Ja, Gummibeertje, het zijn inderdaad wel vechtertjes in onze buik! Van die dromen weet ik ook soms niet goed wat te denken... Hier in het ziekenhuis heb ik er nu wel geen meer gehad (zal wel aan de omgeving liggen...). Tijm, heb jij al een datum wanneer de cerclage eruit gaat?
Tulpje, he wat balen dat je negatief getest hebt. Zoals de anderen ook zeiden heb ik erg goede ervaringen met de 2 voor 5 testen van Kruidvat. Zowel deze zwangerschap als de vorige heb ik 3 dagen voor NOD daarmee positief getest. Ik duim mee met je dat je niet ongesteld word en dan alsnog positief test. Ik heb trouwens tot een minuut voor de test gerookt. Ik wist niet dat ik zwanger kon zijn, maar mijn vriend wilde de test doen omdat hij dacht dat ik zwanger was. Ik heb toen de test gedaan, meteen weggelegd en gezegd dat ik nog even een sigaretje ging roken, want mogelijk werd het mijn laatste. En ja hoor, 2 streepjes. De dag erna hadden we een feest en toen heb ik natuurlijk niet meer gedronken en gerookt, maar eigenlijk deed ik dat ook altijd tot aan de test. Je weet immers nooit wanneer je zwanger wordt en je mag daarna ook zo weinig! Libido, eerlijk gezegd heb ik altijd een erg hoog libido gehad. Ik wilde nog vaker dan mijn vriend. Maar vooral omdat ik de intimiteit zo prettig vind met hem. Tijdens deze zwangerschap hebben we tot 10 weken gewoon seks gehad, daarna niet meer. En ik heb het er moeilijker mee dan mijn vriend. Hij kan zich er gewoon aan overgeven en stelt zich daarop in. Ik ben zoooo blij om te lezen dat jullie ook van 'die' dromen hebben. Ik vond mezelf zo raar en voelde me schuldig als ik wakker werd, want je hebt er gewoon geen controle over. Wat jij zegt, Tijm, zei ik van de week ook tegen mijn vriend. Dat ik wel weet hoe we weeen op gaan wekken als de cerclage eruit is, verteld hij me dat hij dan echt niet meer wil, want dan heeft hij het gevoel dat zijn dochter erbij is. Omdat haar geboorte zo dichtbij is, zeg maar, voelt hij zich er ongemakkelijk bij. Dus helaas...nog langer wachten. Aichaatje, wat fijn dat je vader nu bij jou is en al helemaal dat hij ook poetst Indigogirl, 30 weken!!! Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Jullie dus ook al via IVF zwanger, wat heftig. Gelukkig was er 1 supereitje en dat is nu jullie superkindje. Tijm, wat raar he, dat je echt kunt aftellen nu. Nog 8 dagen en je cerclage gaat eruit, wie weet ben je volgende week moeder van jullie zoontje! Berte, ook wij hebben de Mutsy Slider en een maxi cosi zitje. Ik vind de kinderwagen echt heel mooi. Welke kleur hebben jullie? Wij hebben de wagen bij 21 weken besteld, met het idee van 10 tot 12 weken levertijd. Maar bij 25 weken was ie al binnen en we konden het niet laten om het op te halen, dus de wagen staat hier al 8 weken in de woonkamer, hihi. Hier nog steeds een meisje in stuit. De steken blijven komen, maar dat komt dus door haar ligging. Nu ik weet waar de steken vandaan komen, kan ik ze beter hebben maar fijn is anders. Ik hoop zo dat ze nog draait. Ze lag in ieder geval nog bij lange na niet ingedaald, dus de kans zit er nog wel in. Ik vind het zo'n raar idee dat vandaag over 3 weken de cerclage eruit gaat. O ja, mocht ze in stuit blijven liggen dan gaan ze ook over 3 weken een versie proberen, op dezelfde dag als dat de cerclage eruit gaat. Dat wordt een spannende dag dan!
Hey Mamavansam. Mijn zus haar dochtertje heeft ook in stuit gelegen tot 36 weken. Ze hebben dan geprobeerd haar te draaien en dat is ook gelukt! Nog 3 weken en je cerclage mag eruit... Komt echt wel dichtbij nu!
hoi, hier onrustige nacht gehad. zo van 19 u tot 2 u veel harde buiken, nu ist weer wat beter. en na 2 uur ook wat geslapen, niet veel as je vaak moet gaan plassen gr
@mamavansam2010, wij hebben een paarse, die kleur wilde mijn vriend heel graag. Ik wilde rood, maar die was er niet en paars vind ik ook prima, het is een kleur die mooi opvalt. Ons maxi cosi zitje is wel rood . Ik hoop dat je dochter de komende weken nog draait, en dan lekker zo blijft liggen. Super dat je cerclage er over 3 weken uitgaat, dat zijn nog maar 21 dagen. @Jente, vervelend een onrustige nacht, ik vind die harde buiken ook niks, ook al zegt de gynaecoloog dat het geen kwaad kan. Ik heb vandaag weer controle gehad, alles was goed. Als mijn bmh volgende week een goede lengte heeft, ga ik vanaf dan om de 2 weken komen. En ik heb geen zwangerschapssuiker, gelukkig.
