, om steeds te beseffen dat je weer een mijlpaal bereikt hebt. En dit is wel een hele belangrijke, de longetjes van je kleine zijn nu helemaal rijp, echt super!

Jente, gelukkig heb ik geen last van mijn rug ofzo. Ik voel natuurlijk wel dat er ineens wat meer gewicht aan mijn buik hangt en ik voel mijn spieren in mijn rug wel, maar het doet niet echt pijn.
    Het enige dat ik vervelend blijf vinden is dat pijnlijke, strakke gevoel in mijn bovenbuik. Hopelijk wordt dit minder als de kleine in gaat dalen.
    Wat spannend met je schoonzus zeg, ik zou er toch niet gerust op zijn zolang de gyn geen echo gemaakt heeft. Ik snap niet dat ze nog 1,5 week kan wachten.

Mamavan3boefjes, als mijn kraamverzorgende of wie dan ook daar straks op blijft hameren, zal ik daar heel snel duidelijk over zijn. Natuurlijk weet ik nu nog niet hoe ik ga reageren, maar ik ben gewoon altijd heel positief en ik denk nu dat ik dat dan ook zal zijn. En heb ik wel verdriet dan praat ik daarover met mijn vriend en andere mensen die dicht bij me staan, niet met de kraamverzorgende.

Curettage, ook ik heb een curettage gehad na de bevalling van Sam, omdat mijn placenta vastzat en er resten zaten waardoor ik veel bloedverlies had (2 liter).
    Voor Sam heb ik een spontane miskraam gehad, dus toen was curettage niet nodig.
    Het klopt inderdaad dat iedere ingreep waarbij ze de baarmoedermond/hals passeren een indicatie kan zijn voor een bmh insuff. Maar ook ik ben iemand zonder aanwijsbare reden hiervoor. Alhoewel mijn gyn toch vermoedt dat de infectie ook een grote rol heeft gespeeld.

Tulpje, wanneer ga je testen?

Gummibeertje, wat leuk, een jongen! Leuk ook dat je het met ons wil delen.

Zo, ik ga vandaag een dubbel feestje vieren, om de 32 weken te vieren en ik ben vandaag jarig. Het eerste bezoek komt zo en straks lekker lunchen in de stad met een vriendin.
    Vanavond komt er nog wat bezoek en dan zaterdag houden we een bbq!

12. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    gelukkige verjaardag en drie dikke kussen geniet ervan

ik kijk zo al uit naar volgend jaar , ik vier dat eig nooit maar dan word men meisje in juli 1 en ik in aug 30 dat moet wel gevierd worden dan he :)

mijne rug is soms ni meer te doen, langer as uur recht zitten gaat ni, maar heb er alles voor overdus die rugpijn kan er wel bij

gr

13. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Gefeliciteerd mamavansam! Een hele fijne dag!

14. tulpje85

tulpje85 Actief lid

6 apr 2011
    132
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dubbel feest voor jou, mamavansam!! Gefeliciteerd!! Geniet er maar lekker van vandaag!

Als ik uitga van een cyclus van 28 dagen dan mag ik zondag testen. Denk alleen niet dat ik zo lang kan wachten ;)

15. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hip hip hoeraaaa !

16. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

neefke belde net ' tante julie ik ben in turkije' ja dat wist ik nu nog niet :) hij moest me perse bellen om te zien of ik men bed al uit was . krijg nog al controle.

mis men ouders en neefke wel, morge komt poetsvrouw ( komt deze week vooral om mij bezig te houden, kan er goed mee praten en mama zei ik zal ze laten komen heb je iem om wat mee te praten), donderdag beste vriendin, en dan niemand meer :(

het is hier zo stil????

gr

17. tulpje85

tulpje85 Actief lid

6 apr 2011
    132
    0
    16
    NULL
    NULL
    He Jente, kan me voorstellen dat het maar leeg en stil is in huis. Kom hier maar gezellig kletsen hoor meid! Gelukkig heb je het gespartel van je keine meisje om van te genieten, zo ben je toch niet echt alleen!

Wat ontzettend lief dat je neefje gelijk op heeft gebeld. Zo te horen ben jij wel heel bijzonder voor hem!

Heb je lekker gegeten bij je meter? :)

18. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    meter haar eten blijft het beste he ben ik mee groot geworden :)

ja waarom ik zo ne band heb met men neefke geen idee van eig, die is er gewoon zelf men broer verschoot paar weken terug die wist ni da hij zo aan mij hing. mss omdak hem vaak mee pakte naar van alles enzo. allemaal kinderdingen zoas samen drie koningen zingen, huis van sinterklaas, kermissen, ... en mss ook wel omdat ik hem niet als kind behandel. als je dat doet word hij echt lastig , dus op al zijn vragen antwoord ik zo eerlijk mogelijk. en ik vertel heb dingen over bv deze zwangerschap die ik ook aan volwassen vertel, hij mag even veel weten als de rest.

heb men meisje en men hondje :)

hoe gaat het met jou tulpje,?? soms niet moeilijk om hier al mee te schrijven????

19. tulpje85

tulpje85 Actief lid

6 apr 2011
    132
    0
    16
    NULL
    NULL
    O ja, ook je hondje nog!! :)
    Wat leuk dat je allemaal dingen samen met je neefje doet, je bent zo te horen een echte suikertante :)

Hier gaat het wel oke. Krijg nog steeds veel steun uit mijn omgeving, mensen blijven vragen hoe het gaat en dat is echt wel fijn. Ik vind het ook wel prettig om jullie verhalen te lezen. Ik leef met jullie mee en kan alvast aan het idee wennen wat me straks te wachten staat. Het enige wat moeilijk is, is dat de meeste van jullie langer of bijna net zo lang zwanger zijn als dat ik nu had moeten zijn (33 weken). Dat blijft toch wel gek..

20. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    dat begrijp ik

zo was ik op mijn uitgerekende dag van mijn zoontje al terug 12 w zwanger

of zoas gisteren komt hier de blauwe doos aan is als je kindje 4 maand is, dat is dan ook wel effe raar.

ben blij dat het vrij goed met ja gaat.

ik ga me naar boven verhuizen

slaapwel iedereen

Deel Deze Pagina