mamavansam, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Fijn dat je gister leuke dingen met vriendin bent gaan doen en as zaterdag een bbq-feestje geeft!! Tulpje, ik hoop voor jou een positief test dit weekend!! En kan het me zo goed voorstellen dat het moeilijk is om de verhalen te lezen, waar jij eigenlijk ook over had moeten meepraten. Vorig jaar waren 2 collega's tegelijk met mij uitgerekend, waarvan er één alles behalve subtiel was:x Nu blijkt ze wéér zwanger te zijn en ongeveer uitgerekend rond dezelfde datum...blij dat ik thuis zit En inderdaad, laat me niks aanpraten door kraamzorg. Ben er alleen op voorbereid (zover als dat kan) dat het zou kunnen komen..dat ik me ineens heel goed besef wat we met ons dochtertje nooit zullen hebben. liefs Tijm ps Ik begreep juist van meerdere gyn's dat curretage voor 12 weken zwangerschap géén invloed heeft op bmh-insuf.
Hallo iedereen! Mag ik mij ook bij jullie voegen? Ik heb geprobeerd om wat terug te lezen om jullie verhalen te lezen, maar dat bleek toch een hele opdracht te zijn... Ik zal kort mijn verhaal vertellen: Ik ben nu voor de eerste keer zwanger voor augustus 2011. Begin april had de gynaecoloog opgemerkt dat mijn bmh maar 1cm meer was (op 21w3d). Ik ben toen opgenomen in het ziekenhuis en daar hebben ze nog een noodcerclage geplaatst. Ik had tevens al redelijk wat last van harde buiken, dus kreeg ik hier ook medicatie voor (Berotec aan infuus). Na een weekje mocht ik terug naar huis en werd platte rust voorgeschreven (enkel rechtstaan voor toilet en douche) en moest ik verder pilletjes nemen tegen de harde buiken (pre-par). Alles leek in het begin stabiel te blijven tijdens de daaropvolgende controles. Tot de controle op 27w3d. Toen stond de cerclage helemaal onder druk en was mijn bmh verkort naar 0,5cm. De gynaecoloog vreesde dat ik elk moment zou kunnen bevallen. Dus opnieuw opname in het ziekenhuis, terug aan infuus en strikte platte rust (moest mij ook wassen in bed). Ondertussen lig ik hier 2 weken (ben nu 29w3d) en lijkt de platte rust wel goed zijn werk te doen. Ik besef wel dat het kindje al goede kansen zou hebben moest het nu geboren worden, maar ik zou het toch graag nog enkele weekjes in mijn buik houden! Ik ben mijn gynaecoloog ook wel zeer dankbaar dat hij het tijdig heeft opgemerkt, want ik merk dat velen onder jullie reeds een kindje verloren hebben vooraleer een cerclage werd geplaatst. Ik ben nu dus ook mijn dagen en weken aan het aftellen, net zoals jullie en hoop dat ik het nog even mag rekken! Groetjes!
Welkom hier Indigo Girl, spannende tijd ook voor jou! Gezellig dat je hier ook komt schrijven! Zo steunen we elkaar !
