Preventieve cerclage

Discussie in 'Prematuur' gestart door Islah, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Hier precies zo Berte.. Kun je je dat ook nog voorstellen met temperaturen boven de 40 graden? BAH

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.033
    3.854
    113
    Vrouw
    Thuis
    Boven de 40 :(.

Ik hoop iedere dag al dat de temperatuur onder de 25 blijft.

3. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Gummibeertje, van 0,5cm naar 2cm was inderdaad een spectaculair resultaat. De dokter zei zelf dat hij het niet verwacht had.

Tijm, jij kan echt al beginnen aftellen nu!

Berte, proficiat met je 24 weken. Het klinkt wel goed als je kan zeggen dat je al bijna over de helft bent (met de cerclage).

Ik heb weinig last van urineverlies, maar moet daarentegen wel enorm veel naar het toilet (soms 4 keer op 1 nacht). Mijn urine wordt regelmatig eens gecontroleerd, dus aan een blaasontsteking ligt het niet.

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik ga nog maar is terug naar meter mijn hondje terug halen, as ze nu ten minste mee naar huis wilt daarstrak wou madame ni terug mee. echt rotverwend nest.

gr

5. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, jaja, goed geslapen hier. En tot 13u30, mits wat plasonderbrekingen om de twee uur natuurlijk. Geeeuw, zo meteen aan mijn middageten beginnen en dan is de dag alweer bijna voorbij ;)
    Als ik kon, zou ik zo vier maand een lente/zomerslaapje houden.

Om even op dat urinegedoe verder te gaan: hebben jullie dan net ervoor ook een plasdrang of is het gewoon floeps natte broek ? En veel of weinig ? Iedereen heeft er bijna last van merk ik, ik wil voorbereid zijn ! Hoe meer toekomstige paniek er vermeden kan worden, des te beter !

Is het makkelijk gelukt met je hondje Julie ?

Amai, meer dan 40 graden en wij zitten hier al te klagen... Als jij naar ons zou komen, zou je denk ik een dikke pull moeten aandoen :)

Goed, mijn pistoleekes roepen dat ik ze NU moet opeten ;)
    Ik zal maar gehoorzamen...

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ze wou nog ni echt meekomen, maar nu ligt ze hier toch te slapen, ze heeft er al die tijd proberen vogels te vangen wat dus niet gelukt is.

ik voel zo van oh ik moet plassen en dan druppelt het soms. bij Jente had ik dat wel paar keer dat het gewoon liep en dak het ni kon tegen houden. voel me plots 80 als ik dit zo opschrijf :)

gr

7. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Ja, we lijken wel bomma's van 80 :p. Rugpijn, urineverlies, stijve spieren, middagdutjes,...

Zo kunnen uitslapen doet inderdaad wel deugd, en de dagen zijn er dan al half mee gepasseerd. Hier in het ziekenhuis word ik elke ochtend rond 8u00 wakker gemaakt :(

8. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ook erg om 8 u wakker gemaakt worden, slaap je daarna ni meer terug in???? ik blijf meestal tot 9 u in bed en soms loopt dat uit alsik terug in slaap val dan komt mama me om half 12 wekken as die thuis is om pattate te schillen :)

hier net beste vriendin/ collega/ meter van men kindje op bezoek gehad, was effe geleden. ze heeft ook gezin en is ook terug zwanger, dus jah druk genoeg he.

gr

9. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Tja, het eten wordt dan gebracht, de kuisvrouw komt langs, ik moet dan een half uurtje aan de monitor liggen,... Veel slapen kan je dan niet meer doen.
    Na de middag doe ik soms wel nog eens een dutje.

10. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.033
    3.854
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik hoop echt voor je dat je straks met een dikke buik op de bruiloft van je zusje zit.

Ik snap dat het vervelend slapen is in het ziekenhuis, daar had ik ook last van.

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.033
    3.854
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij hebben vandaag een grote stap gezet, we hebben een kinderwagen besteld bij de pre natal. Mooi in de buurt, als er dan wat is met de wagen, ben ik niet de hele zaterdag bezig om even langs te gaan.

Met een wachttijd van soms 12 weken, hebben we de spullen dan net op tijd binnen. 24 weken + 12 weken = 36 weken.

