Preventieve cerclage

Discussion in 'Prematuur' started by Islah, Jan 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    ik rijd nog zo een 800 km per maand

ik heb wel mijn gordel wat geblokkeerd zodat die los zit rond mijn buik anders werd ik er gek van

2. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

Oct 10, 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    800 km per maand?!
    Waar ga je allemaal heen dan?

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    wel de gyne is wel effe rijden al , 35 min enkel

en soms men neefke aant school halen wat ook enkel een half uur is

de kine en psycho

4. mamavansam2010

Oct 10, 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ben je altijd in je eentje naar de gyn gegaan?
    Ik had wekelijks een 'taxi' (mijn vriend, een vriendin, zusje, vader, moeder of stiefvader). Dan werd ik afgezet bij de ingang, in een rolstoel gezet en daarna naar binnen gereden, nadat degene die mee was de auto had geparkeerd.
    Afgelopen keer ben ik voor de eerste keer zonder rolstoel gegaan en dat vond ik al een stap, haha.

5. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    mama is meegeweest naar 20 weken echo en al de rest ben ik alleen geweest en ga ik alleen ja.

vind dat niet erg hoor , bij mijn zoontje ging ik ook alleen.

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    mss wel verschil jij gaat in ziekenhuis he

ik parkeer egwoon in de straat max 50 m en das in praktij dus ik ga binnen schrijf me in en ga zitten, bedoel moet er niet zo rondlopen zo als in een ziekenhuis he

7. mamavansam2010

Oct 10, 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Het alleen gaan vind ik ook niet erg, maar ik durfde gewoon niet zo ver te lopen.

8. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    ik moet niet zo heel ver als ik smorgens as eerste kon gaan stond ik gewoon voor de deur dus jah :)

en het ziekenhuis zelf is klein ziekenhuis das zo moederhuis en kinderafdeling en dat is het

9. mamavansam2010

Oct 10, 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ow, dat is wel fijn inderdaad. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ver het precies hier, maar vanaf het parkeerterrein naar de hoofdingang vind ik al een stuk, dan komt de medische boulevard en daarna begint het ziekenhuis pas en moet ik nog naar de poli lopen.

10. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    dan denk ik dat jij veeeeeeeeeeeeel verder moest stappen als mij hoor.

ik heb natuurlijkw el gekozen voor ne gyne die wa verder woont :) maar die hier stonden me ni aan en die redenere ook wij kunnen alles , terwijl waar ik nu ga die werken echt samen met UZ leuven , bellen er ook ene als ze twijfelen en durven toegeven ow daar ken ik ni genoeg van.

11. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi

mama belde net ze zijn om 16 uur thuis heb ik kine afgebeld anders zouik net niet thuis zijn, moet dat dan wel betalen maar maakt me ni uit

even terug iem zei hier iets van ik mag niet smeren omdak al last heb van harde buiken, nu ik had vorige week iets nieuw gekocht en ook in die bijsluiter stond dat , nu ik smeer gisteren men heupen eerst in hup harde buik, ik dacht van ik stop met smeren, vandaag niet gesmaard en praktisch geen harde buiken. zou dat dus kunnen komen door het smeren???

ik heb dit opgegeven om kine af te bellen, die masseerd men heupen en smeert die ook in. zij beweerde dat dit niet kon
    maar mij valt het nu toch op

gr

12. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

Jun 1, 2011
    269
    0
    0
    Hey Jente. Dat was bij mij. Ik denk niet zozeer dat het over die creme zelf gaat, maar gewoon de aanraking veroorzaakt bij mij harde buiken. Als het kindje van binnen weer in een actieve bui is of als ik aan de monitor lig (met zo spanbanden rond mijn buik), heb ik ook harde buiken. Ik laat dus mijn buik zoveel mogelijk met rust, in de hoop dat hij zelf dan rustig blijft.
    k Vind het soms wel jammer, want zou wel wat meer willen voelen wanneer mijn kindje aan het bewegen is.

13. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,037
    3,854
    113
    Female
    Thuis
    @Leila, hoe was je 20-weken echo? Ik hoop dat alles goed was.

Vandaag twee grote mijlpalen, veel sterkte vandaag.

@Iedereen, ik rijd al geen auto meer vanaf dat ik de cerclage heb, mijn vriend rijdt altijd en anders gaat er iemand anders mee. Ik kan me nogal druk maken in het verkeer :), de passagiersstoel is nu beter voor mij.

Alleen naar een echo wil ik niet meer, het slechte nieuws dat ik bij de 20-weken echo van mijn dochter* kreeg, maakt dat ik dat echt niet meer wil.

14. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag iedereen !
    Ik mag nog eens goed nieuws komen brengen ! Alles zag er uitstekend uit, baarmoederhals vier millimeter gekrompen, maar was nog altijd iets groter dan waar ik oorspronkelijk mee gestart ben. Ik klaag dus niet :) Binnen twee weken is de volgende controle. Brrr, dat zal net de periode zijn dat het ongeveer foutgelopen is de vorige keer. Een persoonlijke mijlpaal dus. Maar vandaag even gewoon terug genieten van de goeie controle en het zorgen maken doorschuiven naar morgen ! :)

Tijm, mamavansam, Indigo Girl: toch wel 'fijn' om te horen dat jullie het ook herkennen van de hartkloppingen. Er werden ook niet al te veel woorden aan vuil gemaakt tijdens de controle, ik moet het de komende twee weken gewoon in 't oog houden. Indien ik het tegen dan nog frequent heb, gaan ze me eens 24u een monitortje meegeven. Ik vermoed dat het niet nodig zal zijn, want er is een groot verschil als ik lig op m'n zij, rug of rechtop zit. Hoe meer ik er mij op concentreer, hoe meer ik het heb. Als het echt hartritmestoornissen zouden zijn, denk ik nu niet dat je houding en gedachten er iets mee te maken heeft. Enfin, to be continued in twee weken dus.

Jente, ik heb zo'n steken nu ook gehad en ze voelen feller aan bij het rechtstaan. Zowel echo van nu als de echo toen hebben uitgewezen dat alles tiptop was. Sowieso vertel het maar donderdag bij je controle eh, dat ze er nog eens extra naar zien !!!

Fijn om te horen van tantetietie !!!!!

Autorijden: ik vertik het ook om nu met de auto te rijden. Een beetje stom misschien aangezien er buiten wat voetenwerk niet veel anders is dan als passagier meerijden (ik leg me meestal wel wat platter). Misschien als ik ook een week of 33 ben dat ik er ook zal beginnen over twijfelen.... Ik zou het doen !

Leila, ook bij jou alles goed gegaan ?

15. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi

hier zijn ze thuis, stephen in turkije weer in ziekenhuis gelegen met vesrtopt te zijn, nu ben ik het wel moe van men schoonzus en ga zelf afspraak maken en naar kinderarts en da ze zegt wa ze wilt. en nu kan ik wenen, zen ouders namen ni op, hij vroeg er nia chter nu gaat papa hem naar huis doen en hij wil ni naar huis hij wil bij mij blijven. vind da zo erg voro da kind. die heeft van vorige week maandag zijn ouders niet gezien en wil niet naar huis. nu heb ik beloofd dat we hem vrijdag aant school gaan halen en dat hij weekend terug naar hier mag komen. as zen ouders zo verder doen zie ik die nog ooit bij mij komen wonen als ik alleen ga wonen terug, maar vind het wel erg om nu zo streng te moeten zeggen je moet naar huis en dan hij wenend. hij had zichzelf verstopt. voor
    vaderdag wil hij zelfs niks maken hij geeft het nog liever aan bompa dan aan zijn papa.

ja van die steken ga ik donderdag vragen ja.

en dat van creme ja bedoelde eig vooral het insmeren het wrijven over buik.

het niet alleen naar echo willen snap dat wel hoor, was ook alleen toen bij 20 w echo toen ik slecht nieus kreeg, maar kan moeilijk aan mama vragen om zo vaak verlof tre nemen he

sorry als ik te vaak over men neefke zaag maar vind dat gewoon zo erg voor dat kind

gr

16. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen leuke situatie Julie. En eendert hoe je het draait of keert, het blijven zijn ouders, da manneke zit wel nog even met hen opgescheept. We hebben het al vaak gezegd op dit forum, maar lang leve tante Julie...en uw ouders natuurlijk ook ! En binnenkort een lief nichtje !

17. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    weet het maar doet me zo een pijn om die wenend weg te sturen. en soms zei net nog tegen mama voel ik me nu schuldig omdak perse zelf een kind wil.
    ik betaal het meeste van stephen zoas kleren, schoenen, schooltas,.... maar as mijn meisje er is ja ik kan dat niet blijven betalen en nu voel ik me ergens schiuldig dak dan hem te kort ga doen gewoon omdak ook graag zelf een kindje wil. moeilijk uit te leggen maar voel me gewoon effe ja weet ni klote om het zo te zeggeN

18. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,037
    3,854
    113
    Female
    Thuis
    @Julie, wat moet dat je hart breken, je neefje dat niet terug naar zijn ouders wilt.

Volgens mij is het belangrijkste wat je je neefje geeft aandacht en liefde en ook wanneer je dochter er straks is, zul je die hem kunnen blijven geven.

Hoe gaat het nu met je schoonzusje, is ze al bij een gynaecoloog geweest?

@Gummibeertje, fijn dat de controle goed was.

19. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Berte heeft gelijk, Stephen heeft véél meer aan liefde, knuffels, aandacht en affectie dan ne keer een speelgoedje meer. En ik geloof dat je de liefde, knuffels, aandacht én affectie nog wel eventjes in reclame zullen staan bij u eh....

20. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    jaja liefde en aandacht heb ik genoeg, maar had het meer op ja warme winterkleren enzo ook he

ze moet morgen naar gyne om 16 uur ben benieuwd

merci iedereen

Share This Page