Bedankt voor de felicitaties! Wat leuk Jente, ik word volgend jaar ook 30 (31 mei dus) en ons meisje wordt dan in juni of juli ook 1! Kijk er ook al naar uit. Wat vervelend zeg, dat je zoveel last van je rug hebt, dat maakt het niet makkelijker. Tulpje, wat spannend. Ik kan me goed voorstellen dat je het niet tot zondag volhoudt. Ik heb beide keren ook eerder getest, alhoewel ik de laatste keer niet wist hoe ver ik was toen ik testte. Lijkt me ook heel raar om hier te lezen hoe het met sommigen gaat, terwijl je zelf ook zover zou zijn. Ik vond dat erg moeilijke weken, dat je iedere week je zwangerschap nog doortelde. Pas toen ik voorbij de uitgerekende datum van Sam was, ging ik tellen voor mijn nieuwe zwangerschap (en toen was ik al 13 weken). Indigogirl, welkom. Wat een spannende zwangerschap voor jou zeg. Natuurlijk is het erg fijn dat je gyn er op tijd achter is gekomen, maar voor jou dus ook geen fijne zwangerschap helaas. Goed dat je het al zo lang volhoudt. Kom maar 'gezellig' hier mee schrijven! Ik heb echt een k*t nacht achter de rug. De kleine heeft besloten om weer in stuit te gaan liggen (tenminste zo voelt het) en dat voel ik. Constant weer die pijnlijke trappen, alleen nu een stuk sterker dan een aantal weken geleden. Mijn vriend vroeg hoe dat dan voelde en mijn antwoord was: Alsof er aan de binnenkant van mijn schaambeen messen worden geslepen. En aangezien ze heel de dag beweegt voel ik dit bijna heel de dag. En dan ben ik meteen erg bang voor de cerclage. Dus ik houd goed in de gaten of ik geen bloedverlies heb. Vannacht echt bijna niet geslapen, heb echt liggen huilen en gejammerd dat ze wel mag komen als het zo nog een paar weken moet. Maar ja, dat wil ik natuurlijk eigenlijk helemaal niet. Terwijl ik dit aan het schrijven ben, begint ze weer te trappen en ik vraag me dan serieus af hoe ik dit vol moet houden...
Welkom Indigo Girl ! En inderdaad wat goed van jouw gynae dat de bmh gecontroleerd geweest is toen, dit is zeker niet standaard. Is je baarmoederhals ondertussen al terug iets langer geworden door de platte rust ? Hier een weeral spannende ochtend, ongewild. Gisterenavond steken rond de cerclage gekregen. Nog geen probleem of zorgen bij gemaakt, meestal als ik tegen 's avonds iets 'gek' voel ga ik gewoon slapen en is het bijna altijd uit zichzelf opgelost. Deze keer niet, integendeel. Om zes uur 's morgens wakker geworden van de kleine steekjes van binnen die deze keer niet één keer om de tien minuten kwamen, maar gewoon achter elkaar kwamen. Echt pijnlijk zijn ze niet, maar ze zijn wel zo aanwezig dat ze niet te negeren vallen. Een utrogestan opgestoken om te zien of dat dat de boel wat zou kalmeren, maar noppes. Slapen was toen onmogelijk en om zeven uur vond ik het een deftig uur om toch naar het ziekenhuis te bellen voor wat advies en geruststelling dat dit allemaal ok was. Mis poes. Moest direct afkomen om uit te sluiten dat het infectie of erger was. Hupsakee, wij naar daar en vrij snel onderzocht. Zowel gekeken met de eendebek alsook een vaginale echo. Alles zag er nog prima uit, nog net hetzelfde als de controle vorige week (bmh 2cm voor de cerclage en 1.5 na). 37.3 temperatuur wat nog onder de noemer 'ok' valt en bloeddruk na een half uurtje op bed gelegen te hebben ook ok (eerste meting weer 160-100 hehe, lang leve m'n fantastische conditie ). Conclusie: 't is daar vanbinnen aan het bewegen, groeien en trekken. Moet nu extra rust nemen (haha, nog meer rust is onmogelijk in mijn geval ). Mochten de wissertjes toch nog iets van resultaat opleveren, zijn we er als de kippen bij. Wie herkent er die steekjes ? En hoe lang duurt dat voor dat die terug weg zijn ? Heb ze nog altijd en ondanks de geruststelling dat alles nog potdicht zit, zou ik ze liever niet voelen !
Welkom Indigogirl! Mamavansam, jeetje wat balen voor jou. Dacht je van het getrappel af te zijn.... Je hoort wel dat kindjes in slaap vallen als de moeder aan het lopen is, maar om de hele dag rond te gaan lopen is voor jou natuurlijk ook geen optie.... Ik hoop voor je dat ze snel draait! Heb je al geprobeerd om haar in slaap te wiebelen in plaats van lopen?