Het was leuk proefrijden, maar ook heel zwaar om te vragen of we de spullen nog konden afzeggen :(. Dat was overigens geen probleem.

We hebben een Mutsy Slider met Maxi Cosi autozitje uitgezocht.

12. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

berte leuk van de wandelwagen wel lange wachttijd he

ik heb gewoon in ene van premaman was het goedkoopste 450 euro en as je hem binne de drie jaar terug doet krijg je ne bon ter waarde va de helft van die prijs. ik kon ook niet veel kiezen vandaar ik ne kleine auto heb en dus klein koffer heb. heb eig niet gevraagd as ik die mag terugbrengen moest er iets fout gaan. wil daar gewoon ni aan denken nu.

gr

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

even een intiem vraagje voor de mensen die hier vaginale pil inbrengen

ik gebruik de vaginale smorgens nog , kan dat dan dat ik as ik die inbreng nat ben ( sorry van zo te zeggen ) herinner het me ni van paar weken terug. bedoel dus eig da die pil alles wa nat houd 24 uur lang ofzo?? meer om te weten dak zeker geen vruchtwater zou verliezen vandaar de vraag

gr

14. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha, hier si, ik kan ook eens geruststellen deze keer ipv omgekeerd !
    Soms is het ook hier nog een hele tijd een natte bedoening en andere dagen is het precies alsof alles gewoon ultra geabsorbeerd wordt. Ik had er in het begin ook vieze gedachten van vruchtwaterverlies bij (met de gekende controles van wit wc papier, ruiken en nog nét niet proeven ;) ), maar het is ondertussen al zo 'gewoon' geworden dat ik er niet bij stilsta. Het komt sowieso zelden voor dat ik na het inbrengen snel begin te vloeien, das altijd wel uuuuren daarna. Ik heb de indruk dat het op warme dagen meer is, maar dat kan ook toeval zijn.
    Wanneer moet je op controle ? Als je het niet vertrouwt, kan je altijd langs bij de gynae. Met m'n gulp waterverlies een paar weken geleden (trouwens ook uuuuren na het opsturen van den utro) was het vrij snel gecontroleerd of het nu vruchtwaterverlies is of niet. Sowieso zeiden ze dat als je op de wc gaat zitten en het niet blijft sijpelen, de kans zeer klein is dat het vruchtwater is. Dan zou het al een klein scheurtje moeten zijn in de bovenkant van de vliezen waardoor je niet continu vruchtwater verliest ofzo. Ik vond dat wel een geruststellend iets om te weten, naast kijken en soms nog ruiken, luister ik nu ook nog extra op de wc :) Of ne keer flashen met m'n hand eronder of er niet iets druppelt :)
    Lang leve een anoniem forum :)

Wat super van die koets !!!! En ook een beetje verschieten !!!!! 12 weken !!!! Mijn vriend en ik dachten dat dat alleen met tweelingenkoetsen zo was en dan de eenlingenmodellen gewoon zo uit de winkel mee te nemen waren !! In ons 'prioriteitenlijstje' staat dit als laatste, om de pijn in het hart te vermijden als het terug fout loopt. Aan de Belgische ladies, is dat bij ons zo ? Want oink, binnen een paar weken moeten wij dan ook al eens gaan beginnen nadenken !!!!

Indigo Girl, ik duim met je mee voor een goed resultaat dat je snel terug in je eigen bedje ligt en het trouwfeest van je zus mag meemaken.

15. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    ps Veel succes Tulpje, bijna tijd om te testen.

16. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.033
    3.854
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Gummibeertje, gelukkig duurt het niet 12 weken voor onze bestelling, maar het kan wel 12 weken duren, dat heb ik vaker gehoord.

Waarschijnlijk voor ons 6 weken, maar dan hoeven we het niet direct op te halen, dat ben ik van plan met 34 weken te doen.

Ik wil gewoon mijn eerste keus :), maar ze hebben ook een voorraad van sommigen (begreep ik van de verkoopster).

En ach, nadenken, ik heb hier op het forum gekeken wat de merken zijn waar iedereen tevreden over is, daar een lijstje van gemaakt en in de winkel proefgereden met die merken. Degene die we het prettigste vonden rijden, hebben we genomen (hij ziet er ook heel leuk uit).

17. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah, oef :)
    Wel super trouwens dat ze die koets nog zes weken willen bijhouden. Wij hadden onze koets gekocht in Duitsland (Babywaltz, zelfde merken maar wel véél goedkoper) en schoonmoeder en vriend zijn helemaal tot daar terug moeten rijden om te zeggen dat de kindjes gestorven waren en of we aub ons voorschot terug mochten krijgen. Dat was gelukkig geen probleem, maar zo'n scenario willen we liever niet meer meemaken. Het wordt dus een Belgische last minute koets :) Zal misschien wel al de hint geven dat als hij een voorkeur heeft (wil per se eentje met toeters en bellen, mannen zijn daar precies wel gevoelig aan), hij best wel even informeert mocht er voor dat merk wél een wachtlijst zijn.

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.033
    3.854
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hmm, dat heb ik echt moeten loslaten, dat we nu voor de goedkoopste winkel kunnen gaan. Nu, het gemak van een winkel op 5 minuutjes rijden is ook heel prettig.

Wat akelig dat je vriend met zijn moeder in die winkel moest gaan uitleggen waarom jullie de wagen niet meer nodig hadden.

Wij hebben zelfs geen aanbetaling hoeven doen, hebben wel al de factuur meegekregen. Het is zelfs zo dat als er binnenkort een actie is, op bijvoorbeeld het maxi-cosi autozitje, dat we die dan voor de actieprijs mogen afrekenen in de actieperiode. Ik weet trouwens niet of ik dat ga willen, maar de mogelijkheid vind ik zeer netjes.

19. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

gummibeertje dank je wel ik moet donderdag terug. in premaman heb anderhalve week maar moeten wachten op wandelwagen.

lijst ligt in dreambaby en die kan ik gewoon opzeggen moest het fout gaan.

toen bij men zoontje heb de babyslaapkamer die ik al had gewoon gehouden. ergens zeker omdak toch blijf proberen :)

hier liggen men meid haar spulletjes op bed van ouders klaar kan ik ze direct in valies doen as ze terug komen, men beste vriendin zei ' je hebt veel te veel mee'

mijn winkel van wandelwagen heb je gewoon overal, waar ik gekcoht heb is half uurtje rijden, is parking vlak aan en moest er iets aan schelen, weet ik toch dat men papa er mee terug rijd zonder morren. is iem die alles doet voor kids en kleinkids. en ik ben papa's meisje. is zelfs een rede dat relaties vaak spaak lopen bij me, erg he.

gr

20. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Das inderdaad wel sjiek !

Ja, iets met internationaal terugstorten dat dat niet kon ofzo. Hij kreeg het verhaal trouwens niet uitgelegd aan telefoon, wie weet mochten ze toen het hele verhaal wel telefonisch gehoord hebben dat ze der toch een mouw konden aan aanpassen. M'n hart brak toen ik hoorde dat ze daar alletwee aan het wenen waren in die keiverre winkel. Ze hadden de koets voor hen uitgestald en waren alles aan het demonstreren, toen ze pas doorhadden dat de baby's gestorven waren. Pijnlijk. Andere optie was de koets toch laten afkomen en in Belgie terug doorverkopen. 't Was juist een actie geweest en die koets was ongeveer 1400 euro waard in Belgie en wij hadden er 700 voor betaald alles erop en eraan. Maar de gedachte dan mensen te moeten ontvangen die overgelukkig op zoek zijn naar een tweedehandskoets, brrrr, neen dank je wel. Dus, dat was nog een extra drive om toch nog eens tot daar te bollen en te annuleren.
    Deze keer gaan we dus voor iets duurder maar dichtbij. De gedachte dat dit ons enigste kindje zal zijn, helpt ook om te relativeren. Zo'n koets kost best wel veel geld, maar na een paar jaar kan je dat gewoon terug verkopen.
    Het enige waar we niet veel geld gaan uitgeven is aan de kinderkamer. Bedje enzo hebben we nog van de vorige keer, maar allemaal heel basic en zeker geen bijeenpassende set van meubels. Liever dat geld wat uitsparen om dan een schone kleuterkamer te kiezen met alles erop en eraan.

Deel Deze Pagina