ik dacht deze maand nog is geld aan de kant te kunnen zette, omdak eig alles voor men meid heb halve maand april de echo's rekeningen zen binnen en paasmaandag spoed geweest: 250 zelf te betalen genoeg he al geluk dak het met liefde bedtaal voor men meisje gr
Jente, he wat vervelend, zo'n onrustige nacht. Die harde buiken kunnen we nu steeds meer gaan hebben, maar ik vind het toch prettiger als ze er niet zijn. Zo, weer ff 250 euro lichter! Wat raar dat je dat zelf moet betalen of is dat normaal in Belgie? Berte, wat gaaf! Een paarse!! Die wilde ik heel graag, maar mijn vriend juist niet. Hij wilde alleen maar een zwarte, omdat die 'mannelijker' is en een paar weken later heeft hij een luiertas met bloemetjes gekocht.... Haha, hij moest er misschien nog aan wennen. En de zwarte vind ik nu ook prima, er komt dus een echte meisjestas aan te hangen en lekker roze dekentjes enz.
wel geen idee bij paasmaandag is feestdag en was rond 5u30 smorgens staat 317 euro waarvan ik 140 zelf betaal en ziekenkas de rest dus ja dan telt het wel snel door. en dan bij ene echo staat 30,98 een ten laste van patient zelfde bedrag dus normaal trek je in belgie dacht ik maar en 4 tal echo's terug tenzij ze iets anders op hun papierke schrijven alleen ja as je er 30 hebt kan je geen dingen blijven verzinnen he en dan eentje leuven prof alleen prof nooit gezien omdat alles ok was maar staat wel consultatie prof 50 zelf te betalen och ja het is voort goede doel he en inderdaad heb ook liever geen harde buiken, maar ja op zich tis normaal he voorbereiding van baarmoeder gr
@mamavansam2010, een zwarte is ook mooi, erg klassiek. Bij ons was ik juist degene die zich afvroeg of paars wel kon voor een jongen, we willen een neutrale wagen, mijn vriend had echt zoiets van 'hoezo kan paars niet voor een jongen?'. Dus hebben wij nu een paarse. @Jente, wat moet jij veel bijbetalen in vergelijking met mij. Het enige wat ik tot nu toe betaald heb is de nekplooimeting. In Nederland hebben we wel een eigen risico, per jaar, per patient. Dat is geloof ik 185 euro. Maar om dan mensen niet af te schrikken voor noodzakelijke zorg, is de huisarts en verloskundige zorg hiervan uitgesloten. Ik moet nog even afwachten of alle medicijnen die ik nu krijg onder dat eigen risico vallen, anders kost me dat die 185 euro. Mocht ik dan de rest van het jaar nog wat hebben, krijg ik het gewoon vergoed. Wel zijn andere behandelingen bij ons beperkt vergoed, psycholoog en fysiotherapie bijvoorbeeld, maar die heb ik nu gelukkig niet nodig.
(((((zwaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii))))))) gezellie hier! Weinig tijd om te internetten Hier moeten we alles 100% zelf betalen! Contant
hier is het gewoon je betaald ziekenkas per jaar en dan betalen zij deel terug maar dus niet alles he. medicatie bv de progesteron betaal je al minder in apotheek op voorschrift, maar bv de magnesium kan je krijgen zonder voorschrift dus betaal je alles zelf. ik krijg elke maand een dikke omslag met de rekeninge in van dan drie maand terug ong. nu is deze zo hoog door naar spoed te gaan op paasmaandag snachts dan nog. gr
Berte, ik vind ook dat paars voor een jongen kan, het is niet zo'n hele felle kleur. Gaat prima hoor. Zo hebben wij in het kamertje als basis kleur grijs en nu denkt iedereen dat we een jongen krijgen, terwijl ik grijs ook voor allebei vind kunnen en hartstikke leuk in combinatie met roze. Jente, wat een geld allemaal zeg. Maar inderdaad voor een goed doel! Aichaatje, zwaai terug! Geniet er lekker van!
is raar he ik mis men afspraakjes bij de gyne en heb de mijn nu al 4 weken niet gezien omdat ze op verlof is. twee weken terug wel een ander maar is zo niet men favoriet
Ik heb de mijne straks ook 4 weken niet gezien, volgende week is bij een assistent. Kan niet wachten tot ik hem weer zie en kan zeggen dat ik 36 weken ben!! Gezellig he, gummibeertje! Berte, hoe ver ben jij nu?
ik net terug van boodschappen doen of men ma schite morge in franse colere omdat er niks in huis is wat logisch is na een vakantie, maar men ma doet de huishoudelijke taken ni graag. dus alles is er nu, maar ik laat haar morgen eerst effe afgeven hoor dat ze boodschappen moet doen en geen zin of tijd heeft vind dat altijd leuk en dan zeg ik voor je zaagt doe frigo kaste en diepvries open
inderdaad veel geschreven, en soms moet ik het Vlaams toch wel paar x lezen voordat ik denk te weten wat er staat haha...Jente, is dat een uitdrukking 'franse colere' (à la op z'n plat A'dams kolere?) In Nld is het blijkbaar dan wel goed geregeld met vergoedingen, al vind ik het bedrag dat je maandelijks kwijt bent wel veel. Maar goed, ik haal het er dit jaar flink uit Wat betreft de dromen...in die zin werkt vrouwelijk lichaam anatomisch gezien hetzelfde als bij de man. Wat zij 's ochtends kunnen hebben, is bij vrouwen ook zo. Misschien nog een leuk feitje dat we in principe in de basis allemaal als vrouw in de baarmoeder beginnen. Jente, die harde buiken zijn lastig, maar hoort er echt bij! Ik heb ze de laatste tijd veel 's nachts. Ik hoef maar even om te draaien en buik trekt strak. Verders ook last van zweten 's nachts op buik, misschien wel door de kussen waar ik tegen aan lig om buik te ondersteunen. Verders fijn om te lezen dat het met iedereen (weer/nog steeds) goed gaat. Tulpje, mijn duimen draaien voor je (ik gebruikte overigens de testen van matcare, die online te bestellen zijn. Bij 10 ovutesten, kreeg je er 2 zwangtesten bij) liefs Tijm