Gummibeertje, he bah, wat een spanning weer. Is het misschien mogelijk dat die trappen/steken die ik voel bij jou hetzelfde zijn. Dus door beweging van de kleine?! Heb je gezien hoe de kleine ligt? Met het hoofdje naar beneden of met de voetjes? Ik ervaar de steken namelijk niet als steken aan de cerclage, maar meer aan het weefsel erom heen zeg maar. Ik ben afgelopen maandag op controle geweest en mag nu voor het eerst pas over 2 weken terug komen. Ik maak me niet zozeer zorgen, maar het is gewoon erg vervelend en pijnlijk. Tulpje, dat wiegen heb ik inderdaad ook al geprobeerd vannacht en eerdere nachten, dit helpt soms wel, soms niet. Mijn collega die mij yoga oefeningen had gegeven had me getipt om soms op de inademing een grote buik te maken, waardoor de kleine even meer ruimte krijgt en misschien dan draait. Dit heb ik toen geprobeerd en daarna bleek ze gedraaid. Weet natuurlijk niet of het daardoor komt, maar ik doe het nu weer regelmatig.
@Mamavansam (((((knufffff)))))) @Gummibeertje, dat is ook schrikken zeg! Fijn dat je gelijk mocht komen voor controle! Ik moet vandaag (eigenlijk morgen) naar de gyno dus ga kijken of ik er vanavond tussen kan want mijn papa komt morgen! Belde net de poetsvrouw af.. balen.. maar goed bacterien hebben we ook niet nodig!
Vorige week lag hij nog met het hoofdje naar beneden, maar nu hebben ze er niet naar gekeken... Is 20 weken niet al vroeg om zo'n venijnige stampjes te kunnen krijgen ?
@Gummibeertje, ik had met 20 weken ook vervelende stampen al hoor! Kan het ook goed merken als ze richting cerclage en of blaas stampt heel erg naar soms!
Welkom Indigo! wat fijn dat je gyn er op tijd bij is en je veel (onnodig) leed wordt bespaard! Klets gezellig mee en iig sterkte de komende tijd met de voorgeschreven rust (want da's niet makkelijk) Gummibeertje, steekjes ook gehad en nu nog steeds met regelmaat. Volgens gyn niks om je zorgen te maken. mamavansam, weet je zeker dat ze weer in stuit ligt? De mijne vindt het geregeld fijn om één been bij hoofd te leggen en lekker aan te rommelen, terwijl ander been links of rechts in mijn zij port. Mbt de steken...ik heb het laatst ook aan gyn gevraagd en hij gaf aan dat dit niks met cerclage te maken heeft. Veel vrouwen hebben hier last van en kunnen juist te maken hebben met indaling...en een gevoelige buik aan de bovenkant is trouwens ook herkenbaar, word er soms zelfs een beetje misselijk van Hier vanmiddag weer controle + één na laatste keer prolutoninjectie
Hoera Tijm, daar ben je ook weer bijna vanaf !!! Die steekjes bij jou, wat was daar de verklaring van je gyn voor ? Ah, Aicha, jij had dat ook al zo vroeg. Kan misschien dan wel... Stevig baasje dan
had ik dus een bericht getypt en blijkbaar weg want staat er ni tussen dus opnieuw indigo girl welkom hier, lukt de platte rust. ben blij dat jij die noodcercalge wel gehad hebt, ik toen niet gehad en bmh was 1,5 toen dat jouwe 1 was. als ik toen had geweten wat ik nu wist was ik naar andere gyne gegaan , maar ja je denkt toch dat een gyne weet wat hij of zij doet. succes gummibeertje das weer minder die stress enzo en angsten, maar inderdaad gewoon naar zh gaan ben ook zo hier men neefke weer zalig : blijkbaar gisteren na telefoongesprek zei hij tegen mijn ouders' alles is ok met tante julie, maar als het fout gaat mag ik dan vliegtuig alleen naar huis nemen om voor haar te zorgen. en vandaag was het ' alle bel naar tante julie want ik zit hier fijn in de zom en zij daar zo alleen in de kou' dus heeft men ma weer moete bellen en ze moet alle dagen bellen. achter zijn ouders heeft hij nog niet gevraagd. ergens wel raar en voel me er zelf wa schuldig over dat hij meer hangt aan mij dan aan hun, en ook dat hij zo bezorgd is, hij zou moeten genieten en hij zit er gewoon mee in wat als het fout gaat met baby. ( als men neefke zo blijft is het de ideale man ) gr
ah ja zo van die steekjes heb ik soms ook, maar vooral als ik zit, niet als ik lig, dus ik denk wel dat dat mss soms de cerclage kan zijn die ergens tegen aan drukt. en als ik lig dat alles meer plaats heeft ofzo. heb dat eig al weken en heb dat al aan twee gyne 's gevraagd en zou normaal zijn en heeft toch ook geen invloed op bmh ah ja gummibeertje wanneer heb je uitslag van de wisser????? gr
Gummibeertje, ik voelde die trapjes ook al vanaf 19 weken. Dus dat kan zeker. Ik heb eigenlijk ook nooit het idee gehad dat het van de cerclage kwam, omdat er steeds nog een stuk bmh tussen zat, dus dat is misschien wel een geruststelling aangezien dat bij jou ook is. Tijm, nee, ik weet het niet zeker. Wat jij zegt, zou misschien ook wel kunnen ja. Maar ik vind het zo jammer, want dat getrappel aan de zijkant en de bovenkant was echt genieten. Succes met de controle en wauw, nog maar 2 spuitjes. Ik kijk daar ook al naar uit, dat die niet meer hoeven. Niet omdat ze pijnlijk zijn, maar gewoon weer het afsluiten van een periode. Ik moet ze nu de komende 3 weken zelf zetten en dan de laatste in het ziekenhuis als de cerclage eraf gaat. Jente, wat een lief neefje heb je toch!
Geen idee eigenlijk. Ik heb nog maar één keer ooit zelf moeten bellen, in al de andere gevallen was het van 'wij zullen u bellen als er iets is'. De vorige keer was ik 's avonds geweest en de dag erna terug moeten gaan, toen was het resultaat al binnen. Ik vermoed dan ook mocht er iets niet pluis zijn, ik ten laatste morgen wel iets zal horen ? In ieder geval heb ik sowieso volgende week dinsdag al een volgende controle. De professor (die was al daar, zo vroeg aan het opereren !) zei 'allee, het zal dan tot binnen een paar weken zijn eh mevrouw ?'. Ikke schonekes 'jaja' gemompeld. Zie dat mocht ik geantwoord hebben van 'het is volgende week al' dat hij weer zou zeggen dat dat te snel is
gummibeertje bij mij doen ze wisser op donderdag en dan op kweek zetten en uitslag is dan maandag binnen, alleen vorige maandag was zelfs niet alles binnen geniet van uw programma ik kijk graag without a trace. gr
@Indigogirl, Welkom hier. Je zal je ook wel rot vervelen in het ziekenhuis. En echt rusten is er meestal ook niet bij aangezien iedereen constant in en uit loopt. @Mammavansam, Het zouden ook haar handjes kunnen zijn. Ik had het met de zwangerschap van mijn dochtertje ook. Ik kreeg van die hele gemene trappen. Tenminste dat dacht ik. Maar tijdens een echo deed ze het weer en toen was duidelijk te zien dat ze lag te boxen. @Gummibeertje die steken heb ik ook. Voelen ze bij jou ook scherp aan? Vandaag naar de gemeente geweest om mijn nieuwe paspoort af te halen. Ging ik weer bijna van m'n stokje daar. Had al extra wat dropjes gepakt van te voren. Ik kan echt bijna niks meer, als ik ook maar even sta wordt het me zo ontzettend slecht. Volgende week moet ik toch naar de gyn, kijken of ze m'n ijzer eens kunnen prikken